T4-forum.pl
https://www.t4-forum.pl/

2,5 APL nie pali na ciepłym
https://www.t4-forum.pl/viewtopic.php?f=7&t=16334
Strona 1 z 1

Autor:  Wojtek KRK [ poniedziałek, 9 lipca 2018, 23:10 ]
Tytuł:  2,5 APL nie pali na ciepłym

Hej, problem jest następujący.
1. zimny silnik odpala normalnie (2-3 obroty wału)
2. ciepły silnik zaraz po zgaszeniu (do 4-5 min) odpala świetnie (0,5 - 1 obrót wału)
3. silnik ciepły po ok 6-8 minut po zgaszeniu nie chce odpalić
4. letni silnik po ok 15 minutach odpala OK
5. nie odpala na benzynie ani na gazie
6. Jak opóźnię zapłon - jest lepiej z odpalaniem
Wymieniłem:
świece, kable, kopułkę, czujnik halla, cewkę
Sprawdziłem:
1. czujnik temperatury, termostat, instalację LPG (czy nie zalewa), czujnik położenia wału
2. błedy w VAG-COM - wyskakuje błąd grzałki sondy i błąd czujnika wałka rozrzadu - (czujnik halla - poza zakresem pracy)
3. ustawienie rozrządu
Naprawiłem :
aparat zapłonowy - usunąłem luz poosiowy wałka

Problem powstał po wymianie rozrządu (ustawiony na blokadę i sprawdzony na znaki). W APL brak wałka pośredniego napędzającego aparat zapłonowy - aparat napędzany od wałka rozrządu.
Nie mam już koncepcji co dalej, a usterka jest uciążliwa w eksploatacji.
Czy?
1. rozrząd wcześniej był wadliwie ustawiony i zapłon skorygowany elektronicznie (czy w ogóle się tak da ?)
2. Czy może usterki szukać gdzie indziej, może ktoś ma jakiś pomysł ?

czekam na wszystkie pomysły - nawet te najbardziej nieprawdopodobne
pozdrawiam Wojtek

Autor:  gad [ wtorek, 10 lipca 2018, 11:20 ]
Tytuł:  Re: 2,5 APL nie pali na ciepłym

Jesteś pewien że w chwili gdy jest problem z odpaleniem podaje paliwo i iskrę?
Sprawdzałeś czy rozrząd jest ustawiony tak samo jak wcześniej był stary? Wygląda jakby wałek był przestawiony o ząbek.
Po za samym rozrządem robiłeś międzyczasie coś jeszcze przy silniku?
Sprawdzałeś czy kable masz założone w dobrej kolejności na kopułce?

Autor:  Wojtek KRK [ wtorek, 10 lipca 2018, 13:10 ]
Tytuł:  Re: 2,5 APL nie pali na ciepłym

Dzięki za zainteresowanie tematem i szybki odzew.

gad napisał(a):
Jesteś pewien że w chwili gdy jest problem z odpaleniem podaje paliwo i iskrę?

Iskra jest, co do paliwa nie mam pewności, ale na awaryjnym rozruchu na gazie też jest problem

gad napisał(a):
Sprawdzałeś czy rozrząd jest ustawiony tak samo jak wcześniej był stary? Wygląda jakby wałek był przestawiony o ząbek.

No właśnie nie, rozrządu nie robiłem sam, tylko oddałem do warsztatu. Gość założył blokadę i niestety nie zaznaczył wcześniejszych ustawień.

gad napisał(a):
Po za samym rozrządem robiłeś międzyczasie coś jeszcze przy silniku?

Czyściłem przepustnicę (bez adaptacji) - ale już po wystąpieniu usterki

gad napisał(a):
Sprawdzałeś czy kable masz założone w dobrej kolejności na kopułce?

Sprawdzałem, co więcej zmieniłem na próbę wszyskie przewody na kopułce w koło o jeden do przodu a potem o jeden do tyłu.
Przy takich ustawieniach w ogóle nie zapalił nawet przy skrajnych korektach aparatem.

Edycja:

A jeszcze co do paliwa - w chwili rozruchu pompa paliwa działa - włącza się przekaźnik i słychać pacę pompy.
Zdjąłem sobie na tę okazję obudowę z przekaźnika pompy -:)

Autor:  gad [ wtorek, 10 lipca 2018, 16:12 ]
Tytuł:  Re: 2,5 APL nie pali na ciepłym

A sprawdzałeś komputerem jaką temperaturę widzi sterownik silnika? Na ciepłym silniku jak czujnik jest odłączony ciężko odpalić, a po odpaleniu silnik chodzi dość kulawo.

Autor:  Wojtek KRK [ środa, 11 lipca 2018, 22:44 ]
Tytuł:  Re: 2,5 APL nie pali na ciepłym

Sprawdzałem - zarówno temperaturę w VAG-COM jak również czujnik omomierzem Mogę jeszcze spróbować odłączyć czujnik temperatury podczas "niepalenia" i zobaczyć czy to coś zmieni.

Autor:  Wojtek KRK [ poniedziałek, 16 lipca 2018, 21:06 ]
Tytuł:  Re: 2,5 APL nie pali na ciepłym

Nowe wieści z frontu.
Odłączyłem czujnik temperatury w chwili niepalenia ( zielony 4pin G62 do zegarów i ECU - 059 919 501 A)
I stał się cud - auto z odpiętym czujnikiem zapala bez problemu !
Co prawda ma trochę wyższe obroty biegu jałowego, gorzej jeździ, ale ZAPALA.
Dziś pobiegłem po nowy czujnik (oryginał) zamontowałem i .....jest troszkę jakby lepiej ale usterka nie znikła.
Skorygowałem trochę zapłon, odpala jakby lepiej (krócej trzeba czekać) ale problem pozostał.
Sam już nie wiem co robić, może przełącznik do kabiny rozpinający czujnik -:)
A może podjechać do kogoś co dobrze ogarnia VAG-a a dodatkowo ustawi zapłon na lampę (podobno do ustawienia trzeba blokować w VAG-COM lub ustawiać na właśnie odpiętym czujniku (niepotwierdzone - gdzieś z neta), czytałem też gdzieś o synchronizacji położenia czujnika halla w aparacie z czujnikiem położenia wału.
Wyczerpałem wszystkie możliwości. Może ktoś ma jeszcze jakiś pomysł.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/