T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 15:02

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 3 lutego 2020, 21:50 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52
Posty: 2313
Lokalizacja: De - KLE
model: t4/t4/t4/sharan
silnik: AAB/ACU/AAF/AAA

Podziękował: 32 razy
Pomógł: 97 razy
Wiadome jest ,że jak się jeździ to trzeba zmienić olej w silniku.
Nie wiem czy w każdej benzynie jest korek na klucz 30 ?
Pierwszy raz także spotkałem się z korkiem ,że nie mogę go odkręcić. Mało tego to używam lewarka pod klucz i dopiero jak unosi się silnik razem z autem to korek puszcza. W żadnym swoim aucie nie miałem tak dużego korka olejowego.
Czy wymiana korka na inny pozwoli na normalne odkręcenie przy kolejnej wymianie ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 5 lutego 2020, 23:44 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 6 kwietnia 2011, 11:50
Posty: 79
Lokalizacja: Olsztyn
model: VW T4
silnik: 2,5 TDI, AJT

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 6 razy
im mniejsza średnica łba korka tym gorsze przełożenie podczas odkręcania i większe trudności z jego odkręceniem. przerabiałem to wiele razy, kiedy nawet oryginalny niby hartowany korek w 2,5 TDI z łbem na klucz 17 podczas próby odkręcania robił się okrągły, założyłem na niego właśnie nakrętkę 30tkę i obspawałem migomatem żeby go wykręcić. Potem kupowałem nowy korek ale sytuacja się powtarzała mimo, że nie był dokręcany na siłę. Teraz mam u siebie właśnie taki zrobiony korek z naspawaną w jego trzpieniu nakrętką 30tka i bezproblemowo się odkręca. Moim zdaniem ta duża średnica gwintu korka nie sprawdza się z łbem na klucz 17, więc 30tka ma odpowiednie przełożenie aby go odkręcać i przy takiej radzę zostać.


_________________
Nie jeździj szybciej, niż Twój Anioł stróż potrafi latać...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 6 lutego 2020, 22:59 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
jeśli używa się odpowiedniej siły do dokręcenia korka to problemu z odkręceniem nie ma , ale jak to większość osób robi na pałę to efekty później są


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 7 lutego 2020, 21:04 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52
Posty: 2313
Lokalizacja: De - KLE
model: t4/t4/t4/sharan
silnik: AAB/ACU/AAF/AAA

Podziękował: 32 razy
Pomógł: 97 razy
Przykręcałem go normalnie . To już nie pierwsza zmiana oleju w silnikach aut jakie miałem . Tu tak jakby śruba się zapiekała. Wymieniam co 10 tys km , więc w tamtym roku zmieniłem 5 razy w Toyocie i nie było problemu a tam mam na klucz 17. W swoim białym busie także nie miałem tego problemu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 8 lutego 2020, 17:56 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Uwierz że jesli dokręcisz tak jak trzeba to i się go odkręci .


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB