T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 22:02

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 21 sierpnia 2013, 23:47 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 25 sierpnia 2011, 21:19
Posty: 26
model: T4
silnik: 2,5 TDI 102KM ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
Witam
Nie wiem czy dobry dział wybrałem ale tak mi się wydaje....
Tj. w temacie chodzi mi o napinacz paska wielorowkowego, czy go się jakoś regeneruje, czy może rolka jest na mimośrodzie... Bo znowu mi pasek popiskuje zanim świeczki się dogrzeją... A pasek zmieniałem niedawno bo po 30000km zaczął piszczeć więc kupiłem drugi dobierając z katalogu Continentala i znowu sytuacja się powtarza... Na tym pasku zrobiłem może z 5000km
Dzięki za odp


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 22 sierpnia 2013, 07:49 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): czwartek, 20 października 2011, 10:26
Posty: 188
model: vw t4
silnik: 2.5 tdi

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 8 razy
wymien sobie kolo pasowe alternatora(sprzegielko) i bedziesz mial spokuj mfg tomas


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 22 sierpnia 2013, 10:23 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 3 lipca 2012, 22:40
Posty: 320
Lokalizacja: Skoczów
model: T4 laweta
silnik: 2.5 ACV swap 130KM

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 12 razy
i załóż osłonę pod silnik jak je nie masz bo cały syf spod kół masz na pasku!


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 22 sierpnia 2013, 18:16 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 25 sierpnia 2011, 21:19
Posty: 26
model: T4
silnik: 2,5 TDI 102KM ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
Ok zaraz szukam tego koła i w sobotę biorę się za wymianę... Bo myślałem że będę musiał się dobierać do napinacza...

Mam osłonę edibus


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 22 sierpnia 2013, 21:45 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9356
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 550 razy
tomas19tdi napisał(a):
wymien sobie kolo pasowe alternatora(sprzegielko) i bedziesz mial spokuj mfg tomas


Pod warunkiem ze ma wersje z tym sprzęgielkiem.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 22 sierpnia 2013, 21:48 
pewnie łożysko na rolce zdechło i piszczy to od napinacza .napinacz- sprawdzić czy pracuje


Góra
   
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 25 sierpnia 2013, 21:48 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 25 sierpnia 2011, 21:19
Posty: 26
model: T4
silnik: 2,5 TDI 102KM ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
A od którego roku montowali ze sprzęgiełkiem? Mój 06.96r.

Czyli przy napinaczu zmienia się samą rolkę???
Napinacz działa bez zarzutów, przynajmniej jak zmieniałem pasek to było ok

Ale tak mi się wydaje że diagnoza tomas19tdi jest trafna gdyż wszystko ucicha jak świeczki się dogrzeją...

Więc nie wiem od czego zacząć...

Na razie jeszcze nie kupiłem tego koła bo nie wiem co wybrać... Może ktoś podpowie jakiej firmy zastosować? Spotkałem się z LUK na allegro za 499zł ale nie wiem czy to oryginał w 100% a nie chciał bym wyrzucić kasy w błoto...


Ostatnio edytowano niedziela, 25 sierpnia 2013, 23:11 przez Rafaell2012, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 25 sierpnia 2013, 22:06 
ja zmieniłem rolki 2 szt i zaczynają znów jazgotać do momentu rozgrzania i znów któraś z nich padła takie robią części .u mnie na bank to nie jest ta na alternatorze zdejmij pasek i zobacz która ma luza


Góra
   
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 25 sierpnia 2013, 22:14 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9356
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 550 razy
Rafaell2012 napisał(a):
A od którego roku montowali ze sprzęgiełkiem? Mój 06.96r.



Tutaj chyba nie było reguły , w 2001 roku potrafi nie być a w drugim takim samym z 2000 było i to w typowych transporterach...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 12 września 2013, 22:34 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 25 sierpnia 2011, 21:19
Posty: 26
model: T4
silnik: 2,5 TDI 102KM ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
Jednak nie koło na alternatorze było przyczyną tak drażliwego pisku a łożysko na rolce prowadzącej... Mam nadzieję że nie prędko będę musiał się dobierać do alternatora lub napinacza;-)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 12 września 2013, 23:01 
żebyś się nie zdziwił ? u mnie wytrzymały 5 miesięcy i piszczą


Góra
   
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 15 września 2013, 11:00 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 25 sierpnia 2011, 21:19
Posty: 26
model: T4
silnik: 2,5 TDI 102KM ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
Dwa lata jak go kupiłem (sprowadzony z Holandii) i wszystkie koła(rolki) są ok tylko to łożysko na rolce prowadzącej stwarza co roku problem i trzeba zmieniać... Bo fachowce jak mi rozrząd robili to nie mogli znaleźć odpowiedniego łożyska do tej że rolki i założyli węższe na którym zrobiłem niecałe 100km i urwało śrubę a później żeby to naprawić to nawiercali i musieli kołnierz śruby stoczyć żeby można było dokręcić tą rolkę... I od tej pory omijam ten zakład i w miarę możliwości robię bieżące naprawy samemu, ewentualnie zasięgam opinii Kolegów na forum:)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 11 października 2014, 00:33 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): poniedziałek, 29 listopada 2010, 13:16
Posty: 758
Lokalizacja: Dolnośląskie
opis: Sekcja DOLNO-śląsko-opolska
model: T4 acv
silnik: diesel

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 36 razy
Podłączę się pod temat. A więc prawdopodobnie kończy mi się napinacz paska mikro a że mam AHY 151 kucy to jest tam ten śmieszny siłownik który markowy kosztuje chore pieniądze a chiński zamiennik to chyba strach zakładać. I tu mam pytanie czy dałoby się przerobić ten napinacz na taki jaki jest w ACV,czy łapa jest taka sama w moim aucie, czy wystarczy tylko sam napinacz z ACV kupić i da się go założyć bez jakiś większych kombinacji. I czy w ogóle ma to sens?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 11 października 2014, 16:30 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): piątek, 18 stycznia 2013, 17:19
Posty: 627
Lokalizacja: Oleśnica
model: T4 Multivan
silnik: 2,5 Tdi 151AXG

Podziękował: 68 razy
Pomógł: 26 razy
vwpitek napisał(a):
prawdopodobnie kończy mi się napinacz paska mikro a że mam AHY 151 kucy to jest tam ten śmieszny siłownik który markowy kosztuje chore pieniądze a chiński zamiennik to chyba strach zakładać.

Ja jak wymieniałem rozrząd w swojej teczce,też miałem ten sam problem(co wykombinować,co założyć aby było dobrze) i kupiłem jakiś zamiennik za ok +100zł i powiem że mam przejechane już na nim ponad 50tyś km i nic się nie dzieje.
W lutym planuję zmianę rozrządu to zobaczę jak będzie wyglądał.
Podczas zakupu chłopaki w sklepie zapewniali mnie że nie było na nie żadnych reklamacji,no i zaryzykowałem.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 11 października 2014, 20:46 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 11 grudnia 2012, 19:51
Posty: 440
Lokalizacja: OPO
opis: Sekcja Dolnośląsko-Opolska
model: T4 Caravelle
silnik: AXG

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 25 razy
...vwpitek jak juz bedziesz nprawiac napinacz to zdecyduj sie od razu na sprzegielko alternatora a nowy napinacz pozyje dlugo, sam to przechodzilem.


_________________
VW T4 Krotki Caravelle 2001 2,5TDI AXG 150PS (+20% by Czarek)
Seat Alhambra 2004 1,9PD TDI BLT 130PS (180PS)
Zuzycie paliwa


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 11 października 2014, 20:50 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): poniedziałek, 29 listopada 2010, 13:16
Posty: 758
Lokalizacja: Dolnośląskie
opis: Sekcja DOLNO-śląsko-opolska
model: T4 acv
silnik: diesel

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 36 razy
No właśnie co założyć aby było dobrze? Po jaką cholerę oni to zmienili w tych silnikach. To może i ja zaryzykuję i kupię jakiś zamiennik. A gdzie kupowałeś ten siłownik? No właśnie nad tym myślę co by też to sprzęgło na alternator założyć. :)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 11 października 2014, 20:57 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): piątek, 18 stycznia 2013, 17:19
Posty: 627
Lokalizacja: Oleśnica
model: T4 Multivan
silnik: 2,5 Tdi 151AXG

Podziękował: 68 razy
Pomógł: 26 razy
Siłownik brałem w Auto-mix ;)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 11 października 2014, 21:04 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): poniedziałek, 29 listopada 2010, 13:16
Posty: 758
Lokalizacja: Dolnośląskie
opis: Sekcja DOLNO-śląsko-opolska
model: T4 acv
silnik: diesel

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 36 razy
słowik napisał(a):
Siłownik brałem w Auto-mix ;)

A co to gdzie to? :D


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 11 października 2014, 21:09 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): piątek, 18 stycznia 2013, 17:19
Posty: 627
Lokalizacja: Oleśnica
model: T4 Multivan
silnik: 2,5 Tdi 151AXG

Podziękował: 68 razy
Pomógł: 26 razy
vwpitek napisał(a):
słowik napisał(a):
Siłownik brałem w Auto-mix

A co to gdzie to?

Ul. Rzemieślnicza ;) http://www.automixsc.pl/ ale zapytaj jeszcze na przeciwko w Moto-hem, i na pl.Zwycięstwa,bo ceny mają bardzo rozbieżne,a towar ten sam ;)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 11 października 2014, 21:12 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): poniedziałek, 29 listopada 2010, 13:16
Posty: 758
Lokalizacja: Dolnośląskie
opis: Sekcja DOLNO-śląsko-opolska
model: T4 acv
silnik: diesel

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 36 razy
Ok. dzięki <smile>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB