T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 11:56

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 59 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 10 grudnia 2016, 22:49 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Adampio napisał(a):
To niech kolega nie podpowiada tylko zmierzy to ciśnienie.

Prościej podpiąć się VAGiem, i po 10 minutach wiesz czy jest sens mierzenia kompresji


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 10 grudnia 2016, 22:54 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 8 grudnia 2016, 22:45
Posty: 15
Lokalizacja: Oława
model: VW T4
silnik: 2.5 88KM AYY

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Pewnie!!! Tak jak radzisz właśnie zrobię ....
Kenobi proszę podaj mi parametry dla prawidłowo ustawionego kąta wtrysku dla mojego silnika -oczywiście jeśli to możliwe i znasz takowe !?Dziś przyjedzie do mnie kolega z VAGiem i chciałbym zczytać wartości tylko nie wiem jak i gdzie ... Z góry dziękuję


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 11 grudnia 2016, 16:15 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
wchodzisz w blok 01 silnik, potem w 08 meas blocks :
- tam w grupę 004 i parametr w 2 okienku ma się pokrywać z tym w trzecim okienku i tyle. dla rozgrzanego silnika w okolicach 0.5 BDTC
- lub w grupę 000 i drugie okienko około 45-50
ogólne zasady tu:
viewtopic.php?f=15&t=2850


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 11 grudnia 2016, 17:56 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 8 grudnia 2016, 22:45
Posty: 15
Lokalizacja: Oława
model: VW T4
silnik: 2.5 88KM AYY

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Już sprawdziłem odczyty wg VAGA na rozgrzanym silniku do 90 stopni ! I tak w grupie 0000 i drugim okienku odczyty wahają się od 0,38 do 0,42 max ! Kolega podpowiada mi ,że podkręcimy go na pompie przy późniejszej diagnozie z VAGiem i powinno być ok! Mam tylko pytanie czy rozbieżność w moim przypadku jest duża i faktycznie jej korekta mocno wpłynie na rozruch zimnego silnika !?

Chciałem też podziękować Koledze KENOBIEMU ponieważ jego pomoc jest dla mnie nieoceniona ! Po wielu wizytach w warsztatach i zostawieniu tam mnóstwa pieniędzy mam nadzieje ,że dzięki wytycznym i podpowiedziom ze strony Kolegi Kenobi dojdę w czym tkwi problem :)


Ostatnio edytowano niedziela, 11 grudnia 2016, 18:06 przez Kenobi, łącznie edytowano 1 raz
post pod postem, proszę używaj opcji Edycja


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 11 grudnia 2016, 18:06 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Na pewno jest opóźniony co ma wpływ na rozruch.
Dla mnie najbardziej miarodajne są odczyty grupy 004, tam są dokładne parametry w stopniach co żąda ECU, a co jest w rzeczywistości. Do tego widać tam pracę zaworu regulującego kąt. Zrób logi grupy 004 to ci odpowiem. Najpierw zimnego silnika po rozruchu, a potem gorącego.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 11 grudnia 2016, 18:10 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 8 grudnia 2016, 22:45
Posty: 15
Lokalizacja: Oława
model: VW T4
silnik: 2.5 88KM AYY

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Jasne jak tylko będę miał znów dostęp do VAGA ! Myślę ,że do wtorku powinienem coś wkleić ....Raz jeszcze dzięki .....


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 11 grudnia 2016, 18:19 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12294
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Kup sobie sam kabelek kkl i sam ogarniesz bez proszenia się.


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 11 grudnia 2016, 22:07 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 8 grudnia 2016, 22:45
Posty: 15
Lokalizacja: Oława
model: VW T4
silnik: 2.5 88KM AYY

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Właśnie tak zrobiłem kupiłem kabel na allegro i zamierzam dzięki Waszej pomocy sam zgłębiać temat, ponieważ nie mam zamiaru szybko rozstawać się z moją T4 ! Gdybyście mogli tylko podać stronę gdzie znajdę oprogramowanie z VAGiem było by super ...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 12 grudnia 2016, 21:09 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Romson36 napisał(a):
Właśnie tak zrobiłem kupiłem kabel na allegro i zamierzam dzięki Waszej pomocy sam zgłębiać temat, ponieważ nie mam zamiaru szybko rozstawać się z moją T4 ! Gdybyście mogli tylko podać stronę gdzie znajdę oprogramowanie z VAGiem było by super ...

viewtopic.php?f=15&t=10680&p=164011&hilit=dropbox+wywali%C5%82#p164011


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 13 grudnia 2016, 22:06 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 8 grudnia 2016, 22:45
Posty: 15
Lokalizacja: Oława
model: VW T4
silnik: 2.5 88KM AYY

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam,
dziś znów kolejny raz podchodziłem do swojej T4 z zamiarem przestawienia kąta wtrysku przy użyciu Vaga tak jak radził Kenobi ! Otóż jak ściągnąłem obudowę rozrządu kolega który mi pomagał w przeprowadzeniu diagnozy zauważył ,że wężyk paliwowy przy pompie ( przeźroczysty ) jest uszkodzony i delikatnie się "poci" ! Zrobiłem prowizorkę i chyba jest ok ,ale jutro mam zamiar kupić filtr i nowy wężyk prowadzący do filtra paliwa i go wymienić . Zauważył również ,że wężyki spięte z filtrem paliwa zaciśnięte są trytkami ( poprzedni właściciel mówił mi ,że filtr wymieniał :)) Nie wiem jak nieszczelność ma się do zapalanie ,ale w wężyku nadal są zauważalne pęcherzyki powietrza ! Stąd też pytanie czy pompa sama się odpowietrzy ?
Idąc dalej do ustawienia kąta wtrysku ten jak już Kenobi podpowiedział był opóźniony natomiast teraz jest przyspieszony ponieważ jego wartości na rozgrzanym silniku w grupie 0000 w 2 okienku wahają się od 0,58 do max 0,65 ! Oczywiście to przyspieszenie jest wynikiem mojej regulacji rolek ! Specjalnie zostawiłem przyspieszony żeby zobaczyć czy jutro podczas uruchamiania T4 coś się zmieni ...Jak tylko kolega podeśle mi odczyty z dzisiejszej diagnozy wkleję je !

Kenobi oto linki do logów o których wspominałeś ! W wolnej chwili rzuć na nie okiem i napisz co o tym sądzisz ....:
http://vaglog.pl/log-004_Q839W.html
http://vaglog.pl/log-000_004_y3vFUG.html


Ostatnio edytowano wtorek, 13 grudnia 2016, 22:43 przez niebieski-n2, łącznie edytowano 1 raz
post pod postem, proszę używaj opcji Edycja


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 13 grudnia 2016, 23:07 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Logi wyglądają dobrze. Dalsze regulacje bym odpuścił dopóki nie zlikwidujesz na 100% zapowietrzenia, bo ECU na brak paliwa reaguje próbami regulacji kąta wtrysku ( dlatego wahania ) itp. więc ustawianie nie ma sensu.
Pompa się odpowietrzy bez problemu sama.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 14 grudnia 2016, 18:41 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 31 stycznia 2016, 20:36
Posty: 169
Lokalizacja: Dębica
model: T4
silnik: 2.5 TDI
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 19 razy
Pomógł: 10 razy
Moja T4 2.5 też ciężko paliła poniżej połowy baku. Zmieniłem filtr wezyki sprawdzałem nic nie pomogło. Wymieniłem zaworek zwrotny bo było też podejrzenie na niego. Problemem okazał się pływak w zbiorniku po wymianie jak ręka odjal i problem znikł teraz już nie mam powietrza w przewodach i auto pali jak trzeba


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 14 grudnia 2016, 22:51 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 8 grudnia 2016, 22:45
Posty: 15
Lokalizacja: Oława
model: VW T4
silnik: 2.5 88KM AYY

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Niestety dziś próba odpalenia po nocy nie przyniosła zamierzonych skutków ! Po regulacji kąta wtrysku nic się nie zmieniło silnik nadal ciężko odpala i dalej dymi aż do momentu rozgrzania ! Jutro mam zamiar wymienić filtr i wężyk paliwowy !
Nawiązując do wypowiedzi kolegi odnośnie problemu z odpaleniem przy połowie zbiornika u mnie chyba to nie jest przyczyna ponieważ auto zatankowane jest do pełna ! Niemniej jednak sprawdzę czy zachodzą jakieś zmiany gdy w baku jest mniej paliwa !
Po wymianie filtra i wężyka mam zamiar zmierzyć ciśnienie na cylindrach pokaże mi to chyba klarowny obraz stanu silnika i ewentualnie rozwieje dalsze dochodzenia :(
Mam tylko jeszcze pytanie ! Dziś jadąc T4 zauważyłem ,że mam problem rozpędzenia go powyżej 3 tys. obrotów - czy to normalne ???


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 15 grudnia 2016, 08:17 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Romson36 napisał(a):
,że mam problem rozpędzenia go powyżej 3 tys. obrotów - czy to normalne ???

Nie ale to już inny temat i nie tutaj, pomogą w diagnozie logi dynamiczne
Romson36 napisał(a):
mam zamiar zmierzyć ciśnienie na cylindrach pokaże mi to chyba klarowny obraz stanu silnika i ewentualnie rozwieje dalsze dochodzenia

Tak trzeba jeśli problemy z odpalaniem nadal są, a wykluczysz kwestie zasilania w paliwo.
Niestety wszystko co wcześniej pisaliśmy nie wyklucza padniętego silnika, możesz jeszcze zrobić logi statyczne grupy 013 i 014 czyli tzw korekcje wtrysków, może ona sporo powiedzieć o kondycji silnika.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 15 grudnia 2016, 19:39 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 8 grudnia 2016, 22:45
Posty: 15
Lokalizacja: Oława
model: VW T4
silnik: 2.5 88KM AYY

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam,
właśnie wróciłem z garażu gdzie wymieniłem filtr paliwa i uszkodzony wężyk przy pompie !
Niestety znów mój zabieg niczego nie zmienił i nadal jest tak jak było !!!
W sobotę podejdę o tematu sprawdzenia ciśnienia na cylindrach . Znów pytanie :
- jak sprawdzić ciśnienie w dieslu ,kiedyś robiłem coś takiego ,ale w benzynie z tego co wiem to nie to samo !?
Proszę o poradę w tej sprawie !. Tak jak kolega Kenobi radzi zrobię jeszcze logi dynamiczne i te z innej grupy co zaraz wkleję...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 17 grudnia 2016, 12:04 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 8 grudnia 2016, 22:45
Posty: 15
Lokalizacja: Oława
model: VW T4
silnik: 2.5 88KM AYY

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Dziwne!!!
Otóż dziś na dworze temperatura -5 C a moja T4 pali lepiej jak jest powyżej zera ! Auto odpaliło od razu ,ale początkowo chodziło nierównomiernie ?
Jeszcze nie sprawdziłem kompresji w braku zegara do mierzenia ,ale mam zamiar dziś zrobić logi !

Kenobi zajrzyj jak możesz do tych logów !?
http://vaglog.pl/log-011_EzY9LU.html
http://vaglog.pl/log-013_iF7v4.html
http://vaglog.pl/log-011_003_z0R3Yl.html


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 17 grudnia 2016, 20:33 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Na szybko to ewidentnie przepływka ma o wiele za mały odczyt ( grupa 003 ), albo jest uszkodzona albo coś dusi silnik ( katalizator, padnięta turbina )
Więcej logów potrzeba, grupa 010, 008 najlepiej komplet dynamicznych.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 17 grudnia 2016, 22:12 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 8 grudnia 2016, 22:45
Posty: 15
Lokalizacja: Oława
model: VW T4
silnik: 2.5 88KM AYY

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Jasne logi zrobię jak najszybciej i wrzucę ! Tymczasem postaram się podmienić przepływkę ewentualnie poszukam nieszczelność !!!
Objawy dziwne :
-na pierwszych trzech biegach mogę rozpędzić auto do np. 4 tys, prędkości obrotowej .Natomiast na 4 i 5 biegu ciężko mi przekroczyć 3 tyś. obrotów !?Dodam tylko ,że na postoju kręci się na maxa i nic go nie dławi ....


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 18 grudnia 2016, 14:02 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12294
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Diodę wrzuć na próbę


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 18 grudnia 2016, 22:23 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 8 grudnia 2016, 22:45
Posty: 15
Lokalizacja: Oława
model: VW T4
silnik: 2.5 88KM AYY

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Po rozmowie z Kenonim poszedłem sprawdzić czy w wężyku paliwowym nadal zbiera się powietrze i nieeee...
Zauważyłem natomiast ,że spadł mi chyba poziom płynu chłodniczego .Ponieważ samochodem nie poruszam się na co dzień ciężko mi to w 100% sprawdzić niemniej jednak wydaje mi się ,że uszczelka pod głowicą - zobaczymy po kilku jazdach !
Zastosuje metodę diody jak kolega wyżej podpowiada tylko znajdę na forum sposób jak tego dokonać !?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 59 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB