T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 15:50

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 31 stycznia 2021, 23:38 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 17 stycznia 2021, 13:06
Posty: 32
Lokalizacja: ELBLĄG
model: 1997 Multivan
silnik: VR6 AES

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 2 razy
Cześć,

Czy jest inna droga przedostania się płynu chłodzącego do oleju niż przez uszkodzoną uszczelkę głowicy ?

PS: Teczka odstawiona w garażu czeka na wolny termin u mechanika.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 1 lutego 2021, 11:40 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 15 kwietnia 2010, 08:51
Posty: 752
Lokalizacja: POLSKA
model: T4
silnik: 2.5

Podziękował: 20 razy
Pomógł: 41 razy
chłodnica oleju?
jesli LPG, reduktor?
szajsowny olej w silniku?
jeśli płynu nie ubywa raczej nie powinieneś się przejmować, moja benzyna, jeżdżąc po mieście na krótkich dystansach w zimę ma podobnie, co jakis czas czyszczę to i tyle
dodatkowo sprawdziłbym cała odmę, bo jesli jest podobnie i nie daj Boże ten syf ją zatka, to przy dobrym mrozie może narobic bigosu


Ostatnio edytowano poniedziałek, 1 lutego 2021, 13:51 przez pacark, łącznie edytowano 1 raz


Za ten wpis autor pacark podziękował: BocianEB (poniedziałek, 1 lutego 2021, 12:07)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 1 lutego 2021, 11:52 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 17 stycznia 2021, 13:06
Posty: 32
Lokalizacja: ELBLĄG
model: 1997 Multivan
silnik: VR6 AES

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 2 razy
Chłodnicę oleju - raczej sam tego nie sprawdzę.

LPG - jest - dopiero po wizycie u mechanika polecę do gazownika.

płynu ubyło ok 0,7l w 1 miesiąc.
jazdy - tylko krótkie trasy plus jedna max. 90 km.
Temperatury:
1. na budziku - standardowo - w połowie skali.
2. MFA - przy 120 km/h - 100 st.C
przy 100 km/h - 96 st.C

Budyniu nie czyszczę przed wizytą u mechanika ale zastanawiam się nad tym.

Olej - nie ma zawieszki a poprzedni właściciel nie wiedział co było lane.


Ostatnio edytowano poniedziałek, 1 lutego 2021, 15:50 przez BocianEB, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 1 lutego 2021, 12:04 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 1 marca 2013, 22:39
Posty: 136
Lokalizacja: Stalowa Wola
opis: DOGRZEWACZE i OGRZEWANIA POSTOJOWE: EBERSPACHER I WEBASTO
model: Sharan, Cordoba
silnik: AUY, ASZ

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 33 razy
Typowe zimowe objawy jazdy na zimnym silniku, jak olej i płyn ok, to wyczyścić i jazda.


_________________
Dogrzewacze i Ogrzewania postojowe: Eberspacher - Webasto, tel. 601052155



Za ten wpis autor Stefano podziękował: BocianEB (poniedziałek, 1 lutego 2021, 12:08)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 1 lutego 2021, 12:56 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Co się dzieje z silnikiem że dajesz do remontu. I co będzie robione.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 1 lutego 2021, 13:09 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 17 stycznia 2021, 13:06
Posty: 32
Lokalizacja: ELBLĄG
model: 1997 Multivan
silnik: VR6 AES

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 2 razy
Wymiana oleju, płynów, filtry po zakupie.
Przegląd silnika i mechaniki.

Z własnej obserwacji - silnik pracuje równo na wolnych obrotach jak na BP i LPG.
Wszystko jest dla mnie nowe w temacie teczki i benzynki+LPG.

Problem z ogrzewaniem jest. Chłodne powietrze leci. Tył ładnie grzeje.
Jak zaopatrzę się w kamerę rewizyjną sprawdzę stan klap. Tak myślę, że zobaczę. :?: :?: :?:
Króćce nagrzewnicy są gorące. Zanim zawór trójdrożny pod lupę to zajrzę do klap.


Ostatnio edytowano poniedziałek, 1 lutego 2021, 15:50 przez BocianEB, łącznie edytowano 2 razy

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 1 lutego 2021, 14:37 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Najważniejsze że silnik równo pracuje. Reszta dolegliwości są opisane na forum. Ogrzewanie rozłożone na części pierwsze, także z silnikiem VR6. W razie problemów dawaj znać.



Za ten wpis autor bigos1966 podziękował: BocianEB (poniedziałek, 1 lutego 2021, 15:47)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 4 lutego 2021, 22:47 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52
Posty: 2313
Lokalizacja: De - KLE
model: t4/t4/t4/sharan
silnik: AAB/ACU/AAF/AAA

Podziękował: 32 razy
Pomógł: 97 razy
Nie aż tak ,ale mam u siebie podobnie 2.5ACU. Szukałem również przyczyny a jedna z nich to kiepski olej ;)
Olej czysty ( nie ubywa i nie przybywa) i wszystko jest w porządku.



Za ten wpis autor maja podziękował: BocianEB (piątek, 5 lutego 2021, 00:45)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 5 lutego 2021, 10:40 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Przypomniało mi się że jak kiedyś w starej audi olej pchał się do odmy. Pomogło wymiana filtra powietrza. Bo przy korku budyń w VR6 jest to norma jak jeździsz krótkie odcinki zimą. Szyjka wlewowa jest długa, różnica temperatur i gotowy kondensat. Jak mamy wodę, to i mamy budyń.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB