T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest sobota, 27 kwietnia 2024, 22:19

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 14 kwietnia 2011, 08:48 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): środa, 13 kwietnia 2011, 19:49
Posty: 428
Lokalizacja: Chełmno
opis: Niestety już nie t4.
model: Highline 4Motion
silnik: 2.0 TSI

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 7 razy
Koledzy widziałem, że temat był już wałkowany ale nie do końca wyczerpuje moje problemy.
Silniczek to ACU instalacja LPG to jakiś no-name, brak do niej papierów itp.
Silnik prycha, szarpie i gaśnie. Przy pracy na benzynie praktycznie nie da się jeździć, zachowanie jakby na 3 gary nie palił, po przełączeniu na lpg jest trochę lepiej. Sprawa znacząco się pogarsza po nagrzaniu silnika - praktycznie nie da się jechać, jak dodaję gazu to samochodem szarpie i gaśnie.
Powymieniałem już świece (NGK Bur5ET V-Line22), przewody (NGK RC-VW902), kopułke i palec (BERU), rozrząd z napinaczami (mechanik, który mi to robił, zajmuje się moimi samochodami od lat i zna się na rzeczy, to tak celem wyjaśnienia czy się nie pomylił i ząbków nie poprzestawiał, serwisuje mi jeszcze a6, jeepa i forda), oczywiście poszedł także olej w silniku, skrzyni oraz wszystkie filtry. Efekt - żadnych zmian. Posprawdzaliśmy wszystkie podciśnienia - wężyki są na miejscu, nic nie przetarte.
Może ktoś podpowie co jeszcze może być przyczyną? Uwalony silnik?
pzdr


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 14 kwietnia 2011, 15:06 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 15 kwietnia 2010, 08:51
Posty: 755
Lokalizacja: POLSKA
model: T4
silnik: 2.5

Podziękował: 20 razy
Pomógł: 41 razy
co z cewką?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 14 kwietnia 2011, 15:09 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): środa, 13 kwietnia 2011, 19:49
Posty: 428
Lokalizacja: Chełmno
opis: Niestety już nie t4.
model: Highline 4Motion
silnik: 2.0 TSI

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 7 razy
Cewka jeszcze nie wymieniana bo nie było pod ręką ale pomierzona i podobno wszystko ok. A gdyby to była cewka to objawy by się zgadzały? bo jeżeli tak to zamówię, majątku nie kosztuje.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 14 kwietnia 2011, 16:51 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 15 kwietnia 2010, 08:51
Posty: 755
Lokalizacja: POLSKA
model: T4
silnik: 2.5

Podziękował: 20 razy
Pomógł: 41 razy
o ile mi wiadomo to cewkę mozna zmierzyc tylko na jakimś przyżądzie
czy objawy sie zgadzaja? hmmm róznie to bywa, czasami wilgoć daje znac o sobie, mi po prostu padła pod sklepem i nie mogłem zapalic w ogóle, najlepiej byłoby podmienic i sprawdzić, te cewki pasuja od skód, seatów, Vw i wiele innych
wyeliminujesz ja bedziemy myslec dalej bo przyczyn mozebyc sporo
-następnie sprawdziłbym czujnik temperatury cieczy, zdejmij wtyczkę z niebieskiego i zobacz jaki bedzie efekt (jeśli sie poprawi to do wymiany) znajduje się on na wężu u góry obok termostatu,
-sprawdx dokładnie te podciśnienia, u mnie trójnik był uwalony i nie chodził na wolnych (gasł) znalazłem przyczyne po 2 dniach
-zła kolejnośc przewodów WN, (kolejność zapłonu, pierwszy cylod alternatora i mamy 1-2-4-5-3, na kopułce kabel do 4go jest wpięty najwyżej kopułki a 1go najniżej)
-brak masy przy ECU pb, ktoś to przerabiał
-rozjechana adaptacja ECU przez lpg, niestety zdarza sie, więc trzeba zrobic reset kompa, zdjać klemy na 15min odpalić auto i na wolnych poczekac do właczenia sie wentylatorów
-uwalona pompa
-krokowiec
-zapchany filtr paliwa
-uwalona lambda
-czujnik Hala
-przekaźniki czy wszystkie dobrze włozone
-rozrząd, czy na pewno dobrze ustawiony
jesli dalej nic, najlepiej przeleć go VAGiem


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 14 kwietnia 2011, 19:04 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 17:44
Posty: 2645
Lokalizacja: Częstochowa
opis: co dzień uczę się czegoś nowego
model: transpo-carawella
silnik: 2.0 LPG + PB

Podziękował: 24 razy
Pomógł: 97 razy
kiedy te objawy wystąpiły ?

sprawdz kolejność kabli z aparatu do świec bo to tak wychodzi ze masz o 180stopni zapłon przestwiony


_________________
czarodziej

organizator ZLOTU Olsztyn 3-6 06.2010

pomoc w organizacji IV zlotu -Góry Opawskie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 14 kwietnia 2011, 19:07 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): środa, 13 kwietnia 2011, 19:49
Posty: 428
Lokalizacja: Chełmno
opis: Niestety już nie t4.
model: Highline 4Motion
silnik: 2.0 TSI

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 7 razy
Wow pacark niezła lista, po kolei:
-cewkę podmieniłem i brak efektu
- czujnik temperatury ok
- podciśnienia sprawdzone
- kolejność przewodów ok
- uwalona pompa (mówisz o paliwowej?) jest ok, filterek nowy
- rozrząd sprawdzany 2 krotnie
na dzisiaj mam dość jutro walczymy dalej, pozostaje kilka punktów z twojej listy
A apropo VAG'a to bym chętnie sprawdził ale niestety w tym samochodzie chyba go nie ma, nie mogę znaleźć ani wtyku obd2 (powinien być w okolicach deski rozdzielczej pod przełącznikiem) ani starszych wtyków nad skrzynką bezpieczników, albo ktoś to przeniósł a ja jeszcze tego nie znalazłem, albo busik ma 96 rok tylko w papierach i po prostu nie ma elektroniki, tak na marginesie to nie mogę znaleźć żadnego kompa ani nic, coraz bardziej się obawiam, że się wpakowałem w kabałę;(
Niemniej jednak dzięki za podpowiedzi, będę szukał dalej
-------------------------
Objawy wystąpiły jakieś 50 km od kiedy go kupiłem
A kable na 100% są ok, nie dowierzałem znacznikom na kole i organoleptycznie sprawdzałem (tzn, wywalona świeca i sprawdzałem czy na pewno na znacznikach 1 jest na górze i czy palec pokazuje to co ma)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 14 kwietnia 2011, 19:31 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 17:44
Posty: 2645
Lokalizacja: Częstochowa
opis: co dzień uczę się czegoś nowego
model: transpo-carawella
silnik: 2.0 LPG + PB

Podziękował: 24 razy
Pomógł: 97 razy
sam aparat tam jest czujnik halla moze on szfankuje sprawdzałeś kopółkę ( na środku masz grafit moze on się wysypał i tez będą takie objawy

do tego jeszcze moze być sąda


_________________
czarodziej

organizator ZLOTU Olsztyn 3-6 06.2010

pomoc w organizacji IV zlotu -Góry Opawskie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 14 kwietnia 2011, 19:36 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): środa, 13 kwietnia 2011, 19:49
Posty: 428
Lokalizacja: Chełmno
opis: Niestety już nie t4.
model: Highline 4Motion
silnik: 2.0 TSI

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 7 razy
Jak już pisałem kopułka, palec, przewody i świece są nowe, cewka także odpada, jutro sprawdzimy sonda, hala i dalej będę kopał


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 14 kwietnia 2011, 21:06 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Co mogę powiedzieć według mnie zmierz kompresję


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 14 kwietnia 2011, 21:22 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 17:44
Posty: 2645
Lokalizacja: Częstochowa
opis: co dzień uczę się czegoś nowego
model: transpo-carawella
silnik: 2.0 LPG + PB

Podziękował: 24 razy
Pomógł: 97 razy
olek napisał(a):
Jak już pisałem kopułka, palec, przewody i świece są nowe, cewka także odpada, jutro sprawdzimy sonda, hala i dalej będę kopał



a tak sprawdz masę na kompie nawet zapodaj dodatkowym przewodem bezpośrednio z aku na obudowę w miejscu przykręcania do karoserii


_________________
czarodziej

organizator ZLOTU Olsztyn 3-6 06.2010

pomoc w organizacji IV zlotu -Góry Opawskie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 14 kwietnia 2011, 21:39 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
andrewa1 jak ma sprawdzic masę na kompie skoro napisał:
olek napisał(a):
tak na marginesie to nie mogę znaleźć żadnego kompa ani nic


proponuje czytac dokładnie posty, a potem dopiero odpowiadac


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 14 kwietnia 2011, 21:45 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): środa, 13 kwietnia 2011, 19:49
Posty: 428
Lokalizacja: Chełmno
opis: Niestety już nie t4.
model: Highline 4Motion
silnik: 2.0 TSI

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 7 razy
Chemik211 ciśnienie na cylindrach mam takie:15,7 15,5 15,8 16,0 15,4
Andrewa1 mogę pokombinować z masą tylko nie mogę żadnego kompa znaleźć;( po przewodach nawet szukałem i nic. Możesz przybliżyć obszar poszukiwań?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 14 kwietnia 2011, 21:51 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 27 kwietnia 2010, 22:07
Posty: 82
Lokalizacja: Władysławowo
model: t4
silnik: 2.0 ACC

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 1 raz
andrewa pewnie mnie poprawi jeżeli się mylę <dzięki> , komputer jest chyba w tym samym miejscu co w 2.0 benzyna, czyli po prawej stronie, w komorze silnika, przy nadkolu, obok aku


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 14 kwietnia 2011, 22:00 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 17:44
Posty: 2645
Lokalizacja: Częstochowa
opis: co dzień uczę się czegoś nowego
model: transpo-carawella
silnik: 2.0 LPG + PB

Podziękował: 24 razy
Pomógł: 97 razy
olek napisał(a):
Chemik211 ciśnienie na cylindrach mam takie:15,7 15,5 15,8 16,0 15,4
Andrewa1 mogę pokombinować z masą tylko nie mogę żadnego kompa znaleźć;( po przewodach nawet szukałem i nic. Możesz przybliżyć obszar poszukiwań?



przykręcony do błotnika obok aku i tam masz tez przewód podciśnienia do kompa

PAWELZWLADKA napisał(a):
andrewa pewnie mnie poprawi jeżeli się mylę <dzięki> , komputer jest chyba w tym samym miejscu co w 2.0 benzyna, czyli po prawej stronie, w komorze silnika, przy nadkolu, obok aku


nie muszę no moze oprócz 1

PS padnięta sonda nie daje takich objawów ją bym sobie narazie darował

piszez ze zrobiłeś autem 50km i dopiero się zaczeło

czyli od początku droga eliminacji

wolne obroty ?---kopci ? zalewa silnik?


_________________
czarodziej

organizator ZLOTU Olsztyn 3-6 06.2010

pomoc w organizacji IV zlotu -Góry Opawskie


Ostatnio edytowano czwartek, 14 kwietnia 2011, 22:11 przez andrewa1, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 14 kwietnia 2011, 22:07 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 27 kwietnia 2010, 22:07
Posty: 82
Lokalizacja: Władysławowo
model: t4
silnik: 2.0 ACC

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 1 raz
pomyliły mi sie strony, napisałem tak jak patrzę przy otwartej masce <59> , swoją drogą jak by faktycznie ktoś wyciągnął komputer, to jak by to jeżdziło...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 14 kwietnia 2011, 22:10 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): środa, 13 kwietnia 2011, 19:49
Posty: 428
Lokalizacja: Chełmno
opis: Niestety już nie t4.
model: Highline 4Motion
silnik: 2.0 TSI

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 7 razy
No niestety, u mnie w tej części "jakby wydzielonej" na aku, taką przegrodą plastykową oddzielone od silnika, jest aku, abs, cewka i luzem leży sterownik podwójny, po przewodach patrząc to od wentylatorów, mam co prawda jeden wiatrak ale sterowanie jest na 2. Żadne podciśnienia tu nie dochodzą.
Inne propozycje?
PAWELZWLADKA a może to taki staroć który nie ma kompa? zerknijcie na fotki w mój vw/moja zmota


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 14 kwietnia 2011, 22:16 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): środa, 13 kwietnia 2011, 19:49
Posty: 428
Lokalizacja: Chełmno
opis: Niestety już nie t4.
model: Highline 4Motion
silnik: 2.0 TSI

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 7 razy
andrewa1 napisał(a):
olek napisał(a):
Chemik211 ciśnienie na cylindrach mam takie:15,7 15,5 15,8 16,0 15,4
Andrewa1 mogę pokombinować z masą tylko nie mogę żadnego kompa znaleźć;( po przewodach nawet szukałem i nic. Możesz przybliżyć obszar poszukiwań?



przykręcony do błotnika obok aku i tam masz tez przewód podciśnienia do kompa

PAWELZWLADKA napisał(a):
andrewa pewnie mnie poprawi jeżeli się mylę <dzięki> , komputer jest chyba w tym samym miejscu co w 2.0 benzyna, czyli po prawej stronie, w komorze silnika, przy nadkolu, obok aku


nie muszę no moze oprócz 1

PS padnięta sonda nie daje takich objawów ją bym sobie narazie darował

piszez ze zrobiłeś autem 50km i dopiero się zaczeło

czyli od początku droga eliminacji

wolne obroty ?---kopci ? zalewa silnik?


wolne obroty idealnie - równo (dlatego nie dotykałem krokowego, to go praktycznie eliminuje), kopci tylko na gazie ale to raczej para, świece suchutkie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 14 kwietnia 2011, 22:19 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Ciśnienie dziwnie duże ,powiedział bym że jest to nie możliwe , a czujnik spalania stukowego to cudo posiada


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 14 kwietnia 2011, 22:27 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): środa, 13 kwietnia 2011, 19:49
Posty: 428
Lokalizacja: Chełmno
opis: Niestety już nie t4.
model: Highline 4Motion
silnik: 2.0 TSI

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 7 razy
chemik211 skoro tak twierdzisz to jutro sprawdzę osobiście, takie wyniki podał mi mechanior - a tak na marginesie to ile powinno być. A co do tego czujnika to było pytanie czy stwierdzenie? Ja go bynajmniej nie znalazłem, o ile rozmawiamy o tym samym, taki mini stetoskop lekarski z dziurką do silnika przykręcony?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 14 kwietnia 2011, 22:34 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 17:44
Posty: 2645
Lokalizacja: Częstochowa
opis: co dzień uczę się czegoś nowego
model: transpo-carawella
silnik: 2.0 LPG + PB

Podziękował: 24 razy
Pomógł: 97 razy
chemik211 napisał(a):
Ciśnienie dziwnie duże ,powiedział bym że jest to nie możliwe , a czujnik spalania stukowego to cudo posiada


zadne duze bardzo dobre bodaj 16 fabrycznie

i nawet nie ma duzych odchyłek

no nic innego tylko aparat lub cewka tylko dlaczego nie ma kompa ?

http://allegro.pl/komputer-silnika-vw-b ... 62816.html

3 od lewej do 2,0 podobny powinien być do 2,5


_________________
czarodziej

organizator ZLOTU Olsztyn 3-6 06.2010

pomoc w organizacji IV zlotu -Góry Opawskie


Ostatnio edytowano czwartek, 14 kwietnia 2011, 22:42 przez andrewa1, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB