T4-forum.pl
https://www.t4-forum.pl/

2.5 ACU problem z gazem
https://www.t4-forum.pl/viewtopic.php?f=7&t=18982
Strona 1 z 1

Autor:  maja [ poniedziałek, 22 maja 2023, 21:55 ]
Tytuł:  2.5 ACU problem z gazem

Witajcie,
od dwóch dni mam problem. Silnik działa normalnie i odpala bez problemu. Problem pojawia się w momencie gdy temperatura jest coraz wyższa i wtedy traci moc. Po rozgrzaniu mogę osiagnąć maksymalnie 3 tys obr na każdym biegu co nie zawsze jest dobre aby sie rozpędzić. Na benzynie i gazie jest ten sam efekt. Gdy tylko troche ostygnie ( czas na tankowanie ) mam wtedy trochę więcej mocy ,ale tylko do momentu ponownej wysokości temp. Teraz jest cieplej niż wczesniej ,więc nie łatwo sie jeździ. Nawet nie chciałem dziś wyprzedzać ciężarówki ,bo nie dałbym rady.
Staram sie wszystko wymieniać na czas. W zeszłym tygodniu przejechałem ok.2tys km . Po powrocie z Francji na autostradzie w Belgii poczułem już zmianę mocy.

Autor:  maja [ wtorek, 23 maja 2023, 21:13 ]
Tytuł:  Re: 2.5 ACU problem z gazem

To co już znalazłem to po przełączeniu na gaz auto słabnie i nie przekroczę więcej niż 3 tys.obr

Autor:  bbray666 [ niedziela, 13 sierpnia 2023, 13:43 ]
Tytuł:  Re: 2.5 ACU problem z gazem

Czujnik temp chyba 4 pin,bo jedynie 2 pin.ktorys podaje na ECU dane i moze mu sie umarło.zobacz czy jak odepniesz wtyczkę to coś się zmieni.czujniki są po lewo na dole na wezu

Autor:  Januszkoby [ środa, 23 sierpnia 2023, 12:16 ]
Tytuł:  Re: 2.5 ACU problem z gazem

Po problemach? Generalnie komputer ACU konfliktuje z większością sterowników LPG... Zamontowalem nowy gaz na Stagu i spalanie nie chciało zejść z 16-17l przy 100-110. Gazownik pokazywał właściwe wartości i odmawiał zubożenia. Zmiana nastąpiła po regulacji wyprzedzenia zapłonu, jest 13-14 gdy do 100, ale to nadal za dużo. Kolega niemiecki ma sekwencję na 2,5l i pali mu 12 przy 120. Odnośnie czujmików temp - są 2 - dwu i 4 pinowy. Ten 4p wyłącznie ORI, inne kłamią i oszukują komp. Gdy temp fiksuje i zawiodą wszsytkie znale klocki , należy sprawdzić 15 pin na kompie... Oraz podobno gdzieś czytałem, że łącza ze wskaźnikiem temp sprawdza się zwierając 3 i 4 pin, zapiąć tak i wskaźnik powiniem iść w górę do oporu. Jeśli ktoś coś wie o kłopotach ACU /LPG - PROSZĘ PISZCIE!

Autor:  pacark [ piątek, 25 sierpnia 2023, 14:01 ]
Tytuł:  Re: 2.5 ACU problem z gazem

Januszkoby napisał(a):
Generalnie komputer ACU konfliktuje z większością sterowników LPG...


zmień gazownika,
ACU to zwykła fullgrupa a nie kosmiczna technologia, jeżdżę na Stagu naście lat i ten silnik na lpg chodzi bez problemu po samej autokalibracji bez ustawiania map na drodze, ale...
podstawą to kontaż przez kumatego gazownika a w sekwencji to szybkie i wydajne wtryski oraz stabilny cisnieniowo reduktor, u mnie hana (przebieg 150kkm) oraz Zavoli ZetaN (przebieg ponad 200kkm) z pozostawionymi po 1 spręzynce na kanał

Autor:  Januszkoby [ poniedziałek, 28 sierpnia 2023, 13:33 ]
Tytuł:  Re: 2.5 ACU problem z gazem

Ten kolega z Niemiec też ma ACU, sekwencja niemiecka, śmiga mu bez problemu... Zgoda, że jedyny problem z ACU to jak i wszędzie, prawidłowa diagnostyka felerów na benzynie aby komp nie świrował. Wreszcie mam to opanowane. Była spalona el. pompka obiegu/ chłodzenia głowicy, felerny jeden czujnik stukowy i czujnik temp 4 pinowy nowy ale też był do dupy... Bardzo polecam jeśli Wa-wa - AutoBodex,
+48 502 708 246, Nowa Wieś przy WKD, http://www.autobodex.waw.pl. Po prostu starej daty fachowiec, uzbrojony w diagnostykę.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/