T4-forum.pl
https://www.t4-forum.pl/

Problemy z odpaleniem 2.5 TDI
https://www.t4-forum.pl/viewtopic.php?f=6&t=8246
Strona 1 z 3

Autor:  gregorfanty [ poniedziałek, 30 grudnia 2013, 01:10 ]
Tytuł:  Problemy z odpaleniem 2.5 TDI

Witam wszystkich Forumowiczów!
Jestem nowy na forum i nie bardzo wiem czy w odpowiedniej rubryce piszę ten post.

Jestem szczęśliwym posiadaczem vw t4 Multivan 2.5tdi 98r.
Otóż mam problem z odpalaniem bez względu czy jest zimny czy ciepły silnik po przekręceniu kluczyka szybko gaśnie kontrolka świec żarowych, a dopiero po kilku sekundach słychać cyknięcie przekaźnika świec.
Gdy odpalam samochód muszę kręcić ok10s, a gdy już odpali z rury wydechowej wydobywa się biało niebieski dym i czuć nie przepaloną ropę.
Jeżeli przekręcę kluczyk i poczekam aż cyknie przekaźnik i powtórzę to 3razy odpala od strzała. Świece są nowe, przekaźnik przekładany z innego auta, sprawdzany vagiem zero błędów.Mechanik powiedział że ten typ tak ma. Proszę o jakieś sugestie co może być przyczyną.

Autor:  Cyklon [ poniedziałek, 30 grudnia 2013, 10:18 ]
Tytuł:  Re: Problemy z odpaleniem

jaki stary filtr paliwa?

Autor:  gregorfanty [ poniedziałek, 30 grudnia 2013, 12:58 ]
Tytuł:  Re: Problemy z odpaleniem

Filtr paliwa i powietrza wymieniany był ok 1.5roku temu od tamtej pory przejechałem 12tyś km.W tamtą zimę wymieniane były wszystkie świece.

Autor:  Kenobi [ poniedziałek, 30 grudnia 2013, 13:25 ]
Tytuł:  Re: Problemy z odpaleniem

gregorfanty napisał(a):
.Mechanik powiedział że ten typ tak ma

gregorfanty napisał(a):
sprawdzany vagiem zero błędów

jeśli ten mechanik tak powiedział i do tego jego diagnoza samochodu ogranicza się tylko do odczytania błędów to zacząłbym od jego zmiany na kogoś kto się zna na silnikach TDI
gregorfanty napisał(a):
Otóż mam problem z odpalaniem bez względu czy jest zimny czy ciepły silnik
gregorfanty napisał(a):
Gdy odpalam samochód muszę kręcić ok10s, a gdy już odpali z rury wydechowej wydobywa się biało niebieski dym i czuć nie przepaloną ropę.

jesteś pewny, że te objawy są bez względu na temperaturę silnika ??
gregorfanty napisał(a):
Filtr paliwa i powietrza wymieniany był ok 1.5roku temu od tamtej pory przejechałem 12tyś km.W tamtą zimę wymieniane były wszystkie świece.

zaraz po wymianach było dobrze czy cały czas występował problem ?

teraz co ja bym sprawdził gdybym miał ci pomóc:
ręcznie:
czy świece grzeją ( jedynym w 100% pewnym sposobem jest wykręcenie każdej po kolei ),
czy dochodzi paliwo - czyli czy nie zacina się immo lub zawór odcinający na pompie, może kostka stacyjki bo kilkukrotne przekręcanie kluczyka na filtr paliwa wpływu raczej nie ma
vagiem:
jakie są odczyty z czujników temperatury na zimnym i na ciepłym silniku
jakie są wartości kąta wtrysku zaraz po uruchomieniu
jaka jest dawka startowa paliwa
jakie są wartości sterowania nastawnikami pompy

Autor:  rotor [ poniedziałek, 30 grudnia 2013, 20:17 ]
Tytuł:  Re: Problemy z odpaleniem

Szczególnie kąt wtrysku, jeśli możliwe na rozgrzanym silniku.
Są fachowcy którzy ustawiają rozrząd na "swoje znaki" nawet nie wiedzą ze podczas wymiany rozrządu istnieje potrzeba regulacji tego parametru.

Autor:  ALTRIM [ poniedziałek, 30 grudnia 2013, 23:29 ]
Tytuł:  Re: Problemy z odpaleniem

najbardziej irytujący tekst "ten typ tak ma" - zmień mechanika

Autor:  gregorfanty [ środa, 1 stycznia 2014, 16:33 ]
Tytuł:  Re: Problemy z odpaleniem

W tym tygodniu sprawdzę świece a w przyszłym podjadę na warsztat, żeby sprawdzili to wszystko co napisał Kenobi .Mam nadzieję, że będą wiedzieli o co chodzi.Jeszcze tam nie byłem, ale podobno mają tam sprzęt full wypas. Jak sprawdzić Immobilizer i zawór odcinający na pompie?Może sam dam radę to ogarnąć?

Autor:  maja [ środa, 1 stycznia 2014, 17:21 ]
Tytuł:  Re: Problemy z odpaleniem

Witaj , zawór odcinający to cewka elektromagnetyczna. Po podłączeniu luźnego przewodu ( + ) od aku do nakrętki powinieneś poczuć w palcach tykanie .Wtedy rdzeń w środku podnosi się i puszcza paliwo.

Autor:  Bercik [ sobota, 4 stycznia 2014, 19:10 ]
Tytuł:  Re: Problemy z odpaleniem

Witam serdecznie w Nowym Roku <vw> . Podepne sie do tematu. Mam problem z odpalanie na cieplym silniku. Pojawilo sie to nagle. Zimny na strzal, chwile zadymi na siwo-niebiesko - cieply dluuugo kreci. Pozatym wg mnie reszta ok. W zwiazku z tym goraca prosba. Chce zrobic logi zanim zaczne marnowac czas i kase. Czy jest ktos z okolic Zielonej Gory kto ogarnie temat ? Z gory dziekuje.

Autor:  Radauskas [ sobota, 4 stycznia 2014, 19:12 ]
Tytuł:  Re: Problemy z odpaleniem

Zrób test przelewowy ;). Nalej do butelki wody i polej na gorącym silniku głowicę pompy wtryskowej. Jak zapali to głowica pompy ( czyli pompa ) do regeneracji.

Autor:  Bercik [ sobota, 11 stycznia 2014, 12:43 ]
Tytuł:  Re: Problemy z odpaleniem

Witam. Dzieki Radauskas. Niestety nie pomoglo. Przelalem pompe conajmniej 10 l zimnej wody i bez reakcji. Ale zdjalem dekiel z nastawnika. Czysto. Przedmuchalem profilaktycznie. Po zlozeniu i probie odpalenia padl rozrusznik. Wymienilem. Teraz kreci ze silnika malo nie wyrwie i teraz sprawa wyglada tak. Zimny na dotkniecie kluczyka, cieply - troszke lepiej. Wydaje mi sie ze jak odstoi chwilke to "prawie" na strzal, ale tak odrazu po zgaszeniu odrobine dluzej trza krecic. Nie bardzo mam jak teraz to sprawdzic - wyczuc. Poprawilo sie bo dlubalem w nastawniku - czy lepszy rozruch po narawie rozrusznika. Ponawiam prosbe o LOGI kogos z okolic Zielonej Gory. Dzieki.

Autor:  Radauskas [ sobota, 11 stycznia 2014, 13:11 ]
Tytuł:  Re: Problemy z odpaleniem

Bercik napisał(a):
Witam. Dzieki Radauskas. Niestety nie pomoglo. Przelalem pompe conajmniej 10 l zimnej wody i bez reakcji..

O tyle pozytywna informacja, ze nie masz ( najprawdopodobniej ) padniętej głowicy w pompie bo to poważny koszt.

Autor:  FocusMED [ sobota, 11 stycznia 2014, 23:16 ]
Tytuł:  Re: Problemy z odpaleniem

Podnieś VAGiem dawkę rozruchową.

Autor:  Markub2 [ niedziela, 12 stycznia 2014, 00:08 ]
Tytuł:  Re: Problemy z odpaleniem

Trochę się podłączę i zapytam czy znacie kogoś z okolicy Zielonej Góry co by osłuchał
auto i sprawdził Vagiem. Sam mam bardzo mało doświadczenie
a poza tym nie mogę wszystkich bloków spradzić bo np w Mega block w grupie 000 mam
info że nie mam odpowiedniej licencji czy jakoś tak.
Podsumowując polecicie kogoś? A może jakiś znajomy?

Autor:  krzyszt12 [ niedziela, 12 stycznia 2014, 12:02 ]
Tytuł:  Re: Problemy z odpaleniem 2 4

mam problem z odpalaniem na zimnym świece są ok grzeją . 10 s kręcić jak odpali pokazuję się dym biało niebieski to nie spalona ropa na ciepłym jest ok niem żadnych problemów ,,,,,

Autor:  Kenobi [ niedziela, 12 stycznia 2014, 12:39 ]
Tytuł:  Re: Problemy z odpaleniem 2.5 TDI

nie zauważyłeś, że to temat o silniku 2.5TDI ??
to trochę inna bajka niż 2.4D - o tym jest sporo tematów na forum, wystarczy poczytać

Autor:  witek08300 [ niedziela, 12 stycznia 2014, 19:13 ]
Tytuł:  Re: Problemy z odpaleniem 2.5 TDI

A nie mogę to być wężyki przelewowe... że puszczają powietrze?

Autor:  Romson36 [ sobota, 10 grudnia 2016, 20:46 ]
Tytuł:  Re: Problemy z odpaleniem 2.5 TDI

Witam,
Koledzy od niedawna stałem się posiadaczem VW T4 2.5 TDI 88KM -silnik AYY ! Mam problem z odpaleniem zimnego silnika a jak już zapali to strasznie dymi na biało i początkowo nim rzuca tj. nierówno pracuje ( po dodaniu gazu obroty się normują ), aż do momentu gdy silnik osiągnie temperaturę ( nagrzany -niestety jestem laikiem) ! Gdy kupowałem samochód silnik był już rozgrzany i palił idealnie !
Do tej pory wymieniłem świece żarowe ponieważ 2 były spalone czujnik temperatury 4 -piny ,sprawdziłem przekaźnik ( u mnie nr 103 ) i chyba jest ok ponieważ tyka ! Po założeniu świec jeszcze raz sprawdziłem czy na "fajkach" jest napięcie do zasilania świec i czy same świece mimo ,że nowe to są sprawne i jest ok . Dziś podmieniłem czujnik temperatury 2 -piny ,ale niestety nie pomogło objawy są takie same nadal !Kolega ,który jest mechanikiem podpowiada ,że silnik pewnie nie ma kompresji i nadaje się tylko do remontu !? Zanim jednak podejmę się "kapitalki" chciałbym mieć pewność ,że wykluczyłem możliwe wszystkie mniej kosztowne metody! Proszę o pomoc ponieważ moja wiedza się na tym kończy i jestem bezradny . Z góry dziękuję

Autor:  Kenobi [ sobota, 10 grudnia 2016, 22:36 ]
Tytuł:  Re: Problemy z odpaleniem 2.5 TDI

Wystarczyło by poczytać trochę forum i od razu byś się zorientował, że twój kolega mechanik nie ma pojęcia o silnikach TDI, to tak złośliwie na wstępie, bo zanim się zacznie cokolwiek wymieniać robi się diagnozę komputerową ( jest to silnik sterowany elektronicznie ) i jest to czynność najtańsza do wykonania z możliwych. Ta zapewne by wykazała źle ustawiony kąt wtrysku czego klasycznym objawem jest to co opisałeś i jest to wszystko kilkadziesiąt razy na forum w różnych miejscach opisane. Tu powyżej też.
Także nie panikuj tylko znajdź kogoś kto ma pojęcie o TDI i ci to ustawi.

Autor:  Adampio [ sobota, 10 grudnia 2016, 22:45 ]
Tytuł:  Re: Problemy z odpaleniem 2.5 TDI

Romson36 napisał(a):
Kolega ,który jest mechanikiem podpowiada ,że silnik pewnie nie ma kompresji i nadaje się tylko do remontu !?
To niech kolega nie podpowiada tylko zmierzy to ciśnienie.

Strona 1 z 3 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/