T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 14:36

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 9 lipca 2018, 23:10 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 20 kwietnia 2018, 23:19
Posty: 9
model: Syncro
silnik: 2,5 APL

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Hej, problem jest następujący.
1. zimny silnik odpala normalnie (2-3 obroty wału)
2. ciepły silnik zaraz po zgaszeniu (do 4-5 min) odpala świetnie (0,5 - 1 obrót wału)
3. silnik ciepły po ok 6-8 minut po zgaszeniu nie chce odpalić
4. letni silnik po ok 15 minutach odpala OK
5. nie odpala na benzynie ani na gazie
6. Jak opóźnię zapłon - jest lepiej z odpalaniem
Wymieniłem:
świece, kable, kopułkę, czujnik halla, cewkę
Sprawdziłem:
1. czujnik temperatury, termostat, instalację LPG (czy nie zalewa), czujnik położenia wału
2. błedy w VAG-COM - wyskakuje błąd grzałki sondy i błąd czujnika wałka rozrzadu - (czujnik halla - poza zakresem pracy)
3. ustawienie rozrządu
Naprawiłem :
aparat zapłonowy - usunąłem luz poosiowy wałka

Problem powstał po wymianie rozrządu (ustawiony na blokadę i sprawdzony na znaki). W APL brak wałka pośredniego napędzającego aparat zapłonowy - aparat napędzany od wałka rozrządu.
Nie mam już koncepcji co dalej, a usterka jest uciążliwa w eksploatacji.
Czy?
1. rozrząd wcześniej był wadliwie ustawiony i zapłon skorygowany elektronicznie (czy w ogóle się tak da ?)
2. Czy może usterki szukać gdzie indziej, może ktoś ma jakiś pomysł ?

czekam na wszystkie pomysły - nawet te najbardziej nieprawdopodobne
pozdrawiam Wojtek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 10 lipca 2018, 11:20 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 14 maja 2017, 23:19
Posty: 20
model: Multivan
silnik: 2.5

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 3 razy
Jesteś pewien że w chwili gdy jest problem z odpaleniem podaje paliwo i iskrę?
Sprawdzałeś czy rozrząd jest ustawiony tak samo jak wcześniej był stary? Wygląda jakby wałek był przestawiony o ząbek.
Po za samym rozrządem robiłeś międzyczasie coś jeszcze przy silniku?
Sprawdzałeś czy kable masz założone w dobrej kolejności na kopułce?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 10 lipca 2018, 13:10 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 20 kwietnia 2018, 23:19
Posty: 9
model: Syncro
silnik: 2,5 APL

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Dzięki za zainteresowanie tematem i szybki odzew.

gad napisał(a):
Jesteś pewien że w chwili gdy jest problem z odpaleniem podaje paliwo i iskrę?

Iskra jest, co do paliwa nie mam pewności, ale na awaryjnym rozruchu na gazie też jest problem

gad napisał(a):
Sprawdzałeś czy rozrząd jest ustawiony tak samo jak wcześniej był stary? Wygląda jakby wałek był przestawiony o ząbek.

No właśnie nie, rozrządu nie robiłem sam, tylko oddałem do warsztatu. Gość założył blokadę i niestety nie zaznaczył wcześniejszych ustawień.

gad napisał(a):
Po za samym rozrządem robiłeś międzyczasie coś jeszcze przy silniku?

Czyściłem przepustnicę (bez adaptacji) - ale już po wystąpieniu usterki

gad napisał(a):
Sprawdzałeś czy kable masz założone w dobrej kolejności na kopułce?

Sprawdzałem, co więcej zmieniłem na próbę wszyskie przewody na kopułce w koło o jeden do przodu a potem o jeden do tyłu.
Przy takich ustawieniach w ogóle nie zapalił nawet przy skrajnych korektach aparatem.

Edycja:

A jeszcze co do paliwa - w chwili rozruchu pompa paliwa działa - włącza się przekaźnik i słychać pacę pompy.
Zdjąłem sobie na tę okazję obudowę z przekaźnika pompy -:)


Ostatnio edytowano wtorek, 10 lipca 2018, 15:59 przez slimak, łącznie edytowano 1 raz
Edytuj posty


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 10 lipca 2018, 16:12 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 14 maja 2017, 23:19
Posty: 20
model: Multivan
silnik: 2.5

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 3 razy
A sprawdzałeś komputerem jaką temperaturę widzi sterownik silnika? Na ciepłym silniku jak czujnik jest odłączony ciężko odpalić, a po odpaleniu silnik chodzi dość kulawo.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 11 lipca 2018, 22:44 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 20 kwietnia 2018, 23:19
Posty: 9
model: Syncro
silnik: 2,5 APL

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Sprawdzałem - zarówno temperaturę w VAG-COM jak również czujnik omomierzem Mogę jeszcze spróbować odłączyć czujnik temperatury podczas "niepalenia" i zobaczyć czy to coś zmieni.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 16 lipca 2018, 21:06 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 20 kwietnia 2018, 23:19
Posty: 9
model: Syncro
silnik: 2,5 APL

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Nowe wieści z frontu.
Odłączyłem czujnik temperatury w chwili niepalenia ( zielony 4pin G62 do zegarów i ECU - 059 919 501 A)
I stał się cud - auto z odpiętym czujnikiem zapala bez problemu !
Co prawda ma trochę wyższe obroty biegu jałowego, gorzej jeździ, ale ZAPALA.
Dziś pobiegłem po nowy czujnik (oryginał) zamontowałem i .....jest troszkę jakby lepiej ale usterka nie znikła.
Skorygowałem trochę zapłon, odpala jakby lepiej (krócej trzeba czekać) ale problem pozostał.
Sam już nie wiem co robić, może przełącznik do kabiny rozpinający czujnik -:)
A może podjechać do kogoś co dobrze ogarnia VAG-a a dodatkowo ustawi zapłon na lampę (podobno do ustawienia trzeba blokować w VAG-COM lub ustawiać na właśnie odpiętym czujniku (niepotwierdzone - gdzieś z neta), czytałem też gdzieś o synchronizacji położenia czujnika halla w aparacie z czujnikiem położenia wału.
Wyczerpałem wszystkie możliwości. Może ktoś ma jeszcze jakiś pomysł.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB