T4-forum.pl
https://www.t4-forum.pl/

Jake są róznice miedzy AAF ACU AET AVT APL 2,5l
https://www.t4-forum.pl/viewtopic.php?f=7&t=1281
Strona 1 z 2

Autor:  Piter [ piątek, 14 stycznia 2011, 19:22 ]
Tytuł:  Jake są róznice miedzy AAF ACU AET AVT APL 2,5l

według tabeli w pliku pdf mamy takie silniki:
AAF 2.5 (2461) 5 81 kW / 110 KM przy 4500 obr/min 190Nm przy 2200 obr/min 09.1990 - 12.1993 ~58.490 sztuk
ACU 2.5 (2461) 5 110 KM przy 4500 obr/min 195Nm przy 2200 obr/min 08.1993 - 10.1996 ~47.740 sztuk
AET 2.5 (2461) 5 85 kW / 115 KM przy 4500 obr/min 200Nm przy 2200 obr/min 08.1993 - 06.2003 ~38.660 sztuk
AVT 2.5 (2461) 5 85 kW / 115 KM przy 4500 obr/min 200Nm przy 2200 obr/min 12.1999 - 06.2003 ~24.930 sztuk
APL 2.5 (2461) 5 85 kW / 115 KM przy 4500 obr/min 200Nm przy 2200 obr/min 05.1999 - 12.1999 ~2.930 sztuk

ACU i AAF to widać na pierwszy rzut oka, a reszta?
Czemu pytam, a mianowicie w moim T4 uszczerbił się pierwszy tłok i tak sobie latał i latał, ze zorał gładź cylindra i trochę po uszkadzał powierzchnię głowicy, głowica przeżyła wystarczy splamować, zawory nie są po uszkadzane i prawdopodobnie szczelność jest. Zanim zacznę się bawić w plamowanie, sprawdzanie szczelności itd, chciałbym się dowiedzieć czy doły tych silników się czymś różnią, czyli pokrótce:
Czy doły od silników AET AVT i APL są takie same?
Czym te ogólnie motory się różnią?

Autor:  pacark [ sobota, 15 stycznia 2011, 12:01 ]
Tytuł:  Re: Jake są róznice miedzy AAF ACU AET AVT APL 2,5l

mogę się mylić ale w silnikach tych różnica jest w sterownikach wtrysku
swoją drogą to przekalkuluj czy sie opłaca taki remont robić czy nie lepiej kupić drugi silnik

Autor:  Piter [ sobota, 15 stycznia 2011, 12:27 ]
Tytuł:  Re: Jake są róznice miedzy AAF ACU AET AVT APL 2,5l

to zależy, bo jeżeli niczym się nie różnią to lepiej kupić dół i założyć głowice od mojego- najtańsza opcja, a jeżeli cały to jest koszt około 2500 PLN i z reszta AET nie ma go prawie, tylko te wszystkie inne, a remont kompletny całkowicie się nie opłaca.

Autor:  b8tz [ sobota, 15 stycznia 2011, 12:33 ]
Tytuł:  Re: Jake są róznice miedzy AAF ACU AET AVT APL 2,5l

Ponoć blok wraz z głowicą pasują z audi 2.3, a kolektory i resztę osprzętu montuje się z T4 i śmiga. Ale to tylko zasłyszane - nie testowałem takiego rozwiązania.

Autor:  Piter [ sobota, 15 stycznia 2011, 19:22 ]
Tytuł:  Re: Jake są róznice miedzy AAF ACU AET AVT APL 2,5l

Problem tkwi, ze mam instalacje gazową zestrojona z silnikiem AET i podobno przy innych silnikach, trzeba zmieniać kompa, bo ten ma inna mapę i to są idące dalej koszta, dlatego sadze, ze doły powyższych silników się nie różnią, tylko głowica i wtryski są inne, jeżeli nie mam racji, niech ktoś mnie zrąbie... Bo chciałbym być pewny :)

Autor:  pacark [ niedziela, 16 stycznia 2011, 13:04 ]
Tytuł:  Re: Jake są róznice miedzy AAF ACU AET AVT APL 2,5l

ktoś Tobie bajek naopowiadał z mapą lpg pod konkretny silnik
strojenie sekwencji robi się zawsze po montażu podczas testów na drodze (wtedy powstaje mapa pb i lpg) po wcześniejszej autokalibracji sterownika na wolnych obrotach
Twój komp lpg mozesz założyć nawet do sejczento wystroić i bedzie gitara

Autor:  Piter [ niedziela, 16 stycznia 2011, 14:39 ]
Tytuł:  Re: Jake są róznice miedzy AAF ACU AET AVT APL 2,5l

może masz racje, aż tak się nie znam, tylko facet w gazowni mi tak powiedział, a niby to specjalista :)

Autor:  Miętus89 [ wtorek, 25 stycznia 2011, 22:51 ]
Tytuł:  Re: Jake są róznice miedzy AAF ACU AET AVT APL 2,5l

a który z nich jest najmniej awaryjny i ma najlepsze osiągi ? bo ja w przyszłości też chce wstawić 2,5 zamiast 2,0

podejrzewam że AET skoro wyprodukowali go najwięcej i jest najmniej dostępny z tego co kolega napisał

Autor:  musiel1 [ wtorek, 6 września 2011, 10:33 ]
Tytuł:  Re: Jake są róznice miedzy AAF ACU AET AVT APL 2,5l

witam.odnawiam pytanie bo mam maly problem.w moim t4 mam silnik AAF w ktorym wywalilo zimering na wale od strony skrzyni wyciekl olej i zatarlem go na panewkach.dlatego pytam o róznice mam okazje kupic za 1200 niby ten sam silnik ale ACU.jakby ktos wiedzial czym sie roznia albo czy moge go bez problemu wsadzic to prosze o podpowiedz.dzieki

Autor:  chemik211 [ wtorek, 6 września 2011, 21:51 ]
Tytuł:  Re: Jake są róznice miedzy AAF ACU AET AVT APL 2,5l

Silniki różnią się osprzętem i sterowaniem, słupek silnika taki sam, więc kupuj i przekładaj osprzęt że swojego

Autor:  musiel1 [ środa, 7 września 2011, 19:02 ]
Tytuł:  Re: Jake są róznice miedzy AAF ACU AET AVT APL 2,5l

kupilem.wyglada niby tak samo.okaże sie za pare dni.

Autor:  Piter [ piątek, 16 września 2011, 13:42 ]
Tytuł:  Re: Jake są róznice miedzy AAF ACU AET AVT APL 2,5l

Bez obaw jeżeli masz wsio od zatartego to sobie poradzisz, bez najmniejszych problemów :)

Autor:  musiel1 [ poniedziałek, 26 września 2011, 19:10 ]
Tytuł:  Re: Jake są róznice miedzy AAF ACU AET AVT APL 2,5l

no i po robocie caly slupek jest identyczny.dzieki za podpowiedz.

Autor:  chemik211 [ poniedziałek, 26 września 2011, 19:49 ]
Tytuł:  Re: Jake są róznice miedzy AAF ACU AET AVT APL 2,5l

musiel1 napisał(a):
no i po robocie caly slupek jest identyczny.dzieki za podpowiedz.

Więc jeszcze kliknij pomógł

Autor:  chemik211 [ niedziela, 26 sierpnia 2012, 11:12 ]
Tytuł:  Re: Jake są róznice miedzy AAF ACU AET AVT APL 2,5l

Mała aktualizacja, do silnika AAF każde inne oznaczenie podejdzie ale już do ACU nie podejdzie blok z AAF ze względu na brak czujników spalania stukowego, a do AET AFT APL nie podejdą bloki od AAF i ACU ze względu iż nie mają miejsca na czujnik położenia wału korbowego i sam wał korbowy nie ma bieżni do czujnika

Autor:  marfin88 [ wtorek, 22 stycznia 2013, 19:09 ]
Tytuł:  Re: Jake są róznice miedzy AAF ACU AET AVT APL 2,5l

witam

Na początek chciałbym się przywitać i odgrzać kotleta

mam t4 caravelle 1995 2.5 benzyna z zajechanym silnikiem. z oznaczenie silnika wychodzi ze siedzi tam ACU.
Muszę kupic silnik ale jest problem, bo albo silniki maja inne oznaczenie albo sprzedający wie tylko ze to 2.5 benzyna...
Z postu kolegi "chemik211" wynika ze do mojego t4 podejdzie tylko silnik ACU inny nie wchodzi w grę. Możecie potwierdzić moja teorie,

a jesli tak to czy oznaczenie silnika wybite jest na bloku w okolicy 3 cylindra?

pozdrawiam Marcin

Autor:  kurol [ wtorek, 22 stycznia 2013, 19:59 ]
Tytuł:  Re: Jake są róznice miedzy AAF ACU AET AVT APL 2,5l

Ja moge tylko potwierdzic to co Chemik211 o bloku do AAF napisal bo na moim zesmy sie doktoryzowali
W bloku do AAF nie ma miejsca na czujnik spalania stukowego i czujnik polozenia walu

Autor:  marfin88 [ wtorek, 22 stycznia 2013, 21:04 ]
Tytuł:  Re: Jake są róznice miedzy AAF ACU AET AVT APL 2,5l

koledzy pytanie z drugiej strony czy silnik ACU ma czujnik położenia wału? czy tylko (2?) czujniki spalania stukowego ?
bo jesli silnik AET AVT mają czujnik położenia wału ok ale on nie jest potrzebny do ACU to czy AET AVT mają miejsca do czujników spalania stukowego ?
samochód stoi :( a silnik ACU cieżko dorwać moze ktoś ma namiar?

pozdrawiam Marcin

Autor:  kurol [ wtorek, 22 stycznia 2013, 21:30 ]
Tytuł:  Re: Jake są róznice miedzy AAF ACU AET AVT APL 2,5l

Wedlug etki AET,AVT,APL i ACU ma po dwa czujniki spalania stukowego i sa one rozne od siebie jeden 300mm drugi 340mm
Ostatni silnik bez czujnika to moj AAF

Autor:  marfin88 [ wtorek, 22 stycznia 2013, 22:03 ]
Tytuł:  Re: Jake są róznice miedzy AAF ACU AET AVT APL 2,5l

dzięki "kurol" za odp.
czyli goły słupek silnika AET AVT powinien podejść do ACU ?

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/