T4-forum.pl https://www.t4-forum.pl/ |
|
Zawór EGR 2.5 TDI https://www.t4-forum.pl/viewtopic.php?f=6&t=7330 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | ///Przemas [ niedziela, 4 sierpnia 2013, 10:00 ] |
Tytuł: | Zawór EGR 2.5 TDI |
Trochę ostatnio atakuję forum, mam nadzieję, że nikt nie będzie miał mi tego za złe... Tym razem przed założeniem tematu sprawdziłem wyszukiwarkę i nie miała mi ona nic do powiedzenia. Temat zaworu EGR, a właściwie jego wyłączania z obiegu otarł się na pewno każdemu o uszy. Moja dotychczasowa wiedza mówi mi, że niesie to za sobą same korzyści- silnik oddycha "czystszym" powietrzem co samo z siebie niesie szereg plusów. Wadą jest jedynie kwestia brudniejszych spalin. W przypadku T4 zaślepienie EGR'a jest modyfikacją czysto techniczną, bez konieczności grzebania w ECU (jak w przypadku nowszych diesli). Co sądzicie o tym zabiegu? Warto? A jak warto to jak to zrobić- wstawić blaszkę czy kupić np. taki zestaw: http://allegro.pl/98-zaslepka-zamiennik ... 25147.html http://allegro.pl/99-zaslepka-zamiennik ... 25196.html Może ktoś już to robił i może coś powiedzieć. Jestem na etapie kompletowania gratów do swojej T4 i chcę wszystko od A do Z dopiąć tak jak należy. Zdrowy rozsądek mówi mi, że zaślepiony EGR w połączeniu z usuniętym katalizatorem i konkretnym wydechem (ten też muszę zmieniać bo dziurawy, więc myślę o jakimś customowym uspawanym) odmłodzi trochę poczciwe R5 |
Autor: | notri [ niedziela, 4 sierpnia 2013, 10:16 ] |
Tytuł: | Re: Zawór EGR 2.5 TDI |
ja u siebie mam to samo do roboty ale to : http://allegro.pl/zaslepka-egr-zestaw-t ... 22086.html wystarczy w zupełności. Przy okazji wyczyść sobie cały układ dolotowy, kolektorek ssący (skoro zaślepiasz, a będzie zawalony syfem na 1000 procent), przeczyść przepływomierz sprayem do czyszczenia gaźników (ja tym robię - przetestowany). Kolektor wydechowy też możesz Zaślepienie EGR to u wielu mechaników wręcz rzecz obligatoryjna (że tak to określę) przy okazji roboty z układem dolotowym. który masz egr (domniemywam że mówimy o ACV) - z przepustnicą (od końcówki 1999, modelowo 2000) na dwa wężyki, czy ten pierwszy co był montowany ???? o tym mówię - rysunek lewy czy prawy http://www.t4-wiki.de/wiki/Abgasr%C3%BC ... ungsanlage i wyślij mi telefon do siebie na Pw |
Autor: | ///Przemas [ niedziela, 4 sierpnia 2013, 10:20 ] |
Tytuł: | Re: Zawór EGR 2.5 TDI |
Rok produkcji mówi, że mam tą pierwszą wersję (1998r.) ale pod maskę zajrzę dziś późniejszym popołudniem i sprawdzę To zamawiam zaślepkę od razu. Jak wstawię do mechanika to pojęcia takie jak czyszczenia kolektora ssącego, przepływomierza czy kolektora wydechowego nie będą mu obce? Nigdy nie ufam w teksty "wszystko zrobione", dopóki sam tego nie zrobię, a że nie mam teraz czasu... To muszę liczyć, że ktoś mi to zrobi. |
Autor: | FocusMED [ czwartek, 8 sierpnia 2013, 20:17 ] |
Tytuł: | Re: Zawór EGR 2.5 TDI |
Dobrze jest jeszcze VAGiem zmniejszyć maksymalnie ilość domieszki spalin wtedy jest mniejsza rozbieżność dynamiki gazów między wartością zadaną MAF a wartością rzeczywistą. |
Autor: | notri [ czwartek, 8 sierpnia 2013, 21:15 ] |
Tytuł: | Re: Zawór EGR 2.5 TDI |
///Przemas napisał(a): Rok produkcji mówi, że mam tą pierwszą wersję (1998r.) ale pod maskę zajrzę dziś późniejszym popołudniem i sprawdzę To zamawiam zaślepkę od razu. Jak wstawię do mechanika to pojęcia takie jak czyszczenia kolektora ssącego, przepływomierza czy kolektora wydechowego nie będą mu obce? Nigdy nie ufam w teksty "wszystko zrobione", dopóki sam tego nie zrobię, a że nie mam teraz czasu... To muszę liczyć, że ktoś mi to zrobi. odnośnie pierwszego to masz rację, po 1999 były dopiero zmiany, a odnośnie mechanika to z nimi bywa różnie, jeden jest w tym oblatany, drugi wręcz odwrotnie. Ale jak wcześniej mówiłem to są zabiegi które sam wykonasz |
Autor: | grehor [ czwartek, 8 sierpnia 2013, 23:15 ] |
Tytuł: | Re: Zawór EGR 2.5 TDI |
Samo zaślepienie to 15 minut roboty a zaślepka? hmm.. możesz kupić lub zrobić ja zrobiłem z blaszki inposta dość solidna. |
Autor: | maja [ sobota, 10 sierpnia 2013, 01:52 ] |
Tytuł: | Re: Zawór EGR 2.5 TDI |
Trochę już było viewtopic.php?f=6&t=4105 |
Autor: | tommly [ wtorek, 10 września 2013, 19:36 ] |
Tytuł: | Re: Zawór EGR 2.5 TDI |
A ja chyba w końcu kupię cały ten zestaw z flanszą, zamiast zaworu EGR, bo mi gdzieś cieknie delikatnie właśnie z tej puszki 179 zł za zestaw to wydaje mi się rozsądna cena, tylko najpierw pomierzę, czy długość 190mm i średnica 54mm są odpowiednie do ACV-ki. |
Autor: | czarny1x1x [ wtorek, 10 września 2013, 19:54 ] |
Tytuł: | Re: Zawór EGR 2.5 TDI |
ja zrobiłem z puszki po piwie z jej kawałka dociąłem i śmigam .i jak tu browara nie lubić |
Autor: | tommly [ wtorek, 10 września 2013, 20:04 ] |
Tytuł: | Re: Zawór EGR 2.5 TDI |
czarny1x1x napisał(a): ja zrobiłem z puszki po piwie z jej kawałka dociąłem i śmigam .i jak tu browara nie lubić z cyklu Adam Słodowy - DIY |
Autor: | czarny1x1x [ wtorek, 10 września 2013, 20:09 ] |
Tytuł: | Re: Zawór EGR 2.5 TDI |
No jak się przepali jest pretekst na następne |
Autor: | Kenobi [ wtorek, 10 września 2013, 20:12 ] |
Tytuł: | Re: Zawór EGR 2.5 TDI |
u mnie puszka po piwie przepaliła się po 2tyś kilometrów, także szkoda roboty |
Autor: | czarny1x1x [ wtorek, 10 września 2013, 20:15 ] |
Tytuł: | Re: Zawór EGR 2.5 TDI |
ja puszkę miałem piwa za 24 nok =12 zł 0,5 litra może cena czyni cuda smigam tak od zakupu i się nie przepaliła inna blacha ? |
Autor: | Kenobi [ wtorek, 10 września 2013, 20:24 ] |
Tytuł: | Re: Zawór EGR 2.5 TDI |
a jak sprawdziłeś, że się nie przepaliła ? |
Autor: | czarny1x1x [ wtorek, 10 września 2013, 20:30 ] |
Tytuł: | Re: Zawór EGR 2.5 TDI |
Pytałem a jak można sprawdzić jak nie zaglądnąć ? nie było to aluminium tylko taka stalowa puszka inny ten metal jakiś , w polsce takie piwa w biedronce były pełno puszek nikt tego nie zbiera bo nie skupują kierowniczka mi opowiadała |
Autor: | niebieski-n2 [ środa, 11 września 2013, 07:20 ] |
Tytuł: | Re: Zawór EGR 2.5 TDI |
Jeśli można zdjąć wężyki od sterowania zaworem i je zaślepić,co czyni, że pozostaje on stale zamknięty, to po co się wkłada tą blaszkę??? |
Autor: | dariuspolo [ środa, 11 września 2013, 21:31 ] |
Tytuł: | Re: Zawór EGR 2.5 TDI |
niebieski-n2 napisał(a): Jeśli można zdjąć wężyki od sterowania zaworem i je zaślepić,co czyni, że pozostaje on stale zamknięty, to po co się wkłada tą blaszkę??? ...jeżeli zawór jest szczelny to będzie to działać, jeżeli jest uszkodzony i nie domyka to będziesz miał problem, poza tym nie wiesz co się będzie działo z stożkiem przy zmiennym ciśnieniu przychodzącemu z kolektora wydechowego jeżeli membrana nie będzie obciążona, z kolei jeżeli zaślepisz wężyk i po stronie membrany to przy zmiennej temperaturze otoczenia możne wytworzyć się podciśnienie wewnątrz zaworu i lekko unosić stożek. Także jak robić to dobrze. Darek |
Autor: | Sterciu [ wtorek, 17 września 2013, 23:42 ] |
Tytuł: | Re: Zawór EGR 2.5 TDI |
Blaszka z inpostu którą miałem wytrzymala 15kkm i przepaliła się , teraz mam z blachy 5mm dwie zaslepki , jedna przy kolektorze , druga przy zaworze i rurka całkowicie wywalona. |
Autor: | niestandardowy1977 [ sobota, 19 stycznia 2019, 19:56 ] |
Tytuł: | Re: Zawór EGR 2.5 TDI |
FocusMED napisał(a): Dobrze jest jeszcze VAGiem zmniejszyć maksymalnie ilość domieszki spalin wtedy jest mniejsza rozbieżność dynamiki gazów między wartością zadaną MAF a wartością rzeczywistą. ello. Ciekawe czy jeszcze tu zaglądasz. Pytanko jak to zrobic? poprowadzisz, mam vcds-a |
Autor: | Arkos [ niedziela, 10 lipca 2022, 18:42 ] |
Tytuł: | Re: Zawór EGR 2.5 TDI |
Witam i pozdrawiam wszystkich. Jestem szczęśliwcem Multivana AXG, który chciał sobie porobić wszystko przy silniku a mechanik wyciągnął silnik, wyczyścił dolot, zamontował zestaw zamiast egr, uszczelnił silnik i wymienił sprzęgło z dwumasa. Jedyne czego to zapomniał to jak były wężyki podciśnienia i które zasklepić. Jest ktoś w stanie mi pomoc? |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |