T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 19 kwietnia 2024, 18:29

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 71 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 6 lipca 2015, 01:28 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:05
Posty: 1032
Lokalizacja: Powiat żuromiński,woj. Mazowieckie
model: T4
silnik: ACV ,AXG

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 37 razy
Za conti płaciłem 70zl.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 6 lipca 2015, 08:44 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): sobota, 14 maja 2011, 21:40
Posty: 373
model: Caravelle
silnik: 2,5 TDI

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 26 razy
Ponieważ masz 1693. U mnie o ile mnie pamięć nie myli jest 2238 stąd ta cena.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 11 lipca 2015, 17:52 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:05
Posty: 1032
Lokalizacja: Powiat żuromiński,woj. Mazowieckie
model: T4
silnik: ACV ,AXG

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 37 razy
Byłem dziś na szrocie zamiarem kupna pompy wspomagania i kupiłem gdyz moja po zdjęciu paska głośno pracuje. W związku z piszczeniem paska zastanawiam sie co tu poradzić temu problemowi. Czy ktos z szanownych forumowiczów papierem ściennym matowal kolka od alternatora lub od pompy wspomagania ? Pomoże to coś ? Gdyz jak posmaruje świeczka to kilka km jest ok,dalej znów to samo. Myśle ze problemem jest tu słaby ( zużyty ,wypracowany) napinacz w AXG. Nie wiem może sie mylę ale tak coś podejrzewam. Czy ktos go próbował "troszkę pchnąć w druga stronę,aby bardziej poszedł w prace" ? Jeśli by kupno drugiego pomogło to trzeba będzie tak zrobić,ale pewności nie mam gdyz przed urwaniem paska alternatora było ok,nic nie piszczało. Niech ktos coś podpowie koledzy. Lub zaryzykować i kupic pasek niewiadomego pochodzenia. Porysowalem koła pasowe papierem ściennym lecz nic nie dało,znów świeczka poszła w ruch. Na i muszę kupic lakier do włosów albo silikon aby mi ńie piszczało i ńie wyprowadżal z równowagi. Brrr


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 12 lipca 2015, 16:06 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): czwartek, 1 stycznia 2015, 08:25
Posty: 214
model: T4
silnik: ACV

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 11 razy
peters napisał(a):
Porysowalem koła pasowe papierem ściennym lecz nic nie dało,znów świeczka poszła w ruch. Na i muszę kupic lakier do włosów albo silikon aby mi ńie piszczało i ńie wyprowadżal z równowagi. Brrr


Sprawdź czy koło nie jest tak wytarte, że pasek opiera się o dno koła...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 15 lipca 2015, 14:13 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:05
Posty: 1032
Lokalizacja: Powiat żuromiński,woj. Mazowieckie
model: T4
silnik: ACV ,AXG

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 37 razy
Jak to sprawdzic ? Pasek prawie jest na równo z krawędziach koła pasowego. Troszke może jest wyżej. Ale wydaje mi sie ze sie ślizga ,gdyz po kilku minutach pracy jest ciepły,ale to chyba normalne,gdyz pracuje. Kupuje nowy pasek wyboru za bardzo nie mam. Bedzie Gates ub Dayco. Trudno jak to ńie pomoże to napinacz do wymiany. Tego paska Hageschii nigdzie nie moge namierzyć na necie. Kupiłem 6pk 1688 i na dniach go założę jak nie bedzie padać na wyspie. Tylko juz wiem co mńie czeka,jest troche krótszy wiec zabawa bedzie. Dałem 14£,był jakiś tańszy firmy nie znam,ale nie brałem. Wymieniłem,na razie na starcie gdyz nigdzie nie jeździłem nic sie złego nie dzieje. Zobaczymy na dniach czy cos bedzie piszczało. Moze krótszy załatwi sprawę,gdyz napinacz bedzie pracował w innym miejscu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 26 lipca 2015, 06:01 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): czwartek, 1 stycznia 2015, 08:25
Posty: 214
model: T4
silnik: ACV

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 11 razy
Pasek nie może opierać się o dno koła pasowego. Prawidłową powierzchnią roboczą są jego ściany boczne - przy zbyt wyrobionym kole lub pasku styka się on z kołem po bokach jak i na dnie koła.

Spójrz na 13 stronę z linku: http://www.stomilsanok.com.pl/upload_mo ... 012_pl.pdf



Za ten wpis autor Ikis podziękował: Kenobi (niedziela, 26 lipca 2015, 17:42)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 26 lipca 2015, 16:08 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:05
Posty: 1032
Lokalizacja: Powiat żuromiński,woj. Mazowieckie
model: T4
silnik: ACV ,AXG

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 37 razy
Dzieki,zaraz spojze.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 28 lipca 2015, 15:36 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 7 lipca 2015, 12:44
Posty: 6
model: Multivan
silnik: 2.4L D AAB

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Potrzebowałbym pomocy jak zdjąć pasek, a następnie go napiąć w silniku 2.4d aab z 93r. Jest to wersja z klimatyzacją i wygląda następująco:
Pasek alternatora prowadozny jest po kole pasowym, rolce (napinającej/prowadzącej?), i kole alternatora. Drugi pasek to wspomaganie, koło pasowe, klima, tu nie ma problemu z wymianą, bo sprężarka klimatyzacji ma możliwość regulacji na śrubach.
Obejrzałem jakieś poradniki ale w nich jest wersja z alternatorem na "łapie" z regulacją i w ten sposób jest napinany pasek.
W moim przypadku z tego co się przyjrzałem alternator jest na sztywno przykręcony "łapą" bez regulacji, do jednej ze śrub mocujących pompę wody.
Więc czy w tym przypadku ta rolka wymieniona wcześniej służy do napinania? Czy potrzebne są do tego jakieś konkretne urządzenie/klucz aby napiąć ten pasek?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 29 lipca 2015, 19:58 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:05
Posty: 1032
Lokalizacja: Powiat żuromiński,woj. Mazowieckie
model: T4
silnik: ACV ,AXG

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 37 razy
Nie pomogę,napisz na shut boxie moze ktos ma taki silńik to szybciej cos podpowie. Miałem 2,4D ale bez klimyi na wąskim pasku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 9 października 2016, 21:15 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): piątek, 1 stycznia 2016, 22:52
Posty: 167
Lokalizacja: Wrocław
model: T4 Multivan
silnik: ACU PB/LPG

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 1 raz
Piszczący pasek i słabe ładowanie gdy popada deszcz ... U mnie piszczenie pojawia się w dni kiedy za oknem plucha. Pojawia się przeważnie przy 1500 obrotów pomaga odjęcie lub znaczne przyśpieszenie. Pojawia się też brak lub słabe ładowanie jednak nie wtedy gdy piszczy pasek. Lampka od ładowania tli się lub zapala na maksa ale nigdy gdy piszczy pasek. Przez całe lato te problemy nie występowały jednak teraz gdy jest mokro problem powrócił. Ponieważ problem pojawiał się w tych samych okolicznościach na starym silniku, wymieniając go poszedł do wymiany napinacz paska alternatora. Niestety wymiana napinacza nie pomogła.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 9 października 2016, 21:27 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12305
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1041 razy
Osłonę silnika załóż jak nie masz


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 10 października 2016, 06:28 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 3 maja 2012, 19:30
Posty: 1562
model: Caravelle
silnik: AHY

Podziękował: 102 razy
Pomógł: 139 razy
posłuchaj Artura


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 10 października 2016, 10:33 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): piątek, 1 stycznia 2016, 22:52
Posty: 167
Lokalizacja: Wrocław
model: T4 Multivan
silnik: ACU PB/LPG

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 1 raz
Nie mam ale w takim razie się doposarze. Trochę kiepsko na chwilę obecną bo ciągle coś przy nim grzebie lokalizuję wycieki itd :D


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 12 października 2016, 09:28 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): piątek, 1 stycznia 2016, 22:52
Posty: 167
Lokalizacja: Wrocław
model: T4 Multivan
silnik: ACU PB/LPG

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 1 raz
Czy jest może dostępna sama osłona na układ paska wielorowkowego do silnika ACU? U mnie jej wogóle nie ma a wydaje mi się że w poprzednim silniku miałem. Rolki i pasek śmigają na wierzchu, a nie wydaje mi się żeby VW dało tak dupy.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 12 października 2016, 10:14 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12305
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1041 razy
Nie spotkałem się nigdy w VW, tylko osłona na rozrząd. Resztę ma chronić osłona silnika.


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 12 października 2016, 10:22 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 11 października 2010, 12:17
Posty: 1081
model: T4
silnik: ARL+

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 67 razy
Czyli tkzw. "wanna".


_________________
220/440 <09>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 28 grudnia 2016, 23:22 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): piątek, 1 stycznia 2016, 22:52
Posty: 167
Lokalizacja: Wrocław
model: T4 Multivan
silnik: ACU PB/LPG

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 1 raz
Wracam z tematem. Niestety nie trafiła się wanna w rozsądnej cenie. Dziś leciałem po Wrocku troszeczkę bardziej dynamicznie niż zwykle i przy mocniejszej redukcji pojawiał się może sekundowy pisk kiedy było największe obciążenie. Było sucho, auto rozgrzane.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 29 grudnia 2016, 22:34 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1704
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Jeżeli wszystkie inne metody zawiodą, może sprawdzić łożyska alternatora. One mogą się blokować co jakiś czas na krótko. Warto to też sprawdzić.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 3 stycznia 2017, 22:41 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:05
Posty: 1032
Lokalizacja: Powiat żuromiński,woj. Mazowieckie
model: T4
silnik: ACV ,AXG

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 37 razy
Dotknij świeczkę na pracująca czesc paska. Jesli hałas ustanie to wina gumy. Ja tak miałem ,pisałem o tym wyżej. Po zmianie na goodyear zapomiałem o piszczącym pasku. O contitechu nie chce słyszeć.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 8 listopada 2017, 10:55 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 19 stycznia 2017, 17:14
Posty: 5
model: Multivan 93
silnik: ABL

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Cześć wszystkim. Jest to mój pierwszy post na forum, więc krótko o mnie: jestem Marcin, jeżdżę multivanem 1.9td z 1993r. Auto od 10 lat jest u mnie w domu i jeszcze długo zostanie ;)

Dużo szukałem ale nigdzie nie mogę znaleźć konkretów. Muszę wymienić koło pasowe w alternatorze, zdecydowałem się założyć koło ze sprzęgiełkiem i mam problem aby dobrać takie które dobrze zastąpi to obecne.

Alternator 90A Bosch 028 903 025 P

Z tego co do tej pory się dowiedziałem to w moim alternatorze jest koło AP0011.



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 71 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB