T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 16:53

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 59 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 30 grudnia 2013, 01:10 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 25 września 2013, 22:55
Posty: 3
model: multivan
silnik: 2.5tdi

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam wszystkich Forumowiczów!
Jestem nowy na forum i nie bardzo wiem czy w odpowiedniej rubryce piszę ten post.

Jestem szczęśliwym posiadaczem vw t4 Multivan 2.5tdi 98r.
Otóż mam problem z odpalaniem bez względu czy jest zimny czy ciepły silnik po przekręceniu kluczyka szybko gaśnie kontrolka świec żarowych, a dopiero po kilku sekundach słychać cyknięcie przekaźnika świec.
Gdy odpalam samochód muszę kręcić ok10s, a gdy już odpali z rury wydechowej wydobywa się biało niebieski dym i czuć nie przepaloną ropę.
Jeżeli przekręcę kluczyk i poczekam aż cyknie przekaźnik i powtórzę to 3razy odpala od strzała. Świece są nowe, przekaźnik przekładany z innego auta, sprawdzany vagiem zero błędów.Mechanik powiedział że ten typ tak ma. Proszę o jakieś sugestie co może być przyczyną.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 30 grudnia 2013, 10:18 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 7 czerwca 2010, 14:49
Posty: 1155
Lokalizacja: KRAKÓW NOWA HUTA
model: MULTIWAN
silnik: 2.5 tdi AJT 150 km

Podziękował: 221 razy
Pomógł: 88 razy
jaki stary filtr paliwa?


_________________
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 30 grudnia 2013, 12:58 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 25 września 2013, 22:55
Posty: 3
model: multivan
silnik: 2.5tdi

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Filtr paliwa i powietrza wymieniany był ok 1.5roku temu od tamtej pory przejechałem 12tyś km.W tamtą zimę wymieniane były wszystkie świece.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 30 grudnia 2013, 13:25 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
gregorfanty napisał(a):
.Mechanik powiedział że ten typ tak ma

gregorfanty napisał(a):
sprawdzany vagiem zero błędów

jeśli ten mechanik tak powiedział i do tego jego diagnoza samochodu ogranicza się tylko do odczytania błędów to zacząłbym od jego zmiany na kogoś kto się zna na silnikach TDI
gregorfanty napisał(a):
Otóż mam problem z odpalaniem bez względu czy jest zimny czy ciepły silnik
gregorfanty napisał(a):
Gdy odpalam samochód muszę kręcić ok10s, a gdy już odpali z rury wydechowej wydobywa się biało niebieski dym i czuć nie przepaloną ropę.

jesteś pewny, że te objawy są bez względu na temperaturę silnika ??
gregorfanty napisał(a):
Filtr paliwa i powietrza wymieniany był ok 1.5roku temu od tamtej pory przejechałem 12tyś km.W tamtą zimę wymieniane były wszystkie świece.

zaraz po wymianach było dobrze czy cały czas występował problem ?

teraz co ja bym sprawdził gdybym miał ci pomóc:
ręcznie:
czy świece grzeją ( jedynym w 100% pewnym sposobem jest wykręcenie każdej po kolei ),
czy dochodzi paliwo - czyli czy nie zacina się immo lub zawór odcinający na pompie, może kostka stacyjki bo kilkukrotne przekręcanie kluczyka na filtr paliwa wpływu raczej nie ma
vagiem:
jakie są odczyty z czujników temperatury na zimnym i na ciepłym silniku
jakie są wartości kąta wtrysku zaraz po uruchomieniu
jaka jest dawka startowa paliwa
jakie są wartości sterowania nastawnikami pompy


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 30 grudnia 2013, 20:17 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 4 maja 2012, 23:47
Posty: 242
Lokalizacja: Katowice
model: t4
silnik: 2.5tdi 170km syncro

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 31 razy
Szczególnie kąt wtrysku, jeśli możliwe na rozgrzanym silniku.
Są fachowcy którzy ustawiają rozrząd na "swoje znaki" nawet nie wiedzą ze podczas wymiany rozrządu istnieje potrzeba regulacji tego parametru.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 30 grudnia 2013, 23:29 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 15 kwietnia 2012, 13:07
Posty: 122
Lokalizacja: DLu
model: t4
silnik: AAB

Podziękował: 10 razy
Pomógł: 4 razy
najbardziej irytujący tekst "ten typ tak ma" - zmień mechanika


_________________
JACek
dawniej andaba_pl


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 1 stycznia 2014, 16:33 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 25 września 2013, 22:55
Posty: 3
model: multivan
silnik: 2.5tdi

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
W tym tygodniu sprawdzę świece a w przyszłym podjadę na warsztat, żeby sprawdzili to wszystko co napisał Kenobi .Mam nadzieję, że będą wiedzieli o co chodzi.Jeszcze tam nie byłem, ale podobno mają tam sprzęt full wypas. Jak sprawdzić Immobilizer i zawór odcinający na pompie?Może sam dam radę to ogarnąć?


Ostatnio edytowano środa, 1 stycznia 2014, 17:22 przez maja, łącznie edytowano 1 raz
ortografia


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 1 stycznia 2014, 17:21 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52
Posty: 2313
Lokalizacja: De - KLE
model: t4/t4/t4/sharan
silnik: AAB/ACU/AAF/AAA

Podziękował: 32 razy
Pomógł: 97 razy
Witaj , zawór odcinający to cewka elektromagnetyczna. Po podłączeniu luźnego przewodu ( + ) od aku do nakrętki powinieneś poczuć w palcach tykanie .Wtedy rdzeń w środku podnosi się i puszcza paliwo.


_________________
T4 95r 2.4 AAB , T4 93r 2.5 ACU , T4 95r 2.5 ACU , Sharan 97 2.8vr6 , Rav 4 mkII 2.0


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 4 stycznia 2014, 19:10 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 6 stycznia 2013, 19:35
Posty: 54
Lokalizacja: Zielona Góra
model: T4 Caravelle
silnik: ACV

Podziękował: 11 razy
Pomógł: 1 raz
Witam serdecznie w Nowym Roku <vw> . Podepne sie do tematu. Mam problem z odpalanie na cieplym silniku. Pojawilo sie to nagle. Zimny na strzal, chwile zadymi na siwo-niebiesko - cieply dluuugo kreci. Pozatym wg mnie reszta ok. W zwiazku z tym goraca prosba. Chce zrobic logi zanim zaczne marnowac czas i kase. Czy jest ktos z okolic Zielonej Gory kto ogarnie temat ? Z gory dziekuje.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 4 stycznia 2014, 19:12 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 28 maja 2010, 21:06
Posty: 1013
Lokalizacja: Warszawa
opis: Był Ponury Mściciel 2,4TD
Jest T5
model: T5 długi i wysoki
silnik: 1,9 TDI

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 27 razy
Zrób test przelewowy ;). Nalej do butelki wody i polej na gorącym silniku głowicę pompy wtryskowej. Jak zapali to głowica pompy ( czyli pompa ) do regeneracji.


_________________
Problemem wielu forów jest nadmiar moderatorów ;)



Za ten wpis autor Radauskas podziękował: Bercik (sobota, 11 stycznia 2014, 12:15)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 11 stycznia 2014, 12:43 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 6 stycznia 2013, 19:35
Posty: 54
Lokalizacja: Zielona Góra
model: T4 Caravelle
silnik: ACV

Podziękował: 11 razy
Pomógł: 1 raz
Witam. Dzieki Radauskas. Niestety nie pomoglo. Przelalem pompe conajmniej 10 l zimnej wody i bez reakcji. Ale zdjalem dekiel z nastawnika. Czysto. Przedmuchalem profilaktycznie. Po zlozeniu i probie odpalenia padl rozrusznik. Wymienilem. Teraz kreci ze silnika malo nie wyrwie i teraz sprawa wyglada tak. Zimny na dotkniecie kluczyka, cieply - troszke lepiej. Wydaje mi sie ze jak odstoi chwilke to "prawie" na strzal, ale tak odrazu po zgaszeniu odrobine dluzej trza krecic. Nie bardzo mam jak teraz to sprawdzic - wyczuc. Poprawilo sie bo dlubalem w nastawniku - czy lepszy rozruch po narawie rozrusznika. Ponawiam prosbe o LOGI kogos z okolic Zielonej Gory. Dzieki.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 11 stycznia 2014, 13:11 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 28 maja 2010, 21:06
Posty: 1013
Lokalizacja: Warszawa
opis: Był Ponury Mściciel 2,4TD
Jest T5
model: T5 długi i wysoki
silnik: 1,9 TDI

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 27 razy
Bercik napisał(a):
Witam. Dzieki Radauskas. Niestety nie pomoglo. Przelalem pompe conajmniej 10 l zimnej wody i bez reakcji..

O tyle pozytywna informacja, ze nie masz ( najprawdopodobniej ) padniętej głowicy w pompie bo to poważny koszt.


_________________
Problemem wielu forów jest nadmiar moderatorów ;)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 11 stycznia 2014, 23:16 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2011, 10:17
Posty: 873
Lokalizacja: Łódź/Warszawa
model: T4 Ambulans
silnik: 2.4, 2.5

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 57 razy
Podnieś VAGiem dawkę rozruchową.


_________________
Gdyby któryś z kolegów z Łodzi lub okolic chciał nieodpłatnie skorzystać z VAGa to zapraszam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 12 stycznia 2014, 00:08 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 17 listopada 2012, 19:17
Posty: 22
model: t4, 94r obecnie 99r
silnik: 1.9 td obecnie 2,5 A

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 0 razy
Trochę się podłączę i zapytam czy znacie kogoś z okolicy Zielonej Góry co by osłuchał
auto i sprawdził Vagiem. Sam mam bardzo mało doświadczenie
a poza tym nie mogę wszystkich bloków spradzić bo np w Mega block w grupie 000 mam
info że nie mam odpowiedniej licencji czy jakoś tak.
Podsumowując polecicie kogoś? A może jakiś znajomy?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 12 stycznia 2014, 12:02 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 29 stycznia 2013, 23:33
Posty: 8
model: Multivan
silnik: 2.4 d

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
mam problem z odpalaniem na zimnym świece są ok grzeją . 10 s kręcić jak odpali pokazuję się dym biało niebieski to nie spalona ropa na ciepłym jest ok niem żadnych problemów ,,,,,


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 12 stycznia 2014, 12:39 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
nie zauważyłeś, że to temat o silniku 2.5TDI ??
to trochę inna bajka niż 2.4D - o tym jest sporo tematów na forum, wystarczy poczytać


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 12 stycznia 2014, 19:13 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 12 stycznia 2014, 12:03
Posty: 4
Lokalizacja: Elbląg
opis: WITEK
model: t4
silnik: 2.5 102

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
A nie mogę to być wężyki przelewowe... że puszczają powietrze?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 10 grudnia 2016, 20:46 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 8 grudnia 2016, 22:45
Posty: 15
Lokalizacja: Oława
model: VW T4
silnik: 2.5 88KM AYY

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam,
Koledzy od niedawna stałem się posiadaczem VW T4 2.5 TDI 88KM -silnik AYY ! Mam problem z odpaleniem zimnego silnika a jak już zapali to strasznie dymi na biało i początkowo nim rzuca tj. nierówno pracuje ( po dodaniu gazu obroty się normują ), aż do momentu gdy silnik osiągnie temperaturę ( nagrzany -niestety jestem laikiem) ! Gdy kupowałem samochód silnik był już rozgrzany i palił idealnie !
Do tej pory wymieniłem świece żarowe ponieważ 2 były spalone czujnik temperatury 4 -piny ,sprawdziłem przekaźnik ( u mnie nr 103 ) i chyba jest ok ponieważ tyka ! Po założeniu świec jeszcze raz sprawdziłem czy na "fajkach" jest napięcie do zasilania świec i czy same świece mimo ,że nowe to są sprawne i jest ok . Dziś podmieniłem czujnik temperatury 2 -piny ,ale niestety nie pomogło objawy są takie same nadal !Kolega ,który jest mechanikiem podpowiada ,że silnik pewnie nie ma kompresji i nadaje się tylko do remontu !? Zanim jednak podejmę się "kapitalki" chciałbym mieć pewność ,że wykluczyłem możliwe wszystkie mniej kosztowne metody! Proszę o pomoc ponieważ moja wiedza się na tym kończy i jestem bezradny . Z góry dziękuję


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 10 grudnia 2016, 22:36 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Wystarczyło by poczytać trochę forum i od razu byś się zorientował, że twój kolega mechanik nie ma pojęcia o silnikach TDI, to tak złośliwie na wstępie, bo zanim się zacznie cokolwiek wymieniać robi się diagnozę komputerową ( jest to silnik sterowany elektronicznie ) i jest to czynność najtańsza do wykonania z możliwych. Ta zapewne by wykazała źle ustawiony kąt wtrysku czego klasycznym objawem jest to co opisałeś i jest to wszystko kilkadziesiąt razy na forum w różnych miejscach opisane. Tu powyżej też.
Także nie panikuj tylko znajdź kogoś kto ma pojęcie o TDI i ci to ustawi.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 10 grudnia 2016, 22:45 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Romson36 napisał(a):
Kolega ,który jest mechanikiem podpowiada ,że silnik pewnie nie ma kompresji i nadaje się tylko do remontu !?
To niech kolega nie podpowiada tylko zmierzy to ciśnienie.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 59 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB