T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest sobota, 27 kwietnia 2024, 21:10

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 8 lipca 2023, 23:11 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 4 lipca 2023, 22:19
Posty: 6
model: Caravelle
silnik: 2,5 ACU

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 0 razy
Dzień dobry
Na wstępie chciałem się przywitać ponieważ jestem świeżo upieczonym posiadaczem T4 z silnikiem benzynowym 2,5 ACU.
Otóż zainstalowałem LPG i po przejechaniu z Wałbrzycha do Wrocławia wypił mi ok 30 litrów. Wymieniłem filtry, świece, kopułkę i przewody. Instalacja LPG to zwykła podciśnieniówka ponieważ nie można było wsadzić sekwencji ze względu na full group. Skręciłem więc zawór gazu do dolnej granicy wybuchowości jednak to za wiele nie pomaga. Co prawda jest to automat ale z tego co wyczytałem na kilku forach to przy normalnej jeździe do 100 nie powinien wziąć więcej niż 17-19 litrów na 100. Moją uwagę przykuły małe koła bo na 15" i prędkość jest zawyżana o jakieś 5 km/h. Zamówiłem 17" jednak tym to zyskam może ze 2-3 litry. Dodatkowo mam wrażenie jakby silnik był niedogrzany bo wskazówka jest na pierwszej kresce z symbolem C i to nawet w upały w korku. Wymieniłem termostat jednak nie ma efektu. Może wymienić jeszcze czujnik temperatury niebieski bo on daje sygnał na deskę i do ECU. Może ASB nie widzi odpowiedniej temperatury i dlatego wybiórczo załącza lock up?
Macie jeszcze jakieś pomysły co może być przyczyną wysokiego spalania?
Ile palą Wasze T4?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 9 lipca 2023, 12:00 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52
Posty: 2317
Lokalizacja: De - KLE
model: t4/t4/t4/sharan
silnik: AAB/ACU/AAF/AAA

Podziękował: 32 razy
Pomógł: 97 razy
Witaj , zmiana wielkości kół nie wiele pomoże. Oryginalna wielkośc dla T4 to jest 195/70/15C . Prędkośc jedynie może byc zaniżana a nie odrotnie. Nawet jesli zmieniasz na wieksze to aby było w porządku i nie musiałbyś sie uczyc nowych prędkości ( i nie dostac mandatu ) to lepiej dobrać wielkość do prawidłowej prędkości licznikowej. Wystarczy porównać oryginał do większych i dodac delikatnie cos na plus.
Piszesz ,że wypił ok.30 L ,ale to taka średna wyszła ,bo nie wiadomo o co chodzi. W manualu u mnie na jednym silniku wyszło mi 11.4 a na drugim 13.4/100 w ACU.



Za ten wpis autor maja podziękował: maciekzwrocka (niedziela, 9 lipca 2023, 15:37)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 9 lipca 2023, 15:35 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 4 lipca 2023, 22:19
Posty: 6
model: Caravelle
silnik: 2,5 ACU

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 0 razy
Nie jest to średnia tylko tyle ile spalił w 116 km gównie po trasie z prędkością < 100km/h

Otóż podejrzenie pada na mieszalnik. Gazownik założył zwykły przelotowy. Ja zamówiłem BLOSa według sugestii innych użytkowników i gazowników i jak przyjdzie to założę i wtedy zobaczymy co to da.


Ostatnio edytowano środa, 19 lipca 2023, 21:32 przez niebieski-n2, łącznie edytowano 1 raz
edytuj swoje posty zamiast pisać jeden pod drugim


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 15 lipca 2023, 00:45 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 2 października 2021, 01:35
Posty: 1
model: t4
silnik: 2,5

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
Hej fullgrup to zadna bariera zalozylem dzisiaj staga 300 + wtryski hana czerwone komplet z olx urzywka wyszlo mnie jak do tej pory 395zl z przesylka
poczytalem troche troche polutowalem i jest dziala czekam jakie wyjdzie mi spalanie
podesle fotki jak ogarnolem sterowanie wtryskiwaczy trzeba bylo troche pokombinowac ale da sie!!!



Za ten wpis autor kamusi podziękował: maciekzwrocka (środa, 19 lipca 2023, 20:16)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 16 lipca 2023, 04:05 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 4 lipca 2023, 22:19
Posty: 6
model: Caravelle
silnik: 2,5 ACU

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 0 razy
Słuchajcie. Wymieniłem termostat i czujnik niebieski, który daje dane do ECU i na licznik i spalanie poszło na 17 l lpg /100km na pusto w trybie mieszanym. Morał z tego taki, że silnik był niedogrzany a czujnik fałszował dane do ECU i skrzynia nie zapinała lock upu. Teraz skrzynia wcześniej widzi nagrzanie i zapina lock up nawet w wiosce przy 50-60 km/h jedzie zapięty i przy 1500-1300 rpm jedzie sobie spokojnie. Trzeba dbać o optymalną, fabryczną temperaturę silnika i właściwe wskazania czujników. Inaczej komputer głupieje i przez to pali jak smok. Na razie będę go litrażował w różnych warunkach ( pusto pełno na gazie i na benzynie w trasie i w mieście) i wnioskami na pewno się podzielę. BLOSa na razie nie wkładam i będę jeździł na zwykłym mikserze po czym wstawię blosa i porównam co i jak. Koła zmienię w tygodniu bo mam małe 15 a dam 17 do wypełnienia wnęki nadkoli. Obecnie oszukuje licznik o 5 km. Wątek rozwojowy. Ile palą wasze teczki?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 19 lipca 2023, 10:49 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 15 kwietnia 2010, 08:51
Posty: 755
Lokalizacja: POLSKA
model: T4
silnik: 2.5

Podziękował: 20 razy
Pomógł: 41 razy
jeśli "gazoffnik" twierdzi, że do fullgrupy nie założysz sekwencji, omijaj go szerokim łukiem
sam mam taki setup (ACU plus automat) i na gazie zrobione 240kkm
zakładaj sekwencje, szybkie i wydajne wtryski oraz stabilny reduktor, elektronika najmniej ważna bo to jest idiotoodporny wtrysk
spalanie na poziomie 14-18l lpg w zależności od wszystkiego



Za ten wpis autor pacark podziękował: maciekzwrocka (środa, 19 lipca 2023, 20:14)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 19 lipca 2023, 20:11 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 4 lipca 2023, 22:19
Posty: 6
model: Caravelle
silnik: 2,5 ACU

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 0 razy
No dobra ale do czego się odnosi wtrysk gazu skoro wszystkie wtryski benzyny dają jednocześnie? Skąd komp lpg wie w któym momencie, który wtrysk otworzyć?

Możesz podpowiedzieć jaką instalację masz? Producent, typ? Jaki reduktor i jakie wtryski?

kamusi napisał(a):
Hej fullgrup to zadna bariera zalozylem dzisiaj staga 300 + wtryski hana czerwone komplet z olx urzywka wyszlo mnie jak do tej pory 395zl z przesylka
poczytalem troche troche polutowalem i jest dziala czekam jakie wyjdzie mi spalanie
podesle fotki jak ogarnolem sterowanie wtryskiwaczy trzeba bylo troche pokombinowac ale da sie!!!

No właśnie najbardziej mnie ciekawi jak wtryski gazu odnoszą się do wtrysku benzyny? No chyba że się nie odnoszą a moment wtrysku gazu jest skąd indziej.
Będę wdzięczny za info jak to działa i jak pali ;)

EDYTUJ swoje posty - 4sztuki jeden pod drugim to gruba przesada


Ostatnio edytowano środa, 19 lipca 2023, 21:30 przez niebieski-n2, łącznie edytowano 3 razy
po pierwsze post pod postem, po drugie nie cytuj w całości postu poprzedzającego


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 20 lipca 2023, 10:33 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 15 kwietnia 2010, 08:51
Posty: 755
Lokalizacja: POLSKA
model: T4
silnik: 2.5

Podziękował: 20 razy
Pomógł: 41 razy
mój zestaw wtryski Hana, reduktor Zavoli ZetaN, elektronika Stag 300
przebieg na instalce ok 240kkm, straciłem rachubę ile lat to mam, ale na pewno wiecej niz 10 bo butle mam nową, reduktor czyszczony raz,
nie jestem mechanikiem ani gazoffnikiem ale fullgroup: wszystkie wtryski pracuja razem, maja krótki czas pracy, dlatego przy montażu lpg zakłada sie szybkie i wydajne, pewnie przy podłaczeniu wystarczy wziąć sygnał sterujący z wtrysków pb a komp lpg juz sobie poradzi
strona 9 https://www.ac.com.pl/pub/files/Instruk ... 0_PLUS.pdf



Za ten wpis autor pacark podziękował: maciekzwrocka (poniedziałek, 24 lipca 2023, 22:31)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 31 lipca 2023, 20:16 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 4 lipca 2023, 22:19
Posty: 6
model: Caravelle
silnik: 2,5 ACU

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 0 razy
Udało mi się zredukować spalanie do 17 litrów LPG/100 przy jeździe mieszanej tzn. trochę AOW < 110 i trochę w mieście. :D Myślę że to dobry wynik jak na taką gablotę w automacie ;) Ale nie składam broni i powalcze jeszcze o jakieś 2 litry ;)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 9 września 2023, 00:15 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 4 lipca 2023, 22:19
Posty: 6
model: Caravelle
silnik: 2,5 ACU

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 0 razy
Więc spalanie 16l/100km uważam za ok i nie będę już kombinował. Nie zakładam sekwencji bo to po prostu się kompletnie nie opłaca. Za dużo ingerencji - nawiercanie kolektora i kombinacje w strojeniu. Skoro na zwykłym podciśnieniu jest odpowiednia moc i spalanie to po co kombinować. W sumie podciśnienie ma też swoje zalety bo po pierwsze jakbym chciał go robić na zabytek to łatwiej to wszystko wyjąć a po drugie gdy np. wysiadłby mi sterownik silnika czy jakiś sensor to na gazie normalnie pojadę bo spalanie gazu nie odnosi się do mapy benzyny od której to sekwencja jest zależna.
Reasumując to głównymi przyczynami wysokiego spalania były:
1 - niesprawny termostat przez co silnik był niedogrzany
2- niesprawny, fałszujący czujnik temperatury cieczy przez co sterownik ASB widział niską temperaturę i nie zapinał lock up-a a co za tym idzie skrzynia nie była sztywno spięta z przekładnią po 3 biegu.
3 - stare świece i układ zapłonowy oraz doregulowanie mieszanki gazu.
Na tym zakończę temat.
Pozdrawiam wszystkich.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB