T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest wtorek, 26 marca 2019, 20:26

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 23 lutego 2019, 23:18 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 31 stycznia 2019, 17:59
Posty: 3
model: T4 Caravelle
silnik: 2,5 AET

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Jest to moj pierwszy post a wiec serdecznie witam uzytkownikow forum VVT4.

Od 3 lat jestem posiadaczem Carawelle T4 i sluzyla mi ona bardzo dobrze jednak do czasu.
Jest to jeden z moich samochodow i nie uzywam go zbyt czesto, najczesciej stoi on sobie zaparkowany pod wiata.
Na poczatku zimy postanowilem go przeparkowac w inne miejsce i tam zostawilem go na chodzie aby sie rozgrzal.
Na dworze bylo okolo minus 10 stopni.
Po kilku minutach silnik zgasl sam tak jak by ktos przekrecil kluczyk w stacyjce.
Oczywiscie ponownie uruchomic sie juz nie dal.
Ale kiedy ostygl zapalil od pierwszego obrotu walu.
Silnik pracowal 4 minuty i ponownie zgasl jak by zostal zgaszony "z kluczyka"

Wtedy postanowilem wskoczyc tu na forum i troche poczytac o balaczkach tych aut.
Z tego co wyczytalem wynikalo, ze sa to klasyczne objawy zgonu czujnika halla.
Zamowilem wiec taki czujnik ale nie bylo innego jak tylko zamiennik:

Załącznik:
1.JPG



Po zamontowaniu tego czujnika silnik odpalil od strzala, rozgrzal sie prawidlowo i wyjechalem na jazde probna.
Niestety ujechalem tylko 30 metrow i zgasl jakbym przekrecil kluczyk.
Na dworze bylo okolo minus 15 stopni.

OK, doszedlem do wniosku, ze musze kupic sobie VAG-a bo bez tego nie ustale co sie dzieje.
Zamowilem sobie tego VAG-a mini za okolo 2 stowki zachecony dobrymi opiniami i mala cena:
Załącznik:
2.JPG




Jak go otrzymalem to podlaczylem go pod zlacze OBDII
Załącznik:
3.JPG



I wysloczyl mi blad: 00513
Nadajnik predkosci obrotowej silnika G28
Załącznik:
4.JPG




Blad skasowalem i odpalilem na zimno silnik, zaskoczyl od razu.
Po rozgdzaniu oczywiscie zgasl.
VAG stwierdzil, ze w samochodzie brak jest bledow.

OK, potem doczytalem, ze te zamienniki to sa nic nie warte wiec postanowilem zrobic probe.
Kolejnego dnia odpalilem silnik i pozwolilem mu chodzic az sam zgasl.
Wykrecilem aparat zaplonowy i podlaczylem inne swiece pod przewody zaplonowe.
Potem krecilem palcami za ta bakelitowa tarczke zeby sprawdzic czy na swiecach jest iskra i czy pompa chodzi.
Nie bylo ani iskry ani pompa sie nie zalaczala.
Probe ponawialem wielokrotnie i na zimnym silniku tez nie bylo iskry ani oznak pracy pompy.

Wiec na probe zamontowalem stary, oryginalny czujnik:
Załącznik:
5.JPG



I stal sie cud, maszyna zapalila normalnie, silnik sie rozgrzal, 3 razy wlaczyly sie wiatraki.
Po wylaczeniu silnika odpalal od strzala na goraco.
Jazdy probnej nie przeprowadzilem bo juz bylem pewien, ze to musi byc wina tego nieoryginalnego czujnika a ten oryginalny kaprysi w zaleznosci od pogody.
Na tym tescie bylo na dworze okolo minus 5 stopni.

OK, zamowilem nowy, oryginalny czujnik:
Załącznik:
6.JPG


Przy montarzu nie obylo sie bez problemow bo okazalo sie ze oryginal oryginalem ale nie jest spasowany dobrze bo wirujaca tarcza aparatu przyciera troche o nowy czujnik.
Zamontowalem wiec stare gniazdo i nowy czujnik, wtedy szczelina byla taka, ze tarcza o nic nie zawadzala:
Załącznik:
7.JPG




Jakiez bylo moje zdziwienie kiedy na nowym, oryginalnym czujniku pojawily sie stare symptomy.
Ponownie silnik zapalil od strzala, popracowal kilka minut a jak go wylaczylem to juz nie chcial zapalic.
VAG nie pokazywal zadnych bledow.
Temperatura na zewnatrz plus 6 stopni i duza wilgotnosc.

OK, na szybkiego, zanim silnik ostygl zamontowalem znow stary, oryginalny czujnik Halla i tym razem auto takze nie odpalilo, mimo, ze czujnik byl zimny.
Po ostygnieciu silnika zapalil ponownie od strzala.

W takim razie wnioskuje, ze usterka nie polega na zlym dzialaniu czujnika Halla bo wszystkie 3 zachowuja sie tak samo a problem moze byc gdzie indziej.
Na pierwszy ogien mysle podmienic cewke zaplonowa bo gdzies tu czytalem, ze jej bledow nie czyta VAG ?
U mnie jest taka cewka:
Załącznik:
8.JPG




Nie wiem czy to jest oryginal czy nie.
Doczytalem tutaj, ze koledzy polecaja cewke firmy Bremi.
Czy chodzi o ta cewke?

https://www.autodoc.se/reservdelar/tand ... B%5D=bremi

Cos mi sie tu troche nie zgadza, bo koledzy pisza ze ona jest bardzo droga a ta Bremi jest dosc tania.
Poprosil bym o jakies podpowiedzi na ten temat.

O ile podmianka cewki nic nie da to jak sadze zostaje jeszcze czujnik predkosci obrotowej silnika:
Załącznik:
9.JPG



Jego spradzilem omomierzem i pomiedzy pinami 1 i 2 oraz 1 i 3 jest opornosc okolo 80 Ohm

Poza tym czujnik temperatury wody:
Załącznik:
10.JPG




Pomiedzy pinami brak opornosci na cieplym silniku.

Nie wiem co to za czujnik jest po drugiej, dolnej stronie krocca ...
Załącznik:
11.JPG




Tam do niego wchodzi wtyczka z 4 pinami:
Załącznik:
a.JPG




Ostatecznym scenariuszem jest chyba usterka komputera:
Załącznik:
12.JPG




Ale VAG niczego nie pokazuje poza jednorazowym bledem 00513 - nadajnik predkosci silnika G28.
Ten blad nie pokazal sie pozniej ani razu.

Kiedy odlaczylem zlacze gornego czujnika na kroccu wody to silnik nie gasnie ale pokazuje sie blad 00522- czujnik temp. cieczy chlodzacej G62.
Po zgaszeniu silnika nie odpala na cieplo ani z zapietym ani z rozlaczonym czujnikiem.

Licze na Was koledzy, ze pomozecie mi sie uporac z tym problemem i uda sie ozywic ponownie moja Carawelke...


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Ostatnio edytowano poniedziałek, 25 lutego 2019, 13:13 przez syberius, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 23 lutego 2019, 23:45 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:29
Posty: 1151
opis: Krzywy ryj
model: T4
silnik: ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 99 razy
Witaj, proszę umieść foto na forum zgodnie z zaleceniami. Dodaj je jako załączniki. Dokonaj edycji swojego postu.


_________________
Pasożyt zlotowy.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 23 lutego 2019, 23:50 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 31 stycznia 2019, 17:59
Posty: 3
model: T4 Caravelle
silnik: 2,5 AET

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Ok, postaram sie przeedytowac post ale jutro bo jestem w pracy nie mam tu na kompie zadnego programu do grafiki.

Chyba musze do testow dolaczyc ten na dzialanie czujnika polozenia walu korbowego, tym bardziej, ze VAG mi go raz juz wyswietlil.

https://youtu.be/yYqhg9spjfU

Tyle, ze ten na filmie ma 2 piny a w moim AET sa 3 piny.
Czy ktos z kolegow wie jak go prawidlowo zdiagnozowac?

EDIT:
Z tego co udalo mi sie wygrzebac w sici wynika, ze w przypadku rzucenia palenia na goraco w tych silnikach sa 2 glowne tropy:

1. Czujnik Halla i w moim przypadku jest to raczej wykluczone
2. Czujnik polozenia walu korbowego w silnikach w nie wyposazonych i za to trzeba sie zabrac w pierwszej kolejnosci.
Oba te czujniki sa podatne na przerywanie pracy po ich rozgrzaniu .

https://www.t4-wiki.de/wiki/Geber_G28_(Drehzahl)

Problem jaki widze jest nastepujacy.
Wiki podaje dla mojego silnika takie dane tej czesci:
023 906 433 A Impulsgeber AEU und AET ca. 60,70 Euro

Po wpisaniu numeru czesci pokazuja sie ona na niemieckich stronach:

https://www.autoteiledirekt.de/oenumber/037906433a.html

Ale po rozwinieciu detali nie jest ona w wykazie dla VV T4 ...
Po ustawieniu w wyszukiwarce parametrow mojego wozu wszystki strony uporczywie przekierowuja mnie na czujniki Halla do aparatow zaplonowych.
Czy ktos z kolegow wie w takim razie gdzie moge nabyc oryginalny czujnik polozenia walu korbowego do samochodu:

WV T4 Carawelle
Rok produkcji 1997
Numer Vin: WV2ZZZ70ZVH126555
Typ silnika AET


Ostatnio edytowano niedziela, 24 lutego 2019, 07:15 przez niebieski-n2, łącznie edytowano 1 raz
post pod postem, używaj opcji "Edycja"


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 24 lutego 2019, 09:20 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4022
Lokalizacja: Kraków
model: T4
silnik: 2,5B AET
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 46 razy
Pomógł: 124 razy
Miałem to samo w aet. Czujnik wału korbowego i dla pocieszenia tylko serwis. Dodam że on jest w bloku a nie w aparacie, ten w aparacie w tym silniku służy do ustalenia wtrysku sekwencyjnego, a nie full grupowego


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 8 marca 2019, 22:22 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 31 stycznia 2019, 17:59
Posty: 3
model: T4 Caravelle
silnik: 2,5 AET

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
No i usterka naprawiona.
Maszyna smiga jak nowa.
Pali od strzala na zimno i na goraco.
Winowajca okazal sie czujnik polozenia walu korbowego i rzeczywiscie jest on dostepny, nie wiadomo czemu - tylko w serwisie.

Dodam jeszcze, ze wyjecie starego czujnika z bloku jest dosc trudne bo oring uszczelniajacy silnie go blokuje.
Niestety nie ma tam dobrego dostepu i nie za bardzo jest jak ten czujnik podwazyc.
Trzeba ciagnac za jego plastikowa glowice.
U mnie skonczylo sie to jej wyrwaniem z korpusu czujnika ale na szczescie sam czujnik zdazyl wyskoczyc z kanalu.
Montaz nowego nie sprawia wiekszych trudnosci ale trzeba pamietac zeby naoliwic troche oring aby nie wchodzic do dziury na sucho bo wtedy bedzie znacznie trudniej dopchnac calosc do oporu i sruba mocujaca czujnik moze nie miec jak chwycic gwintu.

EDIT.
Stary czujnik po operacji ekstrakcji z bloku:
Załącznik:
P2080078.JPG

Załącznik:
P2080079.JPG

Załącznik:
P2080080.JPG

O ile sam czujnik nie wyjdzie z kanalu zanim glowica pusci to dalsza operacja usowania go moze byc rownie przyjemna jak dlutowanie zeba.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB