T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 17:29

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 27 stycznia 2018, 00:41 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 30 grudnia 2014, 16:44
Posty: 85
Lokalizacja: Kamieniec Wrocławski
model: T4
silnik: AXG

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 3 razy
Oba elementy uległy awarii - dostała się wilgoć, jest korozja, pompa zatarta, membrana w zaworze uszkodzona.
Pompa ma oznaczenie 078906601E. Nowa jest niedostępna w sklepach i ASO.

Według informacji umieszczonych tutaj:

http://www.t4-wiki.de/wiki/Sekund%C3%A4rluftsystem

pasować też będzie do mojego auta pompa o numerze 021 959 253 B oraz kombizawór o numerze 021 131 101 A.

Czy mogę zaufać tym informacjom z T4-wiki?
Czy ktoś z kolegów potwierdzi dla mnie te informacje w innym źródle wiedzy fachowej?


_________________
Multivan T4 AXG DQR 2002
Reflex Silver Metallic


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 27 stycznia 2018, 01:08 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Nie wiem czy na forum ktoś zna odpowiedź. Mało osób po awarii tego systemu po prostu go nie naprawia. Według mnie musisz sprawdzić czy pasuje mocowanie i kształt kostki elektrycznych. Reszta to to samo, pompa to zwykły odkurzacz który podaje powietrze.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 21 lutego 2018, 09:38 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 28 grudnia 2017, 23:25
Posty: 2
Lokalizacja: Malbork
model: T4
silnik: 2.8 AES

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
to zależy jaki masz rok produkcji auta . To co pokazane z Wiki to od 1998 r a 1997 rok był inny kombizawór .


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 16 marca 2021, 23:11 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 17 stycznia 2021, 13:06
Posty: 32
Lokalizacja: ELBLĄG
model: 1997 Multivan
silnik: VR6 AES

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 2 razy
Witam
Odgrzewam temat.
Czy podpowie ktoś gdzie mam szukać przekaźnika J299 i bezpieczników S130 oraz SA1 ?

Pozdrowienia


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 17 marca 2021, 08:45 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 6 kwietnia 2011, 11:50
Posty: 79
Lokalizacja: Olsztyn
model: VW T4
silnik: 2,5 TDI, AJT

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 6 razy
Przekaźnik J299 znajduje się u góry nad listwą bezpiecznikową i ma na korpusie numer 53. W AES były dwie opcje podania plusa na ten przekaźnik albo S130 - /30 Amper / ( również u góry nad listwą bezpiecznikową) albo SA1 /50 Amper/ ten z kolei znajduje się w listwie bezpiecznikowej pod maską obok akumulatora.


_________________
Nie jeździj szybciej, niż Twój Anioł stróż potrafi latać...



Za ten wpis autor singers1 podziękował: BocianEB (środa, 17 marca 2021, 09:47)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 17 marca 2021, 09:13 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Przekaźnik J299 znajduje się nad skrzynką bezpieczników nr 53 miejsce 15. https://t4-wiki.de/wiki/Relais. Natomiast bezpiecznik SA1 lub S130, pytanie który Ty masz. SA1 jest koło akumulatora https://t4-wiki.de/wiki/Datei:Elektrik_Sicherungen_Motorraum.jpg , a S130 nad skrzynką bezpieczników. Bezpiecznik występuje tylko jeden w zależności od modelu. https://t4-wiki.de/wiki/Sekund%C3%A4rluftsystem.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.



Za ten wpis autor bigos1966 podziękował: BocianEB (środa, 17 marca 2021, 09:47)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 18 marca 2021, 01:44 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 17 stycznia 2021, 13:06
Posty: 32
Lokalizacja: ELBLĄG
model: 1997 Multivan
silnik: VR6 AES

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 2 razy
Dzisiaj byłem u kolegi Szymona w Gdańsku.
Jak wytłumaczył o co kaman z tym wtórnym powietrzem tak zrezygnowałem z uruchomienia układu.
Mimo to, ciekawy jestem czy jest różnica w pracy silnika ze sprawnym układem.
Ktoś ma to uruchomione ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 18 marca 2021, 08:45 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
W pierwszym silniku nie było w ogóle tego układu. Brak otworu pod zawór który wchodzi w blok silnika. W drugim jest możliwość ale przeszkadza układ LPG na założenie układu. Może się kiedyś zmuszę żeby to założyć. Skoro projektant silnika wykonał taki układ, to na pewno ma to znaczenie w pracy silnika.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 18 marca 2021, 09:34 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Pompa powietrza wtórnego służy do oczyszczania spalin podczas rozgrzewania silnika(katalizatora) powietrze dodawane jest za komorę spalania więc na pracę silnika nie wpływa a tylko miejsce zajmuje


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 18 marca 2021, 10:19 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
50% prawdy, druga połowa to szybrze nagrzewanie sondy lambda a co z tym idzie zmniejsza spalanie podczas rozruchu. W VR6 to trochę istotne.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 18 marca 2021, 15:47 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
A niby dlaczego ma zwiększyć szybkość nagrzewania, zwłaszcza że sonda ma grzałki, więc temat pomijalny , no chyba że 0,1l cię zadowala różnicy , a dwa podobno vr6 pali mało to już wogule bez sensu patrzeć na to


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 18 marca 2021, 23:27 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Chemik211 poczytaj na temat instalacji powietrza wtórnego a nie patrzysz tylko na schemat i wyciągasz wnioski. Jeżeli jest tak jak Ty piszesz to jesteś lepszy od niemieckich konstruktorów silników. Brawo <brawo> . Nawet jeżeli za każdym odpaleniu zyskujesz 0,1 l, to odpalając go 10 razy przez cały dzień przy jeździe po mieście zimą. Zyskujesz 1L razy 20dni masz 20L, razy 5zł to już 100zł. Dalej nie chce mi się pisać.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 18 marca 2021, 23:52 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
bigos1966 napisał(a):
Chemik211 poczytaj na temat instalacji powietrza wtórnego a nie patrzysz tylko na schemat i wyciągasz wnioski. Jeżeli jest tak jak Ty piszesz to jesteś lepszy od niemieckich konstruktorów silników. Brawo <brawo> . Nawet jeżeli za każdym odpaleniu zyskujesz 0,1 l, to odpalając go 10 razy przez cały dzień przy jeździe po mieście zimą. Zyskujesz 1L razy 20dni masz 20L, razy 5zł to już 100zł. Dalej nie chce mi się pisać.

0.1l na 100km, do tego niemieccy konstruktorzy musieli coś wymyśleć aby być eco i to było najprostsze rozwiązanie, i nie patrzę tylko na schematy gdyż wiele aut to gówno miało jak był stary silnik i trzeba było normy spełnić, nie ma co ukrywać ale vr6 to stary silnik o archaicznej budowie niestety, tak samo bmw postąpiło montując pompę do pewnych silników na wybrane kraje aby spełnić normę, i różnica w spalaniu akurat była lepsza na korzyść silników bez pompy i to akurat jest normalne gdyż silniki nie były tak dolewane przez co mniej paliły,


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 19 marca 2021, 00:49 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Skoro nie wiesz dlaczego krócej się grzeje sonda lambda to znaczy że czytasz tylko broszury pismaków motoryzacyjnych i ich powielasz. Nie twierdzę że jesteś złym mechanikiem, ale analizuj prace techniczne a nie pismaków.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 20 marca 2021, 00:46 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
bigos1966 napisał(a):
Skoro nie wiesz dlaczego krócej się grzeje sonda lambda to znaczy że czytasz tylko broszury pismaków motoryzacyjnych i ich powielasz. Nie twierdzę że jesteś złym mechanikiem, ale analizuj prace techniczne a nie pismaków.

muszę cię zmartwić ale broszur nie czytam a kieruję się doświadczeniem i dlatego będę dalej się upierał przy swoim, ale powiem ci że dobrze że są tacy ludzie jak ty bo przez to przynajmniej mam co robić i pieniądze wpadają same do kieszeni, choć już jest coraz mniej takich osób jak ty a szkoda <44>


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 20 marca 2021, 22:52 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
I tu się mylisz, żadnemu mechanikowi nie daje już samochodu do naprawy, ponieważ mają takie podejście jak twoje. Na tym tracicie nie zyskujecie.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 21 marca 2021, 08:34 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 22 lipca 2020, 09:47
Posty: 8
model: VW T4
silnik: 2.8 VR6

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 3 razy
Witam.
SAI czyli secondonary air injection, jest to zespół elementów mający na celu DOTLENIENIE spalin na etapie rozgrzewania czyli tak zwanego "ssania". Jest to czas pracy silnika w układzie niestechiometrycznym. stąd też EKOLODZY wraz z inżynierami wpadli na pomysł by związki CO dotlenić do CO2 a NOx to NO2. Katalizator na tym etapie jest jeszcze nie aktywny, sonda lambda dopiero budzi się do życia.

System zbędny w codziennym użytkowaniu;] Nie wpływa na pracę silnika ani jego osprzętu.

Jako, że nie ma sondy szerokopasmowej ani szeroko zakrojonej diagnostyki pod kątem ekologii system nie wyłapuje nieprawidłowości w działaniu lub jego całkowitego nie działania.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 21 marca 2021, 11:36 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Tu się mylisz, no chyba że jeździłeś do właśnie mechaników(wymieniaczy) ja staram się naprawić a jak się nie da to wymienić ale są pewne elementy który można usunąć i tym samym uchronić klienta przed nie potrzebnymi kosztami a patrząc na ciebie to wychodzi że ty wolisz pieniądze wydawać niepotrzebnie myśląc że masz rację, dzięki takim właśnie osobom jak ty inni ludzie mają później większe wydatki , bo naczytają się głupot na forach próbują coś zrobić zepsują przy okazji więcej elementów i jest płacz panie ratuj, a wtedy to za głupotę muszą płacić.


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 21 marca 2021, 12:46 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Ty potrafisz myśleć i pisać. Próbujesz być lepszym od inżynierów którzy projektują. Taka jest właśnie większość polskich mechaników. Nie naprawić jak instrukcja pisze, tylko druciarstwo. Po co montować to i tamto, bez tego też pracuje. Współczuje ludziom którym naprawiasz auta. Większości z was widzi tylko $ w oczach, naprawić jak najszybciej i kasować kasę. Wrócę do tej nieszczęsnej dla ciebie sondy lambda, której nie możesz zrozumieć dlaczego się dłużej nagrzewa. Efekt później jest taki że te sondy szybciej się zużywają przez długie ich nagrzewanie i pracę w złych warunkach. I co nie oszukujesz klientów, później przyjeżdżają że padła soda a ty kasujesz i liczysz kasę. Ale ty dalej będziesz twierdził że to nie prawda.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 21 marca 2021, 16:55 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 22 lipca 2020, 09:47
Posty: 8
model: VW T4
silnik: 2.8 VR6

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 3 razy
Życzę Tobie zawsze sprawnych egr'ów, sai, dpf'ów, gpf'ów, pomp ad blue i wszystkich ekologicznych dodatków;] Płać słono i niechaj działa;]

Jeśli tylko przejdzie Tobie przez myśl wycięcie któregoś z nich życzę Tobie byś szczekać musiał zacząć na moją cześć;]


Nie oceniaj mnie i mojej wiedzy bo mnie nie znasz. Ja tego nie robię...

Nie masz racji;]



Za ten wpis autor Simon.pg podziękował: chemik211 (niedziela, 21 marca 2021, 23:27)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB