T4-forum.pl https://www.t4-forum.pl/ |
|
Jak wydłużyć żywotność 2.5 TDI https://www.t4-forum.pl/viewtopic.php?f=6&t=7650 |
Strona 1 z 4 |
Autor: | barti87 [ czwartek, 26 września 2013, 10:51 ] |
Tytuł: | Jak wydłużyć żywotność 2.5 TDI |
Chciałbym sie podzielić cenną informacją .. Sprawdzone na wielu T4 2.5 tdi 150 koni , a więc podam przykład t4 700.000km wymiana śrub na stopach wału korbowego (koszt w aso około 70zł komplet) i t4 dolatała do 1.300.000km !!! i silnik nie rozbierany oprócz miski olejowej jest to podpowiedz jeśli chcecie uniknąć przygód typu dziura w misce olejowej po urwanej śrubie lub stopy wału (kiedyś mi sie przytrafiło) może sie też urwać i tylko spadnie do miski i co za tym idzie dramatyczne stuki z silnika . |
Autor: | FocusMED [ czwartek, 26 września 2013, 18:54 ] |
Tytuł: | Re: Jak wydłużyć żywotność 2.5 TDI |
Wybacz ale w żadnym silniku nie tylko w VW ni zdarzyło mi się odkręcenie śrub stopek korbowodów. Osobiście słyszałem o jednym takim przypadku po nieprawidłowym montażu. |
Autor: | dariuspolo [ czwartek, 26 września 2013, 19:05 ] |
Tytuł: | Re: Jak wydłużyć żywotność 2.5 TDI |
...jest to problem przede wszystkim chipowanych 150-tek, ostatnimi czasy kiedy silniki nabyły już dosyć duże przebiegi można coraz częściej czytać na zagranicznych forach o takim problemie, objawy na biegu jałowym jak by się orzechy mieszały lub chrząszcz cykał, rozwiązanie nowe oryginalny lub tuningowe wzmacniane z 2,2turbo np: ARP 204 5404 http://www.s-tec-tuning.de/shop/product ... cts_id=365 |
Autor: | Kenobi [ czwartek, 26 września 2013, 19:17 ] |
Tytuł: | Re: Jak wydłużyć żywotność 2.5 TDI |
FocusMED napisał(a): zdarzyło mi się odkręcenie śrub stopek korbowodów. tu nie chodzi o odkręcenie tylko urwanie i jest to dość szeroko opisywana przypadłość 151km, głównie AHY bo podobno w AXG zmienili śruby |
Autor: | chemik211 [ czwartek, 26 września 2013, 21:48 ] |
Tytuł: | Re: Jak wydłużyć żywotność 2.5 TDI |
FocusMED napisał(a): Wybacz ale w żadnym silniku nie tylko w VW ni zdarzyło mi się odkręcenie śrub stopek korbowodów. Osobiście słyszałem o jednym takim przypadku po nieprawidłowym montażu. Bardzo normalne np.w silnikach cdi mercedesa zwłasza w sprinterach |
Autor: | pawela122 [ czwartek, 26 września 2013, 22:27 ] |
Tytuł: | Re: Jak wydłużyć żywotność 2.5 TDI |
przy przebiegu 1 300 000 km to juz chyba ACV-ka miała z 60PS a tłoki latały jak żyd po pustym sklepie:) Jakoś nie bardzo wierzę w takie przebiegi bezobsługowo. |
Autor: | chemik211 [ czwartek, 26 września 2013, 22:30 ] |
Tytuł: | Re: Jak wydłużyć żywotność 2.5 TDI |
Prowadnic zaworowych na pewno nie było no chyba że uszczelki wymieniane były między czasie |
Autor: | motoria [ czwartek, 26 września 2013, 22:53 ] |
Tytuł: | Re: Jak wydłużyć żywotność 2.5 TDI |
Miałem lt-ka tdi z przebiegiem 700 tkm.Przez moją głupotę (wymiana na turbiny na regenerowaną - nigdy więcej w życiu moim nie kupię takiego g... jak regenerowane turbo [trzy razy wymieniana])mniejsza z tym.Niepotrzebnie wymieniłem słupek .Rozebrałem stary na części. Panowie !!! panewki były jak żyletki .Wał był wyślizgany(,ze chyba żaden szlif by nie chwycił.Silnik chodził normalnie ,sprężanie było w miarę równe i do przyjęcia.Ale 1.3 mln km nie ma takiej opcji przy tym przebiegu nic nie było robione,po oryginalnych panewkach i pierścieniach nie było by śladu. Także 7-8 setek to max co da radę 2.5 tdi bez remontu. |
Autor: | cybkryst [ piątek, 27 września 2013, 01:03 ] |
Tytuł: | Re: Jak wydłużyć żywotność 2.5 TDI |
chemik211 napisał(a): FocusMED napisał(a): Wybacz ale w żadnym silniku nie tylko w VW ni zdarzyło mi się odkręcenie śrub stopek korbowodów. Osobiście słyszałem o jednym takim przypadku po nieprawidłowym montażu. Bardzo normalne np.w silnikach cdi mercedesa zwłasza w sprinterach Zwłaszcza w tych po jakiejś zabawie z nieudolnym podnoszeniem mocy poprzez jakieś tam boxy albo mapy. Tylko,że na podporach wału rozciągały się śruby, luzowały, i wpadały do miski. |
Autor: | FocusMED [ piątek, 27 września 2013, 06:34 ] |
Tytuł: | Re: Jak wydłużyć żywotność 2.5 TDI |
cybkryst napisał(a): chemik211 napisał(a): FocusMED napisał(a): Wybacz ale w żadnym silniku nie tylko w VW ni zdarzyło mi się odkręcenie śrub stopek korbowodów. Osobiście słyszałem o jednym takim przypadku po nieprawidłowym montażu. Bardzo normalne np.w silnikach cdi mercedesa zwłasza w sprinterach Zwłaszcza w tych po jakiejś zabawie z nieudolnym podnoszeniem mocy poprzez jakieś tam boxy albo mapy. Tylko,że na podporach wału rozciągały się śruby, luzowały, i wpadały do miski. Może tak być, ja mam dwa sprintery 2.7 i 2.9 i tam takich problemów nie ma w T4 na szczęście na razie też nie. |
Autor: | chemik211 [ piątek, 27 września 2013, 07:36 ] |
Tytuł: | Re: Jak wydłużyć żywotność 2.5 TDI |
2,9 to jest pancerna konstrukcja ale już silniki cdi to jest porażka |
Autor: | edibus [ piątek, 27 września 2013, 07:59 ] |
Tytuł: | Re: Jak wydłużyć żywotność 2.5 TDI |
barti87 napisał(a): Chciałbym sie podzielić cenną informacją .. Sprawdzone na wielu T4 2.5 tdi 150 koni , a więc podam przykład t4 700.000km wymiana śrub na stopach wału korbowego (koszt w aso około 70zł komplet) i t4 dolatała do 1.300.000km !!! i silnik nie rozbierany oprócz miski olejowej jest to podpowiedz jeśli chcecie uniknąć przygód typu dziura w misce olejowej po urwanej śrubie lub stopy wału (kiedyś mi sie przytrafiło) może sie też urwać i tylko spadnie do miski i co za tym idzie dramatyczne stuki z silnika . 1.300.000 tyś. to robią ale silniki w dużych autkach gdzie moment uzyskuje się w granicach 1200-1500 obrotów i tak się leci 1000km:) np. MB V8 OM421-442 gdzie po takim przebiegu to dobrze dotarty,ale w T4 to niestety ale moim skromnym zdaniem nie dotrzyma!! |
Autor: | barti87 [ niedziela, 29 września 2013, 11:54 ] |
Tytuł: | Re: Jak wydłużyć żywotność 2.5 TDI |
motoria napisał(a): Miałem lt-ka tdi z przebiegiem 700 tkm.Przez moją głupotę (wymiana na turbiny na regenerowaną - nigdy więcej w życiu moim nie kupię takiego g... jak regenerowane turbo [trzy razy wymieniana])mniejsza z tym.Niepotrzebnie wymieniłem słupek .Rozebrałem stary na części. Panowie !!! panewki były jak żyletki .Wał był wyślizgany(,ze chyba żaden szlif by nie chwycił.Silnik chodził normalnie ,sprężanie było w miarę równe i do przyjęcia.Ale 1.3 mln km nie ma takiej opcji przy tym przebiegu nic nie było robione,po oryginalnych panewkach i pierścieniach nie było by śladu. Także 7-8 setek to max co da radę 2.5 tdi bez remontu. aż normalnie sie gotuje we mnie jek to czytam ... 1.300.000 i sie nie pomyliłem to jest t4 nie t5 ile to jest t4 w ogłoszeniach przebieg : 205.000 ; albo taki modny 272 lub 273.000km a w rzeczywistości 900.000km i one dalej chcą żyć nie jeden pewnie taką jeździ i o tym nie wie. a co do lt nie bd sie rozpisywał bo nie wiem czy byłeś 1właścicielem , ale jeśli nie to pewnie też nie weisz ile naprawde nakulał sie twój lt .(i może to są te same silniki ale trzeba by sie zastanowić czy można to porównywać , podam przykład audi a6 też ma 2.5tdi i pewnie nie wozi takich ciężarów jak t4 a na pewno nie takie jak LT) |
Autor: | TRUST [ niedziela, 29 września 2013, 13:18 ] |
Tytuł: | Re: Jak wydłużyć żywotność 2.5 TDI |
Jakie przebiegi mają wasze ACV-ki ale tak na serio...mój ma co najmniej 350tysi rok 2001 jestem 3 właścicielem na zegarze jest oczywiście 100tysięcy mniej, myślę że górna granica dla tego silnika to 800tysięcy km, choć tu zależy czy to przeładowywany dostawczy czy osobówka no i oczywiście jak był serwisowany. Wszelkie chipowanie też nie wydłuża żywotności pieca. |
Autor: | czarny1x1x [ niedziela, 29 września 2013, 13:45 ] |
Tytuł: | Re: Jak wydłużyć żywotność 2.5 TDI |
mój ma 450.000 chrupek nie bierze oliwy ,śmiga jak by nowe życie dostał .bo był kupiony prawie na kilogramy |
Autor: | Sterciu [ niedziela, 29 września 2013, 14:38 ] |
Tytuł: | Re: Jak wydłużyć żywotność 2.5 TDI |
Ja się dba o silnik to i milion przejedzie. W sprinterze 316cdi jest nastukane około 850~870kkm i tyle gdzies na liczniku jest i silnik na pełnym syntetyku 5w40 smiga , oleju od zmiany do zmiany co 15kkm się nie dolewa choc fakt jak przy zalaniu jest max to przy spuszczaniu jest z 2mm powyzej minimum i w silnik odpukac jeszcze nigdy ingerencji nie było mechanika. Jak dobije do miliona to wtedy moze się sypac co chce... wtedy mozna spokojnie go zezłomować albo jako relikt pozostawic. A ile się opini nasluchałem ze ten silnik nie dozyje nawet 600kkm... Takze w/g mnie i 2,5tdi w t4 dobije spokojnie do miliona jak ktos tego silnika nie katowal wczesniej i nie oszczędzał na częsciach eksploatacyjnych. |
Autor: | FocusMED [ niedziela, 29 września 2013, 18:53 ] |
Tytuł: | Re: Jak wydłużyć żywotność 2.5 TDI |
Ja mam w 2.4D i 2.5 TDI grubo ponad 750 000 i nic się nie dzieje, co prawda 2.4D już łyka olej ale odpala i jeździ bez problemu. |
Autor: | barti87 [ niedziela, 29 września 2013, 20:01 ] |
Tytuł: | Re: Jak wydłużyć żywotność 2.5 TDI |
FocusMED napisał(a): Ja mam w 2.4D i 2.5 TDI grubo ponad 750 000 i nic się nie dzieje, co prawda 2.4D już łyka olej ale odpala i jeździ bez problemu. ja wziąłem przykład z kolegi i kuzyna co mają po 8szt T4 (przewóz osób) i w moim zmieniłem śruby przy 600.000 to nie jest wielki majątek a i roboty dużo też nie ma |
Autor: | chemik211 [ niedziela, 29 września 2013, 20:09 ] |
Tytuł: | Re: Jak wydłużyć żywotność 2.5 TDI |
Dla tego silnika 700-800tyś.km później to juz ruletka, jedno co jest pewne przy takich przebiegach panewek nie bedzie , a najlepsze jest to że nie będzie ich słychac |
Autor: | TRUST [ niedziela, 29 września 2013, 20:25 ] |
Tytuł: | Re: Jak wydłużyć żywotność 2.5 TDI |
To może przy 600tyś wymienić i panewki i śruby na korbach ? |
Strona 1 z 4 | Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |