T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest niedziela, 28 kwietnia 2024, 09:56

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 2 czerwca 2011, 21:17 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 11 listopada 2010, 13:22
Posty: 2720
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA
sekcja "MŁODE WILKI"
model: Multivelle Long
silnik: 2.5 AAF bi-fuel

Podziękował: 167 razy
Pomógł: 295 razy
Witam wszystkich
Jaki w silniku AAF 2.5 powinien byc prawidlowy kat wyprzedzenia zaplonu
Mam 2 ksiazki ale w zadnej nie moge znalezc informacji na ten temat
Załącznik:
transporter.jpg
w tej wspominaja tylko o silniku 4 cylindrowym

Załącznik:
caravelle.jpg
w tej natomiast o silnikach 5 cylindrowych cos tam pisza ale na temat ustawiania zaplonu nie ma nic

Mam jeszcze problem z zlokalizowaniem okienka kontrolnego w ktore sie swieci sie stroboskopem podczas ustawiania.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


_________________
Lepiej mieć Parkinsona i trochę wylać, niż mieć Altzheimera i zapomnieć wypić

Jeżeli co drugi twój pomysł wydaje ci się genialny - dopij wódkę i idź spać


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 2 czerwca 2011, 22:56 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Witaj w infotechu znalazłem że ma być 6+/-1 2000-2500obr/min Rozrząd stroboskopowy(przed zwrotnym odkorbowym) bez możliwości regulacji


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 3 czerwca 2011, 09:10 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 11 listopada 2010, 13:22
Posty: 2720
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA
sekcja "MŁODE WILKI"
model: Multivelle Long
silnik: 2.5 AAF bi-fuel

Podziękował: 167 razy
Pomógł: 295 razy
To znaczy ze kata wyprzedzenia zaplonu w 2.5 wogole sie nieregulule
W 4 cylindrowym wedlug ksiazki regulacja jest i ma wynosic 6 +/- 2 przed GMP przy 2200 obr/min
Strasznie graja mi zawory na benzynie na lpg jest cisza,myslalem ze jak pokrece zaplonem to bedzie dobrze


_________________
Lepiej mieć Parkinsona i trochę wylać, niż mieć Altzheimera i zapomnieć wypić

Jeżeli co drugi twój pomysł wydaje ci się genialny - dopij wódkę i idź spać


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 3 czerwca 2011, 20:51 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 17:44
Posty: 2645
Lokalizacja: Częstochowa
opis: co dzień uczę się czegoś nowego
model: transpo-carawella
silnik: 2.0 LPG + PB

Podziękował: 24 razy
Pomógł: 97 razy
jak pokręcisz zapłonem to kąt wyprzedzenia zmienisz

co do grania zaworów ; to grają głucho-dudniąco czy metalicznie jak by po garnkach ktoś lyzka walił


_________________
czarodziej

organizator ZLOTU Olsztyn 3-6 06.2010

pomoc w organizacji IV zlotu -Góry Opawskie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 3 czerwca 2011, 21:52 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
A mi się coś wydaje że kopułki nie przekręcisz


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 4 czerwca 2011, 00:00 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 11 listopada 2010, 13:22
Posty: 2720
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA
sekcja "MŁODE WILKI"
model: Multivelle Long
silnik: 2.5 AAF bi-fuel

Podziękował: 167 razy
Pomógł: 295 razy
Cytuj:
co do grania zaworów ; to grają głucho-dudniąco czy metalicznie jak by po garnkach ktoś lyzka walił

ciezko mi okreslic to brzmienie raczej metaliczne,ale nie znowu az tak jakby ktos po garnkach walil
jesli wiesz jak potrafia zagrac zawory w polonezie to ten dzwiek jest ludzaco podobny
a czy moze to byc problem z czujnikiem temperatury?
mialem kiedys blad czujnika temperatury,sprawdzalem go polskim vagiem i nie bylo nr bledu tylko ze blad czujnika temperatury G (nie pamietam) sporadyczny.
odkad go skasowalem nie wyskoczyl ale poprzednik twierdzil ze czesto mu ten blad sie pojawial
w 4 cylidrowcu (przynajmniej tak w ksiazce pisze) podczas regulacji kata odpina sie wtyczke z czujnika,ustawia wyprzedzenie zaplonu a potem sie sprawdza z podpieta wtyczka i porownuje
Moze u mnie cos ten czujnik nawala chodz blad narazie nie wyskoczyl i sterownik wariuje tylko dlaczego na pb graja a na lpg nie

edit
bylem troche pogrzebac w teczce
aparatem da sie krecic po odkreceniu 2 srub wiec chyba jakas regulacja jest
ale chyba jest jakis problem z czujnikem temp niebieskim 2 pinowym znajdujacym sie w okolicy swiec zaplonowym
jesli go odepne wyskakuje w vag'u blad 522 czujnik temp.cieczy chlodzacej -G 62 przerwa lub zwarcie do plusa
probowalem jezdzic z odpiety czujnikiem i zawory nie graja wogole (nigdy mi tak szczerze mowiac silnik cichutko nie pracowal)
poza tym przedtem silnik na benz pomiedzy temp minimalna a maksymalna zawsze mi gasl jak dalem w pedal i puscilem na biegu luzem,z odpietym czujnikiem nie gasnie
ale teczka bez niego ciezko odpala,dlugo schodzi z obrotow i brak jej troszke mocy.
jak dokladnie sprawdzic ten czujnik a jesli jest uszkodzony to jaki kupic (prosilbym o linka)


_________________
Lepiej mieć Parkinsona i trochę wylać, niż mieć Altzheimera i zapomnieć wypić

Jeżeli co drugi twój pomysł wydaje ci się genialny - dopij wódkę i idź spać


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 4 czerwca 2011, 23:26 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 17:44
Posty: 2645
Lokalizacja: Częstochowa
opis: co dzień uczę się czegoś nowego
model: transpo-carawella
silnik: 2.0 LPG + PB

Podziękował: 24 razy
Pomógł: 97 razy
niebieski czujnik 2 piny na nim masz nr części


_________________
czarodziej

organizator ZLOTU Olsztyn 3-6 06.2010

pomoc w organizacji IV zlotu -Góry Opawskie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 5 czerwca 2011, 10:01 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 11 listopada 2010, 13:22
Posty: 2720
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA
sekcja "MŁODE WILKI"
model: Multivelle Long
silnik: 2.5 AAF bi-fuel

Podziękował: 167 razy
Pomógł: 295 razy
Czujnik wyglada jednak na dobry
Jesli go calkiem odepne to pod vagiem w blokach pomiarowych pokazuje -40,jesli jest podpiety to temperatura pokazywana w vagu rosnie w miare nagrzewania silnika,przy 98 wlaczaja sie wentylatory
Wyczyscilem dokladnie zlacze wtyczki z czujnikiem bo spod uszczelki mi troche olej leci wiec wszystko bylo zachlapane
W ten sam sposob sprawdzilem czujnik temperatury zasysanego powietrza i tez wyglada na dobry
Kat wyprzedzenia zaplonu przy gazowaniu tez sie pod vagiem zmienia o prawie 20 stopni wiec jest jak w ksiazce pisze (przynajmniej tej o 4 cylindrowcach)
Sprawdzilbym jeszcze wyprzedzenie stroboskopem ale tego okienka w obudowie sprzegla cos znalezc nie moge
Czesto odpinam akumulator wiec komputer podobno cos tam zapomina,jak poprawnie go tego spowrotem nauczyc,wiem ze po odpieciu klem trzeba potem odpalic auto zostawic na wolnych obrotach do wlaczenia wentylatorow i potem pojezdzic
Tylko nie wiem jak mam pojezdzic,czy palowac czy raczej tak emerycko
Nie wiem tez ile kilometrow trzeba pojezdzic zeby komp zalapal nowe ustawienia
Teczce na benzyne apetyt bardzo dopisuje a ja akumulator odpinam dosc czesto,wolalbym dokladnie wiedziec jak tego kompa mam prawidlowo edukowac bo moze problem z graniem zaworow wynika wlasnie z tego


_________________
Lepiej mieć Parkinsona i trochę wylać, niż mieć Altzheimera i zapomnieć wypić

Jeżeli co drugi twój pomysł wydaje ci się genialny - dopij wódkę i idź spać


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 5 czerwca 2011, 10:30 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:51
Posty: 801
Lokalizacja: LUBUSKIE
model: T4
silnik: AAB/ABL

Podziękował: 14 razy
Pomógł: 36 razy
Ja ci proponuje sprawdzić 2 sprawy
1.Czy silnik napewno dostaje zimne powietrze a nie np. z kolektora wydechowego
2.Ciśnienie paliwa bo jezeli odpinasz czujnik i nie grają to znaczy że ma to związek z składem mieszanki
uboga= wyższa temperatura i mogą grać zawory


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 5 czerwca 2011, 11:29 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 11 listopada 2010, 13:22
Posty: 2720
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA
sekcja "MŁODE WILKI"
model: Multivelle Long
silnik: 2.5 AAF bi-fuel

Podziękował: 167 razy
Pomógł: 295 razy
Silnik wedlug vag'a dostaje zimne powietrze wczoraj pokazywalo mi max 34 stopnie,ale moge jeszcze sprawdzic to inaczej tylko musze rozebrac obudowe filtra i zobaczyc jak to tam wszystko dziala
Na sklad mieszanki na pb chyba zabardzo nie mam wplywu,steruje tym przeciez sonda lambda a ta dziala,przynajmniej tak twierdzi vag i sterownik do gazu.Napiecie na sondzie oscyluje miedzy 0-7 V wiec jest chyba dobrze
Sprawdzilbym jeszcze jak piszesz to cisnienie ale za bardzo nie wiem jak
W ksiazce pisze ze przy nagrzanym silniku zaplon powinno przestawiac o 20 stopni przy 2200 obr i u mnie wlasnie o tyle przestawia (wedlug vag'a) wiec do kompa dane dostarczane sa chyba prawidlowo tylko wyglada jakby mial on problemy z ich prawidlowym interpretowaniem


_________________
Lepiej mieć Parkinsona i trochę wylać, niż mieć Altzheimera i zapomnieć wypić

Jeżeli co drugi twój pomysł wydaje ci się genialny - dopij wódkę i idź spać


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB