T4-forum.pl
https://www.t4-forum.pl/

Problemy z odpaleniem 2.5 TDI
https://www.t4-forum.pl/viewtopic.php?f=6&t=8246
Strona 2 z 3

Autor:  Kenobi [ sobota, 10 grudnia 2016, 22:49 ]
Tytuł:  Re: Problemy z odpaleniem 2.5 TDI

Adampio napisał(a):
To niech kolega nie podpowiada tylko zmierzy to ciśnienie.

Prościej podpiąć się VAGiem, i po 10 minutach wiesz czy jest sens mierzenia kompresji

Autor:  Romson36 [ sobota, 10 grudnia 2016, 22:54 ]
Tytuł:  Re: Problemy z odpaleniem 2.5 TDI

Pewnie!!! Tak jak radzisz właśnie zrobię ....
Kenobi proszę podaj mi parametry dla prawidłowo ustawionego kąta wtrysku dla mojego silnika -oczywiście jeśli to możliwe i znasz takowe !?Dziś przyjedzie do mnie kolega z VAGiem i chciałbym zczytać wartości tylko nie wiem jak i gdzie ... Z góry dziękuję

Autor:  Kenobi [ niedziela, 11 grudnia 2016, 16:15 ]
Tytuł:  Re: Problemy z odpaleniem 2.5 TDI

wchodzisz w blok 01 silnik, potem w 08 meas blocks :
- tam w grupę 004 i parametr w 2 okienku ma się pokrywać z tym w trzecim okienku i tyle. dla rozgrzanego silnika w okolicach 0.5 BDTC
- lub w grupę 000 i drugie okienko około 45-50
ogólne zasady tu:
viewtopic.php?f=15&t=2850

Autor:  Romson36 [ niedziela, 11 grudnia 2016, 17:56 ]
Tytuł:  Re: Problemy z odpaleniem 2.5 TDI

Już sprawdziłem odczyty wg VAGA na rozgrzanym silniku do 90 stopni ! I tak w grupie 0000 i drugim okienku odczyty wahają się od 0,38 do 0,42 max ! Kolega podpowiada mi ,że podkręcimy go na pompie przy późniejszej diagnozie z VAGiem i powinno być ok! Mam tylko pytanie czy rozbieżność w moim przypadku jest duża i faktycznie jej korekta mocno wpłynie na rozruch zimnego silnika !?

Chciałem też podziękować Koledze KENOBIEMU ponieważ jego pomoc jest dla mnie nieoceniona ! Po wielu wizytach w warsztatach i zostawieniu tam mnóstwa pieniędzy mam nadzieje ,że dzięki wytycznym i podpowiedziom ze strony Kolegi Kenobi dojdę w czym tkwi problem :)

Autor:  Kenobi [ niedziela, 11 grudnia 2016, 18:06 ]
Tytuł:  Re: Problemy z odpaleniem 2.5 TDI

Na pewno jest opóźniony co ma wpływ na rozruch.
Dla mnie najbardziej miarodajne są odczyty grupy 004, tam są dokładne parametry w stopniach co żąda ECU, a co jest w rzeczywistości. Do tego widać tam pracę zaworu regulującego kąt. Zrób logi grupy 004 to ci odpowiem. Najpierw zimnego silnika po rozruchu, a potem gorącego.

Autor:  Romson36 [ niedziela, 11 grudnia 2016, 18:10 ]
Tytuł:  Re: Problemy z odpaleniem 2.5 TDI

Jasne jak tylko będę miał znów dostęp do VAGA ! Myślę ,że do wtorku powinienem coś wkleić ....Raz jeszcze dzięki .....

Autor:  Probe041 [ niedziela, 11 grudnia 2016, 18:19 ]
Tytuł:  Re: Problemy z odpaleniem 2.5 TDI

Kup sobie sam kabelek kkl i sam ogarniesz bez proszenia się.

Autor:  Romson36 [ niedziela, 11 grudnia 2016, 22:07 ]
Tytuł:  Re: Problemy z odpaleniem 2.5 TDI

Właśnie tak zrobiłem kupiłem kabel na allegro i zamierzam dzięki Waszej pomocy sam zgłębiać temat, ponieważ nie mam zamiaru szybko rozstawać się z moją T4 ! Gdybyście mogli tylko podać stronę gdzie znajdę oprogramowanie z VAGiem było by super ...

Autor:  Kenobi [ poniedziałek, 12 grudnia 2016, 21:09 ]
Tytuł:  Re: Problemy z odpaleniem 2.5 TDI

Romson36 napisał(a):
Właśnie tak zrobiłem kupiłem kabel na allegro i zamierzam dzięki Waszej pomocy sam zgłębiać temat, ponieważ nie mam zamiaru szybko rozstawać się z moją T4 ! Gdybyście mogli tylko podać stronę gdzie znajdę oprogramowanie z VAGiem było by super ...

viewtopic.php?f=15&t=10680&p=164011&hilit=dropbox+wywali%C5%82#p164011

Autor:  Romson36 [ wtorek, 13 grudnia 2016, 22:06 ]
Tytuł:  Re: Problemy z odpaleniem 2.5 TDI

Witam,
dziś znów kolejny raz podchodziłem do swojej T4 z zamiarem przestawienia kąta wtrysku przy użyciu Vaga tak jak radził Kenobi ! Otóż jak ściągnąłem obudowę rozrządu kolega który mi pomagał w przeprowadzeniu diagnozy zauważył ,że wężyk paliwowy przy pompie ( przeźroczysty ) jest uszkodzony i delikatnie się "poci" ! Zrobiłem prowizorkę i chyba jest ok ,ale jutro mam zamiar kupić filtr i nowy wężyk prowadzący do filtra paliwa i go wymienić . Zauważył również ,że wężyki spięte z filtrem paliwa zaciśnięte są trytkami ( poprzedni właściciel mówił mi ,że filtr wymieniał :)) Nie wiem jak nieszczelność ma się do zapalanie ,ale w wężyku nadal są zauważalne pęcherzyki powietrza ! Stąd też pytanie czy pompa sama się odpowietrzy ?
Idąc dalej do ustawienia kąta wtrysku ten jak już Kenobi podpowiedział był opóźniony natomiast teraz jest przyspieszony ponieważ jego wartości na rozgrzanym silniku w grupie 0000 w 2 okienku wahają się od 0,58 do max 0,65 ! Oczywiście to przyspieszenie jest wynikiem mojej regulacji rolek ! Specjalnie zostawiłem przyspieszony żeby zobaczyć czy jutro podczas uruchamiania T4 coś się zmieni ...Jak tylko kolega podeśle mi odczyty z dzisiejszej diagnozy wkleję je !

Kenobi oto linki do logów o których wspominałeś ! W wolnej chwili rzuć na nie okiem i napisz co o tym sądzisz ....:
http://vaglog.pl/log-004_Q839W.html
http://vaglog.pl/log-000_004_y3vFUG.html

Autor:  Kenobi [ wtorek, 13 grudnia 2016, 23:07 ]
Tytuł:  Re: Problemy z odpaleniem 2.5 TDI

Logi wyglądają dobrze. Dalsze regulacje bym odpuścił dopóki nie zlikwidujesz na 100% zapowietrzenia, bo ECU na brak paliwa reaguje próbami regulacji kąta wtrysku ( dlatego wahania ) itp. więc ustawianie nie ma sensu.
Pompa się odpowietrzy bez problemu sama.

Autor:  virus [ środa, 14 grudnia 2016, 18:41 ]
Tytuł:  Re: Problemy z odpaleniem 2.5 TDI

Moja T4 2.5 też ciężko paliła poniżej połowy baku. Zmieniłem filtr wezyki sprawdzałem nic nie pomogło. Wymieniłem zaworek zwrotny bo było też podejrzenie na niego. Problemem okazał się pływak w zbiorniku po wymianie jak ręka odjal i problem znikł teraz już nie mam powietrza w przewodach i auto pali jak trzeba

Autor:  Romson36 [ środa, 14 grudnia 2016, 22:51 ]
Tytuł:  Re: Problemy z odpaleniem 2.5 TDI

Niestety dziś próba odpalenia po nocy nie przyniosła zamierzonych skutków ! Po regulacji kąta wtrysku nic się nie zmieniło silnik nadal ciężko odpala i dalej dymi aż do momentu rozgrzania ! Jutro mam zamiar wymienić filtr i wężyk paliwowy !
Nawiązując do wypowiedzi kolegi odnośnie problemu z odpaleniem przy połowie zbiornika u mnie chyba to nie jest przyczyna ponieważ auto zatankowane jest do pełna ! Niemniej jednak sprawdzę czy zachodzą jakieś zmiany gdy w baku jest mniej paliwa !
Po wymianie filtra i wężyka mam zamiar zmierzyć ciśnienie na cylindrach pokaże mi to chyba klarowny obraz stanu silnika i ewentualnie rozwieje dalsze dochodzenia :(
Mam tylko jeszcze pytanie ! Dziś jadąc T4 zauważyłem ,że mam problem rozpędzenia go powyżej 3 tys. obrotów - czy to normalne ???

Autor:  Kenobi [ czwartek, 15 grudnia 2016, 08:17 ]
Tytuł:  Re: Problemy z odpaleniem 2.5 TDI

Romson36 napisał(a):
,że mam problem rozpędzenia go powyżej 3 tys. obrotów - czy to normalne ???

Nie ale to już inny temat i nie tutaj, pomogą w diagnozie logi dynamiczne
Romson36 napisał(a):
mam zamiar zmierzyć ciśnienie na cylindrach pokaże mi to chyba klarowny obraz stanu silnika i ewentualnie rozwieje dalsze dochodzenia

Tak trzeba jeśli problemy z odpalaniem nadal są, a wykluczysz kwestie zasilania w paliwo.
Niestety wszystko co wcześniej pisaliśmy nie wyklucza padniętego silnika, możesz jeszcze zrobić logi statyczne grupy 013 i 014 czyli tzw korekcje wtrysków, może ona sporo powiedzieć o kondycji silnika.

Autor:  Romson36 [ czwartek, 15 grudnia 2016, 19:39 ]
Tytuł:  Re: Problemy z odpaleniem 2.5 TDI

Witam,
właśnie wróciłem z garażu gdzie wymieniłem filtr paliwa i uszkodzony wężyk przy pompie !
Niestety znów mój zabieg niczego nie zmienił i nadal jest tak jak było !!!
W sobotę podejdę o tematu sprawdzenia ciśnienia na cylindrach . Znów pytanie :
- jak sprawdzić ciśnienie w dieslu ,kiedyś robiłem coś takiego ,ale w benzynie z tego co wiem to nie to samo !?
Proszę o poradę w tej sprawie !. Tak jak kolega Kenobi radzi zrobię jeszcze logi dynamiczne i te z innej grupy co zaraz wkleję...

Autor:  Romson36 [ sobota, 17 grudnia 2016, 12:04 ]
Tytuł:  Re: Problemy z odpaleniem 2.5 TDI

Dziwne!!!
Otóż dziś na dworze temperatura -5 C a moja T4 pali lepiej jak jest powyżej zera ! Auto odpaliło od razu ,ale początkowo chodziło nierównomiernie ?
Jeszcze nie sprawdziłem kompresji w braku zegara do mierzenia ,ale mam zamiar dziś zrobić logi !

Kenobi zajrzyj jak możesz do tych logów !?
http://vaglog.pl/log-011_EzY9LU.html
http://vaglog.pl/log-013_iF7v4.html
http://vaglog.pl/log-011_003_z0R3Yl.html

Autor:  Kenobi [ sobota, 17 grudnia 2016, 20:33 ]
Tytuł:  Re: Problemy z odpaleniem 2.5 TDI

Na szybko to ewidentnie przepływka ma o wiele za mały odczyt ( grupa 003 ), albo jest uszkodzona albo coś dusi silnik ( katalizator, padnięta turbina )
Więcej logów potrzeba, grupa 010, 008 najlepiej komplet dynamicznych.

Autor:  Romson36 [ sobota, 17 grudnia 2016, 22:12 ]
Tytuł:  Re: Problemy z odpaleniem 2.5 TDI

Jasne logi zrobię jak najszybciej i wrzucę ! Tymczasem postaram się podmienić przepływkę ewentualnie poszukam nieszczelność !!!
Objawy dziwne :
-na pierwszych trzech biegach mogę rozpędzić auto do np. 4 tys, prędkości obrotowej .Natomiast na 4 i 5 biegu ciężko mi przekroczyć 3 tyś. obrotów !?Dodam tylko ,że na postoju kręci się na maxa i nic go nie dławi ....

Autor:  Probe041 [ niedziela, 18 grudnia 2016, 14:02 ]
Tytuł:  Re: Problemy z odpaleniem 2.5 TDI

Diodę wrzuć na próbę

Autor:  Romson36 [ niedziela, 18 grudnia 2016, 22:23 ]
Tytuł:  Re: Problemy z odpaleniem 2.5 TDI

Po rozmowie z Kenonim poszedłem sprawdzić czy w wężyku paliwowym nadal zbiera się powietrze i nieeee...
Zauważyłem natomiast ,że spadł mi chyba poziom płynu chłodniczego .Ponieważ samochodem nie poruszam się na co dzień ciężko mi to w 100% sprawdzić niemniej jednak wydaje mi się ,że uszczelka pod głowicą - zobaczymy po kilku jazdach !
Zastosuje metodę diody jak kolega wyżej podpowiada tylko znajdę na forum sposób jak tego dokonać !?

Strona 2 z 3 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/