T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 29 marca 2024, 01:42

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 9 lutego 2014, 02:03 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 13 marca 2012, 04:04
Posty: 63
Lokalizacja: Warszawa
model: T4
silnik: 2.5 diesel

Podziękował: 18 razy
Pomógł: 1 raz
.
Witam,

Jak w temacie. Gdzie można znaleźć taką informację?



Edycja 2014-03-02.

Witam,

Ponieważ dyskusja w wątku zaczęła odbiegać od tytułu slimak poprosił o dostosowanie tytułu wątku do treści aby nie trzeba było nic usuwać.

Zmieniam więc tytuł wątku: "ile waży zespół napędu silnik 2,5 tdi połączony ze skrzynią?" na "2,5 tdi ACV wyjęcie silnika i naprawa".

Jeżeli dyskusja rozwinie się znowu "niezgodnie" z tematem i pójdzie w jeszcze inną stronę proszę informować. Postaram się na bieżąco dopasowywać tytuły wątku do treści.


Uwaga dla osób, które mają popękane horyzonty myślowe.
Proszę się wyhamować. Odrzucać natrętne spontaniczne skojarzenia. Myśleć zgodnie z tytułem wątku!

Serdecznie pozdrawiam koleżanki i kolegów z forum.


Ostatnio edytowano niedziela, 2 marca 2014, 05:49 przez t4vw, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 11 lutego 2014, 06:16 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 13 marca 2012, 04:04
Posty: 63
Lokalizacja: Warszawa
model: T4
silnik: 2.5 diesel

Podziękował: 18 razy
Pomógł: 1 raz
.
Witam ponownie,

Widzę, że pytanie trudne. Kilkadziesiąt wejść i nic.

Może ktoś mamrotnie liczbę w jakimś rozsądnym przybliżeniu?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 11 lutego 2014, 07:49 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 21 lipca 2011, 23:04
Posty: 1043
Lokalizacja: PCT-landia
model: Transporter
silnik: 1.9

Podziękował: 17 razy
Pomógł: 41 razy
Mysle ,ze minimum 150 kg na pewno.


_________________
Z każdym dniem mojego życia
nieustannie zwiększa się liczba tych,którzy
mogą pocałować mnie w ...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 11 lutego 2014, 09:37 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 7 czerwca 2010, 14:49
Posty: 1155
Lokalizacja: KRAKÓW NOWA HUTA
model: MULTIWAN
silnik: 2.5 tdi AJT 150 km

Podziękował: 221 razy
Pomógł: 88 razy
oj wydaje mi się ze więcej ja obstawiam z 220 kg jak nie więcej :) wyjmowałem ale nigdy nie ważyłem :))


_________________
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 11 lutego 2014, 09:41 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 9 maja 2013, 15:26
Posty: 1369
Lokalizacja: Olsztyn
opis: 2.8 V6
model: Caravelle Business
silnik: AMV

Podziękował: 25 razy
Pomógł: 89 razy
t4vw napisał(a):
.
Witam ponownie,

Widzę, że pytanie trudne. Kilkadziesiąt wejść i nic.

Może ktoś mamrotnie liczbę w jakimś rozsądnym przybliżeniu?


nie napisałeś po co Ci to info. Jeżeli chcesz to np. wysłać to waga nie ma większego znaczenia bo i tak trzeba nadać jako przesyłka paletowa. Natomiast jak chcesz to "dźwignac" to 150kg to kolega motoria wiele się nie pomylił.


_________________
w garażu:
VW T4 2001 Caravelle Business V6
VW 1979 1303 cabrio 1915ccm 125KM
VW LT35 2001 2.5TDI max wyposażony
Sprinter 312D 1998 Westfalia James Cook


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 11 lutego 2014, 14:09 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 13 marca 2012, 04:04
Posty: 63
Lokalizacja: Warszawa
model: T4
silnik: 2.5 diesel

Podziękował: 18 razy
Pomógł: 1 raz
.
Dziękuję za odpowiedzi.

vwyogi napisał(a):
nie napisałeś po co Ci to info... Natomiast jak chcesz to "dźwignac" to 150kg to kolega motoria wiele się nie pomylił.

właśnie chcę dźwignąć,

a dokładniej to wyjąć z auta nad kanałem za pomocą takiego podnośnika:
http://allegro.pl/show_item.php?item=3951536329
czy powyższe urządzenie sobie z tym napędem poradzi? (podają udźwig 500 kg ale zapas mocy musi być i nie wiem czy to nie za słabe),

wyobrażam sobie, że wyjęcie na kanale (bez podnośnika samochodu) może być trochę trudne ale myślę, że do zrobienia.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 11 lutego 2014, 14:25 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 3 lipca 2012, 22:40
Posty: 320
Lokalizacja: Skoczów
model: T4 laweta
silnik: 2.5 ACV swap 130KM

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 12 razy
to jest do podwieszania skrzyni,tym nie dasz rady,poradzisz sobie zwyklym paleciakiem jak masz troche pojecia z tego typu sprawami



Za ten wpis autor edibus podziękował: t4vw (wtorek, 11 lutego 2014, 22:29)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 11 lutego 2014, 22:29 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 13 marca 2012, 04:04
Posty: 63
Lokalizacja: Warszawa
model: T4
silnik: 2.5 diesel

Podziękował: 18 razy
Pomógł: 1 raz
.
edibus napisał(a):
to jest do podwieszania skrzyni,tym nie dasz rady,poradzisz sobie zwyklym paleciakiem jak masz troche pojecia z tego typu sprawami

dzięki edibus za pomysł z paleciakiem

nigdy nie wyjmowałem silnika od dołu, mam żurawika, w osobówkach wyjmowałem kilka razy ale z góry.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 11 lutego 2014, 22:51 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Spokojnie tym wyjmie tylko pytanie jak z tego sciągnie, i najważniejsze wysoce nie stabilne będzie


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 11 lutego 2014, 23:17 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 13 marca 2012, 04:04
Posty: 63
Lokalizacja: Warszawa
model: T4
silnik: 2.5 diesel

Podziękował: 18 razy
Pomógł: 1 raz
.
a napisałem wyżej, że mam żurawia, taki na kółkach.

to jak w końcu da radę taki podnośnik do skrzyni (niby to jest na 500k)? oczywiście generalne założenie, że trzeba stabilizować na boki bo niestabilne to będzie na 100%

z paleciakiem może być trochę trudniej jak mi się wydaje.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 12 lutego 2014, 08:17 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 3 lipca 2012, 22:40
Posty: 320
Lokalizacja: Skoczów
model: T4 laweta
silnik: 2.5 ACV swap 130KM

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 12 razy
podstawa tego podnosnika ma ok 30x30cm ,tak więc jest to max. NIESTABILNE poza tym w którym miejscu podłożyć?! szkoda kasy i zachodu!! paleciakiem podjedziesz,podłożysz w dwóch miejscach i wyjedziesz silnikiem do przodu wraz ze skrzynią,jeżeli uważasz że paleciakiem nie podołasz to kup sobie większą żabkę w np.julce koszt ok.250zł ,dasz szeroką dechę i wyjezdzasz tak samo a zapas mocy ogromny(chyba 2.5T). podnosnik o którym mowa daje radę ale ze skrzyniami,a silnik i skrzynia to jednak zbyt dużo dla niego, wiem coś o tym bo pracuje na identycznym,już nie mówiąc że po miesiącu zaczął sam się opuszczać pod wpływem ciężaru <30>
powodzenia!


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 12 lutego 2014, 11:55 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): sobota, 19 lutego 2011, 11:29
Posty: 869
Lokalizacja: Łańcut
model: Caravelle
silnik: 2.4D

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 68 razy
Tak jak edibus pisz to jest do skrzyni ,mamy takie dwa po dwóch miesiącach niezbyt intensywnej pracy ,puścił się olej ,poszedł do reklamacji podobno oring był ''przytarty'' (cokolwiek to znaczy ) po tygodniu z drugim to samo zaczęło się dziać KICHA


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 12 lutego 2014, 23:32 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Do tego podnośnika mamy dorobione podstawy i wyciągamy na tym skrzynie z ciężarówek które to są duże i mega niestabilne, i działa,


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 13 lutego 2014, 03:06 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 13 marca 2012, 04:04
Posty: 63
Lokalizacja: Warszawa
model: T4
silnik: 2.5 diesel

Podziękował: 18 razy
Pomógł: 1 raz
chemik211 napisał(a):
Do tego podnośnika mamy dorobione podstawy i wyciągamy na tym skrzynie z ciężarówek które to są duże i mega niestabilne, i działa,

Podoba mi się pomysł ze wzmocnieniem podstawy. chemik211 czy mógłbyś wrzucić fotkę takiej dorobionej podstawy? Nie będę musiał wymyślać rozwiązania lub ew. coś dokombinuję do Twojego patentu.

Jeżeli tłok podnośnika do skrzyń zacznie przepuszczać to mam od tego gwarancję.

Napiszę dlaczego skłaniam się bardziej ku podnośnikowi do skrzyń.
Wyobrażam sobie i nawet trochę już wymierzyłem, że taki podnośnik umożliwi częściowe opuszczenie w kanał zespołu napędowego. Dlaczego mi na tym zależy?

Wymyśliłem to tak:
Jeżeli silnik ze skrzynią opuszczę nieco do kanału to po podniesieniu przodu auta może się zabieg uda bez rozbierania przodu (tył auta pozostaje na poziomie zerowym). Czy taki pomysł ma jakieś szanse w realu?

Przy użyciu paleciaka trzeba by rozmontować przód a tego próbuję właśnie uniknąć.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 13 lutego 2014, 07:21 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Jeśli chcesz bez rozmontowania przodu wyciągać silnik to cię uświadomię zapomnij, szkoda czasu, a po co wyciągasz silnik??


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 13 lutego 2014, 20:33 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 13 marca 2012, 04:04
Posty: 63
Lokalizacja: Warszawa
model: T4
silnik: 2.5 diesel

Podziękował: 18 razy
Pomógł: 1 raz
.
chemik211 napisał(a):
Jeśli chcesz bez rozmontowania przodu wyciągać silnik to cię uświadomię zapomnij, szkoda czasu,...

Czy to jest pewne, że bez rozmontowania przodu lub bez podniesienia całej teczki do góry nie uda się wyjąć silnika w taki sposób jak ja to sobie wymyśliłem podnosząc auto „na ukos” za sam przód?




chemik211 napisał(a):
... a po co wyciągasz silnik??

Mam zamiar wyjąć silnik z dwóch powodów:

1.
Uszkodzona końcówka wału od strony koła pasowego. Naprawa lub wymiana wału, jeszcze nie wiem.

2.
Sprawdzenie i ew. wymiana dwumasy.
Trochę szarpało przy ruszaniu z miejsca.
Nie wiem czy to prawda ale ktoś mi powiedział, że z powodu awarii dwumasy mogła odkręcić się śruba centralna wału, przez to zerwał się klin na kole rozrządu i lekko uszkodził końcówkę wału?

Obrazek


link: inne zdjęcia końcówki wału


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 18 lutego 2014, 13:03 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 13 marca 2012, 04:04
Posty: 63
Lokalizacja: Warszawa
model: T4
silnik: 2.5 diesel

Podziękował: 18 razy
Pomógł: 1 raz
.
Co z tym moim pomysłem „na ukos”? Jak to widzicie?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 23 lutego 2014, 19:18 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 7 czerwca 2010, 14:49
Posty: 1155
Lokalizacja: KRAKÓW NOWA HUTA
model: MULTIWAN
silnik: 2.5 tdi AJT 150 km

Podziękował: 221 razy
Pomógł: 88 razy
http://allegro.pl/kolo-pasowe-rozrzadu- ... 07003.html
rozmierzyć i przeszlifować wal i powinno ci zrobić robotę oczywiście koło i śruba centralna nowa dla świętego spokoju wymień simering na wale pod kolem


http://allegro.pl/kolo-rozrzadu-volkswa ... 62921.html


_________________
Obrazek


Ostatnio edytowano niedziela, 23 lutego 2014, 19:44 przez maja, łącznie edytowano 1 raz
scalanie i edycja postów


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 24 lutego 2014, 03:49 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 13 marca 2012, 04:04
Posty: 63
Lokalizacja: Warszawa
model: T4
silnik: 2.5 diesel

Podziękował: 18 razy
Pomógł: 1 raz
.
Dziękuję za podpowiedź aby wymienić simering.

C-Y-K-L-O-N napisał(a):
http://allegro.pl/kolo-pasowe-rozrzadu-038105263e-vw-skoda-1-9-tdi-i3916007003.html
rozmierzyć i przeszlifować wal i powinno ci zrobić robotę oczywiście koło i śruba centralna nowa dla świętego spokoju wymień simering na wale pod kolem


http://allegro.pl/kolo-rozrzadu-volkswa ... 62921.html

Koła rozrządu w powyższych linkach nie są od silnika ACV. Czuję się więc w obowiązku dopytać w jakim celu podane są te dwa powyższe linki do kół rozrządu od innych silników? Przepraszam, ale ja tego nie rozumiem.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 24 lutego 2014, 10:41 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 21 lipca 2011, 23:04
Posty: 1043
Lokalizacja: PCT-landia
model: Transporter
silnik: 1.9

Podziękował: 17 razy
Pomógł: 41 razy
Ten link bedzie poprawny ;)

http://allegro.pl/vw-t4-2-5-tdi-kolo-ze ... 46671.html


_________________
Z każdym dniem mojego życia
nieustannie zwiększa się liczba tych,którzy
mogą pocałować mnie w ...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB