T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest wtorek, 19 marca 2024, 12:56

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 96 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 29 sierpnia 2021, 22:49 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 6 grudnia 2015, 12:56
Posty: 171
Lokalizacja: Baczysław,Zachodniopomorskie
model: t4
silnik: 2,5 tdi ACV

Podziękował: 12 razy
Pomógł: 7 razy
Witam ponownie, rozrząd ustawiony na znaki, pompa również i pojawił się problem, auto ciężko pali po odpięciu czujnika temperatury o wiele lepiej, ale nie jest dobrze. Miałem możliwość podmiany czujnika temperatury na nowy i dalej to samo. Podłączyłem kompa i kąt wtrysku jest na 000 jak mam to ustawić, czy mógłby mi to ktoś wytłumaczyć po kolei co mam robić, którą rolką kręcić, czy na odpalonym silniku, czy zgaszonym, co poluzować a co zablokować? Sorki za pytanie, ale robię to pierwszy raz, no i wolę to zrobić sam, żeby następnym razem wiedzieć co do czego.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 9 stycznia 2022, 22:42 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 2 stycznia 2022, 17:08
Posty: 5
model: T4
silnik: 2.5

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Czesc, fajnie byc w gronie Tczwórek.

Mam pytanie do bardziej doswiadczonych:
Pasek rozrządu ma już 8 lat ale ma przejechane jakies 30 tys km, i tyle tez ten samochod przez te 8 lat przejechal kilometrów.

To jest czas na zmianę, brać ten wóz?
Przejade nim jeszcze? nim dodjade do mojego mechanika z 2000km

pozdrawiam
i dzieki za odpowiedz abym nie wpakował sie w maliny


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 10 stycznia 2022, 16:09 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12277
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 325 razy
Pomógł: 1035 razy
W każdej chwili może się urwać, ja bym nawet nie odpalał tego silnika na tym pasku a gdzie jeszcze trasa 2000km. Minimum na dojazd to wymiana po taniości samego paska głównego a na miejscu zrobienie tego po całości (co i tak nie gwarantuje, że drugi rozrząd od pompy się nie zerwie do tego czasu)


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 18 listopada 2022, 17:01 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 17 maja 2022, 15:43
Posty: 27
model: Caravelle
silnik: 19843 cm3

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Może lepiej jednak zawieźć to bardziej doswiadczonej osobie, która się na tym zna ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 11 grudnia 2022, 00:06 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 10 grudnia 2022, 18:42
Posty: 4
model: T4 Long Blacha
silnik: 2.5 TDI ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam,

pytanie dziwne -> kupiłem zegar - niby pasuje -> https://allegro.pl/oferta/czujnik-do-re ... MjdjODA%3D

Wkręcam, kręcę pompą i... kurde nic się nie dzieje... Może ktoś mnie oświeci czy to użytkownik jest do bani czy zegar zły? <bezradny>

Pytanie drugie - może ktoś z okolic Elbląg/ Ostróda chętny pomóc w ustawieniu rozrządu? Mechanicy u nas lokalni są średni... aby wymienić wszystko - jeden zaproponował wymienić pompę... d blink

Jak ustawiam "na znaki" nie pali, trzeba troszkę jak by "naciągnąć" pompę - wtedy odpali ale max 2.5k obrotów i lipa lub... coś czego ekolodzy nie lubią <24>

Jest to pierwszy rozrząd jaki robię w życiu - dlatego prośba o pomoc

Pozdrawiam


-----edit------

ok poradziłem sobie. Na znaki nie zawsze oznacza, że będzie w pełni ok. Fakt jeszcze na tiptop nie ustawiłem bo robię to pod chmurką. Jednak po ustawieniu "na znaki", skręceniu większość itd., należy na kole przesunąć trochę pompę wtryskową tj.:
1. luzujemy trochę koło na samej górze (z prawej strony silnika), od wałka rozrządu
2. napinamy delikatnie pompę paliwa (klucz 21)
3. skręcamy i sprawdzamy czy jest ok, jeśli nie - wróć do punktu 1.

Jeżeli w punkcie 1. za mocno poluzujemy śrubę - nic się nie stanie - po prostu musisz bardziej naciągnąć pompę. Mówimy o przesunięciach w milimetrach

Czy zegar potrzebny? Pewnie by pomógł, mój coś nie działa, tak to bym odrazu ustawił na ok - choć pewnie i tak by trzeba było dociągnąć...

Czy blokady rozrządu potrzebne? Średnio - linear jedynie tyci ułatwia temat

Pozdrawiam!


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 12 grudnia 2022, 22:03 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2373
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG,ACV,AJT+

Podziękował: 186 razy
Pomógł: 207 razy
Czemu nie regulujesz rolką?


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 13 grudnia 2022, 02:40 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 10 grudnia 2022, 18:42
Posty: 4
model: T4 Long Blacha
silnik: 2.5 TDI ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
niebieski-n2 napisał(a):
Czemu nie regulujesz rolką?


próbowałem rolką / rolkami i średnio to dawało. Ale mówisz co - ustawić by dość ładnie chodził i doregulować rolką?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 13 grudnia 2022, 12:18 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2373
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG,ACV,AJT+

Podziękował: 186 razy
Pomógł: 207 razy
Ustaw tak, żeby dało się dopieścić rolką (żeby jej zakres ruchu na to pozwalał)


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 13 grudnia 2022, 18:31 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7424
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 800 razy
Kovciu napisał(a):
Ale mówisz co - ustawić by dość ładnie chodził i doregulować rolką?

Ustawić tak żeby odpalił, potem podpiąć VCDSa czy tam innego VAGcoma i od razu wiadomo co i w którą stronę kręcić. Wtedy też widać czy da się rolką czy trzeba przestawiać na kole wałka. Jak się nabierze wprawy to kręcąc kołem pompy da się dość precyzyjnie wyczuć kiedy jest początek tłoczenia i zegar nie potrzebny <cool> . Tak czy inaczej bez kompa nie da się tego zrobić dobrze.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało



Za ten wpis autor Kenobi podziękował: Jodek (poniedziałek, 24 kwietnia 2023, 16:22)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 17 grudnia 2022, 01:53 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 10 grudnia 2022, 18:42
Posty: 4
model: T4 Long Blacha
silnik: 2.5 TDI ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Eh i tak w d**** jestem… niby odpalał jako tako chodził… i już nie chodzi bo chciałem poprawić…


Edit:

Ok - za delikatnie podchodziłem do regulacji.

Po 500km wyszło że i tak pompa wyzionęła ducha - odpali, 3k obrotów i gaśnie. Jak zimny - odpali na chwile.

Teraz mecze się z wymiana pompy ;)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 4 marca 2023, 20:02 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 19 kwietnia 2022, 16:15
Posty: 20
model: t4
silnik: 2,5 tdi

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Hej!

Mam pytanie co DOKŁADNIE jest potrzebne do wymiany jeżeli chodzi o blokady i narzędzia? Na allegro są dostępne zestawy ale nie wiem jakiej są jakości i czy wszystko w nich jest. Widziałem, że są jakieś płytki z nacięciami na wałek rozrządu. Czy przy jego użyciu nie trzeba zdejmować pokrywy zaworów? Jeżeli tak to czy jej zdjęcie może do czegoś się przydać? Pytam bo muszę wiedzieć czy kupować uszczelkę pod pokrywę.

Temat czujnika zegarowego chyba odpuszczę, jeżeli da się ustawić pompę na znak i potem skalibrować VCDSem. Tylko pytanie gdzie ten znak na pompie jest? U mnie aktualnie auto nie odpala i obstawiam, że jest to wina luźnego paska i przestawienia pompy.

Z góry dziękuję za pomoc!


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 5 marca 2023, 12:53 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7424
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 800 razy
Wszystko masz w tym temacie opisane. Są zdjęcia blokad, znaków na kole zamachowym i kole zębatym pompy. Dekiel jak nie cieknie to nie ma sensu go zdejmować. Spory problem to blokada koła pasowego, bo jak tu i w innych miejscach ludzie piszą to te dostepne w necie w zestawach są bardzo kiepskiej jakości i się gną. W temacie nie ma tylko zdjęć jednego przyrządu który ułatwia pracę czyli czegoś do blokowania kółek zębatych na wałku rozrządu które trzeba przynajmniej poluzować przy wymianie pasków i ustawianiu pompy.
Takie coś sobie kupiłem, wcześniej miałem własną konstrukcję:
Załącznik:
blokada kół zębatych.jpg

Blokada wałka zastępująca klasyczny liniał bez zdejmowania dekla:
Załącznik:
blokada wałka.jpg


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 5 marca 2023, 21:14 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 19 kwietnia 2022, 16:15
Posty: 20
model: t4
silnik: 2,5 tdi

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Dziękuję za odpowiedz. Widzę, że jesteś z Warszawy i masz sporą wiedzę. Zajmujesz się mechaniką na codzień?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 6 marca 2023, 20:26 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7424
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 800 razy
kacper-k48 napisał(a):
Zajmujesz się mechaniką na codzień?

Nie, choć z drugiej strony mając T4 i robiąc je samemu to prawie tak <cool>
Jak jesteś z wa-wy to służę pomocą w realu.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 24 kwietnia 2023, 16:24 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 21 maja 2019, 18:31
Posty: 7
Lokalizacja: Warszawa
model: t4
silnik: 2.5tdi AJT

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 1 raz
Kenobi napisał(a):
kacper-k48 napisał(a):
Zajmujesz się mechaniką na codzień?

Nie, choć z drugiej strony mając T4 i robiąc je samemu to prawie tak <cool>
Jak jesteś z wa-wy to służę pomocą w realu.



Potwierdzam, Kolega pomaga w realu :D mojego AJT dokręcanego pneumatem ogarnął ;p
Widzimy się na zlocie! o ile nie rozleci się coś w drodze do chorwacji <cisza>


_________________
Nie jest sztuką zabić muchę przednią szybą, sztuką jest zrobić to boczną. <sarkastyk>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 19 września 2023, 22:33 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 20 lutego 2023, 11:41
Posty: 3
model: t4
silnik: 2.5 tdi

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam wszystkich forumowiczów , w wyniku wypadku zmuszony byłem wymienić paski rozrządu i napedu pompy. Pali bez problemu. Chciałbym jednakowoż sprawdzić początek tłoczenia pompy. Pytanie - jak ustalić punkt dla wyzerowania zegara czujnika na pompie?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 96 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Grembol i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB