T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest niedziela, 28 kwietnia 2024, 15:56

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 22 maja 2011, 22:53 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 16 maja 2011, 15:18
Posty: 78
Lokalizacja: Żary. Lubuskie
model: 2.0
silnik: benzyna

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 1 raz
Witam Wszystkich!
Zastanawiam się nad wymianą silnika od golfa lub passata o mocy 115 kW. Może już ktoś z Was to robił, więc chcę się dowiedzieć co mnie czeka. Czy wogle podejdzie skrzynia i co z elektrykom? Czym tak naprawdę te dwa (2.0 83kW i 2.0 115kW) silniki się różnią i czy jest sens wogle się w to bawić? Co o tym myślicie...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 22 maja 2011, 22:54 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
bez sensu zabawa


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 22 maja 2011, 23:41 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 3 maja 2010, 14:51
Posty: 1328
model: Transporter Kombi
silnik: 1.9 ABL+

Podziękował: 26 razy
Pomógł: 37 razy
Czemu bez sensu? 30 KM różnicy to mało?


_________________
A clean bus is a sign of a sick mind.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 23 maja 2011, 08:31 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 16 maja 2011, 15:18
Posty: 78
Lokalizacja: Żary. Lubuskie
model: 2.0
silnik: benzyna

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 1 raz
No właśnie, poza tym taki silnik można dostać z uwagi że tego jeździ sporo naprawdę bez problemu i to za niewielkie pieniądze.

Ps.Poprawka, zamiast kW miałO BYĆ KM....sorki... <cisza>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 23 maja 2011, 19:22 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12307
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1042 razy
Nawet przekładali 2.2T z Audi do T4ek więc wszystko można zrobić. Co do tematu to nie pomogę 8-)

Podobno skrzynia podchodzi z 2.5 TDI http://www.tuningforum.pl/viewtopic.php ... 9#p1533885 pewnie jeszcze 02B czyli od wersji 88KM


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 23 maja 2011, 20:11 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Blok silnika jest inny, i tak samo cały osprzęt, na skrzynie pasuje, musisz wymienić całą wiązkę silnika założyć przepływomierz klapowy który to przy zwykłym gazie równa się same problemy, jedyne co możesz zrobić to założyć sam silnik i przełożyć cały osprzęt od t4, to ma jakiś tam sens,


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 24 maja 2011, 01:07 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 16 maja 2011, 15:18
Posty: 78
Lokalizacja: Żary. Lubuskie
model: 2.0
silnik: benzyna

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 1 raz
Tz.,że jak do gołego silnika dołożę swój osprzęt to będzie gitara? Ale pytanie czy wszystko będzie pasować?
Jeśli tak, to uda mi się uzyskać taką samą moc co 2.5 <slimak> ale by było fajnie...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 24 maja 2011, 11:25 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:51
Posty: 801
Lokalizacja: LUBUSKIE
model: T4
silnik: AAB/ABL

Podziękował: 14 razy
Pomógł: 36 razy
Moc jest w osprzecię więc jak wsadzisz sam słupek to wątpie abyś coś poczuł , jak masz dawce to spokojnie przekładaj całość .
Jeżeli diesel pasuje z osobówki to i benzyna też podejdzie konstrukcja jest z unifikowana więc będzie ok
Powiem szczeże że mnie to by dość ciekawie interesował swap 1.8t 20v z golfa


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 24 maja 2011, 13:07 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 16 maja 2011, 15:18
Posty: 78
Lokalizacja: Żary. Lubuskie
model: 2.0
silnik: benzyna

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 1 raz
Ale co masz na myśli "osprzęt"? Komputer sterujący silnikiem,układ dolotowy,wydechowy czy może układ elektryczny z zapłonem? No bo weźmy sprawę z drugiej strony.Jak bym założył tylko cały osprzęt od takiego silnika to by wystarczyło? Nie sądzę,to by było za proste....


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 24 maja 2011, 14:06 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:51
Posty: 801
Lokalizacja: LUBUSKIE
model: T4
silnik: AAB/ABL

Podziękował: 14 razy
Pomógł: 36 razy
Wtrysk przede wszystkim sterownik oraz zapłon , Jeżeli osprzęt bedzie pasował przede wszystkim kolektory
to powinno chodzić , różnice są zapewne w tłokach i głowicy .
Powiem na przykładzie silników 2.0l audi ABT 90KM monowtrysk a 2.0l 115km ABK wielopunktowy
niby na pierwszy rzut oka rożnią się tylko wtryskiem ale niestety ABT nie da się uzbroić wtrysk ABK jest inna głowica więc lepiej przełożyć całość.

Choć słyszałem że ponoć wtrysk elektroniczny od 5cyl benzynowego silnika z T4 pasuje zamiennie po niewielkich przeróbkach za K-JETRONIC w silnikach audi


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 24 maja 2011, 15:23 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
wilu8 napisał(a):
Wtrysk przede wszystkim sterownik oraz zapłon , Jeżeli osprzęt bedzie pasował przede wszystkim kolektory
to powinno chodzić , różnice są zapewne w tłokach i głowicy .
Powiem na przykładzie silników 2.0l audi ABT 90KM monowtrysk a 2.0l 115km ABK wielopunktowy
niby na pierwszy rzut oka rożnią się tylko wtryskiem ale niestety ABT nie da się uzbroić wtrysk ABK jest inna głowica więc lepiej przełożyć całość.

Choć słyszałem że ponoć wtrysk elektroniczny od 5cyl benzynowego silnika z T4 pasuje zamiennie po niewielkich przeróbkach za K-JETRONIC w silnikach audi

Co do wtrysku w k-jetronik pasuje trzeba dokupić tulejki w serwisie, co do osprzętu z t4 do 2e tez pasuje , silnik 2e ma inny skok tłoka i inną głowice stad główna różnica mocy


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 24 maja 2011, 19:30 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:51
Posty: 801
Lokalizacja: LUBUSKIE
model: T4
silnik: AAB/ABL

Podziękował: 14 razy
Pomógł: 36 razy
W sumie i może być chemik211 bo w końcu i t4 i 2e ma elektroniczny wtrysk wielopunktowy


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 24 maja 2011, 22:39 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 17:44
Posty: 2645
Lokalizacja: Częstochowa
opis: co dzień uczę się czegoś nowego
model: transpo-carawella
silnik: 2.0 LPG + PB

Podziękował: 24 razy
Pomógł: 97 razy
wilu8 napisał(a):
Moc jest w osprzecię więc jak wsadzisz sam słupek to wątpie abyś coś poczuł , jak masz dawce to spokojnie przekładaj całość .
Jeżeli diesel pasuje z osobówki to i benzyna też podejdzie konstrukcja jest z unifikowana więc będzie ok
Powiem szczeże że mnie to by dość ciekawie interesował swap 1.8t 20v z golfa



ciekawa propozycja tylko czy byś ten silnik znalazł pod maską w t4 przy 1,9 juz co poniekturzy szukają silnika <32>

<england>


_________________
czarodziej

organizator ZLOTU Olsztyn 3-6 06.2010

pomoc w organizacji IV zlotu -Góry Opawskie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 24 maja 2011, 22:46 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 18:08
Posty: 4205
Lokalizacja: RZESZÓW
opis: ZRÓB COŚ ZE SWOIM ŻYCIEM ALBO NAPIJ SIĘ WÓDKI
model: T4
silnik: AFN 1.9 TDI

Podziękował: 76 razy
Pomógł: 280 razy
Może i szukają ale to nie oto chodzi żeby był duży tylko jaki potencjał w nim drzemie.......aja i tak mogę zaśpiewać <01> <01>
http://www.youtube.com/watch?v=FPPm4y3s_58 <53> <53>


_________________
BYŁEM
I OSTRÓDA III OLSZTYN IV POKRZYWNA VI GÓRY SOWIE VII KASZEBE.VIII RADKÓW.IX SUCHEDNIÓW.XI SIAMOSZYCE.XIII ORAWA XIV KARPACZ

ORGANIZOWAŁEM
II ROZTOKI GÓRNE.V TARNAWA NIŻNA.XII ROZTOKI GÓRNE


bus.jpg


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 24 maja 2011, 22:48 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12307
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1042 razy
Już myślałem, że wreszcie nakręciłeś jak lata AFN w T4 a tu jakieś laski wyskakują ;D


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 24 maja 2011, 22:49 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 18:08
Posty: 4205
Lokalizacja: RZESZÓW
opis: ZRÓB COŚ ZE SWOIM ŻYCIEM ALBO NAPIJ SIĘ WÓDKI
model: T4
silnik: AFN 1.9 TDI

Podziękował: 76 razy
Pomógł: 280 razy
<38> <38>


_________________
BYŁEM
I OSTRÓDA III OLSZTYN IV POKRZYWNA VI GÓRY SOWIE VII KASZEBE.VIII RADKÓW.IX SUCHEDNIÓW.XI SIAMOSZYCE.XIII ORAWA XIV KARPACZ

ORGANIZOWAŁEM
II ROZTOKI GÓRNE.V TARNAWA NIŻNA.XII ROZTOKI GÓRNE


bus.jpg


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 24 maja 2011, 22:54 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 17:44
Posty: 2645
Lokalizacja: Częstochowa
opis: co dzień uczę się czegoś nowego
model: transpo-carawella
silnik: 2.0 LPG + PB

Podziękował: 24 razy
Pomógł: 97 razy
chmielik napisał(a):
<38> <38>



1,9 tdi i tak nie ma polotu do 2,0 pb <england>


_________________
czarodziej

organizator ZLOTU Olsztyn 3-6 06.2010

pomoc w organizacji IV zlotu -Góry Opawskie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 25 maja 2011, 06:23 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 18:08
Posty: 4205
Lokalizacja: RZESZÓW
opis: ZRÓB COŚ ZE SWOIM ŻYCIEM ALBO NAPIJ SIĘ WÓDKI
model: T4
silnik: AFN 1.9 TDI

Podziękował: 76 razy
Pomógł: 280 razy
Ja jeździłem zawsze dieslami a teraz mam również samochód na benzynę ......I powiem tak oprócz tego że jest szybsze na starcie to nie ma żadnych różnic ...ale diesel za to ma pałera i jedzie pod góry jak głupi....no i mało pali...
W każdym bądz razie nie nie zamienił bym diesla na benzynę czy muchozol

A co do 1.9 TDI to jest chyba najlepszy motor do T4 ale niestety nie był produkowany seryjnie......


_________________
BYŁEM
I OSTRÓDA III OLSZTYN IV POKRZYWNA VI GÓRY SOWIE VII KASZEBE.VIII RADKÓW.IX SUCHEDNIÓW.XI SIAMOSZYCE.XIII ORAWA XIV KARPACZ

ORGANIZOWAŁEM
II ROZTOKI GÓRNE.V TARNAWA NIŻNA.XII ROZTOKI GÓRNE


bus.jpg


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 25 maja 2011, 12:04 
Offline
Administrator

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 5288
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 617 razy
Pora wracać do tematu a ten nie dotyczy TDI.


_________________
Administrator w stanie spoczynku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 25 maja 2011, 21:22 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 17:44
Posty: 2645
Lokalizacja: Częstochowa
opis: co dzień uczę się czegoś nowego
model: transpo-carawella
silnik: 2.0 LPG + PB

Podziękował: 24 razy
Pomógł: 97 razy
b8tz napisał(a):
Czemu bez sensu? 30 KM różnicy to mało?


myślę ze te 30 kucy było by odczuwalne


_________________
czarodziej

organizator ZLOTU Olsztyn 3-6 06.2010

pomoc w organizacji IV zlotu -Góry Opawskie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB