T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest wtorek, 19 marca 2024, 07:55

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 65 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 26 września 2013, 10:51 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 17 listopada 2010, 20:32
Posty: 355
Lokalizacja: Lipka
model: VW
silnik: AXG

Podziękował: 8 razy
Pomógł: 7 razy
Chciałbym sie podzielić cenną informacją .. Sprawdzone na wielu T4 2.5 tdi 150 koni , a więc podam przykład t4 700.000km wymiana śrub na stopach wału korbowego (koszt w aso około 70zł komplet) i t4 dolatała do 1.300.000km !!! i silnik nie rozbierany oprócz miski olejowej :) jest to podpowiedz jeśli chcecie uniknąć przygód typu dziura w misce olejowej po urwanej śrubie lub stopy wału (kiedyś mi sie przytrafiło) może sie też urwać i tylko spadnie do miski i co za tym idzie dramatyczne stuki z silnika .


_________________
viewtopic.php?f=30&t=1729


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 26 września 2013, 18:54 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2011, 10:17
Posty: 873
Lokalizacja: Łódź/Warszawa
model: T4 Ambulans
silnik: 2.4, 2.5

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 57 razy
Wybacz ale w żadnym silniku nie tylko w VW ni zdarzyło mi się odkręcenie śrub stopek korbowodów. Osobiście słyszałem o jednym takim przypadku po nieprawidłowym montażu.


_________________
Gdyby któryś z kolegów z Łodzi lub okolic chciał nieodpłatnie skorzystać z VAGa to zapraszam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 26 września 2013, 19:05 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 11 grudnia 2012, 19:51
Posty: 440
Lokalizacja: OPO
opis: Sekcja Dolnośląsko-Opolska
model: T4 Caravelle
silnik: AXG

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 25 razy
...jest to problem przede wszystkim chipowanych 150-tek, ostatnimi czasy kiedy silniki nabyły już dosyć duże przebiegi można coraz częściej czytać na zagranicznych forach o takim problemie, objawy na biegu jałowym jak by się orzechy mieszały lub chrząszcz cykał, rozwiązanie nowe oryginalny lub tuningowe wzmacniane z 2,2turbo np: ARP 204 5404

http://www.s-tec-tuning.de/shop/product ... cts_id=365


_________________
VW T4 Krotki Caravelle 2001 2,5TDI AXG 150PS (+20% by Czarek)
Seat Alhambra 2004 1,9PD TDI BLT 130PS (180PS)
Zuzycie paliwa


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 26 września 2013, 19:17 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7424
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 800 razy
FocusMED napisał(a):
zdarzyło mi się odkręcenie śrub stopek korbowodów.

tu nie chodzi o odkręcenie tylko urwanie i jest to dość szeroko opisywana przypadłość 151km, głównie AHY bo podobno w AXG zmienili śruby


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 26 września 2013, 21:48 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
FocusMED napisał(a):
Wybacz ale w żadnym silniku nie tylko w VW ni zdarzyło mi się odkręcenie śrub stopek korbowodów. Osobiście słyszałem o jednym takim przypadku po nieprawidłowym montażu.

Bardzo normalne np.w silnikach cdi mercedesa zwłasza w sprinterach


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 26 września 2013, 22:27 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 9 grudnia 2010, 23:31
Posty: 194
Lokalizacja: Krosno
opis: TDI
TYLKO DLA
INTELIGENTNYCH
model: T4 LONG
silnik: 2.5TDI AJT

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 5 razy
przy przebiegu 1 300 000 km to juz chyba ACV-ka miała z 60PS a tłoki latały jak żyd po pustym sklepie:)

Jakoś nie bardzo wierzę w takie przebiegi bezobsługowo.


_________________
TDI----TYLKO DLA INTELIGENTNYCH!!!!


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 26 września 2013, 22:30 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Prowadnic zaworowych na pewno nie było no chyba że uszczelki wymieniane były między czasie


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 26 września 2013, 22:53 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 21 lipca 2011, 23:04
Posty: 1043
Lokalizacja: PCT-landia
model: Transporter
silnik: 1.9

Podziękował: 17 razy
Pomógł: 41 razy
Miałem lt-ka tdi z przebiegiem 700 tkm.Przez moją głupotę (wymiana na turbiny na regenerowaną - nigdy więcej w życiu moim nie kupię takiego g... jak regenerowane turbo [trzy razy wymieniana])mniejsza z tym.Niepotrzebnie wymieniłem słupek .Rozebrałem stary na części. Panowie !!! panewki były jak żyletki .Wał był wyślizgany(,ze chyba żaden szlif by nie chwycił.Silnik chodził normalnie ,sprężanie było w miarę równe i do przyjęcia.Ale 1.3 mln km nie ma takiej opcji przy tym przebiegu nic nie było robione,po oryginalnych panewkach i pierścieniach nie było by śladu. Także 7-8 setek to max co da radę 2.5 tdi bez remontu.


_________________
Z każdym dniem mojego życia
nieustannie zwiększa się liczba tych,którzy
mogą pocałować mnie w ...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 27 września 2013, 01:03 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 9 października 2012, 00:50
Posty: 379
Lokalizacja: Elbląg
model: T4
silnik: 1.9 TDI AHU
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 36 razy
chemik211 napisał(a):
FocusMED napisał(a):
Wybacz ale w żadnym silniku nie tylko w VW ni zdarzyło mi się odkręcenie śrub stopek korbowodów. Osobiście słyszałem o jednym takim przypadku po nieprawidłowym montażu.

Bardzo normalne np.w silnikach cdi mercedesa zwłasza w sprinterach


Zwłaszcza w tych po jakiejś zabawie z nieudolnym podnoszeniem mocy poprzez jakieś tam boxy albo mapy.
Tylko,że na podporach wału rozciągały się śruby, luzowały, i wpadały do miski.


_________________
Niechętnie zjeżdżam na bok, żeby zapytać kogoś o drogę, bo to oznaczałoby, że ten ktoś pod pewnym względem jest mądrzejszy ode mnie. A na pewno tak nie jest, bo ja siedzę sobie wygodnie w cieplutkim samochodzie, a on włóczy się pieszo.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 27 września 2013, 06:34 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2011, 10:17
Posty: 873
Lokalizacja: Łódź/Warszawa
model: T4 Ambulans
silnik: 2.4, 2.5

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 57 razy
cybkryst napisał(a):
chemik211 napisał(a):
FocusMED napisał(a):
Wybacz ale w żadnym silniku nie tylko w VW ni zdarzyło mi się odkręcenie śrub stopek korbowodów. Osobiście słyszałem o jednym takim przypadku po nieprawidłowym montażu.

Bardzo normalne np.w silnikach cdi mercedesa zwłasza w sprinterach


Zwłaszcza w tych po jakiejś zabawie z nieudolnym podnoszeniem mocy poprzez jakieś tam boxy albo mapy.
Tylko,że na podporach wału rozciągały się śruby, luzowały, i wpadały do miski.


Może tak być, ja mam dwa sprintery 2.7 i 2.9 i tam takich problemów nie ma w T4 na szczęście na razie też nie.


_________________
Gdyby któryś z kolegów z Łodzi lub okolic chciał nieodpłatnie skorzystać z VAGa to zapraszam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 27 września 2013, 07:36 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
2,9 to jest pancerna konstrukcja ale już silniki cdi to jest porażka


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 27 września 2013, 07:59 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 3 lipca 2012, 22:40
Posty: 320
Lokalizacja: Skoczów
model: T4 laweta
silnik: 2.5 ACV swap 130KM

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 12 razy
barti87 napisał(a):
Chciałbym sie podzielić cenną informacją .. Sprawdzone na wielu T4 2.5 tdi 150 koni , a więc podam przykład t4 700.000km wymiana śrub na stopach wału korbowego (koszt w aso około 70zł komplet) i t4 dolatała do 1.300.000km !!! i silnik nie rozbierany oprócz miski olejowej :) jest to podpowiedz jeśli chcecie uniknąć przygód typu dziura w misce olejowej po urwanej śrubie lub stopy wału (kiedyś mi sie przytrafiło) może sie też urwać i tylko spadnie do miski i co za tym idzie dramatyczne stuki z silnika .




1.300.000 tyś. to robią ale silniki w dużych autkach gdzie moment uzyskuje się w granicach 1200-1500 obrotów i tak się leci 1000km:) np. MB V8 OM421-442 gdzie po takim przebiegu to dobrze dotarty,ale w T4 to niestety ale moim skromnym zdaniem nie dotrzyma!!


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 29 września 2013, 11:54 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 17 listopada 2010, 20:32
Posty: 355
Lokalizacja: Lipka
model: VW
silnik: AXG

Podziękował: 8 razy
Pomógł: 7 razy
motoria napisał(a):
Miałem lt-ka tdi z przebiegiem 700 tkm.Przez moją głupotę (wymiana na turbiny na regenerowaną - nigdy więcej w życiu moim nie kupię takiego g... jak regenerowane turbo [trzy razy wymieniana])mniejsza z tym.Niepotrzebnie wymieniłem słupek .Rozebrałem stary na części. Panowie !!! panewki były jak żyletki .Wał był wyślizgany(,ze chyba żaden szlif by nie chwycił.Silnik chodził normalnie ,sprężanie było w miarę równe i do przyjęcia.Ale 1.3 mln km nie ma takiej opcji przy tym przebiegu nic nie było robione,po oryginalnych panewkach i pierścieniach nie było by śladu. Także 7-8 setek to max co da radę 2.5 tdi bez remontu.


aż normalnie sie gotuje we mnie jek to czytam ... 1.300.000 i sie nie pomyliłem to jest t4 nie t5 ;)

ile to jest t4 w ogłoszeniach przebieg : 205.000 ; albo taki modny 272 lub 273.000km a w rzeczywistości 900.000km i one dalej chcą żyć nie jeden pewnie taką jeździ i o tym nie wie. a co do lt nie bd sie rozpisywał bo nie wiem czy byłeś 1właścicielem , ale jeśli nie to pewnie też nie weisz ile naprawde nakulał sie twój lt .(i może to są te same silniki ale trzeba by sie zastanowić czy można to porównywać , podam przykład audi a6 też ma 2.5tdi i pewnie nie wozi takich ciężarów jak t4 a na pewno nie takie jak LT)


_________________
viewtopic.php?f=30&t=1729


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 29 września 2013, 13:18 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 3 lipca 2013, 00:00
Posty: 496
opis: IS 300 18r, Civic IX 16r, Ducato 15r, FZ1 Fazer 12r
model: T4 2000 Escapade I
silnik: ACV 2.5

Podziękował: 20 razy
Pomógł: 11 razy
Jakie przebiegi mają wasze ACV-ki ale tak na serio...mój ma co najmniej 350tysi rok 2001 jestem 3 właścicielem na zegarze jest oczywiście 100tysięcy mniej, myślę że górna granica dla tego silnika to 800tysięcy km, choć tu zależy czy to przeładowywany dostawczy czy osobówka no i oczywiście jak był serwisowany. Wszelkie chipowanie też nie wydłuża żywotności pieca.


_________________
------------


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 29 września 2013, 13:45 
mój ma 450.000 chrupek nie bierze oliwy ,śmiga jak by nowe życie dostał .bo był kupiony prawie na kilogramy


Góra
   
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 29 września 2013, 14:38 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9354
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 550 razy
Ja się dba o silnik to i milion przejedzie. W sprinterze 316cdi jest nastukane około 850~870kkm i tyle gdzies na liczniku jest i silnik na pełnym syntetyku 5w40 smiga , oleju od zmiany do zmiany co 15kkm się nie dolewa choc fakt jak przy zalaniu jest max to przy spuszczaniu jest z 2mm powyzej minimum i w silnik odpukac jeszcze nigdy ingerencji nie było mechanika. Jak dobije do miliona to wtedy moze się sypac co chce... wtedy mozna spokojnie go zezłomować albo jako relikt pozostawic. A ile się opini nasluchałem ze ten silnik nie dozyje nawet 600kkm... Takze w/g mnie i 2,5tdi w t4 dobije spokojnie do miliona jak ktos tego silnika nie katowal wczesniej i nie oszczędzał na częsciach eksploatacyjnych.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 29 września 2013, 18:53 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2011, 10:17
Posty: 873
Lokalizacja: Łódź/Warszawa
model: T4 Ambulans
silnik: 2.4, 2.5

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 57 razy
Ja mam w 2.4D i 2.5 TDI grubo ponad 750 000 i nic się nie dzieje, co prawda 2.4D już łyka olej ale odpala i jeździ bez problemu.


_________________
Gdyby któryś z kolegów z Łodzi lub okolic chciał nieodpłatnie skorzystać z VAGa to zapraszam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 29 września 2013, 20:01 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 17 listopada 2010, 20:32
Posty: 355
Lokalizacja: Lipka
model: VW
silnik: AXG

Podziękował: 8 razy
Pomógł: 7 razy
FocusMED napisał(a):
Ja mam w 2.4D i 2.5 TDI grubo ponad 750 000 i nic się nie dzieje, co prawda 2.4D już łyka olej ale odpala i jeździ bez problemu.


ja wziąłem przykład z kolegi i kuzyna co mają po 8szt T4 (przewóz osób) i w moim zmieniłem śruby przy 600.000 to nie jest wielki majątek a i roboty dużo też nie ma


_________________
viewtopic.php?f=30&t=1729


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 29 września 2013, 20:09 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Dla tego silnika 700-800tyś.km później to juz ruletka, jedno co jest pewne przy takich przebiegach panewek nie bedzie , a najlepsze jest to że nie będzie ich słychac


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 29 września 2013, 20:25 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 3 lipca 2013, 00:00
Posty: 496
opis: IS 300 18r, Civic IX 16r, Ducato 15r, FZ1 Fazer 12r
model: T4 2000 Escapade I
silnik: ACV 2.5

Podziękował: 20 razy
Pomógł: 11 razy
To może przy 600tyś wymienić i panewki i śruby na korbach ?


_________________
------------


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 65 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB