T4-forum.pl
https://www.t4-forum.pl/

Pompa powietrza wtórnego i kombizawór w VR6 (AES)
https://www.t4-forum.pl/viewtopic.php?f=7&t=15827
Strona 1 z 2

Autor:  mariecik [ sobota, 27 stycznia 2018, 00:41 ]
Tytuł:  Pompa powietrza wtórnego i kombizawór w VR6 (AES)

Oba elementy uległy awarii - dostała się wilgoć, jest korozja, pompa zatarta, membrana w zaworze uszkodzona.
Pompa ma oznaczenie 078906601E. Nowa jest niedostępna w sklepach i ASO.

Według informacji umieszczonych tutaj:

http://www.t4-wiki.de/wiki/Sekund%C3%A4rluftsystem

pasować też będzie do mojego auta pompa o numerze 021 959 253 B oraz kombizawór o numerze 021 131 101 A.

Czy mogę zaufać tym informacjom z T4-wiki?
Czy ktoś z kolegów potwierdzi dla mnie te informacje w innym źródle wiedzy fachowej?

Autor:  bigos1966 [ sobota, 27 stycznia 2018, 01:08 ]
Tytuł:  Re: Pompa powietrza wtórnego i kombizawór w VR6 (AES)

Nie wiem czy na forum ktoś zna odpowiedź. Mało osób po awarii tego systemu po prostu go nie naprawia. Według mnie musisz sprawdzić czy pasuje mocowanie i kształt kostki elektrycznych. Reszta to to samo, pompa to zwykły odkurzacz który podaje powietrze.

Autor:  pug405ref [ środa, 21 lutego 2018, 09:38 ]
Tytuł:  Re: Pompa powietrza wtórnego i kombizawór w VR6 (AES)

to zależy jaki masz rok produkcji auta . To co pokazane z Wiki to od 1998 r a 1997 rok był inny kombizawór .

Autor:  BocianEB [ wtorek, 16 marca 2021, 23:11 ]
Tytuł:  Re: Pompa powietrza wtórnego i kombizawór w VR6 (AES)

Witam
Odgrzewam temat.
Czy podpowie ktoś gdzie mam szukać przekaźnika J299 i bezpieczników S130 oraz SA1 ?

Pozdrowienia

Autor:  singers1 [ środa, 17 marca 2021, 08:45 ]
Tytuł:  Re: Pompa powietrza wtórnego i kombizawór w VR6 (AES)

Przekaźnik J299 znajduje się u góry nad listwą bezpiecznikową i ma na korpusie numer 53. W AES były dwie opcje podania plusa na ten przekaźnik albo S130 - /30 Amper / ( również u góry nad listwą bezpiecznikową) albo SA1 /50 Amper/ ten z kolei znajduje się w listwie bezpiecznikowej pod maską obok akumulatora.

Autor:  bigos1966 [ środa, 17 marca 2021, 09:13 ]
Tytuł:  Re: Pompa powietrza wtórnego i kombizawór w VR6 (AES)

Przekaźnik J299 znajduje się nad skrzynką bezpieczników nr 53 miejsce 15. https://t4-wiki.de/wiki/Relais. Natomiast bezpiecznik SA1 lub S130, pytanie który Ty masz. SA1 jest koło akumulatora https://t4-wiki.de/wiki/Datei:Elektrik_Sicherungen_Motorraum.jpg , a S130 nad skrzynką bezpieczników. Bezpiecznik występuje tylko jeden w zależności od modelu. https://t4-wiki.de/wiki/Sekund%C3%A4rluftsystem.

Autor:  BocianEB [ czwartek, 18 marca 2021, 01:44 ]
Tytuł:  Re: Pompa powietrza wtórnego i kombizawór w VR6 (AES)

Dzisiaj byłem u kolegi Szymona w Gdańsku.
Jak wytłumaczył o co kaman z tym wtórnym powietrzem tak zrezygnowałem z uruchomienia układu.
Mimo to, ciekawy jestem czy jest różnica w pracy silnika ze sprawnym układem.
Ktoś ma to uruchomione ?

Autor:  bigos1966 [ czwartek, 18 marca 2021, 08:45 ]
Tytuł:  Re: Pompa powietrza wtórnego i kombizawór w VR6 (AES)

W pierwszym silniku nie było w ogóle tego układu. Brak otworu pod zawór który wchodzi w blok silnika. W drugim jest możliwość ale przeszkadza układ LPG na założenie układu. Może się kiedyś zmuszę żeby to założyć. Skoro projektant silnika wykonał taki układ, to na pewno ma to znaczenie w pracy silnika.

Autor:  chemik211 [ czwartek, 18 marca 2021, 09:34 ]
Tytuł:  Re: Pompa powietrza wtórnego i kombizawór w VR6 (AES)

Pompa powietrza wtórnego służy do oczyszczania spalin podczas rozgrzewania silnika(katalizatora) powietrze dodawane jest za komorę spalania więc na pracę silnika nie wpływa a tylko miejsce zajmuje

Autor:  bigos1966 [ czwartek, 18 marca 2021, 10:19 ]
Tytuł:  Re: Pompa powietrza wtórnego i kombizawór w VR6 (AES)

50% prawdy, druga połowa to szybrze nagrzewanie sondy lambda a co z tym idzie zmniejsza spalanie podczas rozruchu. W VR6 to trochę istotne.

Autor:  chemik211 [ czwartek, 18 marca 2021, 15:47 ]
Tytuł:  Re: Pompa powietrza wtórnego i kombizawór w VR6 (AES)

A niby dlaczego ma zwiększyć szybkość nagrzewania, zwłaszcza że sonda ma grzałki, więc temat pomijalny , no chyba że 0,1l cię zadowala różnicy , a dwa podobno vr6 pali mało to już wogule bez sensu patrzeć na to

Autor:  bigos1966 [ czwartek, 18 marca 2021, 23:27 ]
Tytuł:  Re: Pompa powietrza wtórnego i kombizawór w VR6 (AES)

Chemik211 poczytaj na temat instalacji powietrza wtórnego a nie patrzysz tylko na schemat i wyciągasz wnioski. Jeżeli jest tak jak Ty piszesz to jesteś lepszy od niemieckich konstruktorów silników. Brawo <brawo> . Nawet jeżeli za każdym odpaleniu zyskujesz 0,1 l, to odpalając go 10 razy przez cały dzień przy jeździe po mieście zimą. Zyskujesz 1L razy 20dni masz 20L, razy 5zł to już 100zł. Dalej nie chce mi się pisać.

Autor:  chemik211 [ czwartek, 18 marca 2021, 23:52 ]
Tytuł:  Re: Pompa powietrza wtórnego i kombizawór w VR6 (AES)

bigos1966 napisał(a):
Chemik211 poczytaj na temat instalacji powietrza wtórnego a nie patrzysz tylko na schemat i wyciągasz wnioski. Jeżeli jest tak jak Ty piszesz to jesteś lepszy od niemieckich konstruktorów silników. Brawo <brawo> . Nawet jeżeli za każdym odpaleniu zyskujesz 0,1 l, to odpalając go 10 razy przez cały dzień przy jeździe po mieście zimą. Zyskujesz 1L razy 20dni masz 20L, razy 5zł to już 100zł. Dalej nie chce mi się pisać.

0.1l na 100km, do tego niemieccy konstruktorzy musieli coś wymyśleć aby być eco i to było najprostsze rozwiązanie, i nie patrzę tylko na schematy gdyż wiele aut to gówno miało jak był stary silnik i trzeba było normy spełnić, nie ma co ukrywać ale vr6 to stary silnik o archaicznej budowie niestety, tak samo bmw postąpiło montując pompę do pewnych silników na wybrane kraje aby spełnić normę, i różnica w spalaniu akurat była lepsza na korzyść silników bez pompy i to akurat jest normalne gdyż silniki nie były tak dolewane przez co mniej paliły,

Autor:  bigos1966 [ piątek, 19 marca 2021, 00:49 ]
Tytuł:  Re: Pompa powietrza wtórnego i kombizawór w VR6 (AES)

Skoro nie wiesz dlaczego krócej się grzeje sonda lambda to znaczy że czytasz tylko broszury pismaków motoryzacyjnych i ich powielasz. Nie twierdzę że jesteś złym mechanikiem, ale analizuj prace techniczne a nie pismaków.

Autor:  chemik211 [ sobota, 20 marca 2021, 00:46 ]
Tytuł:  Re: Pompa powietrza wtórnego i kombizawór w VR6 (AES)

bigos1966 napisał(a):
Skoro nie wiesz dlaczego krócej się grzeje sonda lambda to znaczy że czytasz tylko broszury pismaków motoryzacyjnych i ich powielasz. Nie twierdzę że jesteś złym mechanikiem, ale analizuj prace techniczne a nie pismaków.

muszę cię zmartwić ale broszur nie czytam a kieruję się doświadczeniem i dlatego będę dalej się upierał przy swoim, ale powiem ci że dobrze że są tacy ludzie jak ty bo przez to przynajmniej mam co robić i pieniądze wpadają same do kieszeni, choć już jest coraz mniej takich osób jak ty a szkoda <44>

Autor:  bigos1966 [ sobota, 20 marca 2021, 22:52 ]
Tytuł:  Re: Pompa powietrza wtórnego i kombizawór w VR6 (AES)

I tu się mylisz, żadnemu mechanikowi nie daje już samochodu do naprawy, ponieważ mają takie podejście jak twoje. Na tym tracicie nie zyskujecie.

Autor:  Simon.pg [ niedziela, 21 marca 2021, 08:34 ]
Tytuł:  Re: Pompa powietrza wtórnego i kombizawór w VR6 (AES)

Witam.
SAI czyli secondonary air injection, jest to zespół elementów mający na celu DOTLENIENIE spalin na etapie rozgrzewania czyli tak zwanego "ssania". Jest to czas pracy silnika w układzie niestechiometrycznym. stąd też EKOLODZY wraz z inżynierami wpadli na pomysł by związki CO dotlenić do CO2 a NOx to NO2. Katalizator na tym etapie jest jeszcze nie aktywny, sonda lambda dopiero budzi się do życia.

System zbędny w codziennym użytkowaniu;] Nie wpływa na pracę silnika ani jego osprzętu.

Jako, że nie ma sondy szerokopasmowej ani szeroko zakrojonej diagnostyki pod kątem ekologii system nie wyłapuje nieprawidłowości w działaniu lub jego całkowitego nie działania.

Autor:  chemik211 [ niedziela, 21 marca 2021, 11:36 ]
Tytuł:  Re: Pompa powietrza wtórnego i kombizawór w VR6 (AES)

Tu się mylisz, no chyba że jeździłeś do właśnie mechaników(wymieniaczy) ja staram się naprawić a jak się nie da to wymienić ale są pewne elementy który można usunąć i tym samym uchronić klienta przed nie potrzebnymi kosztami a patrząc na ciebie to wychodzi że ty wolisz pieniądze wydawać niepotrzebnie myśląc że masz rację, dzięki takim właśnie osobom jak ty inni ludzie mają później większe wydatki , bo naczytają się głupot na forach próbują coś zrobić zepsują przy okazji więcej elementów i jest płacz panie ratuj, a wtedy to za głupotę muszą płacić.

Autor:  bigos1966 [ niedziela, 21 marca 2021, 12:46 ]
Tytuł:  Re: Pompa powietrza wtórnego i kombizawór w VR6 (AES)

Ty potrafisz myśleć i pisać. Próbujesz być lepszym od inżynierów którzy projektują. Taka jest właśnie większość polskich mechaników. Nie naprawić jak instrukcja pisze, tylko druciarstwo. Po co montować to i tamto, bez tego też pracuje. Współczuje ludziom którym naprawiasz auta. Większości z was widzi tylko $ w oczach, naprawić jak najszybciej i kasować kasę. Wrócę do tej nieszczęsnej dla ciebie sondy lambda, której nie możesz zrozumieć dlaczego się dłużej nagrzewa. Efekt później jest taki że te sondy szybciej się zużywają przez długie ich nagrzewanie i pracę w złych warunkach. I co nie oszukujesz klientów, później przyjeżdżają że padła soda a ty kasujesz i liczysz kasę. Ale ty dalej będziesz twierdził że to nie prawda.

Autor:  Simon.pg [ niedziela, 21 marca 2021, 16:55 ]
Tytuł:  Re: Pompa powietrza wtórnego i kombizawór w VR6 (AES)

Życzę Tobie zawsze sprawnych egr'ów, sai, dpf'ów, gpf'ów, pomp ad blue i wszystkich ekologicznych dodatków;] Płać słono i niechaj działa;]

Jeśli tylko przejdzie Tobie przez myśl wycięcie któregoś z nich życzę Tobie byś szczekać musiał zacząć na moją cześć;]


Nie oceniaj mnie i mojej wiedzy bo mnie nie znasz. Ja tego nie robię...

Nie masz racji;]

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/