T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 29 marca 2024, 00:01

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 68 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 27 marca 2014, 01:56 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 28 maja 2010, 21:06
Posty: 1013
Lokalizacja: Warszawa
opis: Był Ponury Mściciel 2,4TD
Jest T5
model: T5 długi i wysoki
silnik: 1,9 TDI

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 27 razy
Tak sobie myslę,.. Jak rok temu mechanik złożył silnik to miał problemy z jego pracą. Nawet mnie wezwał na rozmowe, że silnik źle pracuje i poddymia. Potem na tydzień odstawił auto ( żeby ochłonąć ) i po tygodniu silnik pracował już prawie poprawnie. I pomyślałem, że może źle ustawił rozrząd na początku i dla tego silnik źle pracował, a przy okazji "tryknęło" zawory. Potem się zorientował, poprawił rozrząd ale zawory zostały już odkształcone. Tylko nie widać śladu zaworów na tłokach...

EDIT:
Minęło 10 dni,.. silnik złożony. Głowica zrobiona ponownie, tłoki z korbami wyważone ( w miare moich mozliwości,.. na pewno lepiej niz było przed ). Poszło kilka nowych rzeczy - wałek rozrządu , popychacze i kpl. nowych końcówek wtryskiwaczy ( poprzednie też były prawie nowe ale teraz dałem od 1,9 TD ). Efekt - żaden. Jak miał telepawke tak ma nadal. Nie chce mi się wierzyć, że aż tak mógłby być niewyważony wał. Zwłaszcza, że miał szlif więc krzywy też nie jest bo by chyba zauwazyli. Może cos jest nie tak z kołem zamachowym? Ale tam sie nie ma co zepsuć. Ręce opadają...


_________________
Problemem wielu forów jest nadmiar moderatorów ;)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 29 kwietnia 2014, 11:55 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 28 maja 2010, 21:06
Posty: 1013
Lokalizacja: Warszawa
opis: Był Ponury Mściciel 2,4TD
Jest T5
model: T5 długi i wysoki
silnik: 1,9 TDI

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 27 razy
Co sądzicie o takiej kompresji? Dziś mnie tknęło i zrobiłem pomiar. Te 37 na 4-tym cyl. to jakby lekko "za dobrze". Może to jest powód tej mojej słynnej na forum telepawki silnika? :) Przez wyższą kompresje tłokowi ciężej się przebić i zwalnia i telepie (?)


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


_________________
Problemem wielu forów jest nadmiar moderatorów ;)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 12 maja 2014, 08:51 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 18 marca 2014, 01:47
Posty: 573
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki
opis: Jak się nie spocisz, to się nie nauczysz...
model: MULTIVAN
silnik: 2.4D

Podziękował: 111 razy
Pomógł: 138 razy
a może telepawkę masz w ogóle nie od tego? może poduszki albo coś? ...strzelam :)


_________________
Marcel / Banda Łysego
---------------------------------------------
Jak się nie spocisz, to się nie nauczysz...
ORGANIZOWAŁEM XV ZLOT W JULINKU


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 12 maja 2014, 09:23 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 28 maja 2010, 21:06
Posty: 1013
Lokalizacja: Warszawa
opis: Był Ponury Mściciel 2,4TD
Jest T5
model: T5 długi i wysoki
silnik: 1,9 TDI

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 27 razy
Strzelających było wielu :) W zasadzie wszystko przetestowane,.. poduszki też były podmieniane. Poza tym poduszki chyba już nie mają wpływu przy wyższych obrotach. A ja czuje nawet jak jade 90km/h, że te telepanie staje się słyszalne ( dudnienie/buczenie ). Niestety, to się jeszcze pogorszyło po ostatnim demontażu głowicy jak szukaliśmy przyczyny telepawki :) Dwóch doświadczonych mechaników twierdzi, że te 37 bar może być przyczyną. 3 bary różnicy w dół może być niezauważalne ale 3 bary w góre może robić odczuwalną różnice.


_________________
Problemem wielu forów jest nadmiar moderatorów ;)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 12 maja 2014, 09:44 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 18 marca 2014, 01:47
Posty: 573
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki
opis: Jak się nie spocisz, to się nie nauczysz...
model: MULTIVAN
silnik: 2.4D

Podziękował: 111 razy
Pomógł: 138 razy
ja w swoim mam tez takie dziwne pu,pu pu pu jakby z filtra powietrza. i tez trochę telepie na postoju i w trakcie jazdy czuć lekko w kierownicy.
Po wymianie rozrządu mi sie tak zrobiło.

Kenobi słyszał to dudnienie i tez stwierdził, że raczej coś nie tak...
Autko zaczęło tez na zimnym nierówno chodzić i jak nie wyciągnę tej wajchy od kąta wtrysku to go rzuca kilkanaście sekund...i dymi na siwo. Potem jest ok ale przy jeździe powyżej 2500 obrotów na biegu 4 i 5 takie wycie mam dziwne - nie wiem czy to tłumiki, skrzynia czy coś własnie związane z tym dudnieniem i telepaniem na wolnych obrotach...


_________________
Marcel / Banda Łysego
---------------------------------------------
Jak się nie spocisz, to się nie nauczysz...
ORGANIZOWAŁEM XV ZLOT W JULINKU


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 14 maja 2014, 09:41 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 18 marca 2014, 01:47
Posty: 573
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki
opis: Jak się nie spocisz, to się nie nauczysz...
model: MULTIVAN
silnik: 2.4D

Podziękował: 111 razy
Pomógł: 138 razy
Radauskas - byłem dziś w warsztacie i opóźnili mi zapłon - odpala bardziej "miekko" telepawki zniknęły, zbiera sie lepiej i wkręca na obroty tez jakby żwawiej - może u Ciebie tez tak? Próbowałeś?


_________________
Marcel / Banda Łysego
---------------------------------------------
Jak się nie spocisz, to się nie nauczysz...
ORGANIZOWAŁEM XV ZLOT W JULINKU


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 14 maja 2014, 09:49 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 28 maja 2010, 21:06
Posty: 1013
Lokalizacja: Warszawa
opis: Był Ponury Mściciel 2,4TD
Jest T5
model: T5 długi i wysoki
silnik: 1,9 TDI

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 27 razy
Ja zapłon niedawno przyspieszałem i ustawiałem na zegar. Telepanie było i jest. Ale może spróbuje jeszcze opóźnić ociupinkę bo u mnie to w sumie nie wiadomo jak ustawiać. Oryginalnie w 2,4D jest na 0,90, a ja mam tak jak w 1,9TD na 0,10. Może spróbujemy minimalnie opóźnić bo po pracy słychać, że może jest o jakieś 0,02 za wczesny ( głośny ).


_________________
Problemem wielu forów jest nadmiar moderatorów ;)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 14 maja 2014, 10:12 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 18 marca 2014, 01:47
Posty: 573
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki
opis: Jak się nie spocisz, to się nie nauczysz...
model: MULTIVAN
silnik: 2.4D

Podziękował: 111 razy
Pomógł: 138 razy
no u mnie tez pracował i zapalał jak traktor - teraz tak jak wspomniałem - jest bardziej "miękko" i nie ma zgrzytania przy odpalaniu.
no i przyspiesza jako tako. Szału nie ma ale jest lepiej.

Ciekawe tylko jak ze spalaniem teraz bedzie po przestawieniu... - wczoraj w trasie jak mu docisnąłem i jechałem 110/115 to spalil 15l a jak jechałem oszczednie 80-85/h to ubyło TYLKO 7 LITRÓW! <yahoo>


_________________
Marcel / Banda Łysego
---------------------------------------------
Jak się nie spocisz, to się nie nauczysz...
ORGANIZOWAŁEM XV ZLOT W JULINKU


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 18 maja 2014, 22:06 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 18 marca 2014, 01:47
Posty: 573
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki
opis: Jak się nie spocisz, to się nie nauczysz...
model: MULTIVAN
silnik: 2.4D

Podziękował: 111 razy
Pomógł: 138 razy
nowe info - nt/ dudnienia:
po przestawieniu rozrządu spalanie sie nie zmieniło, 7 litrow trasa, 9/10 miasto.

Ale byłem w międzyczasie u Zbyszka w Sękocinie i pytałem czy coś można zaradzić na dudnienie - zdjął koło napinające, pasek z koła pasowego, odpaliłem - było to samo, potem jeszcze próbował podmienić obudowę filtra powietrza bo moja miała dziure - to samo.
Podejrzenie pada jednak na srodek silnika - bedziemy mierzyć ciśnienie pewnie niebawem.

ALE! po kilku kilometrach dudnienie zmieniło sie bardziej w dużo cichsze furczenie/terkotanie.
Silnik chodzi jakby ciszej w trakcie jazdy, i bardziej "miękko"

co mogło byc przyczyną "niby-uzdrowienia" ? co myślicie?

po tygodniu..... furkotanie/terkotanie było spowodowane brakiem oleju w silniku... :))) O JA GŁUPI!
silnik żre olej jak smok - 1l na 100 km i nie jest dobrze... teraz mało ważne staje się dudnienie, telepawki, itp... chyba silnik do kapitalki... <h>


_________________
Marcel / Banda Łysego
---------------------------------------------
Jak się nie spocisz, to się nie nauczysz...
ORGANIZOWAŁEM XV ZLOT W JULINKU


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 11 czerwca 2014, 01:01 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 28 maja 2010, 21:06
Posty: 1013
Lokalizacja: Warszawa
opis: Był Ponury Mściciel 2,4TD
Jest T5
model: T5 długi i wysoki
silnik: 1,9 TDI

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 27 razy
Ja chyba dawno nie pisałem o swoim silniku...? <01>
No więc znalazł się kolejny chętny mechanik do poszukiwań mojej telepawki/dudnienia. Jak sprawdził co mógł na aucie i nic nie znalazł to ponownie pojawił się pomysł zrzucenia głowicy i wykonania pomiarów wystawania tłoków ( co poprzednio zostało wykonane "po łebkach" ). Wyraziłem zgodę i głowica została zdjęta. I niestety też nic nie znaleziono,... mechanik wyglądał na lekko rozczarowanego. Jednak zdjęcie głowicy nie było po próżnicy. Po podniesieniu głowicy do góry wypadły podobno dwa zasobniki, a trzeci prawie wypadł :shock: Jaka przyczyna?! ... przecież 2 miesiące temu głowica była zdejmowana i zasobniki się trzymały! Oj, nie wiem czy nie skończy się nową głowicą.


_________________
Problemem wielu forów jest nadmiar moderatorów ;)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 29 stycznia 2015, 23:56 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 18 października 2014, 18:39
Posty: 10
model: 95r
silnik: 2.4d

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
marcel napisał(a):
ja w swoim mam tez takie dziwne pu,pu pu pu jakby z filtra powietrza. i tez trochę telepie na postoju i w trakcie jazdy czuć lekko w kierownicy.
Po wymianie rozrządu mi sie tak zrobiło.

Kenobi słyszał to dudnienie i tez stwierdził, że raczej coś nie tak...
Autko zaczęło tez na zimnym nierówno chodzić i jak nie wyciągnę tej wajchy od kąta wtrysku to go rzuca kilkanaście sekund...i dymi na siwo. Potem jest ok ale przy jeździe powyżej 2500 obrotów na biegu 4 i 5 takie wycie mam dziwne - nie wiem czy to tłumiki, skrzynia czy coś własnie związane z tym dudnieniem i telepaniem na wolnych obrotach...


Witam.

Przegladajac forum, znalazlem bardzo podobne objawy jak w moim silniku.
Przed wymiana rozrzadu samochod po wyciagnieciu wajchy od kata wtrysku palil OK. Po wymianie rozrzadu, albo jakis miesiac po wymianie pali gorzej. Jednak nie o to chcialem spytac.
Czy ktos wie, skad bierze sie to wycie? Moj silnik pracuje jakby mial turbo prz 2500, a najbardziej 3000obrotow. Tlumik jest pekniety, jednak glos dochodzi z silnika, bardziej z prawej strony od pasazera.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 25 lutego 2015, 18:23 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 22 lipca 2010, 13:28
Posty: 65
model: vw t4
silnik: 2,5td

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Panowie zrobilem kompletny remont silnika. Auto jedzie orzyspiesza ale zre olej.
Zrobilem 3000 km mialem dwie nowe banki oleju 5 . 6.5 zostalo wlane
A rzesta poszla z dymem.

Pomozcie!!!!!!


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 25 lutego 2015, 19:45 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): czwartek, 21 lipca 2011, 13:46
Posty: 1502
model: T 4
silnik: 2,5 tdi
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 29 razy
Pomógł: 39 razy
albo pierścienie albo głowica


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 25 lutego 2015, 19:55 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 22 lipca 2010, 13:28
Posty: 65
model: vw t4
silnik: 2,5td

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Glowica byla robiona tzn planowana nowe gniazda spawana glowica
Tloki pierscienie nowe


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 25 lutego 2015, 20:00 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Jedź na reklamacje


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 25 lutego 2015, 21:33 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
A szlif był robiony czy tylko nowe tłoki??


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 25 lutego 2015, 22:11 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 22 lipca 2010, 13:28
Posty: 65
model: vw t4
silnik: 2,5td

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Shilf tez byl robiony osiowany honowany itd


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 25 lutego 2015, 22:14 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
No to coś źle złożyli


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 25 lutego 2015, 22:17 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 22 lipca 2010, 13:28
Posty: 65
model: vw t4
silnik: 2,5td

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Tylko Co ??zle spasowane pierscienie glowica?? Zamki, piersicien sie obrocil


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 25 lutego 2015, 22:24 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 18 marca 2014, 01:47
Posty: 573
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki
opis: Jak się nie spocisz, to się nie nauczysz...
model: MULTIVAN
silnik: 2.4D

Podziękował: 111 razy
Pomógł: 138 razy
kurcze, niedobrze...
u mnie po remoncie jak ręką odjął - siła większa, oleju nie bierze nic - troche wypluł bo pokrywa niedokręcona była.... ale po remoncie niebo a ziemia - i bez szlifu bo nominalnie było...
U mnie jak brał olej - oprócz pierścieni, jeszcze uszczelka miedzy silnikiem a kołem zamachowym puszczała... było mokro jak rozebraliśmy. Tyle że u mnie wypijał tak, że z tyłu za mną rafinerią było czuć paskudnie...
trzymam kciuki :)


_________________
Marcel / Banda Łysego
---------------------------------------------
Jak się nie spocisz, to się nie nauczysz...
ORGANIZOWAŁEM XV ZLOT W JULINKU


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 68 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB