T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 16:47

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 5 sierpnia 2022, 11:15 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 25 listopada 2021, 13:38
Posty: 7
model: multivan
silnik: aaf 2.5

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Witam

Posiadam silnik 2.5 AAF 1992 z klimatyzacją oraz wspomaganiem. Wziąłem się za wymianę rozrządu, zacząłem od demontażu paska klinowego, chciałbym się dowiedzieć jak działa napinacz paska klinowego, czy do naciągnięcia paska będę potrzebował jakichkolwiek przyrządów, oraz czy są jakieś inne metody naciągnięcia paska.

Z góry dzięki za pomoc


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 6 sierpnia 2022, 16:45 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52
Posty: 2313
Lokalizacja: De - KLE
model: t4/t4/t4/sharan
silnik: AAB/ACU/AAF/AAA

Podziękował: 32 razy
Pomógł: 97 razy
Hejo , jak już dostaniesz sie do rozrządu to zrób zdjęcie i pokaż jak masz założone. Ja mam u siebie problem i pasek mam z Megane II.
Co do napinacza paska wielorowkowego to znajduje sie pomiedzy kabina a silnikiem. Dojście jest kiepskie a jesli chcesz napinacz wymienić to najlepiej odkręcić uchwyt mocujacy silnik i wymiana w środku auta. Jeśli chcesz wymienić rolke na napinaczu to też najlepiej gdy jest odkręcony razem z mocowaniem.
Sam pasek biorę długi wkrętak , zapieram o koło pasowe pompy i delikatnie go nasuwam w kierunku koła. Kluczem 27 obracam wał korbowy i wchodzi. Znam człowieka co chwyta go w dłoń i naciaga .



Za ten wpis autor maja podziękował: taufun (środa, 17 sierpnia 2022, 08:18)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 27 sierpnia 2022, 03:46 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 1 września 2012, 23:50
Posty: 134
Lokalizacja: DW
model: t4 2000r
silnik: 2,5 b avt
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 7 razy
Do napinacza masz specjalny klucz, którym chwytasz za ramię i idzie jak masełko a sam klucz ok 100. Zł na alleszit Kolega używa klucza do rur 50cm i też fajnie idzie ale trzeba pamiętać żeby na szczęki coś założyć że y nie kaleczyć ramienia. A wymiana napinacza to faktycznie pierdolingo .


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 27 września 2022, 21:20 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52
Posty: 2313
Lokalizacja: De - KLE
model: t4/t4/t4/sharan
silnik: AAB/ACU/AAF/AAA

Podziękował: 32 razy
Pomógł: 97 razy
Cos piszczy ,więc jak auto nie zadbane to wymieniłem rolki na nowe ,ale po czasie dalej piszczy. Znalazłem problem piszczenia i wynny był pasek. Skoro napinacz nie działa to po jakimś czasie wymieniłem na nowy. Pasek także jest nowy 6pk2226 - taki był i na taki sam wymieniłem. Jednak nadal piszczy dopóki nie prysne na niego silikonem w sprayu. Chciałbym założyć osłonę ,ale nie da się jak muszę pryskać co jakiś czas.
Pasek tej długości ponieważ jest klima a do tego była wczesniej skrzynia automatyczna - obecnie manual.
Może ktoś ma inny sposób na zmianę tego problemu ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB