T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 21:51

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 28 sierpnia 2014, 13:45 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 20 grudnia 2012, 17:02
Posty: 36
model: transporter
silnik: 2.5 tdi
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Witam ,szukałem i nie znalazłem wiec pytam ,panowie czy żeby wyjąć listwę wtryskową w 2.5 aet trzeba wymontować kolektor ssący .Problem jest taki ze silnik kuleje ,wywala błąd 00537 o przekroczeniu max zakresy regulacji lambda ,i nie idzie furą jechać.
Sąda sprawna ,układ zapłonowy też ,lewego powietrza nie łapie tylko świeca na 5 cylindrze mokra i czarna ,wiec sadze ze wtryskiwacz dokonał już żywota.Wiec myśle wyjać i sprawdzić wtryski na zewnątrz tylko nie chcę niepotrzebnie się narozbierać połlowy auta <32> .


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 28 sierpnia 2014, 17:34 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
A więc tak , przerabiałem to kilka razy, Najlepiej zdemontować przepustnicę, ułatwia dostęp do wtrysków, odkręcasz dwie śruby na klucz 10mm odpinasz wtyczkę co wychodzi z prawej strony do wtrysków, albo każdą wtyczkę z osobna przy wtryskach ale lepiej zbiorczą , odpinasz przewody paliwowe i wyciągasz , tylko pamiętaj przy wyciąganiu aby delikatnie bo koszyki plastikowe lubią pękać


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 29 sierpnia 2014, 16:32 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 20 grudnia 2012, 17:02
Posty: 36
model: transporter
silnik: 2.5 tdi
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Super ,wszystko jasne ,wielkie dzieki.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 30 sierpnia 2014, 12:05 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 20 grudnia 2012, 17:02
Posty: 36
model: transporter
silnik: 2.5 tdi
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Wtryski wyjęte i nowy problem :) ,czyli Brazylijska telenowela.Wiec tak nr ori wtrysku to 021906031b i sa dość rzadkie a co za tym idzie cenne w oczach wielu handlujących, i montowane głównie w 2,3 r5 a .o Nr 021906031d jest łatwiej i taniej ,dużo taniej .Pytanie wiec jest takie czy ta ostatnia literka robi duża różnicę ,czy już z was ktoś przerabiał ten temat.Można je zamienić?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 30 sierpnia 2014, 12:09 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Wtryski pasują na pewno z bory v5, kolega Piter takie montował do swojego aet.


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 30 sierpnia 2014, 14:35 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Pasują ale nie sa to te same wtryski sam je montowałem do siebie, najlepiej szukać iwp022 takie jak były a jak nie toiwp076 vr5 i vr6 z vito http://www.eter-mot.info/?1275,wtryskiw ... 021906031b http://www.eter-mot.info/?2276,wtryskiw ... 022-iwp076


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 30 sierpnia 2014, 18:58 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 20 grudnia 2012, 17:02
Posty: 36
model: transporter
silnik: 2.5 tdi
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Kolego chemik211 a powiedz jak sie tobie te z końcówka D sprawowały bo nie ukrywam że chodzi o koszta moge je miec za 100pln 5 szt. a te z injectora tego sklepu ,za przeszło 1200pln różnica ogromna. Niemam parcia na orginał.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 30 sierpnia 2014, 19:01 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Te zamienne są bardziej wydajne i silnik niestety zacznie więcej palić, ale przy takiej cenie to chyba jednak warto, sam bym za tyle kupił jak bym miał możliwość, a co robisz ze starymi???


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 30 sierpnia 2014, 19:28 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 20 grudnia 2012, 17:02
Posty: 36
model: transporter
silnik: 2.5 tdi
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Stare były tak zapieczone w kolektorze ze niestety nie przeżyły demontażu :). Co do wydajności auto jest na gazie wiec to chyba nie problem byle tylko nie kulał silnik bo na tych starych one poprostu były już nieszczelne i z dwóch wrecz sie lało paliwo ,a na pozostałych 3 zbierało sie dosc szybko paliwo w postaci kropli.Wartosci na sondzie lambda pokazywało żedu 1.5 do 1.7 v i sonda wlasciwe stała w tych granicach, a po przejsciu na gaz wartosci zaczynała pracowac jak to pracowac powinna.Jednak ze wzgledu na to iz ciagle dolewał benzyny z nieszczelnych wtrysków po pełnym rozgrzaniu też na gazie był zmulony. Po odłonczeniu pompy paliwa jak ręką odjoł.Wiec mam nadzieję ze to wtryski ,choc teraz i tak je musze wymienić:).Zastanawiam sie tylko czy nie zmienić odrazu uszczelki pod kolektorem tak dla pewnosci , ze nie łapie tam czegoś na lewo, choć jak psikałem samostartem to nic nie wskazywało zeby coś.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 30 sierpnia 2014, 19:39 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
A tak z ciekawości jaki masz gaz??? co do trysków jesli wtyczki całe to jestem zainteresowany bo plastiki przekładam


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 30 sierpnia 2014, 20:59 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 20 grudnia 2012, 17:02
Posty: 36
model: transporter
silnik: 2.5 tdi
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
kme nevo


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 30 sierpnia 2014, 21:46 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Elektronika widzę w wersji ekonomicznej, a wtryski i reduktor jakie,pytam bo silnik wbrew pozorom bardzo czuły na wtryski i na wydajność chwilową reduktora


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 30 sierpnia 2014, 22:17 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 9 maja 2013, 15:26
Posty: 1369
Lokalizacja: Olsztyn
opis: 2.8 V6
model: Caravelle Business
silnik: AMV

Podziękował: 25 razy
Pomógł: 89 razy
chemik211 napisał(a):
A więc tak , przerabiałem to kilka razy, Najlepiej zdemontować przepustnicę, ułatwia dostęp do wtrysków, odkręcasz dwie śruby na klucz 10mm odpinasz wtyczkę co wychodzi z prawej strony do wtrysków, albo każdą wtyczkę z osobna przy wtryskach ale lepiej zbiorczą , odpinasz przewody paliwowe i wyciągasz , tylko pamiętaj przy wyciąganiu aby delikatnie bo koszyki plastikowe lubią pękać


a jest jasiek specjalne narzedzie do wyciagania/podwazania wtrysków. Ostatnio miałem benzyne do rozebrania po dzwonie i poległem właśnie na wtryskach, nie chciały wyjść albo robiłem coś nie tak


_________________
w garażu:
VW T4 2001 Caravelle Business V6
VW 1979 1303 cabrio 1915ccm 125KM
VW LT35 2001 2.5TDI max wyposażony
Sprinter 312D 1998 Westfalia James Cook


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 31 sierpnia 2014, 09:26 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Nie widziałem nigdy czegoś takowego gdyż w każdym silniku jest inne podejście, po prostu należy delikatnie podważać i wychodzą zawsze,


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 3 września 2014, 23:14 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 20 grudnia 2012, 17:02
Posty: 36
model: transporter
silnik: 2.5 tdi
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Czy elektronika w wersji ekonom. nie wiem .Jedno wiem napewno pali średnio 12 max 13 i na gazie chodzi luksiornie w przeciwnienstwie do poprzedniej instalacji którą mialem w nim zamontowana czyli landi na której 16 to był dobry wynik :) a i 20 też lubił wciągnąć ,mówię oczywiście o gazie w litrach.To dość dużo jak na takie autko pomimo ze syncro.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 4 września 2014, 07:06 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Jak podajesz spalanie po trasie to jestem w stanie uwierzyć ale nie w miescie bo nawet producent podaje więcej, a jeśli jest tak w mieście to niestety instalacje źle uregulowana gdyż jak zapewne wiesz silnik musi palić więcej gazu o około 15-20% i tego nie da się oszukać takie sa prawa fizyki


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 4 września 2014, 12:15 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 20 grudnia 2012, 17:02
Posty: 36
model: transporter
silnik: 2.5 tdi
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Bajko pisarzem nie jestem :) po miescie a raczej okolicznych miescinach rzadko fruwam a tym autem tras w rozumieniu -wożenie ludzi po całej europie -też nie robie.Czyli mówiąc krótko turlam sie tu i tam ,wiec jak pisałem srednio 12-13 ,ale jak jade na ryby nim i gdzies tam wzdłóż odry czy jakiegos innego strumyka ,a czasami sie zdarza ze i trzeba blokade tylnego dyfra zapiąć to po powrocie na stacje zdazyło sie ze i 15 wyszło zaznaczam mówie o kme bo poprzedniczkę to jeszcze przeklinam :) ogólnie to aktualne dwie moje t4 sa moimi pierwszymi i ostatnimi w życiu tak na marginesie .Wracajac do tematu wtrysków udało sie zamówic z bory 2.3 r5 komplecik za 200pln,w zgodzie z ori:zobaczymy co przyjdzie.A co do twojej chemik211 propozycji odkupienia starych wyslij na priv ile masz na mysli i zobaczymy , narazie zaintrygowałeś mnie pomysłem regeneracji :). Jeszcze raz dziekuje za pomoc przy demontażu.Acha a jak szukasz oszczednosci to polecam silnik zaparowac.przegrzaną parą i już!


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 4 września 2014, 20:01 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Temat pary znany , tylko bardziej mi chodzi o normalne spalanie gdyż tak jak pisze ile znam benzyn 2,5 żadna nie spal mniej niż producent podaje, i mówię tu o przypadkach nawet jazdy na samej benzynie


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 4 września 2014, 22:14 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 20 grudnia 2012, 17:02
Posty: 36
model: transporter
silnik: 2.5 tdi
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Niebawem zamierzam go sprzedać także nic jak kupić i weryfikować moją wersje hehe.A tak swoją drogą to co masz na mysli mówiąc normalne spalamie?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 8 kwietnia 2015, 23:27 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 8 grudnia 2013, 18:45
Posty: 173
Lokalizacja: Łochowo
model: MULTIVAN Proiektzwo
silnik: 2,5 B/G

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 6 razy
Powoli będę zmuszony do wymiany wtryskiwaczy w moim AAF, i tam są o wydajności 146 ccm. Cena mnie powaliła więc chyba będę modził pd innego bolida. Najbliższe parametrami znalazłem od ROVERA 75 1,8, ich wydajność to 155 ccm, i rezystancja 14,5 ohma. Jak sądzicie, kierować się tą drogą?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB