T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest sobota, 27 kwietnia 2024, 19:22

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 26 maja 2011, 06:15 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 11 listopada 2010, 13:22
Posty: 2720
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA
sekcja "MŁODE WILKI"
model: Multivelle Long
silnik: 2.5 AAF bi-fuel

Podziękował: 167 razy
Pomógł: 295 razy
U mnie parownik jest przykrecony do lewej podluznicy troszke ponizej rozrusznika
Zaworka na zadnym z wezy u mnie nie widze ale po mojemu trojnik nalezalo by dac przed nim
Wczoraj dowiedzialem sie od poprzedniego wlasciciela ze w zeszlym roku teczka byla zalana woda i nic nie zamarzalo,temperatura przelaczania na gaz w sterowniku jest ustawiona na 15 stopni,ale jak teczka jest zimna nigdy w "palnik" nie dostaje wiec moze dlatego nie bylo problemow


_________________
Lepiej mieć Parkinsona i trochę wylać, niż mieć Altzheimera i zapomnieć wypić

Jeżeli co drugi twój pomysł wydaje ci się genialny - dopij wódkę i idź spać


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 26 maja 2011, 18:40 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 17:44
Posty: 2645
Lokalizacja: Częstochowa
opis: co dzień uczę się czegoś nowego
model: transpo-carawella
silnik: 2.0 LPG + PB

Podziękował: 24 razy
Pomógł: 97 razy
kurol napisał(a):
,temperatura przelaczania na gaz w sterowniku jest ustawiona na 15 stopni,

<szok> <szok> <szok> <szok> <szok> <szok>

pierwsze słyszę o takim rozwiazaniu coś nowego ?

zawsze przełacza sie obrotami przynajmniej do tej pory tak było



obiecane fotki o20:00

UZUPEŁNIENIE


mocowanie parownika dolne i górne oba rozwiazania stosowane w 2,0 przetestowane i oba działają
Załącznik:
P260511_18.47_[01].jpg
Załącznik:
DSC00105.JPG


podpinanie węzy
zasilanie

pod zbiorniczkiem wyrównawczym
Załącznik:
P260511_18.47_[02].jpg


powrót

Załącznik:
P260511_18.48.jpg


wąż powrotny z górnej nagrzewnicy na nim jest zaworek odpowietrzenia

w ten sposób omijamy zawór nagrzewnicy i jesteśmy niezalezni od ogrzewania


myślę ze to wyczerpuje temat
<england>

obia prezentowane rozwiazania podłączone na takim sterowniku
Załącznik:
P260511_18.48_[01].jpg


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


_________________
czarodziej

organizator ZLOTU Olsztyn 3-6 06.2010

pomoc w organizacji IV zlotu -Góry Opawskie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 26 maja 2011, 21:47 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:51
Posty: 801
Lokalizacja: LUBUSKIE
model: T4
silnik: AAB/ABL

Podziękował: 14 razy
Pomógł: 36 razy
Co do przełanczania na temperature to bardzo dobre rozwiązanie ,prawie jak sekwencja jak sie nie nagrzeje do zadanej temperatury to się nie przęłączy, Jedyny minus to mus sprawny układ paliwowy i min 5l benzyny na miesiąc na odpalanie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 26 maja 2011, 21:50 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 11 listopada 2010, 13:22
Posty: 2720
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA
sekcja "MŁODE WILKI"
model: Multivelle Long
silnik: 2.5 AAF bi-fuel

Podziękował: 167 razy
Pomógł: 295 razy
Cytuj:
pierwsze słyszę o takim rozwiazaniu coś nowego ?
zawsze przełacza sie obrotami przynajmniej do tej pory tak było


moze troszke malo precyzyjnie napisalem ale ci co maja jakiekolwiek pojecie o instalacjach gazowych to napewno beda wiedziec co mialem na mysli
przelaczanie w wiekszosci sterownikow z pb na lpg przynajmniej tych II generacji odbywa sie przy zmianie obrotow w gore lub w dol,a w niektorych (np stag100 i pochodne) mozna jeszcze ustawic by bylo to dodatkowo zalezne od polozenia przepustnicy tzw.tps (mozna ustawic przelaczanie przy obrotach malejacych np 2000 i i jesli dodatkowo ustawimy tps to po przekroczeniu zadanych obrotow musimy dodatkowo puscic calkowicie pedal przyspieszenia by nastapilo przelaczenie,u siebie tak wlasnie ustawilem i przelaczania na gaz jest nieodczuwalne poniewaz nastepuje ono zawsze gdy silnik jest nieobciazony)
natomiast w kazdym sterowniku lpg II gen z ktorym do tej pory mialem stycznosc osobiscie (3 sztuki)lub o ktorym czytalem jest mozliwosc dodatkowego,dowolnego ustawienia temp przelaczania np jak u mnie 15 stopni
dokad czynnik chlodzacy nie przekroczy zadanej temperatury to przelaczenie na gaz nie nastapi pomimo zmian obrotow
dzieki temu podobno oszczedzamy reduktor min nie dopuszczajac do jego zamarzania

Wilu8 w niektorych sterownikach jest mozliwosc awaryjnego odpalania na gazie bez wzgledu na temperature nawet jesli ta jest ustawiona w sterowniku (napewno stag 50,100 i 150)

Andrewa1 jesli sa to zdjecia montazu twojego parownika (chodzi mi o to tzw gorne) a znasz jeszcze adres gaziarza ktory jest tego sprawca to proponuje sie do goscia przejechac na powazna rozmowe co by druciarstwa wiecej nie odstawial
<szok> <szok> <szok> <szok> <szok>


_________________
Lepiej mieć Parkinsona i trochę wylać, niż mieć Altzheimera i zapomnieć wypić

Jeżeli co drugi twój pomysł wydaje ci się genialny - dopij wódkę i idź spać


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 26 maja 2011, 22:54 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 27 kwietnia 2010, 22:07
Posty: 82
Lokalizacja: Władysławowo
model: t4
silnik: 2.0 ACC

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 1 raz
kurol, mam pytanko, czym grozi ustawienie tzw górne bo u mnie tak jest wstawione i nie mam żadnych problemów, pytałem się poprzedniego właściciela kto to tak wstawił ale od dwóch lat, jak posiadam swoją teczkę, z gazem problemów nie ma, dodatkowo parownik ustawiony jest jeszcze odwrotnie i według wszelkich prawidłowości powinien mi gasnąć podczas hamowania a nic takiego nie występuje


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 26 maja 2011, 23:02 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 17:44
Posty: 2645
Lokalizacja: Częstochowa
opis: co dzień uczę się czegoś nowego
model: transpo-carawella
silnik: 2.0 LPG + PB

Podziękował: 24 razy
Pomógł: 97 razy
myślę ze rozwarzania do niczego nie prowadzą parowniki są montowane na górze i dole ( praktyka)

a czy to działa czy nie to juz teoria jak widać niczym nie poparta

autor tematu dostał sporą dawke wiedzy na ten temat i myśle ze na tym by te rozwazania zakończyć

PAWELZWlADKA
a niczym to nie grozi przez 8 lat chłopaki tak jezdzą i nic się nie dzieje 10 aut silnik 2,0

co dzień po 300km i nic


_________________
czarodziej

organizator ZLOTU Olsztyn 3-6 06.2010

pomoc w organizacji IV zlotu -Góry Opawskie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 26 maja 2011, 23:45 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 16 maja 2011, 15:18
Posty: 78
Lokalizacja: Żary. Lubuskie
model: 2.0
silnik: benzyna

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 1 raz
Dzięki ogromne Andrewa1 za te fotki. <beer> <beer> <beer>
Na pewno mi to dużo pomoże. <taktak>
Tak jak pisałem, w sobotę będę przerabiał więc na pewno napiszę o efekcie... (chyba żeby padało to przesunę to na poniedziałek)
Myślę,że wielkiej filozofii nie będzie,ale jakby co to będę pytał dalej. Pozdro...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 27 maja 2011, 05:35 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 11 listopada 2010, 13:22
Posty: 2720
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA
sekcja "MŁODE WILKI"
model: Multivelle Long
silnik: 2.5 AAF bi-fuel

Podziękował: 167 razy
Pomógł: 295 razy
Cytuj:
kurol, mam pytanko, czym grozi ustawienie tzw górne


Szczerze mowiac to moja wiedza na temat instalacji gazowych jest bardzo mala i wiem tylko tyle co wyczytalem w internecie i co mi tam jeden zaufany gaziarz podpowiedzial
Ale z tego co pamietam to zbyt wysoko umieszczony parownik ma tendencje do zapowietrzania sie (czego konsekwencja jest potem zamarzanie) dodatkowo sa jeszcze jakies problemy z bezwladnoscia mieszanki przy ostrym przyspieszaniu i hamowaniu,raz robi sie za bogato a raz za ubogo (lub odwrotnie,niestety nie pamietam) a silniczek krokowy jest zbyt wolny by sobie poradzic w takich sytuacjach
A ze czesto parowniki sa zamontowane w ten wlasnie sposob i ludzie na tym jezdza i nie narzekaja to ja dobrze wiem,nie mniej jednak jest to niezgodne z zasadami sztuki gaziarskiej i jest uznawane powszechnie za druciarstwo
Ale idac dalej tym samym tokiem rozumowania zalozenie do T4 instalacji gazowej innej niz sekwencyjna tez jest druciarstwem a ja mam instalacje II gen i tez nie narzekam,chodz na sekwencji napewno bylo by lepiej i jesli bede mial kiedys wolne fundusze to napewno przerobie


_________________
Lepiej mieć Parkinsona i trochę wylać, niż mieć Altzheimera i zapomnieć wypić

Jeżeli co drugi twój pomysł wydaje ci się genialny - dopij wódkę i idź spać



Za ten wpis autor kurol podziękował: fredek79 (niedziela, 29 maja 2011, 21:23)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 29 maja 2011, 18:13 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 16 maja 2011, 15:18
Posty: 78
Lokalizacja: Żary. Lubuskie
model: 2.0
silnik: benzyna

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 1 raz
No i po sprawie.... <yes>

Parownik zamontowany według wskazówek andrewa1 więc dla kolegi wielkie DZIĘKI <beer> <beer> <beer>

Węże od parownika nagrzewane są równomiernie, parownik zamontowany na wysokości podłużnicy. Nie występuje efekt "oszronienia" więc wszystko działa jak należy. <taniec> Wszystkim dziękuje za udział w poście <victory> - uważam temat za zamknięty.DZIĘKI!

Ps.Jak się wysyła oficjalnie podziękowania?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 29 maja 2011, 19:13 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): środa, 13 kwietnia 2011, 19:49
Posty: 428
Lokalizacja: Chełmno
opis: Niestety już nie t4.
model: Highline 4Motion
silnik: 2.0 TSI

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 7 razy
Obok przycisku cytat masz taki mniejszy z kciukiem do góry, to jest podziękowanie.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 29 maja 2011, 21:25 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 16 maja 2011, 15:18
Posty: 78
Lokalizacja: Żary. Lubuskie
model: 2.0
silnik: benzyna

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 1 raz
No właśnie czytałem gdzieś o tym ale pisało o żółtej rączce...
Dzięki!


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 29 maja 2011, 21:50 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 11 listopada 2010, 13:22
Posty: 2720
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA
sekcja "MŁODE WILKI"
model: Multivelle Long
silnik: 2.5 AAF bi-fuel

Podziękował: 167 razy
Pomógł: 295 razy
No to jeszcze zalej teraz teczke woda i bedziemy wiedziec wszystko <victory>


_________________
Lepiej mieć Parkinsona i trochę wylać, niż mieć Altzheimera i zapomnieć wypić

Jeżeli co drugi twój pomysł wydaje ci się genialny - dopij wódkę i idź spać


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 30 maja 2011, 00:31 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 17:44
Posty: 2645
Lokalizacja: Częstochowa
opis: co dzień uczę się czegoś nowego
model: transpo-carawella
silnik: 2.0 LPG + PB

Podziękował: 24 razy
Pomógł: 97 razy
kurol napisał(a):
No to jeszcze zalej teraz teczke woda i bedziemy wiedziec wszystko <victory>



nie polecam

od kilku dni odpalam auto na LPG mimo zimnego plynu nic sie nie dzieje no moze tylko to ze przez moment mam nizsze obroty niz normalnie <england>


_________________
czarodziej

organizator ZLOTU Olsztyn 3-6 06.2010

pomoc w organizacji IV zlotu -Góry Opawskie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 27 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB