T4-forum.pl https://www.t4-forum.pl/ |
|
Problemy z odpaleniem 2.5 TDI https://www.t4-forum.pl/viewtopic.php?f=6&t=8246 |
Strona 2 z 3 |
Autor: | Kenobi [ sobota, 10 grudnia 2016, 22:49 ] |
Tytuł: | Re: Problemy z odpaleniem 2.5 TDI |
Adampio napisał(a): To niech kolega nie podpowiada tylko zmierzy to ciśnienie. Prościej podpiąć się VAGiem, i po 10 minutach wiesz czy jest sens mierzenia kompresji |
Autor: | Romson36 [ sobota, 10 grudnia 2016, 22:54 ] |
Tytuł: | Re: Problemy z odpaleniem 2.5 TDI |
Pewnie!!! Tak jak radzisz właśnie zrobię .... Kenobi proszę podaj mi parametry dla prawidłowo ustawionego kąta wtrysku dla mojego silnika -oczywiście jeśli to możliwe i znasz takowe !?Dziś przyjedzie do mnie kolega z VAGiem i chciałbym zczytać wartości tylko nie wiem jak i gdzie ... Z góry dziękuję |
Autor: | Kenobi [ niedziela, 11 grudnia 2016, 16:15 ] |
Tytuł: | Re: Problemy z odpaleniem 2.5 TDI |
wchodzisz w blok 01 silnik, potem w 08 meas blocks : - tam w grupę 004 i parametr w 2 okienku ma się pokrywać z tym w trzecim okienku i tyle. dla rozgrzanego silnika w okolicach 0.5 BDTC - lub w grupę 000 i drugie okienko około 45-50 ogólne zasady tu: viewtopic.php?f=15&t=2850 |
Autor: | Romson36 [ niedziela, 11 grudnia 2016, 17:56 ] |
Tytuł: | Re: Problemy z odpaleniem 2.5 TDI |
Już sprawdziłem odczyty wg VAGA na rozgrzanym silniku do 90 stopni ! I tak w grupie 0000 i drugim okienku odczyty wahają się od 0,38 do 0,42 max ! Kolega podpowiada mi ,że podkręcimy go na pompie przy późniejszej diagnozie z VAGiem i powinno być ok! Mam tylko pytanie czy rozbieżność w moim przypadku jest duża i faktycznie jej korekta mocno wpłynie na rozruch zimnego silnika !? Chciałem też podziękować Koledze KENOBIEMU ponieważ jego pomoc jest dla mnie nieoceniona ! Po wielu wizytach w warsztatach i zostawieniu tam mnóstwa pieniędzy mam nadzieje ,że dzięki wytycznym i podpowiedziom ze strony Kolegi Kenobi dojdę w czym tkwi problem |
Autor: | Kenobi [ niedziela, 11 grudnia 2016, 18:06 ] |
Tytuł: | Re: Problemy z odpaleniem 2.5 TDI |
Na pewno jest opóźniony co ma wpływ na rozruch. Dla mnie najbardziej miarodajne są odczyty grupy 004, tam są dokładne parametry w stopniach co żąda ECU, a co jest w rzeczywistości. Do tego widać tam pracę zaworu regulującego kąt. Zrób logi grupy 004 to ci odpowiem. Najpierw zimnego silnika po rozruchu, a potem gorącego. |
Autor: | Romson36 [ niedziela, 11 grudnia 2016, 18:10 ] |
Tytuł: | Re: Problemy z odpaleniem 2.5 TDI |
Jasne jak tylko będę miał znów dostęp do VAGA ! Myślę ,że do wtorku powinienem coś wkleić ....Raz jeszcze dzięki ..... |
Autor: | Probe041 [ niedziela, 11 grudnia 2016, 18:19 ] |
Tytuł: | Re: Problemy z odpaleniem 2.5 TDI |
Kup sobie sam kabelek kkl i sam ogarniesz bez proszenia się. |
Autor: | Romson36 [ niedziela, 11 grudnia 2016, 22:07 ] |
Tytuł: | Re: Problemy z odpaleniem 2.5 TDI |
Właśnie tak zrobiłem kupiłem kabel na allegro i zamierzam dzięki Waszej pomocy sam zgłębiać temat, ponieważ nie mam zamiaru szybko rozstawać się z moją T4 ! Gdybyście mogli tylko podać stronę gdzie znajdę oprogramowanie z VAGiem było by super ... |
Autor: | Kenobi [ poniedziałek, 12 grudnia 2016, 21:09 ] |
Tytuł: | Re: Problemy z odpaleniem 2.5 TDI |
Romson36 napisał(a): Właśnie tak zrobiłem kupiłem kabel na allegro i zamierzam dzięki Waszej pomocy sam zgłębiać temat, ponieważ nie mam zamiaru szybko rozstawać się z moją T4 ! Gdybyście mogli tylko podać stronę gdzie znajdę oprogramowanie z VAGiem było by super ... viewtopic.php?f=15&t=10680&p=164011&hilit=dropbox+wywali%C5%82#p164011 |
Autor: | Romson36 [ wtorek, 13 grudnia 2016, 22:06 ] |
Tytuł: | Re: Problemy z odpaleniem 2.5 TDI |
Witam, dziś znów kolejny raz podchodziłem do swojej T4 z zamiarem przestawienia kąta wtrysku przy użyciu Vaga tak jak radził Kenobi ! Otóż jak ściągnąłem obudowę rozrządu kolega który mi pomagał w przeprowadzeniu diagnozy zauważył ,że wężyk paliwowy przy pompie ( przeźroczysty ) jest uszkodzony i delikatnie się "poci" ! Zrobiłem prowizorkę i chyba jest ok ,ale jutro mam zamiar kupić filtr i nowy wężyk prowadzący do filtra paliwa i go wymienić . Zauważył również ,że wężyki spięte z filtrem paliwa zaciśnięte są trytkami ( poprzedni właściciel mówił mi ,że filtr wymieniał ) Nie wiem jak nieszczelność ma się do zapalanie ,ale w wężyku nadal są zauważalne pęcherzyki powietrza ! Stąd też pytanie czy pompa sama się odpowietrzy ? Idąc dalej do ustawienia kąta wtrysku ten jak już Kenobi podpowiedział był opóźniony natomiast teraz jest przyspieszony ponieważ jego wartości na rozgrzanym silniku w grupie 0000 w 2 okienku wahają się od 0,58 do max 0,65 ! Oczywiście to przyspieszenie jest wynikiem mojej regulacji rolek ! Specjalnie zostawiłem przyspieszony żeby zobaczyć czy jutro podczas uruchamiania T4 coś się zmieni ...Jak tylko kolega podeśle mi odczyty z dzisiejszej diagnozy wkleję je ! Kenobi oto linki do logów o których wspominałeś ! W wolnej chwili rzuć na nie okiem i napisz co o tym sądzisz ....: http://vaglog.pl/log-004_Q839W.html http://vaglog.pl/log-000_004_y3vFUG.html |
Autor: | Kenobi [ wtorek, 13 grudnia 2016, 23:07 ] |
Tytuł: | Re: Problemy z odpaleniem 2.5 TDI |
Logi wyglądają dobrze. Dalsze regulacje bym odpuścił dopóki nie zlikwidujesz na 100% zapowietrzenia, bo ECU na brak paliwa reaguje próbami regulacji kąta wtrysku ( dlatego wahania ) itp. więc ustawianie nie ma sensu. Pompa się odpowietrzy bez problemu sama. |
Autor: | virus [ środa, 14 grudnia 2016, 18:41 ] |
Tytuł: | Re: Problemy z odpaleniem 2.5 TDI |
Moja T4 2.5 też ciężko paliła poniżej połowy baku. Zmieniłem filtr wezyki sprawdzałem nic nie pomogło. Wymieniłem zaworek zwrotny bo było też podejrzenie na niego. Problemem okazał się pływak w zbiorniku po wymianie jak ręka odjal i problem znikł teraz już nie mam powietrza w przewodach i auto pali jak trzeba |
Autor: | Romson36 [ środa, 14 grudnia 2016, 22:51 ] |
Tytuł: | Re: Problemy z odpaleniem 2.5 TDI |
Niestety dziś próba odpalenia po nocy nie przyniosła zamierzonych skutków ! Po regulacji kąta wtrysku nic się nie zmieniło silnik nadal ciężko odpala i dalej dymi aż do momentu rozgrzania ! Jutro mam zamiar wymienić filtr i wężyk paliwowy ! Nawiązując do wypowiedzi kolegi odnośnie problemu z odpaleniem przy połowie zbiornika u mnie chyba to nie jest przyczyna ponieważ auto zatankowane jest do pełna ! Niemniej jednak sprawdzę czy zachodzą jakieś zmiany gdy w baku jest mniej paliwa ! Po wymianie filtra i wężyka mam zamiar zmierzyć ciśnienie na cylindrach pokaże mi to chyba klarowny obraz stanu silnika i ewentualnie rozwieje dalsze dochodzenia Mam tylko jeszcze pytanie ! Dziś jadąc T4 zauważyłem ,że mam problem rozpędzenia go powyżej 3 tys. obrotów - czy to normalne ??? |
Autor: | Kenobi [ czwartek, 15 grudnia 2016, 08:17 ] |
Tytuł: | Re: Problemy z odpaleniem 2.5 TDI |
Romson36 napisał(a): ,że mam problem rozpędzenia go powyżej 3 tys. obrotów - czy to normalne ??? Nie ale to już inny temat i nie tutaj, pomogą w diagnozie logi dynamiczne Romson36 napisał(a): mam zamiar zmierzyć ciśnienie na cylindrach pokaże mi to chyba klarowny obraz stanu silnika i ewentualnie rozwieje dalsze dochodzenia Tak trzeba jeśli problemy z odpalaniem nadal są, a wykluczysz kwestie zasilania w paliwo. Niestety wszystko co wcześniej pisaliśmy nie wyklucza padniętego silnika, możesz jeszcze zrobić logi statyczne grupy 013 i 014 czyli tzw korekcje wtrysków, może ona sporo powiedzieć o kondycji silnika. |
Autor: | Romson36 [ czwartek, 15 grudnia 2016, 19:39 ] |
Tytuł: | Re: Problemy z odpaleniem 2.5 TDI |
Witam, właśnie wróciłem z garażu gdzie wymieniłem filtr paliwa i uszkodzony wężyk przy pompie ! Niestety znów mój zabieg niczego nie zmienił i nadal jest tak jak było !!! W sobotę podejdę o tematu sprawdzenia ciśnienia na cylindrach . Znów pytanie : - jak sprawdzić ciśnienie w dieslu ,kiedyś robiłem coś takiego ,ale w benzynie z tego co wiem to nie to samo !? Proszę o poradę w tej sprawie !. Tak jak kolega Kenobi radzi zrobię jeszcze logi dynamiczne i te z innej grupy co zaraz wkleję... |
Autor: | Romson36 [ sobota, 17 grudnia 2016, 12:04 ] |
Tytuł: | Re: Problemy z odpaleniem 2.5 TDI |
Dziwne!!! Otóż dziś na dworze temperatura -5 C a moja T4 pali lepiej jak jest powyżej zera ! Auto odpaliło od razu ,ale początkowo chodziło nierównomiernie ? Jeszcze nie sprawdziłem kompresji w braku zegara do mierzenia ,ale mam zamiar dziś zrobić logi ! Kenobi zajrzyj jak możesz do tych logów !? http://vaglog.pl/log-011_EzY9LU.html http://vaglog.pl/log-013_iF7v4.html http://vaglog.pl/log-011_003_z0R3Yl.html |
Autor: | Kenobi [ sobota, 17 grudnia 2016, 20:33 ] |
Tytuł: | Re: Problemy z odpaleniem 2.5 TDI |
Na szybko to ewidentnie przepływka ma o wiele za mały odczyt ( grupa 003 ), albo jest uszkodzona albo coś dusi silnik ( katalizator, padnięta turbina ) Więcej logów potrzeba, grupa 010, 008 najlepiej komplet dynamicznych. |
Autor: | Romson36 [ sobota, 17 grudnia 2016, 22:12 ] |
Tytuł: | Re: Problemy z odpaleniem 2.5 TDI |
Jasne logi zrobię jak najszybciej i wrzucę ! Tymczasem postaram się podmienić przepływkę ewentualnie poszukam nieszczelność !!! Objawy dziwne : -na pierwszych trzech biegach mogę rozpędzić auto do np. 4 tys, prędkości obrotowej .Natomiast na 4 i 5 biegu ciężko mi przekroczyć 3 tyś. obrotów !?Dodam tylko ,że na postoju kręci się na maxa i nic go nie dławi .... |
Autor: | Probe041 [ niedziela, 18 grudnia 2016, 14:02 ] |
Tytuł: | Re: Problemy z odpaleniem 2.5 TDI |
Diodę wrzuć na próbę |
Autor: | Romson36 [ niedziela, 18 grudnia 2016, 22:23 ] |
Tytuł: | Re: Problemy z odpaleniem 2.5 TDI |
Po rozmowie z Kenonim poszedłem sprawdzić czy w wężyku paliwowym nadal zbiera się powietrze i nieeee... Zauważyłem natomiast ,że spadł mi chyba poziom płynu chłodniczego .Ponieważ samochodem nie poruszam się na co dzień ciężko mi to w 100% sprawdzić niemniej jednak wydaje mi się ,że uszczelka pod głowicą - zobaczymy po kilku jazdach ! Zastosuje metodę diody jak kolega wyżej podpowiada tylko znajdę na forum sposób jak tego dokonać !? |
Strona 2 z 3 | Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |