T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 21:18

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 30 maja 2019, 21:33 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Szczerze nie czytałem dokładnie co pisze t4-wiki.de. Przeanalizowałem schemat i tak wychodzi. Nawet na t4-wiki.de nie ma żeby minus był podpięty bezpośrednio do masy. Stałą wartością jest plus który idzie bezpośrednio z bezpiecznika a minus przez układy.

Artur przeczytałem co pisze t4-wiki.de i nic nie pisze o zasilaniu tego zaworu. A schematy tam zamieszczone są zgodne z tym co napisałem. Prawie bo schematy tam są ogólnikowe a w elsie dokładne.


Ostatnio edytowano czwartek, 30 maja 2019, 21:41 przez bigos1966, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 30 maja 2019, 21:39 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Według wiki plus idzie prosto po zapłonie z kl15a na zawór n82 a masa jest cały czas


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 30 maja 2019, 21:43 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
https://t4-wiki.de/wiki/Relais_J162_(Heizung) gdzie tak jest jak ty piszesz.

https://t4-wiki.de/wiki/Ventil_N273_(K%C3%BChlerabsperrung) w tym wątku jest inaczej, lecz bardzo ogólnie. Pytanie jaką wersję ma Stasiu albo jakie kolory przewodów dochodzą do elektrozaworu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 30 maja 2019, 22:59 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 31 grudnia 2015, 01:35
Posty: 294
Lokalizacja: Katowice
model: MULTIVAN
silnik: 2,8 VR 6

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 32 razy
u mnie jest tak że minus jest cały czas , plusa nie ma czy to po przekręceniu kluczyka czy też po odpaleniu silnika , niestety sprawdzałem nie ten przekaźnik o którym pisałeś , ale jak zaglądnąłem do wiki.de to tego przekaźnika nie ma przy climatronicu , niestety wolne mam dopiero w poniedziałek i dopiero wtedy będę szukał , dzięki za info , jak coś znajdę dam znać.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 31 maja 2019, 05:35 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
To Ty masz dokładnie tak jak u mnie.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 31 maja 2019, 09:19 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Nie zostaje nic innego jak odpalić else i tam poszukać odpowiedzi na zagadkę, bo ja się sugerowałem drugim linkiem i schematem dla n82 :-D


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 31 maja 2019, 13:25 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Nie Artur jest dokładnie jak ty piszesz. Ja sugerowałem się że Stresiu niema klimatronika. Jeżeli ma, to sytuacja wygląda tak jak piszesz. Tu już sprawa jest prosta. Bezpiecznik jest sprawny bo by klimatronik nie chodził. Zaśniedziały lub niepodłączony czarny kabelek od wtyczki na górze bezpieczników, do elektrozaworu. Jeden prosty kabelek. Może tak jak u mnie było mechanik który ywmieniał silnik nie podłączył kabla do kostki.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 3 czerwca 2019, 18:35 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 31 grudnia 2015, 01:35
Posty: 294
Lokalizacja: Katowice
model: MULTIVAN
silnik: 2,8 VR 6

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 32 razy
serdeczne podziękowania dla wszystkich , którzy przyczynili się do rozwiązania mojego problemu nie dogrzewania się silnika , oczywiście była najprostsza przyczyna , jaką sobie można wyobrazić , wyciągnięty kabel czarno niebieski z zielonego gniazda-rozdzielki


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 12 listopada 2021, 12:23 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 5 listopada 2021, 14:29
Posty: 1
model: T4
silnik: vr6

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Dzień dobry, witam wszystkich serdecznie. Jestem nowy na forum z uwagi na fakt, że całkiem niedawno nabyłem T4 w wersji z silnikiem VR6 rocznik 1996. Wynikł u mnie problem zbliżony objawami do tu opisanych. Samochód sprawował się dobrze przez kilka dni po zakupie po czym zagotował się płyn chłodniczy. Szybko się zatrzymałem, więc silnik nie ucierpiał. Pierwszy do wymiany po awarii poszedł elektromagnes sterujący podciśnieniem - nie pomogło, samochód chodził tylko na małym obiegu cieczy i się przegrzewał, wentylatory się nie włączały. Potem został wymieniony zawór N82, który tym podciśnieniem jest sterowany - nie pomogło, ale leżąc pod samochodem zauważyłem poluzowaną wtyczkę czujnika temperatury w chłodnicy więc ją docisnąłem i tym samym odezwały się wentylatory, jednak problem małego obiegu pozostał. W następnej kolejności wymieniony został czujnik temperatury cieczy ten poza chłodnicą - nie pomogło, dalej pozostał mały obieg. Wczoraj obserwując zawór N82 podczas pracy silnika zauważyłem, że podciśnienie powoduje zamknięcie tego zaworu, ale wraz ze wzrostem temperatury poza 90 stopnie ten zawór się nie otwiera. Otwieram go odłączając podciśnienie. Moje pytanie jest takie, co w taki razie powoduje odcięcie podciśnienia, by ten zawór mógł się otworzyć i by ciecz chłodząca poszła na duży obieg ? Będę wdzięczny za podpowiedź.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB