T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest niedziela, 28 kwietnia 2024, 09:58

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 48 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 25 czerwca 2011, 00:45 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 27 lutego 2011, 23:10
Posty: 372
Lokalizacja: WSCHOWA lubuskie
opis: 42 l
model: vw t4 2.0 B multivan
silnik: AAC 2,O

Podziękował: 50 razy
Pomógł: 5 razy
Witam wszystkich . Problem polega na tym ; jakiś miesiąc tamu została wymieniona uszczelka pod głowicą ,bo ją wydmuchało przy okazji była planowana głowica było ok jakieś dwa tygodnie. Po dwóch tygodniach zauważyłem przeciek i uszczelka poszła znowu do wymiany. Dobrze było około miesiąca .dzisiaj jadąc z pracy strzelił dwa razy , chodzi jak rasowy traktor i stracił kompletnie moc. wygląda na to że chodzi na dwa gary. Jechałem na gazie i w pierwszym momencie pomyślałem że to od gazu ale na benzynie jest to samo . \Ledwo dojechałem na warsztat ,podejrzewam że to znowu uszczelka pod głowica .MOŻE KTOŚ MA POMYSŁ ,Z JAKIEGO POWODU ROZLATUJĄ SIĘ USZCZELKI . Miał ktoś już taki przypadek ?Czy powodem pękania uszczelki pod głowica może być wadliwie działająca instalacja gazowa? Pozdrawiam <england>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 25 czerwca 2011, 08:41 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 25 stycznia 2011, 17:45
Posty: 171
Lokalizacja: Gdańsk
model: T4
silnik: 2.5 TDI

Podziękował: 18 razy
Pomógł: 0 razy
Może niedokładnie planowana głowica ? albo za mocno dociągana uszczelka ? Źle działająca instalacja raczej nie może rozwalać uszczelki


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 25 czerwca 2011, 09:17 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 3 maja 2010, 14:51
Posty: 1328
model: Transporter Kombi
silnik: 1.9 ABL+

Podziękował: 26 razy
Pomógł: 37 razy
Hm.... jaką uszczelkę zakładałeś? Tzn jakiego producenta? Papierowa czy metalowa?


_________________
A clean bus is a sign of a sick mind.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 25 czerwca 2011, 12:43 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 27 lutego 2011, 23:10
Posty: 372
Lokalizacja: WSCHOWA lubuskie
opis: 42 l
model: vw t4 2.0 B multivan
silnik: AAC 2,O

Podziękował: 50 razy
Pomógł: 5 razy
Witam dziękuje za reakcję na posta. Uszczelka raczej była zakładana dobra bo metalowa nie wiem jakiej marki ale kosztowała 85 zł a warsztat który planował głowice jest znany z dobrej roboty . Na razie jeszcze nie wiadomo co jest bo mój majster jeszcze się nie zabrał do roboty. Mam tylko nadzieje że coś innego <33> <33> <33>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 25 czerwca 2011, 14:12 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 27 lutego 2011, 23:10
Posty: 372
Lokalizacja: WSCHOWA lubuskie
opis: 42 l
model: vw t4 2.0 B multivan
silnik: AAC 2,O

Podziękował: 50 razy
Pomógł: 5 razy
Niestety jednak poszła uszczelka pod głowicą . <36> Co wy koledzy na to ? jaka może być przyczyna bo teczka zostanie naprawiona a za jakiś czas będzie powtórka z rozrywki jeśli nie wyeliminuje usterki . z góry dziękuję za poświęcony czas <56>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 25 czerwca 2011, 16:43 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12307
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1042 razy
Rada jest jedna, zmienić mechanika


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 25 czerwca 2011, 17:16 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 23:32
Posty: 1505
Lokalizacja: G O R L I C E
model: Transporter Looong
silnik: AAB Power +

Podziękował: 8 razy
Pomógł: 19 razy
Też od tego bym zaczął :P


_________________
Obrazek
Dzikie laski, impra z hukiem - to nie dla mnie, jeżdze żukiem <53>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 25 czerwca 2011, 17:21 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 3 maja 2010, 14:51
Posty: 1328
model: Transporter Kombi
silnik: 1.9 ABL+

Podziękował: 26 razy
Pomógł: 37 razy
Dla pewności zmień też markę uszczelki i sklep gdzie kupiłeś (względnie dystrybutora - jeśli sklepy w twojej okolicy biorą z jednej hurtowni).


_________________
A clean bus is a sign of a sick mind.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 25 czerwca 2011, 23:14 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 17:44
Posty: 2645
Lokalizacja: Częstochowa
opis: co dzień uczę się czegoś nowego
model: transpo-carawella
silnik: 2.0 LPG + PB

Podziękował: 24 razy
Pomógł: 97 razy
tomex napisał(a):
Niestety jednak poszła uszczelka pod głowicą . <36> Co wy koledzy na to ? jaka może być przyczyna bo teczka zostanie naprawiona a za jakiś czas będzie powtórka z rozrywki jeśli nie wyeliminuje usterki . z góry dziękuję za poświęcony czas <56>



moja rada jest następująca po

1 zmiana mechanika nie koniecznie
2 wadliwe uszczelki ??? raczej nie no moze jedna ale nie.... zle zrobiona glowica !
3 głowica ma być ściśle dociągana według wskazań nie jakiegoś widzimisie mechanika ...

po 4 stawiam na głowicę, albo pęknięta albo zle planowaną.


_________________
czarodziej

organizator ZLOTU Olsztyn 3-6 06.2010

pomoc w organizacji IV zlotu -Góry Opawskie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 25 czerwca 2011, 23:48 
Offline
Administrator

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 5288
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 617 razy
Przy najbliższej okazji sprawdź blok czy nie jest krzywy.


_________________
Administrator w stanie spoczynku.



Za ten wpis autor slimak podziękował: tomex (wtorek, 28 czerwca 2011, 02:09)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 25 czerwca 2011, 23:55 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 17:44
Posty: 2645
Lokalizacja: Częstochowa
opis: co dzień uczę się czegoś nowego
model: transpo-carawella
silnik: 2.0 LPG + PB

Podziękował: 24 razy
Pomógł: 97 razy
slimak napisał(a):
Przy najbliższej okazji sprawdź blok czy nie jest krzywy.


Musiał by mieć straszliwego pecha zeby blok był krzywy lub tez zdrowo przegrzać
silnik jednak w 2,0 jest to prawie niemożliwe żeby blok załatwić stara dobra produkcja <england>


_________________
czarodziej

organizator ZLOTU Olsztyn 3-6 06.2010

pomoc w organizacji IV zlotu -Góry Opawskie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 26 czerwca 2011, 00:29 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Jeśli gaz jest na ubogo to głowica może spłynąć


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 26 czerwca 2011, 01:50 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 27 lutego 2011, 23:10
Posty: 372
Lokalizacja: WSCHOWA lubuskie
opis: 42 l
model: vw t4 2.0 B multivan
silnik: AAC 2,O

Podziękował: 50 razy
Pomógł: 5 razy
Czytając wszystkie podpowiedzi ,prosił bym o radę jakiego producenta uszczelkę zamontować ,jeśli ktoś się orientuje .mechanika raczej bym nie zmieniał bo to jest chyba jedyny któremu potrafię zaufać bo zawsze byłem zadowolony z jego pracy . Nawet konkurencja na jego temat ma dobre zdanie ,no i nie jest najtańszy. Myślę że głowicę do planowania raczej do fachowców też wozi . On cały czas twierdzi że wina jest po stronie instalacji LPG ,kazał mi jak auto będzie zrobione jechać na benzynie do gazownika i wszystko sprawdzić. Mechanik jest zdania że ten silnik jest tak dobry i nie zawodny ( stara wypróbowana konstrukcja ) że musi być ok chyba że z inst gazowa jest coś nie tak .Moje pytanie szanowni koledzy jest takie, czy inst gazowa... mikser.. itd może się na tyle rozregulować lub coś zepsuć że potrafi wyrwać uszczelkę miedzy garami ??? Dziękuję wszystkim za rady i zainteresowanie ,pozdrawiam <england>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 26 czerwca 2011, 11:51 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 3 maja 2010, 14:51
Posty: 1328
model: Transporter Kombi
silnik: 1.9 ABL+

Podziękował: 26 razy
Pomógł: 37 razy
1. Jakiego producenta uszczelkę montowałeś?
2. Papier (kompozyt) czy metal?
3. Czy zawsze leci w jednym i tym samym miejscu?


_________________
A clean bus is a sign of a sick mind.



Za ten wpis autor b8tz podziękował: tomex (wtorek, 28 czerwca 2011, 02:09)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 26 czerwca 2011, 12:32 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 27 lutego 2011, 23:10
Posty: 372
Lokalizacja: WSCHOWA lubuskie
opis: 42 l
model: vw t4 2.0 B multivan
silnik: AAC 2,O

Podziękował: 50 razy
Pomógł: 5 razy
Jutro się dowiem jakiego producenta była, na pewno miała metal dookoła i w otworach cylindrów .Za pierwszym razem i teraz wywaliło raczej w tym samym miejscu. Za pierwszym razem po wymianie była wymieniana na nową po tygodniu bo był wyciek oleju na zewnątrz. W poniedziałek po pracy jadę do majstra dokładnie to obejrzeć to podam więcej info . Będę mógł też oglądnąć kolektor wydechowy który jest trochę popękany i z decydować czy go spawać bo nie mogę nigdzie dostać innego kolektora , jakiś nie typ (połączenie do rury wydechowej na cztery śruby a nie na zapinki.) Wracając do uszczelki to jakiego producenta szukać? . Z góry serdeczne dzięki <55>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 26 czerwca 2011, 20:35 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 17:44
Posty: 2645
Lokalizacja: Częstochowa
opis: co dzień uczę się czegoś nowego
model: transpo-carawella
silnik: 2.0 LPG + PB

Podziękował: 24 razy
Pomógł: 97 razy
tomex napisał(a):
, .Moje pytanie szanowni koledzy jest takie, czy inst gazowa... mikser.. itd może się na tyle rozregulować lub coś zepsuć że potrafi wyrwać uszczelkę miedzy garami ??? Dziękuję wszystkim za rady i zainteresowanie ,pozdrawiam <england>


nie nie jest to mozliwe ,w trakcie eksploatacji nastepuje drobne rozregulowanie ale jest to spowodowane rozciąganiem-zużywaniem sie membrany co w efekcie powoduje wzbogacenie dawki lpg

chemik211 napisał(a):
Jeśli gaz jest na ubogo to głowica może spłynąć


jeśli mieszanka lpg jest uboga to auto nie ma mocy (parownik nie nadąża rozprężyć lpg ) od takiego stanu nic sienie stanie

natomiast jezeli lpg jest bogata czyli (tłusta) to

po1 następuje efekt podniesienia temp pracy płynu
po2 przy wyzszych obrotach i dłuzszych odcinkach moze dojść do wypalenia (stopienia) gniazd zaworów czyli efekt ( płynięcia głowicy )

jezeli lpg jest prawidlowo ustawione , mimo ze gaz ma wiekszą temperaturę spalania silnik 2,0 utrzymuje te same parametry pracy

tak się jeszcze zastanawiam nad jednym faktem :

Czy kolega po zamontowaniu nowej uszczelki przypadkiem nie ma ciezkiej nogi do tego silnika

czyli jazda na ostro !,maxa jak w normalnym silniku po dotarciu....

zapytaj mechanika jak po wymianie uczelki powinno sie autem jezdzić tylko sugestia

zakładam , ze po wymianie jezdzisz delikatnie bez piłowania po obrotach przynajmniej pierwszy 1000km <england>

PS jezeli po raz kolejny wydmuchalo dokładnie w tym samym miejscu uszczelke to obstawiam na mikro pękniecie głowicy a w tej sytuacji planowanie nic nie da trzeba sprawdzić szczelność głowicy <england>


_________________
czarodziej

organizator ZLOTU Olsztyn 3-6 06.2010

pomoc w organizacji IV zlotu -Góry Opawskie


Ostatnio edytowano niedziela, 26 czerwca 2011, 22:03 przez grzesiex, łącznie edytowano 1 raz
literówka



Za ten wpis autor andrewa1 podziękował: tomex (wtorek, 28 czerwca 2011, 02:08)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 26 czerwca 2011, 22:00 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:29
Posty: 1237
opis: Krzywy ryj
model: T4
silnik: ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 124 razy
tomex napisał(a):
Wracając do uszczelki to jakiego producenta szukać? . Z góry serdeczne dzięki <55>


Elring, goetze.


_________________
Pasożyt zlotowy. Pozostał mi tylko jeden T4.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 26 czerwca 2011, 23:14 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 27 lutego 2011, 23:10
Posty: 372
Lokalizacja: WSCHOWA lubuskie
opis: 42 l
model: vw t4 2.0 B multivan
silnik: AAC 2,O

Podziękował: 50 razy
Pomógł: 5 razy
No to z tego co piszesz ANDREWA 1 wychodzi na to że to może sam sobie jestem winien ? Raczej po wymianie uszczelki , silnika nie oszczędzałem i to jest fakt <35> Nie wiedziałem że po wymianie uszczelki też trzeba dotrzeć silnik (majster nic nie mówił ) jutro pogadam z nim na ten temat .Jak odkręci głowicę to zobaczę jak wygląda głowica ,blok silnika i uszczelka . <44>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 26 czerwca 2011, 23:38 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
A więc Andrzeju musisz sie douczyć troszku bo jeśli jest ubogo czyli więcej powietrza niż paliwa (spalanie ubogie) występuje dużo podwyższona temperatura spalania przez co wypalają się zawory i gniazda łącznie z wypaleniem uszczelki, a w granicznych sytuacjach mogą się stopić tłoki,
Mieszanka bogata mało powietrza więcej paliwa temperatura spalania jest mniejsza, silnik ma mniejszą moc, i pali więcej,
Przy lekko ubogiej mieszance występuje największa moc ale trzeba uważać z regulacją,
A co do lpg że przy spalaniu jest większa temperatura to można powiedzieć że to jest mit, różnica przy prawidłowo wyregulowanym gazie jest tak mała że jest pomijalna, jedynie gdzie jest temp większa to instalacje 1 i 2 gen, gdzie regulacja niestety jest mało dokładna


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 27 czerwca 2011, 00:00 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 27 lutego 2011, 23:10
Posty: 372
Lokalizacja: WSCHOWA lubuskie
opis: 42 l
model: vw t4 2.0 B multivan
silnik: AAC 2,O

Podziękował: 50 razy
Pomógł: 5 razy
Witam chemik211 dzięki za komentarz . U mnie wygląda to tak inst LPG to;reduktor -CAR GAZ,elektrozawór- OMB, wielozawór -TOMASETTO , obudowa wielozaworu IRENE ,elektroniczna jednostka sterująca BIS. Z tego co wiem to prosta jednostka ? auto pali w trasie 12 l gazu a w mieście 14 l tak że dosyć mało chyba. Wyciągając wnioski mieszanka raczej uboga bo mułowaty nie jest. Może po wymianie uszczelki pojechać do innego gazownika ? Co do sprawdzenia szczelności głowicy to była sprawdzana miesiąc temu przy pierwszej awarii <england>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 48 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 29 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB