T4-forum.pl
https://www.t4-forum.pl/

2.8 VR6 12v i 24v - różnice w blokach
https://www.t4-forum.pl/viewtopic.php?f=7&t=17190
Strona 1 z 1

Autor:  piotrekkk [ środa, 3 lipca 2019, 10:48 ]
Tytuł:  2.8 VR6 12v i 24v - różnice w blokach

Cześć. Mam pytanie odnośnie ewentualnych różnic w blokach jeżeli chodzi o wersję 12 i 24 zaworową. Czy da się jeden blok zastąpić drugim? Ma ktoś z tym doświadczenia?

Autor:  bigos1966 [ środa, 3 lipca 2019, 11:15 ]
Tytuł:  Re: 2.8 VR6 12v i 24v - różnice w blokach

A były 2.8 VR6 24V. Z tego co wiem są tylko 2.8 V6 24V. Czy pasują ze sobą, tego nie wiem.

Autor:  Probe041 [ środa, 3 lipca 2019, 12:52 ]
Tytuł:  Re: 2.8 VR6 12v i 24v - różnice w blokach

bigos1966 napisał(a):
A były 2.8 VR6 24V. Z tego co wiem są tylko 2.8 V6 24V. Czy pasują ze sobą, tego nie wiem.
Przecież ten V6 to VR6 również :D

Autor:  bigos1966 [ środa, 3 lipca 2019, 14:55 ]
Tytuł:  Re: 2.8 VR6 12v i 24v - różnice w blokach

To czym się one różnią, tylko nazwą i mocą. Wstawili inną głowicę i moc prawie się podwoiła.

Autor:  Probe041 [ środa, 3 lipca 2019, 22:38 ]
Tytuł:  Re: 2.8 VR6 12v i 24v - różnice w blokach

Wątpię, nie mi się tu wypowiadać. Skrzynia od AESa pasuje do AMV. Oba to VR, przy AMV to "V6" to tylko chwyt marketingowy i na tym moja wiedza się kończy :-D

Autor:  mariusz_zdrapka [ niedziela, 21 lipca 2019, 00:26 ]
Tytuł:  Re: 2.8 VR6 12v i 24v - różnice w blokach

Witam. Według mojej wiedzy silnik 2.8 VR6 w wersji 140 KM, w odróżnieniu od dwóch pozostałych wersji tego silnika czyli 170KM, oraz 204KM, posiada inny korpus oraz inną głowicę i nie chodzi tylko o ilość zaworów lecz o układ kanałów olejowych oraz chłodzących - zarówno w korpusie jak i w głowicy. Silnik w wersji 140 KM został opracowany tylko i wyłącznie dla samochodu VW Transporter i nie występuje w żadnym innym pojeździe (poza poczynionymi prywatnie przeszczepami tego silnika do innych pojazdów). Ma np. przewody zapłonowe o innych długościach niż pozostałe wersje. Ponadto w samochodzie VW Transporter silnik 2.8 VR6 jest pochylony, aby zmieścił się pod maską, przez co ma inną misę olejową i to co z nią związane. Różnic jest prawdopodobnie więcej ale nie badałem tego tematu aż tak daleko.

Autor:  Probe041 [ niedziela, 21 lipca 2019, 02:28 ]
Tytuł:  Re: 2.8 VR6 12v i 24v - różnice w blokach

204 AMV to też silnik z T4

Autor:  mariusz_zdrapka [ niedziela, 21 lipca 2019, 22:42 ]
Tytuł:  Re: 2.8 VR6 12v i 24v - różnice w blokach

Zgadza się. Ale 170KM i 204 KM występują w wielu pozostałych modelach aut - VW sharan, golf, passat, Audi, Ford galaxy, Seat.
Natomiast wersja 140 KM była montowana tylko i wyłącznie w VW T4.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/