T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 29 marca 2024, 03:04

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 22 maja 2023, 21:55 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52
Posty: 2313
Lokalizacja: De - KLE
model: t4/t4/t4/sharan
silnik: AAB/ACU/AAF/AAA

Podziękował: 32 razy
Pomógł: 97 razy
Witajcie,
od dwóch dni mam problem. Silnik działa normalnie i odpala bez problemu. Problem pojawia się w momencie gdy temperatura jest coraz wyższa i wtedy traci moc. Po rozgrzaniu mogę osiagnąć maksymalnie 3 tys obr na każdym biegu co nie zawsze jest dobre aby sie rozpędzić. Na benzynie i gazie jest ten sam efekt. Gdy tylko troche ostygnie ( czas na tankowanie ) mam wtedy trochę więcej mocy ,ale tylko do momentu ponownej wysokości temp. Teraz jest cieplej niż wczesniej ,więc nie łatwo sie jeździ. Nawet nie chciałem dziś wyprzedzać ciężarówki ,bo nie dałbym rady.
Staram sie wszystko wymieniać na czas. W zeszłym tygodniu przejechałem ok.2tys km . Po powrocie z Francji na autostradzie w Belgii poczułem już zmianę mocy.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 23 maja 2023, 21:13 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52
Posty: 2313
Lokalizacja: De - KLE
model: t4/t4/t4/sharan
silnik: AAB/ACU/AAF/AAA

Podziękował: 32 razy
Pomógł: 97 razy
To co już znalazłem to po przełączeniu na gaz auto słabnie i nie przekroczę więcej niż 3 tys.obr


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 13 sierpnia 2023, 13:43 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 11 listopada 2020, 15:56
Posty: 6
model: T4
silnik: 2.5 pb

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Czujnik temp chyba 4 pin,bo jedynie 2 pin.ktorys podaje na ECU dane i moze mu sie umarło.zobacz czy jak odepniesz wtyczkę to coś się zmieni.czujniki są po lewo na dole na wezu


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 23 sierpnia 2023, 12:16 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 10 sierpnia 2022, 08:20
Posty: 23
Lokalizacja: WARSZAWA
opis: Od stycznia 2023 mam prosto od Niemca :)
model: Multivan
silnik: 2460 ACU

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 0 razy
Po problemach? Generalnie komputer ACU konfliktuje z większością sterowników LPG... Zamontowalem nowy gaz na Stagu i spalanie nie chciało zejść z 16-17l przy 100-110. Gazownik pokazywał właściwe wartości i odmawiał zubożenia. Zmiana nastąpiła po regulacji wyprzedzenia zapłonu, jest 13-14 gdy do 100, ale to nadal za dużo. Kolega niemiecki ma sekwencję na 2,5l i pali mu 12 przy 120. Odnośnie czujmików temp - są 2 - dwu i 4 pinowy. Ten 4p wyłącznie ORI, inne kłamią i oszukują komp. Gdy temp fiksuje i zawiodą wszsytkie znale klocki , należy sprawdzić 15 pin na kompie... Oraz podobno gdzieś czytałem, że łącza ze wskaźnikiem temp sprawdza się zwierając 3 i 4 pin, zapiąć tak i wskaźnik powiniem iść w górę do oporu. Jeśli ktoś coś wie o kłopotach ACU /LPG - PROSZĘ PISZCIE!


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 25 sierpnia 2023, 14:01 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 15 kwietnia 2010, 08:51
Posty: 752
Lokalizacja: POLSKA
model: T4
silnik: 2.5

Podziękował: 20 razy
Pomógł: 41 razy
Januszkoby napisał(a):
Generalnie komputer ACU konfliktuje z większością sterowników LPG...


zmień gazownika,
ACU to zwykła fullgrupa a nie kosmiczna technologia, jeżdżę na Stagu naście lat i ten silnik na lpg chodzi bez problemu po samej autokalibracji bez ustawiania map na drodze, ale...
podstawą to kontaż przez kumatego gazownika a w sekwencji to szybkie i wydajne wtryski oraz stabilny cisnieniowo reduktor, u mnie hana (przebieg 150kkm) oraz Zavoli ZetaN (przebieg ponad 200kkm) z pozostawionymi po 1 spręzynce na kanał


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 28 sierpnia 2023, 13:33 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 10 sierpnia 2022, 08:20
Posty: 23
Lokalizacja: WARSZAWA
opis: Od stycznia 2023 mam prosto od Niemca :)
model: Multivan
silnik: 2460 ACU

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 0 razy
Ten kolega z Niemiec też ma ACU, sekwencja niemiecka, śmiga mu bez problemu... Zgoda, że jedyny problem z ACU to jak i wszędzie, prawidłowa diagnostyka felerów na benzynie aby komp nie świrował. Wreszcie mam to opanowane. Była spalona el. pompka obiegu/ chłodzenia głowicy, felerny jeden czujnik stukowy i czujnik temp 4 pinowy nowy ale też był do dupy... Bardzo polecam jeśli Wa-wa - AutoBodex,
+48 502 708 246, Nowa Wieś przy WKD, http://www.autobodex.waw.pl. Po prostu starej daty fachowiec, uzbrojony w diagnostykę.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB