T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 13:38

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 27 listopada 2022, 19:01 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52
Posty: 2313
Lokalizacja: De - KLE
model: t4/t4/t4/sharan
silnik: AAB/ACU/AAF/AAA

Podziękował: 32 razy
Pomógł: 97 razy
Witajcie. Obroty czasami falowały ,więc chciałem wyczyścić map sensor. Jakoś tak wyszło ,że po kupnie drugiego busa , okazało się ,że mam te same sterowniki w obu. Jest więc szansa na to aby działał jeden i drugi bus. Sprawdziłem działanie drugiego sterownika i po odblokowaniu immo silnik uruchomił się.
Po zakupie i wymianie map sensora na drugi niestety na sterowniku z białego busa nie chce silnik działać . Sterownik z zielonego busa działa ,ale buja obrotami od 800 do 1200 i tak non stop.
Wszystko było w porządku dopóki nie podmieniłem sterowników. Silnik krokowy jest nowy, czujnik w przepływomierzu jest czysty. Świece nowe. Stare świece po wykręceniu nie były siwe a czarne,więc i spalanie nie jest dobre.
Jak teraz ustawić aby wszystko pasowało i nie bujało obrotami ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 27 listopada 2022, 20:24 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 11 listopada 2010, 13:22
Posty: 2719
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA
sekcja "MŁODE WILKI"
model: Multivelle Long
silnik: 2.5 AAF bi-fuel

Podziękował: 166 razy
Pomógł: 295 razy
ACU ma czujniki spalania stukowego a AAF nie,wiec sterowniki raczej nie sa takie same.


_________________
Lepiej mieć Parkinsona i trochę wylać, niż mieć Altzheimera i zapomnieć wypić

Jeżeli co drugi twój pomysł wydaje ci się genialny - dopij wódkę i idź spać


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 27 listopada 2022, 20:30 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52
Posty: 2313
Lokalizacja: De - KLE
model: t4/t4/t4/sharan
silnik: AAB/ACU/AAF/AAA

Podziękował: 32 razy
Pomógł: 97 razy
Sterowniki mam oba takie same z końcówką 024r. Cała wtyczka pasuje idealnie i działa. Stary sterownik jaki spalił się to także z tym samym kodem.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 27 listopada 2022, 20:44 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 11 listopada 2010, 13:22
Posty: 2719
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA
sekcja "MŁODE WILKI"
model: Multivelle Long
silnik: 2.5 AAF bi-fuel

Podziękował: 166 razy
Pomógł: 295 razy
https://volkswagen.7zap.com/pl/rdw/tran ... -906010/#1
https://volkswagen.7zap.com/pl/rdw/tran ... 06-906010/


_________________
Lepiej mieć Parkinsona i trochę wylać, niż mieć Altzheimera i zapomnieć wypić

Jeżeli co drugi twój pomysł wydaje ci się genialny - dopij wódkę i idź spać


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 28 listopada 2022, 21:15 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52
Posty: 2313
Lokalizacja: De - KLE
model: t4/t4/t4/sharan
silnik: AAB/ACU/AAF/AAA

Podziękował: 32 razy
Pomógł: 97 razy
To ,że tylko ACU posiada czujniki stukowe to wiem. Sterownik jaki posiadam jest na tej stronie. https://volkswagen.7zap.com/pl/rdw/tran ... 906010/#11 . Taki sam miałem przy obu silnikach. Nie wiem tylko jak można w nim ustawić dawkę paliwa lub coś innego aby nie było w nim falowania obrotami.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 8 lutego 2023, 20:50 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52
Posty: 2313
Lokalizacja: De - KLE
model: t4/t4/t4/sharan
silnik: AAB/ACU/AAF/AAA

Podziękował: 32 razy
Pomógł: 97 razy
maja napisał(a):
Witajcie. Obroty czasami falowały ,więc chciałem wyczyścić map sensor. Jakoś tak wyszło ,że po kupnie drugiego busa , okazało się ,że mam te same sterowniki w obu. Jest więc szansa na to aby działał jeden i drugi bus. Sprawdziłem działanie drugiego sterownika i po odblokowaniu immo silnik uruchomił się.

Jeden i drugi sterownik mam 023 906 024 R . Ten co był w AAF teraz nie chce odpalić a ten z ACU odpala bez problemu.
Podłaczony pod vcds pokazuje problem 00740 ( G145 ) i nie chce odpalić. Zmieniając na drugi nie pokazuje nic i działa.
Zrobiłem tylko sprawdzenie sterowników, gdyż kupiłem jeden i chciałem sprawdzic czy działa.
Sypnął sie oryginalny sterownik z AAF ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 29 marca 2023, 21:09 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52
Posty: 2313
Lokalizacja: De - KLE
model: t4/t4/t4/sharan
silnik: AAB/ACU/AAF/AAA

Podziękował: 32 razy
Pomógł: 97 razy
Kończąc temat mam dwa różne silniki z tym samym sterownikiem 024R


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 23 kwietnia 2023, 19:58 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52
Posty: 2313
Lokalizacja: De - KLE
model: t4/t4/t4/sharan
silnik: AAB/ACU/AAF/AAA

Podziękował: 32 razy
Pomógł: 97 razy
kurol napisał(a):
ACU ma czujniki spalania stukowego a AAF nie,wiec sterowniki raczej nie sa takie same.


Tak długo tu mieszkam w De ,ale nie sądziłem ,że takie babole moga wychodzić.
W dokumentach wpisany silnik AAF i to wpisane jest podczas badania technicznego ,więc chyba inteligentni ludzie tam pracują - tak mi się wydawało.
Kurol[/color] miał racje co do silnika,ale tak namieszane ze wszystkim ,ze ciężko dojść do całosci.
Pasek jaki był założony to 133 zęby i dodatkowy napinacz.
Mam drugi silnik ACU ,który ma czujniki spalania stukowego i pasujący ten sam sterownik co ze starszego modelu. Pompa wody tylko trochę inna (wypukła na zewnatrz),ale przy kolejnym rozrządzie wszystko wróci do normy. Pasek 122 zeby pasuje bez problemu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB