T4-forum.pl https://www.t4-forum.pl/ |
|
Problemy z odpaleniem 2.5 TDI https://www.t4-forum.pl/viewtopic.php?f=6&t=8246 |
Strona 1 z 3 |
Autor: | gregorfanty [ poniedziałek, 30 grudnia 2013, 01:10 ] |
Tytuł: | Problemy z odpaleniem 2.5 TDI |
Witam wszystkich Forumowiczów! Jestem nowy na forum i nie bardzo wiem czy w odpowiedniej rubryce piszę ten post. Jestem szczęśliwym posiadaczem vw t4 Multivan 2.5tdi 98r. Otóż mam problem z odpalaniem bez względu czy jest zimny czy ciepły silnik po przekręceniu kluczyka szybko gaśnie kontrolka świec żarowych, a dopiero po kilku sekundach słychać cyknięcie przekaźnika świec. Gdy odpalam samochód muszę kręcić ok10s, a gdy już odpali z rury wydechowej wydobywa się biało niebieski dym i czuć nie przepaloną ropę. Jeżeli przekręcę kluczyk i poczekam aż cyknie przekaźnik i powtórzę to 3razy odpala od strzała. Świece są nowe, przekaźnik przekładany z innego auta, sprawdzany vagiem zero błędów.Mechanik powiedział że ten typ tak ma. Proszę o jakieś sugestie co może być przyczyną. |
Autor: | Cyklon [ poniedziałek, 30 grudnia 2013, 10:18 ] |
Tytuł: | Re: Problemy z odpaleniem |
jaki stary filtr paliwa? |
Autor: | gregorfanty [ poniedziałek, 30 grudnia 2013, 12:58 ] |
Tytuł: | Re: Problemy z odpaleniem |
Filtr paliwa i powietrza wymieniany był ok 1.5roku temu od tamtej pory przejechałem 12tyś km.W tamtą zimę wymieniane były wszystkie świece. |
Autor: | Kenobi [ poniedziałek, 30 grudnia 2013, 13:25 ] |
Tytuł: | Re: Problemy z odpaleniem |
gregorfanty napisał(a): .Mechanik powiedział że ten typ tak ma gregorfanty napisał(a): sprawdzany vagiem zero błędów jeśli ten mechanik tak powiedział i do tego jego diagnoza samochodu ogranicza się tylko do odczytania błędów to zacząłbym od jego zmiany na kogoś kto się zna na silnikach TDI gregorfanty napisał(a): Otóż mam problem z odpalaniem bez względu czy jest zimny czy ciepły silnik gregorfanty napisał(a): Gdy odpalam samochód muszę kręcić ok10s, a gdy już odpali z rury wydechowej wydobywa się biało niebieski dym i czuć nie przepaloną ropę. jesteś pewny, że te objawy są bez względu na temperaturę silnika ?? gregorfanty napisał(a): Filtr paliwa i powietrza wymieniany był ok 1.5roku temu od tamtej pory przejechałem 12tyś km.W tamtą zimę wymieniane były wszystkie świece. zaraz po wymianach było dobrze czy cały czas występował problem ? teraz co ja bym sprawdził gdybym miał ci pomóc: ręcznie: czy świece grzeją ( jedynym w 100% pewnym sposobem jest wykręcenie każdej po kolei ), czy dochodzi paliwo - czyli czy nie zacina się immo lub zawór odcinający na pompie, może kostka stacyjki bo kilkukrotne przekręcanie kluczyka na filtr paliwa wpływu raczej nie ma vagiem: jakie są odczyty z czujników temperatury na zimnym i na ciepłym silniku jakie są wartości kąta wtrysku zaraz po uruchomieniu jaka jest dawka startowa paliwa jakie są wartości sterowania nastawnikami pompy |
Autor: | rotor [ poniedziałek, 30 grudnia 2013, 20:17 ] |
Tytuł: | Re: Problemy z odpaleniem |
Szczególnie kąt wtrysku, jeśli możliwe na rozgrzanym silniku. Są fachowcy którzy ustawiają rozrząd na "swoje znaki" nawet nie wiedzą ze podczas wymiany rozrządu istnieje potrzeba regulacji tego parametru. |
Autor: | ALTRIM [ poniedziałek, 30 grudnia 2013, 23:29 ] |
Tytuł: | Re: Problemy z odpaleniem |
najbardziej irytujący tekst "ten typ tak ma" - zmień mechanika |
Autor: | gregorfanty [ środa, 1 stycznia 2014, 16:33 ] |
Tytuł: | Re: Problemy z odpaleniem |
W tym tygodniu sprawdzę świece a w przyszłym podjadę na warsztat, żeby sprawdzili to wszystko co napisał Kenobi .Mam nadzieję, że będą wiedzieli o co chodzi.Jeszcze tam nie byłem, ale podobno mają tam sprzęt full wypas. Jak sprawdzić Immobilizer i zawór odcinający na pompie?Może sam dam radę to ogarnąć? |
Autor: | maja [ środa, 1 stycznia 2014, 17:21 ] |
Tytuł: | Re: Problemy z odpaleniem |
Witaj , zawór odcinający to cewka elektromagnetyczna. Po podłączeniu luźnego przewodu ( + ) od aku do nakrętki powinieneś poczuć w palcach tykanie .Wtedy rdzeń w środku podnosi się i puszcza paliwo. |
Autor: | Bercik [ sobota, 4 stycznia 2014, 19:10 ] |
Tytuł: | Re: Problemy z odpaleniem |
Witam serdecznie w Nowym Roku . Podepne sie do tematu. Mam problem z odpalanie na cieplym silniku. Pojawilo sie to nagle. Zimny na strzal, chwile zadymi na siwo-niebiesko - cieply dluuugo kreci. Pozatym wg mnie reszta ok. W zwiazku z tym goraca prosba. Chce zrobic logi zanim zaczne marnowac czas i kase. Czy jest ktos z okolic Zielonej Gory kto ogarnie temat ? Z gory dziekuje. |
Autor: | Radauskas [ sobota, 4 stycznia 2014, 19:12 ] |
Tytuł: | Re: Problemy z odpaleniem |
Zrób test przelewowy . Nalej do butelki wody i polej na gorącym silniku głowicę pompy wtryskowej. Jak zapali to głowica pompy ( czyli pompa ) do regeneracji. |
Autor: | Bercik [ sobota, 11 stycznia 2014, 12:43 ] |
Tytuł: | Re: Problemy z odpaleniem |
Witam. Dzieki Radauskas. Niestety nie pomoglo. Przelalem pompe conajmniej 10 l zimnej wody i bez reakcji. Ale zdjalem dekiel z nastawnika. Czysto. Przedmuchalem profilaktycznie. Po zlozeniu i probie odpalenia padl rozrusznik. Wymienilem. Teraz kreci ze silnika malo nie wyrwie i teraz sprawa wyglada tak. Zimny na dotkniecie kluczyka, cieply - troszke lepiej. Wydaje mi sie ze jak odstoi chwilke to "prawie" na strzal, ale tak odrazu po zgaszeniu odrobine dluzej trza krecic. Nie bardzo mam jak teraz to sprawdzic - wyczuc. Poprawilo sie bo dlubalem w nastawniku - czy lepszy rozruch po narawie rozrusznika. Ponawiam prosbe o LOGI kogos z okolic Zielonej Gory. Dzieki. |
Autor: | Radauskas [ sobota, 11 stycznia 2014, 13:11 ] |
Tytuł: | Re: Problemy z odpaleniem |
Bercik napisał(a): Witam. Dzieki Radauskas. Niestety nie pomoglo. Przelalem pompe conajmniej 10 l zimnej wody i bez reakcji.. O tyle pozytywna informacja, ze nie masz ( najprawdopodobniej ) padniętej głowicy w pompie bo to poważny koszt. |
Autor: | FocusMED [ sobota, 11 stycznia 2014, 23:16 ] |
Tytuł: | Re: Problemy z odpaleniem |
Podnieś VAGiem dawkę rozruchową. |
Autor: | Markub2 [ niedziela, 12 stycznia 2014, 00:08 ] |
Tytuł: | Re: Problemy z odpaleniem |
Trochę się podłączę i zapytam czy znacie kogoś z okolicy Zielonej Góry co by osłuchał auto i sprawdził Vagiem. Sam mam bardzo mało doświadczenie a poza tym nie mogę wszystkich bloków spradzić bo np w Mega block w grupie 000 mam info że nie mam odpowiedniej licencji czy jakoś tak. Podsumowując polecicie kogoś? A może jakiś znajomy? |
Autor: | krzyszt12 [ niedziela, 12 stycznia 2014, 12:02 ] |
Tytuł: | Re: Problemy z odpaleniem 2 4 |
mam problem z odpalaniem na zimnym świece są ok grzeją . 10 s kręcić jak odpali pokazuję się dym biało niebieski to nie spalona ropa na ciepłym jest ok niem żadnych problemów ,,,,, |
Autor: | Kenobi [ niedziela, 12 stycznia 2014, 12:39 ] |
Tytuł: | Re: Problemy z odpaleniem 2.5 TDI |
nie zauważyłeś, że to temat o silniku 2.5TDI ?? to trochę inna bajka niż 2.4D - o tym jest sporo tematów na forum, wystarczy poczytać |
Autor: | witek08300 [ niedziela, 12 stycznia 2014, 19:13 ] |
Tytuł: | Re: Problemy z odpaleniem 2.5 TDI |
A nie mogę to być wężyki przelewowe... że puszczają powietrze? |
Autor: | Romson36 [ sobota, 10 grudnia 2016, 20:46 ] |
Tytuł: | Re: Problemy z odpaleniem 2.5 TDI |
Witam, Koledzy od niedawna stałem się posiadaczem VW T4 2.5 TDI 88KM -silnik AYY ! Mam problem z odpaleniem zimnego silnika a jak już zapali to strasznie dymi na biało i początkowo nim rzuca tj. nierówno pracuje ( po dodaniu gazu obroty się normują ), aż do momentu gdy silnik osiągnie temperaturę ( nagrzany -niestety jestem laikiem) ! Gdy kupowałem samochód silnik był już rozgrzany i palił idealnie ! Do tej pory wymieniłem świece żarowe ponieważ 2 były spalone czujnik temperatury 4 -piny ,sprawdziłem przekaźnik ( u mnie nr 103 ) i chyba jest ok ponieważ tyka ! Po założeniu świec jeszcze raz sprawdziłem czy na "fajkach" jest napięcie do zasilania świec i czy same świece mimo ,że nowe to są sprawne i jest ok . Dziś podmieniłem czujnik temperatury 2 -piny ,ale niestety nie pomogło objawy są takie same nadal !Kolega ,który jest mechanikiem podpowiada ,że silnik pewnie nie ma kompresji i nadaje się tylko do remontu !? Zanim jednak podejmę się "kapitalki" chciałbym mieć pewność ,że wykluczyłem możliwe wszystkie mniej kosztowne metody! Proszę o pomoc ponieważ moja wiedza się na tym kończy i jestem bezradny . Z góry dziękuję |
Autor: | Kenobi [ sobota, 10 grudnia 2016, 22:36 ] |
Tytuł: | Re: Problemy z odpaleniem 2.5 TDI |
Wystarczyło by poczytać trochę forum i od razu byś się zorientował, że twój kolega mechanik nie ma pojęcia o silnikach TDI, to tak złośliwie na wstępie, bo zanim się zacznie cokolwiek wymieniać robi się diagnozę komputerową ( jest to silnik sterowany elektronicznie ) i jest to czynność najtańsza do wykonania z możliwych. Ta zapewne by wykazała źle ustawiony kąt wtrysku czego klasycznym objawem jest to co opisałeś i jest to wszystko kilkadziesiąt razy na forum w różnych miejscach opisane. Tu powyżej też. Także nie panikuj tylko znajdź kogoś kto ma pojęcie o TDI i ci to ustawi. |
Autor: | Adampio [ sobota, 10 grudnia 2016, 22:45 ] |
Tytuł: | Re: Problemy z odpaleniem 2.5 TDI |
Romson36 napisał(a): Kolega ,który jest mechanikiem podpowiada ,że silnik pewnie nie ma kompresji i nadaje się tylko do remontu !? To niech kolega nie podpowiada tylko zmierzy to ciśnienie.
|
Strona 1 z 3 | Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |