T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest niedziela, 28 kwietnia 2024, 23:57

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 10 października 2010, 19:48 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12307
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1042 razy
Otwieram dzisiaj maskę u siebie bo płyn do spryskiwaczy się skończył i widzę takie coś

http://lh5.ggpht.com/_zQNs4LD32zQ/TLH23 ... C09829.JPG

Zaciekawiony rozkręcam całość, myśląc o najgorszym i dalej widzę to

http://lh3.ggpht.com/_zQNs4LD32zQ/TLH23 ... C09833.JPG

Dolot wygląda tak

http://lh5.ggpht.com/_zQNs4LD32zQ/TLH22 ... C09835.JPG

Do tego rurka która idzie do blow off'a (chyba tak to się nazywa) jest luźna i może w każdej chwili wypaść (to po prawej na zdjęciu)


http://lh4.ggpht.com/_zQNs4LD32zQ/TLH2x ... C09834.JPG


Dodam też, że EGR też mam zasyfiony olejem

http://lh3.ggpht.com/_zQNs4LD32zQ/TLH23 ... C09830.JPG


Oleju ubywało mi trochę (mimo, że nie powinno), chyba znalazłem winowajcę.

Teraz pytanie, czy to turbina "rzyga" olejem czy to z silnika tak rzuca olejem?

Turbina była kupowana przeze mnie NOWA jakieś 30kkm temu abym miał spokój w tym temacie...

No i co z tym wężykiem do zaworka? Chyba nie powinien tak luźno latać..?

W czasie jazdy nic nie dymi (no może poza dodaniem spooro gazu) Przy odpalaniu też puści tylko mały czarny dymek i to nie zawsze

Szczerze mam już dosyć tego auta powoli.. :-/

Dzięki za odpowiedzi


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 10 października 2010, 21:26 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 3 maja 2010, 14:51
Posty: 1328
model: Transporter Kombi
silnik: 1.9 ABL+

Podziękował: 26 razy
Pomógł: 37 razy
Wyczyść i obserwuj dalej. Do weryfikacji możesz odłączyć odmę i puścić np. do zbiorniczka jakiegoś. Ale na moje oko o turbina puszcza..... Masz na nią gwarancję jeszcze?


_________________
A clean bus is a sign of a sick mind.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 10 października 2010, 22:03 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12307
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1042 razy
Wyczyściłem co się dało od razu.

W którym miejscu mogę tą odmę odłączyć dokładnie?

Co do gwarancji to skończyła się pod koniec czerwca tego roku niestety... <zniesmaczony>


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 10 października 2010, 22:24 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 3 maja 2010, 14:51
Posty: 1328
model: Transporter Kombi
silnik: 1.9 ABL+

Podziękował: 26 razy
Pomógł: 37 razy
http://yfrog.com/5y1265339371j

Na zdjęciu silnik z golfa, ale w T4 jest podobnie. W zasadzie są 2 możliwości żeby olej pojawił się w dolocie - albo turbo zaciąga przez odmę, albo to turbina puszcza ilej. Sprawdź czy nie masz zapchanego filtra powietrza.


_________________
A clean bus is a sign of a sick mind.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 10 października 2010, 22:35 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12307
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1042 razy
Filtr powietrza zmieniony 5kkm temu, więc raczej odpada ale sprawdzić nie zaszkodzi..

Tak myślałem, że w tym miejscu ale wolałem się upewnić

Czym najlepiej zaślepić ten otworek w dolocie po odpięciu odmy?


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 10 października 2010, 22:40 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 3 maja 2010, 14:51
Posty: 1328
model: Transporter Kombi
silnik: 1.9 ABL+

Podziękował: 26 razy
Pomógł: 37 razy
Probe041 napisał(a):
Czym najlepiej zaślepić ten otworek w dolocie po odpięciu odmy?



Pozostawiam to twojej inwencji twórczej. Sprawdź czy nie spasuje nakrętka od Nałęczowianki ;)


_________________
A clean bus is a sign of a sick mind.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 17 lutego 2011, 15:03 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12307
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1042 razy
Dzisiaj wreszcie się za to zabrałem Turbo wymyte, odma puszczona do bańki, 60 km zrobione na pełnych obrotach m.in autostradą. I co?? Turbina sucha (dobrze i niedobrze) , więc niestety problem jest gdzieś głębiej.

Po drodze zmierzone ciśnienie oleju. Na wolnych ok 2, z gazem jakieś 3,5 atm. Byłem wcześniej w zakładzie gdzie regenerują turbiny i facet powiedział, że to na pewno nie puszcza turbina bo by z 2 strony rzygało olejem

Mechanik sugeruje najpierw wymienić odmę na nową bo ta co jest może być przytkana, może mieć rację? A jeśli to nie pomoże to czeka mnie znowu ściąganie czapki ehh

Najlepsze jest to, że większość mówi że wymyślam problemy i każdy by z tym jeździł i się tym nie przejmował, że auto stare itp


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 23 lutego 2011, 19:26 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 8 lutego 2011, 21:16
Posty: 33
model: T4
silnik: 2.4 D

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
a nie byleś czasem z tą turbinką na legnickiej? zrób najpierw tą odme to wyeliminujesz przynajmniej jedną z możliwych usterek.jak to nie pomoże to dalej tylko silnik...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 25 lutego 2011, 23:55 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12307
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1042 razy
Byłem na legnickiej <01>

Odma założona nowa z ASO, zrobione 1000km i sucho. Oleju może wziął z setkę po deptaniu na autostradzie.

Jeszcze będę musiał rozkręcić i obejrzeć od środka jutro jak wygląda dolot


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 26 lutego 2011, 15:20 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 8 lutego 2011, 21:16
Posty: 33
model: T4
silnik: 2.4 D

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
no i widzisz dobrze Ci kolega z Legnickiej zdiagnozował że to nie turbo :) skądś kojarzyłem Twoje T4 a to tam się spotkaliśmy.pozdro!


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 26 lutego 2011, 15:46 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:51
Posty: 801
Lokalizacja: LUBUSKIE
model: T4
silnik: AAB/ABL

Podziękował: 14 razy
Pomógł: 36 razy
Obrazek
tak wygląda działanie separatora w AFNie po ok 700km Diesel już nie jest brudnym silnikiem


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 51 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB