T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest sobota, 27 kwietnia 2024, 19:04

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 10 marca 2011, 14:10 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 11 listopada 2010, 13:22
Posty: 2720
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA
sekcja "MŁODE WILKI"
model: Multivelle Long
silnik: 2.5 AAF bi-fuel

Podziękował: 167 razy
Pomógł: 295 razy
Witam
Mam problem z sonda lambda,vag twierdzi ze brak z nia komunikacji to samo stwierdzil gazownik podczas regulacji instalacji
Mam kilka schematow znalezionych w sieci ale nie zabardzo moge sie w nich polapac
W zwiazku z tym mam prosbe do kogos obeznanego by dokladnie napisal jakimi kolorami i przez jakie zlacza ida kabelki miedzy sonda a urzadzeniem sterujacym
Z sondy wychodza trzy przewody,wchodza do zlacza,dalej juz niestety sie gubie
Jesli okaze sie ze przewody sa w porzadku czy jest mozliwosc w warunkach domowych zdiagnozowania sondy?
Teczka po miescie na krotkich odcinkach potrzebuje 30 l gazu z lekkim okladem,w trasie podchodzi pod 20l (ile na benzynie nawet nie bede sprawdzal)wiec dobrze by bylo chyba to naprawic puki jakis grosz po wyplacie zostal


_________________
Lepiej mieć Parkinsona i trochę wylać, niż mieć Altzheimera i zapomnieć wypić

Jeżeli co drugi twój pomysł wydaje ci się genialny - dopij wódkę i idź spać


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 10 marca 2011, 20:31 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 17:44
Posty: 2645
Lokalizacja: Częstochowa
opis: co dzień uczę się czegoś nowego
model: transpo-carawella
silnik: 2.0 LPG + PB

Podziękował: 24 razy
Pomógł: 97 razy
jezeli VAG twierdzi ze brak komunikacji to sprawdz kostkę (połączenie )jezeli ok to sonda padła


_________________
czarodziej

organizator ZLOTU Olsztyn 3-6 06.2010

pomoc w organizacji IV zlotu -Góry Opawskie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 10 marca 2011, 23:27 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 11 listopada 2010, 13:22
Posty: 2720
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA
sekcja "MŁODE WILKI"
model: Multivelle Long
silnik: 2.5 AAF bi-fuel

Podziękował: 167 razy
Pomógł: 295 razy
Wolalbym jednak sprawdzic ciaglosc przewodow miedzy sonda a urzadzeniem sterujacym i do tego potrzebuje wiedziec jakie to kable (a przynajmniej ten jeden idacy do sterownika bo dwa pozostale to grzanie sondy badz zasilanie z tego co wydukalem)
Dwoch znajomych niepotrzebnie sonde zmienialo bo okazalo sie ze wlasnie winne byly kable

[edit]
No to teraz mam konkretna zagwozdke
W sobote podpialem laptopa by sprawdzic bledy i zadne nie wyskoczyly.
Potem wlazlem pod samochod zeby sprawdzic te nieszczesna sonde i jak sie okazalo ktos wiazke do niej niedbale umiejscowil i poloska cala potargala
Udalo mi sie to wszystko polutowac ale zastanawia mnie dlaczego wczesniej blad(brak komunikacji z sonda lambda) nie wyskoczyl skoro kable byly zerwane
Udalo mi sie wygooglowac ze dwa biale przewody w sondzie sa odpowiedzialne za podgrzewanie a czarny jest przewodem sygnalowym idacym do urzadzenia sterujacego
Grzanie sondy chyba dziala bo w podpietym do przewodow prostowniku amperomierz pokazuje pobor pradu,ale niestety dalej nie wiem co z kablem sterujacym.
Wiem ze sonde w warunkach domowych mozna mniej wiecej sprawdzic oscyloskopem (nie mam) lub woltomierzem ale tylko analogowym bo cyfrowe glupieja (tez niestety nie mam)
Po naprawie wiazki teczke zdrowo przegonilem po miescie i na trasie,zadne bledy nie wyskakuja,ale troche teraz temu nie wierze bo z zerwanymi kablami tez ich nie bylo (chodz od poprzedniego kasowania bledow za wiele km nie przejechalem i to raczej z predkosciami spacerowymi)
W programach typu vag jest mozliwosc monitorowania niektorych parametrow silnika po wpisaniu nr odpowiednich blokow
Czy wie ktos moze czy w ten sposob mozna monitorowac prace sondy lambda wpisujac odpowiedni nr bloku?
A jesli tak jaki to numer


_________________
Lepiej mieć Parkinsona i trochę wylać, niż mieć Altzheimera i zapomnieć wypić

Jeżeli co drugi twój pomysł wydaje ci się genialny - dopij wódkę i idź spać


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 17 marca 2011, 21:42 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 11 listopada 2010, 13:22
Posty: 2720
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA
sekcja "MŁODE WILKI"
model: Multivelle Long
silnik: 2.5 AAF bi-fuel

Podziękował: 167 razy
Pomógł: 295 razy
Dzisiaj bylem u gaziarza i jak sie okazalo sonda po naprawie wiazki dziala i teraz ma byc dobrze
Podpinal lapka pod sterownik gazu i bardzo ladnie program monitorowal dzialanie sondy,dobrze by bylo jakby takie czary dalo sie opdalic pod vagiem.
Swoja droga polecam firme mgaz w Krakowie przeniesiona z Kalwaryjskiej na ulice Cegielniana (dawny teren celapo)
Gosc za sprawdzenie instalacji wraz z regulacja oraz przeniesienie gazowlotka z pod zderzaka pod klapke wlewu paliwa skasowal 100 zl,dodatkowo z 30 min wszystko mi ladnie tlumaczyl co i jak powinno dzialac w instalacji


_________________
Lepiej mieć Parkinsona i trochę wylać, niż mieć Altzheimera i zapomnieć wypić

Jeżeli co drugi twój pomysł wydaje ci się genialny - dopij wódkę i idź spać


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 11 maja 2011, 11:16 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 17:58
Posty: 706
Lokalizacja: Gdynia
model: T4 & ASB
silnik: APL+LPG

Podziękował: 13 razy
Pomógł: 37 razy
Podpinam się pod temat bo się wiąże. Czy warto wywalić katalizator z 2,5 benz z LPG i jakie moga być tego plusy i minusy? Mam 2 sondy w układzie i boję się, że coś może być nie tak. No chyba, ze jest jakieś obejście ;) Jeżeli zdecyduję się wyrzucić kata to w jego miejsce dać strumienicę (imitującą kat.) czy jakieś inne rozwiązanie? W dowodzie mam wbite 2,5 benz z kat. więc w jego miejsce trzeba będzie coś wstawić.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 11 maja 2011, 14:42 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 15 kwietnia 2010, 08:51
Posty: 755
Lokalizacja: POLSKA
model: T4
silnik: 2.5

Podziękował: 20 razy
Pomógł: 41 razy
pytanie jest gdzie masz 2ga sondę jesli za katem to bedzie problem
ja nie mam kata, wypalił mi sie srodek wiec go rozprułem, resztki wywaliłem i przyspawałem pustego ponownie od spodu wyglada jak oryginał :-)
trochę głosniej dżwięczy jak jedziesz przy barierkach ale jest ok, czy poprawiły sie osiagi? hmm...... raczej tak, bo jak mi platyna pozapychała kata to auto nie chciało jechać a teraz fruwa
jesli juz chcesz cos wstawic to zamiast strumiennicy wstaw zwykły tłumik imitujacy kata lub najlepiej niwy katalizator


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB