T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest wtorek, 19 marca 2024, 06:22

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 65 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 29 września 2013, 23:08 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 21 lipca 2011, 23:04
Posty: 1043
Lokalizacja: PCT-landia
model: Transporter
silnik: 1.9

Podziękował: 17 razy
Pomógł: 41 razy
TRUST napisał(a):
To może przy 600tyś wymienić i panewki i śruby na korbach ?


Oooo... dobrze kombinujesz. ;)


_________________
Z każdym dniem mojego życia
nieustannie zwiększa się liczba tych,którzy
mogą pocałować mnie w ...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 29 września 2013, 23:20 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 17 listopada 2010, 20:32
Posty: 355
Lokalizacja: Lipka
model: VW
silnik: AXG

Podziękował: 8 razy
Pomógł: 7 razy
TRUST napisał(a):
To może przy 600tyś wymienić i panewki i śruby na korbach ?


to nie głupie .


_________________
viewtopic.php?f=30&t=1729


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 2 października 2013, 08:57 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 22 listopada 2012, 11:50
Posty: 50
Lokalizacja: Łódz
model: t4 Caravelle
silnik: 2.5 tdi

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
Mój ACV ma nalatane prawie 500tyś, i odpukać... hula jak należy. A kondycja motoru i nie tylko zależy od tego, jak każdy poprzednik i my dbamy o maszynę, bo nie oszukujmy się znajdzie się tu takich paru, co olej wymienią raz na 3 lata, filtry również, jak coś stuka to się czeka puki się nie urwie itd.. a później POPSUŁO SIĘ<szok> co za złom,przecież to T4 wół roboczy miał się nie psuć.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 2 października 2013, 10:31 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 17 listopada 2010, 20:32
Posty: 355
Lokalizacja: Lipka
model: VW
silnik: AXG

Podziękował: 8 razy
Pomógł: 7 razy
2.5 tdi trzeba przyznać to mocne jednostki bardzo wytrzymałe i udane , ja chciałem tylko podpowiedzieć te busy o których mówie to takie którymi jeżdżą różni kierowcy(polska-holandia) nie oszczędzają jak to się mówi "pełna moc" no więc po kilku przypadkach zaczeliśmy przy większych przebiegach zmieniać te śruby nie mówie że każde z nich dolatało miliona bez zaglądania pod maske takich przypadków jak ten co dolatał bez "rozbierania silnika" jest pewnie nie wiele bez rozbierania nie licząc miski żeby sie tam dostać ;)


_________________
viewtopic.php?f=30&t=1729


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 11 października 2013, 14:48 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 21 kwietnia 2013, 12:20
Posty: 87
Lokalizacja: Gościszewo k.Malborka
model: Caravelle
silnik: 2,5 102KM ACV

Podziękował: 15 razy
Pomógł: 1 raz
TRUST napisał(a):
Jakie przebiegi mają wasze ACV-ki ale tak na serio...mój ma co najmniej 350tysi rok 2001 jestem 3 właścicielem na zegarze jest oczywiście 100tysięcy mniej, myślę że górna granica dla tego silnika to 800tysięcy km, choć tu zależy czy to przeładowywany dostawczy czy osobówka no i oczywiście jak był serwisowany. Wszelkie chipowanie też nie wydłuża żywotności pieca.

Mój znajomy miał firmę transportową i woził ludzi do Holandii etc. Wśród swoich aut posiadał m.in. t4 transportera 2002r bodajże 2.5 ACV 102km. Jego samochody katowane były strasznie tym bardziej, że co chwile zmieniał kierowców bo mu jakieś numery robili. Niestety jeden z nich przysnął i rozbił t4. Auto przed wyjazdem w tą felerną trase miało 944 tyś to pamiętam napewno bo przeżywałem, że taki przebieg a wogóle zmęczenia nie widać. Tydzień wcześniej wymienił dwumas a poza tym jakoś za bardzo nie przykładał się do dbania o kondycje silnika tj. olej najtańszy byle był 10w, jak coś pod maską cykało/pukało to zdiagnozował to aż przestało działać. Nie popieram jego podejścia <stop> ale wielki ukłon dla T4 że tyle zniosła męk i katuszy <vw> . Dodam tylko, że kupił auto z przebiegiem ok 200tyś z tego co pamiętam jak opowiadał a serca nie otwierał także oryginalny silnik.

Moja Caravellka ma 338tyś, żadnej książki nie mam do niej ani nie sprawdzałem nigdzie przebiegu ale chodzi jak zegarek i niech tak zostanie. <taniec>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 11 października 2013, 23:48 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 30 maja 2012, 10:15
Posty: 201
Lokalizacja: Jawor-Jastrzębie Zdr.
model: -Latający Holender
silnik: -AJT

Podziękował: 12 razy
Pomógł: 6 razy
Czyli już wiadomo: Górna granica dla T4 to 944 tys km potem następuje zmęczenie kierowcy i trach w drzewo <32>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 11 października 2013, 23:59 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 15 grudnia 2010, 18:00
Posty: 4148
Lokalizacja: Kraków
model: Bestel > Business
silnik: T4 2.5 ACV > AXG

Podziękował: 81 razy
Pomógł: 226 razy
no to pięknie - jak zezłomuje moją T4 będę po 60-tce


_________________
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 11 listopada 2013, 14:00 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 11 listopada 2013, 00:21
Posty: 3
model: T4 Multivan
silnik: 2.5 Tdi 151PS

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam. Jestem nowym użytkownikiem ale mam nadzieję,że dorzucę jakieś tam informację również od siebie :) Apropos śrub o których mowa w temacie. Miałem volvo v70 2.5tdi 140ps po chipie na 169ps. I przytrafiło mi się również to o czym mowa odkręciły mi się śruby jedna cała, druga do połowy i pękła, przy tym pękł mostek trzymający wał, a drugi mostek i śruby od niego znalazłem w misce oczywiście panewka się obróciła i wiadomo jak się to skończyło. Znajomy miał również taki przypadek i również po chipie także warto to kontrolować.

Odnośnie przebiegu miałem caravelle 2.5 tdi 102ps 790 tyś. Śmigała super.

Pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 13 stycznia 2014, 23:16 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): poniedziałek, 29 listopada 2010, 13:16
Posty: 758
Lokalizacja: Dolnośląskie
opis: Sekcja DOLNO-śląsko-opolska
model: T4 acv
silnik: diesel

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 36 razy
A podpowie ktoś jakim momentem mają być dokręcone te śruby?Bo coraz mocniej się zastanawiam nad taką operacją. Przy najbliższej wymianie oleju można by to zrobić,koszta niewielkie a spokój ducha bezcenny:)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 13 stycznia 2014, 23:25 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7424
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 800 razy
W materiałach które ja mam dla wszystkich TDI jest 65Nm dla podpór wału oraz 30Nm + 90st dla stopy korbowodu, jak coś to nie dokręcaj tylko wymień na nowe


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało



Za ten wpis autor Kenobi podziękował: vwpitek (poniedziałek, 13 stycznia 2014, 23:30)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 13 stycznia 2014, 23:29 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): poniedziałek, 29 listopada 2010, 13:16
Posty: 758
Lokalizacja: Dolnośląskie
opis: Sekcja DOLNO-śląsko-opolska
model: T4 acv
silnik: diesel

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 36 razy
Tak,tak tylko nowe.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 15 stycznia 2014, 21:53 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 22 listopada 2012, 11:50
Posty: 50
Lokalizacja: Łódz
model: t4 Caravelle
silnik: 2.5 tdi

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
Z tego co się orientowałem to na tą przypadłość (urywania śrub) to cierpią tylko silniki AHY i AXG a w ACV nic takiego się nie dzieje.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 15 stycznia 2014, 22:19 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 11 grudnia 2012, 19:51
Posty: 440
Lokalizacja: OPO
opis: Sekcja Dolnośląsko-Opolska
model: T4 Caravelle
silnik: AXG

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 25 razy
zoltye30 napisał(a):
Z tego co się orientowałem to na tą przypadłość (urywania śrub) to cierpią tylko silniki AHY i AXG a w ACV nic takiego się nie dzieje.


...na 5 aut z ACV znam jednego z tym problemem, wszystkie te auta służyły do przewozu osobowego, nie chipowane, w przypadku podkręconych aut jest większe prawdopodobieństwo zerwania.
W seryjnym AXG prawdopodobieństwo jest podobno mniejsze bo został poprawiony w stosunku do AHY gdzie części są identyczne z ACV.


_________________
VW T4 Krotki Caravelle 2001 2,5TDI AXG 150PS (+20% by Czarek)
Seat Alhambra 2004 1,9PD TDI BLT 130PS (180PS)
Zuzycie paliwa


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 15 stycznia 2014, 22:56 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Zmienili tylko śruby nic więcej więc nie przesadzajmy że różnica aż taka duża


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 16 stycznia 2014, 11:37 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 11 grudnia 2012, 19:51
Posty: 440
Lokalizacja: OPO
opis: Sekcja Dolnośląsko-Opolska
model: T4 Caravelle
silnik: AXG

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 25 razy
chemik211 napisał(a):
Zmienili tylko śruby nic więcej więc nie przesadzajmy że różnica aż taka duża


...jeżeli to do mnie to się nie zgadzam,
AXG w porównaniu do AHY/ACV ma przede wszystkim inne tłoki i co za tym idzie mniejsze sprężanie
co odciąża spod silnika a do tego inne śruby.
Jest jeszcze poprawiony napinacz rozrządu ale czy to ma wpływ na obciążenie spodu silnika?


_________________
VW T4 Krotki Caravelle 2001 2,5TDI AXG 150PS (+20% by Czarek)
Seat Alhambra 2004 1,9PD TDI BLT 130PS (180PS)
Zuzycie paliwa


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 25 stycznia 2014, 23:19 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): poniedziałek, 29 listopada 2010, 13:16
Posty: 758
Lokalizacja: Dolnośląskie
opis: Sekcja DOLNO-śląsko-opolska
model: T4 acv
silnik: diesel

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 36 razy
Śruby zakupione,dziś odebrane z serwisu vw motorpol.Teraz czekam na wymianę oleju i przy okazji stare śruby pójdą do kosza.A przy okazji spytałem w serwisie czy w AXG są inne śruby.I okazuje się że nie.Wszystkie są takie same.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 25 stycznia 2014, 23:40 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7424
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 800 razy
vwpitek napisał(a):
Wszystkie są takie same.

dzisiaj już nie kupisz starej wersji śrub bez względu na to czy AHY czy AXG już w ETCE są te poprawione śruby wyprodukowane dla AXG


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 25 stycznia 2014, 23:42 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): poniedziałek, 29 listopada 2010, 13:16
Posty: 758
Lokalizacja: Dolnośląskie
opis: Sekcja DOLNO-śląsko-opolska
model: T4 acv
silnik: diesel

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 36 razy
No to się cieszę że to są te lepsze.:)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 26 stycznia 2014, 10:47 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 11 grudnia 2012, 19:51
Posty: 440
Lokalizacja: OPO
opis: Sekcja Dolnośląsko-Opolska
model: T4 Caravelle
silnik: AXG

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 25 razy
...vwpitek jaka cena za taki zestaw?


_________________
VW T4 Krotki Caravelle 2001 2,5TDI AXG 150PS (+20% by Czarek)
Seat Alhambra 2004 1,9PD TDI BLT 130PS (180PS)
Zuzycie paliwa


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 26 stycznia 2014, 17:33 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): poniedziałek, 29 listopada 2010, 13:16
Posty: 758
Lokalizacja: Dolnośląskie
opis: Sekcja DOLNO-śląsko-opolska
model: T4 acv
silnik: diesel

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 36 razy
6,6zł/szt.A co ciekawe w servisie VW koło korony te same śruby 7,5 za/szt.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 65 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB