T4-forum.pl
https://www.t4-forum.pl/

nie dogrzany silnik
https://www.t4-forum.pl/viewtopic.php?f=7&t=17011
Strona 2 z 2

Autor:  bigos1966 [ czwartek, 30 maja 2019, 21:33 ]
Tytuł:  Re: nie dogrzany silnik

Szczerze nie czytałem dokładnie co pisze t4-wiki.de. Przeanalizowałem schemat i tak wychodzi. Nawet na t4-wiki.de nie ma żeby minus był podpięty bezpośrednio do masy. Stałą wartością jest plus który idzie bezpośrednio z bezpiecznika a minus przez układy.

Artur przeczytałem co pisze t4-wiki.de i nic nie pisze o zasilaniu tego zaworu. A schematy tam zamieszczone są zgodne z tym co napisałem. Prawie bo schematy tam są ogólnikowe a w elsie dokładne.

Autor:  Probe041 [ czwartek, 30 maja 2019, 21:39 ]
Tytuł:  Re: nie dogrzany silnik

Według wiki plus idzie prosto po zapłonie z kl15a na zawór n82 a masa jest cały czas

Autor:  bigos1966 [ czwartek, 30 maja 2019, 21:43 ]
Tytuł:  Re: nie dogrzany silnik

https://t4-wiki.de/wiki/Relais_J162_(Heizung) gdzie tak jest jak ty piszesz.

https://t4-wiki.de/wiki/Ventil_N273_(K%C3%BChlerabsperrung) w tym wątku jest inaczej, lecz bardzo ogólnie. Pytanie jaką wersję ma Stasiu albo jakie kolory przewodów dochodzą do elektrozaworu.

Autor:  stasiu [ czwartek, 30 maja 2019, 22:59 ]
Tytuł:  Re: nie dogrzany silnik

u mnie jest tak że minus jest cały czas , plusa nie ma czy to po przekręceniu kluczyka czy też po odpaleniu silnika , niestety sprawdzałem nie ten przekaźnik o którym pisałeś , ale jak zaglądnąłem do wiki.de to tego przekaźnika nie ma przy climatronicu , niestety wolne mam dopiero w poniedziałek i dopiero wtedy będę szukał , dzięki za info , jak coś znajdę dam znać.

Autor:  bigos1966 [ piątek, 31 maja 2019, 05:35 ]
Tytuł:  Re: nie dogrzany silnik

To Ty masz dokładnie tak jak u mnie.

Autor:  Probe041 [ piątek, 31 maja 2019, 09:19 ]
Tytuł:  Re: nie dogrzany silnik

Nie zostaje nic innego jak odpalić else i tam poszukać odpowiedzi na zagadkę, bo ja się sugerowałem drugim linkiem i schematem dla n82 :-D

Autor:  bigos1966 [ piątek, 31 maja 2019, 13:25 ]
Tytuł:  Re: nie dogrzany silnik

Nie Artur jest dokładnie jak ty piszesz. Ja sugerowałem się że Stresiu niema klimatronika. Jeżeli ma, to sytuacja wygląda tak jak piszesz. Tu już sprawa jest prosta. Bezpiecznik jest sprawny bo by klimatronik nie chodził. Zaśniedziały lub niepodłączony czarny kabelek od wtyczki na górze bezpieczników, do elektrozaworu. Jeden prosty kabelek. Może tak jak u mnie było mechanik który ywmieniał silnik nie podłączył kabla do kostki.

Autor:  stasiu [ poniedziałek, 3 czerwca 2019, 18:35 ]
Tytuł:  Re: nie dogrzany silnik

serdeczne podziękowania dla wszystkich , którzy przyczynili się do rozwiązania mojego problemu nie dogrzewania się silnika , oczywiście była najprostsza przyczyna , jaką sobie można wyobrazić , wyciągnięty kabel czarno niebieski z zielonego gniazda-rozdzielki

Autor:  SGibek [ piątek, 12 listopada 2021, 12:23 ]
Tytuł:  Re: nie dogrzany silnik

Dzień dobry, witam wszystkich serdecznie. Jestem nowy na forum z uwagi na fakt, że całkiem niedawno nabyłem T4 w wersji z silnikiem VR6 rocznik 1996. Wynikł u mnie problem zbliżony objawami do tu opisanych. Samochód sprawował się dobrze przez kilka dni po zakupie po czym zagotował się płyn chłodniczy. Szybko się zatrzymałem, więc silnik nie ucierpiał. Pierwszy do wymiany po awarii poszedł elektromagnes sterujący podciśnieniem - nie pomogło, samochód chodził tylko na małym obiegu cieczy i się przegrzewał, wentylatory się nie włączały. Potem został wymieniony zawór N82, który tym podciśnieniem jest sterowany - nie pomogło, ale leżąc pod samochodem zauważyłem poluzowaną wtyczkę czujnika temperatury w chłodnicy więc ją docisnąłem i tym samym odezwały się wentylatory, jednak problem małego obiegu pozostał. W następnej kolejności wymieniony został czujnik temperatury cieczy ten poza chłodnicą - nie pomogło, dalej pozostał mały obieg. Wczoraj obserwując zawór N82 podczas pracy silnika zauważyłem, że podciśnienie powoduje zamknięcie tego zaworu, ale wraz ze wzrostem temperatury poza 90 stopnie ten zawór się nie otwiera. Otwieram go odłączając podciśnienie. Moje pytanie jest takie, co w taki razie powoduje odcięcie podciśnienia, by ten zawór mógł się otworzyć i by ciecz chłodząca poszła na duży obieg ? Będę wdzięczny za podpowiedź.

Strona 2 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/