T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 20:06

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 96 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 2 kwietnia 2018, 08:50 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
maciek0000 napisał(a):
ale chciał bym uniknąć przestawienia początku tłoczenia na pompie ponieważ nie posiadam zegara

Pompę się blokuje śrubą do tego przeznaczoną i nic sie nie przestawi, dlatego luzujesz koło aby to ono się ruszyło przy napinaniu, a nie pompa. Zegar przy TDI jest zbędny, za to VAG konieczny, bo tak czy inaczej nowy pasek spowoduje minimalne przesunięcia, a to wystarczy aby były problemy i korekta ustawień po odczycie kąta VAGiem jest konieczna. Znaki tu nic nie pomogą.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 2 kwietnia 2018, 08:55 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 15 kwietnia 2010, 06:16
Posty: 19

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
Czyli normalnie wymieniać bez cyrków, a potem drobne korekty z pomocą vaga.
A jak wygląda prawidłowe ustawienie 0.55 czy powinno być inaczej, bo gdzieś czytałem że niektórzy ustawiają ok 0.70 ??
Obawiam się jeszcze śruby centralnej, a mianowicie jej późniejszego samoistnego odkręcania.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 2 kwietnia 2018, 09:07 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Ja ustawiam zawsze książkowo na 45 w grupie 000, potem jeszcze się bawię aby w grupie 004 sie pokrywało po przejechaniu 10-15 km aby wszystko się rozgrzało i ułożyło.
maciek0000 napisał(a):
Obawiam się jeszcze śruby centralnej, a mianowicie jej późniejszego samoistnego odkręcania.

Diamentowa podkładka plus dokręcenie jak należy zgodnie z instrukcją i przy użyciu blokady to nic się nie odkręci. Jest to ciężkie i wymaga odpowiednich narzędzi.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 2 kwietnia 2018, 10:09 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 15 kwietnia 2010, 06:16
Posty: 19

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
Bardzo dziękuję za podpowiedzi. Jeśli będę miał jeszcze jakieś pytania to na pewno zapytam. Teraz jeszcze zostało tylko nabyć części, przygotować się i działać.

Dzięki i pozdrawiam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 3 kwietnia 2018, 11:33 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:05
Posty: 1032
Lokalizacja: Powiat żuromiński,woj. Mazowieckie
model: T4
silnik: ACV ,AXG

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 37 razy
Ustaw na znaki tzn. Kolo zamachowe ( znaki jest malo widoczny w oczku w skrzyni- 0). Kolo od walu musisz odkrecic. Zblokuj po ustawieniu pompe wtryskowa. Uwazaj na koncu abys ja odblokowal bo ukrecisz walek jak zapomisz. Ogolnie najwiecej zabawy jest z regulacja konta wtrysku. Ustawienia na Mazak jest malo precyzyjne choc nie powiem ze nie wykonalne. Po zlozeniu regulacje rob tylna rolka. Bardziej dokladnie I szybciej osiagniesz cel. Odkrecanie I przykrecanie kola którego nie chcesz ruszyc jest ciezkie z utrafieniem w 10. Samo ruszenie powoduje duzy skok. Do tego trzeba miec blokade aby kolo przytrzymac. Bo nie bedziesz ciagal przez nowy pasek. Waze jest to aby ustawic walek na linial. Ja mialem przestawiony o 1 zab. Kiedys dyskutowalem z kolega Probe ze jak mogl sie przestawic skoro pasek ma zeby. Mial racje. Jak cos wal na PW to ci przez tel. wyjasnie co I jak.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 16 czerwca 2019, 05:01 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 5 marca 2011, 17:19
Posty: 1
model: Transporter
silnik: 2,5 tdi 88km

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Pozdrawiam .
Przepraszam że się w trące co do ustawiania rozrządu miałem vw t 4 Transport r99 silnik 2,5 TDI 88 km drugi mam teraz zakupiony rok temu T4 Transporter r 03 TDI 102 KM .Na pierwszym sam osobiście przejechałem ponad 300000 tyś km przy sprzedaży miał 540000 ,a nie wiem ile był wcześniej kręcony , ale zawsze w nim wymianę rozrządu robił mój zaufany mechanik . W drugim tak samo. Ale ja nimi czy jednym czy drugim robiłem czy robię trasy i wiem że rozrząd mam pewny . Co do samodzielnego ustawiania jeżeli koledzy macie taką wiedzę i sami zrobicie to szacun .Ja wiem że niby to jest proste ,ale czasami trzeba i pompę paliwa ruszyć ,dobrze na znaki ustawić .Czasami lepiej dać parę złoty więcej ale mieć pewność że T4 będzie jeździć. Wojtek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 16 czerwca 2019, 12:36 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Jak ktoś się nie czuje na siłach to płaci mechanikowi, są jednak tacy których rozrząd nie przeraża aby samemu go zmienić a przy okazji mieć z tego satysfakcje :-P


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 16 czerwca 2019, 14:37 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2373
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG,ACV,AJT+

Podziękował: 186 razy
Pomógł: 207 razy
dodatkowo mało który mechanik potrafi w t4 prawidłowo ustawić kąt wtrysku ;)


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 12 lipca 2019, 15:49 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 19 grudnia 2017, 21:17
Posty: 14
model: transporter
silnik: 1.9 td abl

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 3 razy
Witam. Jestem po wymianie rozrządu w silniku ajt. Motor trochę dziwnie chodzi, na zimnym kopci na szaro, ogólnie brakuje mocy. Wiem że to wina złego kąta wtrysku. Po ustawieniu rolek napinających brakuje już miejsca żeby dalej korygować. Pytanie czy trzeba przestawić pompę o ząb? żeby szło jeszcze skorygować.(PS. Mechanik narobił tyle znaków że chyba sam sie już pogubił). Dodam logi z vscana na rozgrzanym silniku: nr.kanału 004 wymagane IGN. timing 1.98 deg n.OT jest Ign Timing 14.52 Deg n.Ot, oraz 000 T.B angle 034.
Proszę coś doradzić. Pozdrawiam maniaków t4


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 12 lipca 2019, 15:59 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Kółko na wałku było zbite jedno i drugie przy ustawianiu?


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 12 lipca 2019, 17:05 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 19 grudnia 2017, 21:17
Posty: 14
model: transporter
silnik: 1.9 td abl

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 3 razy
Probe czy masz na myśli to samo co ja?(rozkalibrowanie pompy przy zdjęciu z niej koła) powiem szczerze że nie wiem czy ściągali. Jeśli nie o te koła to naprowadź trochę. Co sądzisz o logach


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 12 lipca 2019, 21:48 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Ja tu żadnych logów nie widzę, jedź niech partacze poprawiają a jak nie masz nerwów to bierz się sam za to lub szukaj kogoś kto ma pojęcie


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 17 sierpnia 2019, 14:20 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 22 marca 2019, 22:09
Posty: 12
model: T4 Multivan
silnik: 2.5 TDI AXG

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Rozebrać od nowa, wal na 0, wałek na blokadę, pompe na cechy wkrecic zegar ustawic na 0 i przekręcić kołem pompy tak aby pokazało 0.55, i musi zagrać.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 24 listopada 2020, 21:08 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 22 listopada 2020, 14:03
Posty: 1
model: T4
silnik: 2,5 TDI ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam wszystkich. Nie będę sie rozpisywał bo to juz nie na moje nerwy. ... Jeśli jest ktoś z okolic Wrocławia kto poprawnie ustawi rozrzad w silniku 2.5 tdi ACV to prosze o kontakt pod nr 667029752. Auto aktualnie juz nie odpala,problem jest taki ze nie widac znaku na kole,była wyjmowana i skrzynia i silnik,chyba dwa razy... proszę o pomoc, przyjadę , odwiozę,napoje,nakarmie i zapłacę.dziekuje


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 28 listopada 2020, 18:12 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:05
Posty: 1032
Lokalizacja: Powiat żuromiński,woj. Mazowieckie
model: T4
silnik: ACV ,AXG

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 37 razy
Skontaktuj sie z kolega Sterciu. Jesli bedzie mial czas to ci to zrobi. Kolega Chemik jest chyba z okolic Krakowa wiec dalej. Do mnie na Mazowsze za daleko.
Na razie o innych kolegach nie przychodzi do glowy.
Nie jest to skomplikowane,lecz wymaga troche wprawy. Sa instrukcje na forum. Zaraz je tu wrzuce,poczytaj,wiedzy nigdy nie za duzo. Jest w pierwszym poscie u kolegi Kenobi.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 11 sierpnia 2021, 19:32 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 6 grudnia 2015, 12:56
Posty: 171
Lokalizacja: Baczysław,Zachodniopomorskie
model: t4
silnik: 2,5 tdi ACV

Podziękował: 12 razy
Pomógł: 7 razy
Panowie mam pytanie, pacjent 2,5 acv silnik był rozebrany do ostatniej "śrubki", zostało zrobione co trzeba, poskładany, założony rozrząd, ale przed demontażem nie była zablokowana pompa, pytanie jak ją teraz ustawić?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 11 sierpnia 2021, 20:05 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Na znak, a najlepiej na zegar


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało



Za ten wpis autor Kenobi podziękował: slawi75td (środa, 11 sierpnia 2021, 22:20)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 11 sierpnia 2021, 20:15 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 6 grudnia 2015, 12:56
Posty: 171
Lokalizacja: Baczysław,Zachodniopomorskie
model: t4
silnik: 2,5 tdi ACV

Podziękował: 12 razy
Pomógł: 7 razy
Czyli jak nie posiadam zegara to jak ustawie pompę na znak to powinno zatrybić?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 12 sierpnia 2021, 06:20 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Tak. Robiłem tak przy wymianie pompy i zawsze działało. Potem podpięcie kompa i regulacja na gotowo.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało



Za ten wpis autor Kenobi podziękował: slawi75td (czwartek, 12 sierpnia 2021, 06:32)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 12 sierpnia 2021, 06:32 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 6 grudnia 2015, 12:56
Posty: 171
Lokalizacja: Baczysław,Zachodniopomorskie
model: t4
silnik: 2,5 tdi ACV

Podziękował: 12 razy
Pomógł: 7 razy
Dzięki Kenobi teraz powinienem sobie z tym poradzić, a raczej na pewno sobie poradzę.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 96 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB