T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest środa, 24 kwietnia 2024, 11:40

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 2 listopada 2015, 19:34 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 15 kwietnia 2010, 08:51
Posty: 755
Lokalizacja: POLSKA
model: T4
silnik: 2.5

Podziękował: 20 razy
Pomógł: 41 razy
prawdopodobnie także mnie dopada klątwa halla
wg etki online w moim silniku zamontowany jest czujnik o nr 030905065B
dziwne, google pokazuje 2 różne czujniki pod tym numerem


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 2 listopada 2015, 19:48 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 11 listopada 2010, 13:22
Posty: 2720
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA
sekcja "MŁODE WILKI"
model: Multivelle Long
silnik: 2.5 AAF bi-fuel

Podziękował: 167 razy
Pomógł: 295 razy
Pewnie wyskakuje Ci http://e-katalog.intercars.com.pl/#/pro ... owego.html albo http://allegro.pl/nowy-czujnik-halla-vw ... 89579.html ale pomimo ze obydwa da sie zalozyc do aparatu i niby beda pasowac to roznica jest w wirujacej tarczy przecinajacej pole magnetyczne
Jakby teczka miala 4 cylindry pewnie nie byloby problemu ale przy 5 cylindrach,zaplon wyjdzie w innym miejscu
Najlepiej rozebrac aparat przed zakupem i upewnic sie ktory nam potrzebny
Ostatnio jak szukalem to bez problemu idzie kupic boscha do 230 pln,w krakowskim ASO prawie 400 pln
Ale w koncu Jarek mnie poratowal calym aparatem i w tym co mialem wczesniej mam czujnik nr 1 a w tym co mam teraz czujnik nr 2


_________________
Lepiej mieć Parkinsona i trochę wylać, niż mieć Altzheimera i zapomnieć wypić

Jeżeli co drugi twój pomysł wydaje ci się genialny - dopij wódkę i idź spać


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 3 listopada 2015, 09:11 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 15 kwietnia 2010, 08:51
Posty: 755
Lokalizacja: POLSKA
model: T4
silnik: 2.5

Podziękował: 20 razy
Pomógł: 41 razy
dokładnie tak mi wyskakuje, ale tez gdzieś znalazłem stronę z tym tańszym i było opisane że tylko do silników ACU 1994-1996
zobaczymy jak wyciągnę
w sumie strzelam z tym hallem w ciemno, objawy podobne jak u założyciela tematu lecz bardzo bardzo sporadycznie,
czasami jak zgaśnie po chwili można go odpalić
nie ma reguły czy ciepły czy zimny, czy pb czy lpg, obroty na wolnych podwyższone, pukając w rozdzielacz silnik gaśnie, ruszając wtyczką od halla silnik przerywa
https://www.youtube.com/watch?v=FfMdWYC ... e=youtu.be
dzis na VAGa zobaczymy co pokaze
zdam relacje co po wymianie

może sie przydać https://www.youtube.com/watch?v=2fK2PSXxeuQ

heh :D no i ........ silnik nie odpala , brak iskry na świecach, VAG pokazuje błąd 01087, pod wieczór powalczę dalej


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 4 listopada 2015, 00:03 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 11 listopada 2010, 13:22
Posty: 2720
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA
sekcja "MŁODE WILKI"
model: Multivelle Long
silnik: 2.5 AAF bi-fuel

Podziękował: 167 razy
Pomógł: 295 razy
Pojedyncza iskra przeskakuje w momencie przekrecenia stacyjki nawet jak hall jest calkiem padniety lub nawet odpiety (przynajmniej w AAF)
Sciagnij rozdzielacz i zaloz swiece bezposrednio na kabel WN wychodzacy z cewki WN
Jak masz aparat wyciagniety to krec paluchem za palec rozdzielacza lub za sprzegielko z tylu
Jesli hall jest sprawny (lub prawie sprawny) powinna zalaczac sie pompa paliwa i przeskakiwac iskra na swiecy
A jak ci sie chce bardziej grzebac to na YT jest filmik pokzaujacy jak sprawdzic halla przy pomocy 5V i diody,a na elektrodzie przy pomocy urzadzen o ktorych istnieniu do tej pory nie mialem pojecia
Zaplon masz chyba troszke przyspieszony bo obroty troszke wysokie,chyba ze hall sie rozlecial i w aparacie przestawil


_________________
Lepiej mieć Parkinsona i trochę wylać, niż mieć Altzheimera i zapomnieć wypić

Jeżeli co drugi twój pomysł wydaje ci się genialny - dopij wódkę i idź spać


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 4 listopada 2015, 14:17 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 15 kwietnia 2010, 08:51
Posty: 755
Lokalizacja: POLSKA
model: T4
silnik: 2.5

Podziękował: 20 razy
Pomógł: 41 razy
proste testy zrobiłem probówką i diodą, cewka dawała znaki życia, brakowało impulsów z halla
hall wymieniony i niezniszczalna T4 dalej miałczy, u mnie w silniku ACU występuje Bosch 1 237 011 124, sam czujnik bez tej metalowej płytki
błąd 01087 i obroty lekko podwyższone pewnie mówią że czeka mnie czyszczenie i adaptacja przepustnicy


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 4 listopada 2015, 20:42 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 4 września 2015, 20:01
Posty: 13
model: T4
silnik: 81kW

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Niestety ja sie poddałem. Auto sprzedałem z tą wadą wiec dalej nie wiem co było i żyje w nieświadomości. Pozdrowionka i do następnej juz sprawnej t4.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 4 listopada 2015, 21:48 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 23 lipca 2015, 21:13
Posty: 505
Lokalizacja: Lubuskie blisko Granicy
model: vw t4
silnik: 2.5TDI ACV

Podziękował: 49 razy
Pomógł: 60 razy
A ktoś wymienił aparat ze sprawnym hallem i się cieszy bo tanio kupił t4 bo zapewne pełnej wartości nie dostałeś z taka niezidentyfikowana wadą ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 5 listopada 2015, 04:59 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 4 września 2015, 20:01
Posty: 13
model: T4
silnik: 81kW

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Stracić nie straciłem na pieniążkach, jedynie co straciłem to kupe nerwów i czasu straconego. Bardzo możliwe niech przyszły właściciel sobie zrobi tego halla i cieszy sie z autka. Ja znim za dużo przeszedłem. Jedyny plus sytuacji to do perfekcji doszedłem do jazdy na lince :)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 5 listopada 2015, 21:56 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 23 lipca 2015, 21:13
Posty: 505
Lokalizacja: Lubuskie blisko Granicy
model: vw t4
silnik: 2.5TDI ACV

Podziękował: 49 razy
Pomógł: 60 razy
zawsze coś ;)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 12 stycznia 2016, 10:00 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 2 stycznia 2013, 10:13
Posty: 17
Lokalizacja: Gdańsk
model: Multivan
silnik: 2.5 ACU

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Cześć,
Miałem podobne problem zeszłej zimy, pojawiły się także niedawno - autko gaśnie, nie chce odpalić przez kilkanaście prob uruchomienia, po czym odpala I jeździ bez problemów.
Usterka pojawiła sie pierwszy raz na schyłku ostatniej zimy I ustąpila jak zrobiło się cieplej. Na początku tej zimy tem,at przypomniał o sobie, ale nie byłą tak uciążliwy - problem pojawiał się przy uruchamianiu silnika.
Po przeczytaniu tego wątku zdecydowałe się na wymianę czujnika Halla.
Czujnik wymieniony 3 tygodnie temu I póki co ani razu problem nie wystąpił.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 3 marca 2020, 20:33 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52
Posty: 2314
Lokalizacja: De - KLE
model: t4/t4/t4/sharan
silnik: AAB/ACU/AAF/AAA

Podziękował: 32 razy
Pomógł: 97 razy
Podczepię się do tematu ,bo silnik ten sam .
Pompa pracuje po przekręceniu kluczyka,ale odpala i za chwilę gaśnie. Próbowałem kilka razy i nadal ten sam objaw.
Nie mam dostępu do kompa , więc nie mam jak sprawdzić błędów i przyczyny.
Potrzebuję auta ,bo czymś muszę jeździć to pracy a Rav4 trochę za mała.
Czytałem ,że może być problem przez immobilizer, ale pod całkowitym odłączeniu nic się nie zmienia.
Mogę to połączyć ze stacyjki bez pośrednio do pompy i będzie działać ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 4 marca 2020, 01:54 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1706
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 219 razy
Marcin, co to znaczy całkowicie odłączone immo. Wyłączyłeś je kompem, czy tylko fizycznie je odłączyłeś. Jeżeli fizycznie to nic nie da, sygnał z immo idzie do kompa a ten zasila pompę paliwa i układ zapłonowy.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 4 marca 2020, 10:43 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52
Posty: 2314
Lokalizacja: De - KLE
model: t4/t4/t4/sharan
silnik: AAB/ACU/AAF/AAA

Podziękował: 32 razy
Pomógł: 97 razy
Tak wlasnie zrobilem.
Czyli bez kompa tego nie odlacze :(
Zwykly diesel bylby lepszy,ale nie wyrobie na paliwo.
Firma nie zwraca mi za caly przejazd.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 4 marca 2020, 13:43 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12306
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1042 razy
Emulator kup


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 5 marca 2020, 20:32 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52
Posty: 2314
Lokalizacja: De - KLE
model: t4/t4/t4/sharan
silnik: AAB/ACU/AAF/AAA

Podziękował: 32 razy
Pomógł: 97 razy
Szukałem gniazdo OBD ,ale nic nie znalazłem albo nie wiem gdzie schowane. W Sharanie znalazłem i podłaczyłem się tym przewodem co mam,ale nie rozwijam ,bo nie to auto.
Mam sporo przewodów różnego pochodzenia,ale jak w 2.4 AAB nie widziałem tak tu także nic nie widzę. Może nawet nie ma takiego gniazda.
Może ktoś mnie naprowadzi ,gdzie szukać ?
Wcześniej był ABL a później zmiana na ACU.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 5 marca 2020, 22:35 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1706
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 219 razy
W tych linkach masz odpowiedź. https://t4-wiki.de/wiki/Diagnoseschnittstelle https://t4-wiki.de/wiki/Eigendiagnose


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 10 marca 2020, 20:13 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52
Posty: 2314
Lokalizacja: De - KLE
model: t4/t4/t4/sharan
silnik: AAB/ACU/AAF/AAA

Podziękował: 32 razy
Pomógł: 97 razy
Problem podobny jak tu viewtopic.php?f=15&t=5354
Nie mam gniazd obd.
Jest jakiś inny sposób na podłaczenie do kompa ?
Jeśli nie ma to jak zrobić własne sterowanie do silnika ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 10 marca 2020, 23:02 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1706
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 219 razy
Według schematu bezpośredniego sygnału diagnostycznego ze sterownika silnika niema. Sygnał K jest podłączony do 8 pinu immo. Daj mi jeszcze trochę czasu żeby to dokładnie zweryfikować.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 15 marca 2020, 14:04 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52
Posty: 2314
Lokalizacja: De - KLE
model: t4/t4/t4/sharan
silnik: AAB/ACU/AAF/AAA

Podziękował: 32 razy
Pomógł: 97 razy
Czy przewody do linii K i L wychodzą z wiązki od kompa ?
Pytam , bo poprzednik uciął przewody i mam sporo luźnych.
Czy mogą być w innym miejscu ( w innej wiązce ) , ale kolor będzie ten sam ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 15 marca 2020, 21:22 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1706
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 219 razy
Przewody te nie wychodzą z wiązki kompa. Linia K wychodzi od immo i idzie do złącza TV14 w skrzynce bezpiecznikowej a stamtąd do kostki diagnostycznej. Pobierz schematy.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.



Za ten wpis autor bigos1966 podziękował: maja (wtorek, 17 marca 2020, 20:24)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB