T4-forum.pl
https://www.t4-forum.pl/

Zawór EGR 2.5 TDI
https://www.t4-forum.pl/viewtopic.php?f=6&t=7330
Strona 1 z 2

Autor:  ///Przemas [ niedziela, 4 sierpnia 2013, 10:00 ]
Tytuł:  Zawór EGR 2.5 TDI

Trochę ostatnio atakuję forum, mam nadzieję, że nikt nie będzie miał mi tego za złe... ;) Tym razem przed założeniem tematu sprawdziłem wyszukiwarkę i nie miała mi ona nic do powiedzenia.

Temat zaworu EGR, a właściwie jego wyłączania z obiegu otarł się na pewno każdemu o uszy. Moja dotychczasowa wiedza mówi mi, że niesie to za sobą same korzyści- silnik oddycha "czystszym" powietrzem co samo z siebie niesie szereg plusów. Wadą jest jedynie kwestia brudniejszych spalin. W przypadku T4 zaślepienie EGR'a jest modyfikacją czysto techniczną, bez konieczności grzebania w ECU (jak w przypadku nowszych diesli).

Co sądzicie o tym zabiegu? Warto? A jak warto to jak to zrobić- wstawić blaszkę czy kupić np. taki zestaw:
http://allegro.pl/98-zaslepka-zamiennik ... 25147.html
http://allegro.pl/99-zaslepka-zamiennik ... 25196.html

Może ktoś już to robił i może coś powiedzieć. Jestem na etapie kompletowania gratów do swojej T4 i chcę wszystko od A do Z dopiąć tak jak należy.

Zdrowy rozsądek mówi mi, że zaślepiony EGR w połączeniu z usuniętym katalizatorem i konkretnym wydechem (ten też muszę zmieniać bo dziurawy, więc myślę o jakimś customowym uspawanym) odmłodzi trochę poczciwe R5 <cool>

Autor:  notri [ niedziela, 4 sierpnia 2013, 10:16 ]
Tytuł:  Re: Zawór EGR 2.5 TDI

ja u siebie mam to samo do roboty ale to : http://allegro.pl/zaslepka-egr-zestaw-t ... 22086.html wystarczy w zupełności.

Przy okazji wyczyść sobie cały układ dolotowy, kolektorek ssący (skoro zaślepiasz, a będzie zawalony syfem na 1000 procent), przeczyść przepływomierz sprayem do czyszczenia gaźników (ja tym robię - przetestowany). Kolektor wydechowy też możesz

Zaślepienie EGR to u wielu mechaników wręcz rzecz obligatoryjna (że tak to określę) przy okazji roboty z układem dolotowym.

który masz egr (domniemywam że mówimy o ACV) - z przepustnicą (od końcówki 1999, modelowo 2000) na dwa wężyki, czy ten pierwszy co był montowany ????

o tym mówię - rysunek lewy czy prawy http://www.t4-wiki.de/wiki/Abgasr%C3%BC ... ungsanlage i wyślij mi telefon do siebie na Pw

Autor:  ///Przemas [ niedziela, 4 sierpnia 2013, 10:20 ]
Tytuł:  Re: Zawór EGR 2.5 TDI

Rok produkcji mówi, że mam tą pierwszą wersję (1998r.) ale pod maskę zajrzę dziś późniejszym popołudniem i sprawdzę ;)

To zamawiam zaślepkę od razu. Jak wstawię do mechanika to pojęcia takie jak czyszczenia kolektora ssącego, przepływomierza czy kolektora wydechowego nie będą mu obce? Nigdy nie ufam w teksty "wszystko zrobione", dopóki sam tego nie zrobię, a że nie mam teraz czasu... To muszę liczyć, że ktoś mi to zrobi.

Autor:  FocusMED [ czwartek, 8 sierpnia 2013, 20:17 ]
Tytuł:  Re: Zawór EGR 2.5 TDI

Dobrze jest jeszcze VAGiem zmniejszyć maksymalnie ilość domieszki spalin wtedy jest mniejsza rozbieżność dynamiki gazów między wartością zadaną MAF a wartością rzeczywistą.

Autor:  notri [ czwartek, 8 sierpnia 2013, 21:15 ]
Tytuł:  Re: Zawór EGR 2.5 TDI

///Przemas napisał(a):
Rok produkcji mówi, że mam tą pierwszą wersję (1998r.) ale pod maskę zajrzę dziś późniejszym popołudniem i sprawdzę ;)

To zamawiam zaślepkę od razu. Jak wstawię do mechanika to pojęcia takie jak czyszczenia kolektora ssącego, przepływomierza czy kolektora wydechowego nie będą mu obce? Nigdy nie ufam w teksty "wszystko zrobione", dopóki sam tego nie zrobię, a że nie mam teraz czasu... To muszę liczyć, że ktoś mi to zrobi.


odnośnie pierwszego to masz rację, po 1999 były dopiero zmiany, a odnośnie mechanika to z nimi bywa różnie, jeden jest w tym oblatany, drugi wręcz odwrotnie. Ale jak wcześniej mówiłem to są zabiegi które sam wykonasz

Autor:  grehor [ czwartek, 8 sierpnia 2013, 23:15 ]
Tytuł:  Re: Zawór EGR 2.5 TDI

Samo zaślepienie to 15 minut roboty ;-) a zaślepka? hmm.. możesz kupić lub zrobić ja zrobiłem z blaszki inposta dość solidna.

Autor:  maja [ sobota, 10 sierpnia 2013, 01:52 ]
Tytuł:  Re: Zawór EGR 2.5 TDI

Trochę już było viewtopic.php?f=6&t=4105

Autor:  tommly [ wtorek, 10 września 2013, 19:36 ]
Tytuł:  Re: Zawór EGR 2.5 TDI

A ja chyba w końcu kupię cały ten zestaw z flanszą, zamiast zaworu EGR, bo mi gdzieś cieknie delikatnie właśnie z tej puszki ;-)
179 zł za zestaw to wydaje mi się rozsądna cena, tylko najpierw pomierzę, czy długość 190mm i średnica 54mm są odpowiednie do ACV-ki.

Autor:  czarny1x1x [ wtorek, 10 września 2013, 19:54 ]
Tytuł:  Re: Zawór EGR 2.5 TDI

ja zrobiłem z puszki po piwie z jej kawałka dociąłem i śmigam .i jak tu browara nie lubić <01>

Autor:  tommly [ wtorek, 10 września 2013, 20:04 ]
Tytuł:  Re: Zawór EGR 2.5 TDI

czarny1x1x napisał(a):
ja zrobiłem z puszki po piwie z jej kawałka dociąłem i śmigam .i jak tu browara nie lubić <01>

z cyklu Adam Słodowy - DIY <good>

Autor:  czarny1x1x [ wtorek, 10 września 2013, 20:09 ]
Tytuł:  Re: Zawór EGR 2.5 TDI

No jak się przepali jest pretekst na następne <beer>

Autor:  Kenobi [ wtorek, 10 września 2013, 20:12 ]
Tytuł:  Re: Zawór EGR 2.5 TDI

u mnie puszka po piwie przepaliła się po 2tyś kilometrów, także szkoda roboty

Autor:  czarny1x1x [ wtorek, 10 września 2013, 20:15 ]
Tytuł:  Re: Zawór EGR 2.5 TDI

ja puszkę miałem piwa za 24 nok =12 zł 0,5 litra może cena czyni cuda smigam tak od zakupu i się nie przepaliła inna blacha ?

Autor:  Kenobi [ wtorek, 10 września 2013, 20:24 ]
Tytuł:  Re: Zawór EGR 2.5 TDI

a jak sprawdziłeś, że się nie przepaliła ?

Autor:  czarny1x1x [ wtorek, 10 września 2013, 20:30 ]
Tytuł:  Re: Zawór EGR 2.5 TDI

Pytałem <01> a jak można sprawdzić jak nie zaglądnąć ? nie było to aluminium tylko taka stalowa puszka inny ten metal jakiś , w polsce takie piwa w biedronce były pełno puszek nikt tego nie zbiera bo nie skupują <śmiech> kierowniczka mi opowiadała

Autor:  niebieski-n2 [ środa, 11 września 2013, 07:20 ]
Tytuł:  Re: Zawór EGR 2.5 TDI

Jeśli można zdjąć wężyki od sterowania zaworem i je zaślepić,co czyni, że pozostaje on stale zamknięty, to po co się wkłada tą blaszkę???

Autor:  dariuspolo [ środa, 11 września 2013, 21:31 ]
Tytuł:  Re: Zawór EGR 2.5 TDI

niebieski-n2 napisał(a):
Jeśli można zdjąć wężyki od sterowania zaworem i je zaślepić,co czyni, że pozostaje on stale zamknięty, to po co się wkłada tą blaszkę???


...jeżeli zawór jest szczelny to będzie to działać,
jeżeli jest uszkodzony i nie domyka to będziesz miał problem,
poza tym nie wiesz co się będzie działo z stożkiem przy zmiennym ciśnieniu przychodzącemu z kolektora wydechowego jeżeli membrana nie będzie obciążona,
z kolei jeżeli zaślepisz wężyk i po stronie membrany to przy zmiennej temperaturze otoczenia możne wytworzyć się podciśnienie wewnątrz zaworu i lekko unosić stożek.
Także jak robić to dobrze.

Darek

Autor:  Sterciu [ wtorek, 17 września 2013, 23:42 ]
Tytuł:  Re: Zawór EGR 2.5 TDI

Blaszka z inpostu którą miałem wytrzymala 15kkm i przepaliła się , teraz mam z blachy 5mm dwie zaslepki , jedna przy kolektorze , druga przy zaworze i rurka całkowicie wywalona.

Autor:  niestandardowy1977 [ sobota, 19 stycznia 2019, 19:56 ]
Tytuł:  Re: Zawór EGR 2.5 TDI

FocusMED napisał(a):
Dobrze jest jeszcze VAGiem zmniejszyć maksymalnie ilość domieszki spalin wtedy jest mniejsza rozbieżność dynamiki gazów między wartością zadaną MAF a wartością rzeczywistą.


ello. Ciekawe czy jeszcze tu zaglądasz. Pytanko jak to zrobic? poprowadzisz, mam vcds-a ;)

Autor:  Arkos [ niedziela, 10 lipca 2022, 18:42 ]
Tytuł:  Re: Zawór EGR 2.5 TDI

Witam i pozdrawiam wszystkich. Jestem szczęśliwcem Multivana AXG, który chciał sobie porobić wszystko przy silniku a mechanik wyciągnął silnik, wyczyścił dolot, zamontował zestaw zamiast egr, uszczelnił silnik i wymienił sprzęgło z dwumasa. Jedyne czego to zapomniał to jak były wężyki podciśnienia i które zasklepić. Jest ktoś w stanie mi pomoc?

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/