T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest sobota, 27 kwietnia 2024, 10:19

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 18 lutego 2013, 23:22 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9358
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 551 razy
Pytanie do tych co juz to robili , duzo jest roboty z wymianą uszczelki pompy oleju w acv ?? Zmieniamy rozrząd w kolegi T4 i zarzyganą ma calą prawa strone silnika od strony koła pasowego. Zlokalizować wyciek cięzko bo jest wszystko w oleju , ewidentnie cieknie z uszczelniacza walu korbowego , ale wydaje mi się ze z uszczelniacza az tak by nie zawalił silnika , zwłaszcza od tyłu cała miska jest uwalona. Teraz mamy rozebrany prawie rozrząd , tzn prawie poniewaz juz wszystko zdemontowane i wystarczy pasek zdjąc. Czy duzo roboty jest przy wymianie tej uszczelki ?? Tak patrzyłem to trzeba pasek zdjąc , osłonę metalową odkręcic od silnika i chyba bedzie dostep do obudowy pompy ?? Czytałem gdzies ze chyba miskę trzeba sciągac , czy faktycznie trzeba sciagac i nie da sie bez demontazu miski jej wymienic ??


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 18 lutego 2013, 23:28 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 14 stycznia 2012, 22:14
Posty: 750
Lokalizacja: FSW
model: Caravelle
silnik: 2.5TDi

Podziękował: 12 razy
Pomógł: 40 razy
Tak ,miche trzeba zwalić ,ponieważ jest smog przykręcony pod nią.Pózniej odkręcasz pompę czyścisz i zakładasz uszczelkę.
Uszczelka jest metalowa i chyba tylko w ASO dostępna.Wymień zaraz uszczelkę podstawy filtra olejowego bo grosze kosztuje a też może tędy cieknąć.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 18 lutego 2013, 23:31 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 15 grudnia 2010, 18:00
Posty: 4148
Lokalizacja: Kraków
model: Bestel > Business
silnik: T4 2.5 ACV > AXG

Podziękował: 81 razy
Pomógł: 226 razy
ja bym skończył montaż rozrządu, silnik do mycia (chociaż prowizorycznie) i na następny dzień będzie wiadomo gdzie cieknie. Ja mam też do uszczelnienia parę rzeczy bo spód mokry


_________________
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 18 lutego 2013, 23:36 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9358
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 551 razy
orel11 napisał(a):
Tak ,miche trzeba zwalić ,ponieważ jest smog przykręcony pod nią.Pózniej odkręcasz pompę czyścisz i zakładasz uszczelkę.
Uszczelka jest metalowa i chyba tylko w ASO dostępna.Wymień zaraz uszczelkę podstawy filtra olejowego bo grosze kosztuje a też może tędy cieknąć.


No wlasnie zaczelem na t4-wiki szukac i znalazłem faktycznie ze smok jest przykręcony...

http://www.t4-wiki.de/wiki/index.php?ti ... 0405210311

Nie wiem czy silnik nie jest zalany własnie od strony filtra , bo od filtra jest od góry zarzygany. Pod uszczelniaczem wału jest mokry i jest to swieże , z tyłu miski widać zawalony jest syfem takim oleistym ale juz dośc starym. Najbardziej jest zalany olejem od strony przodu , cięzko zdiagnozwać skąd bo wszystko mokre jest ale napewno z uszczelniacza tez daje poniewaz pod walem , pod uszczelniaczem dokładnie jest wszystko mokre w swiezym oleju , a nad uszczelniaczem jest sucho. Pompa wody tez nie jest zalana olejem jest sucha i czyta jakby ktos dopiero co ja wlozyl , a sądząc po reszcie podzespołów rozrządu to ma przebieg taki jak i one, pasek wytarty od strony zębow jest strasznie , az do białego włókna...


Ostatnio edytowano poniedziałek, 18 lutego 2013, 23:40 przez Sterciu, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 18 lutego 2013, 23:39 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 21 lipca 2011, 23:04
Posty: 1043
Lokalizacja: PCT-landia
model: Transporter
silnik: 1.9

Podziękował: 17 razy
Pomógł: 41 razy
Sączy się na pewno z podstawy filtra.Z uszczelki pompy to się leje olej jak jest nieszczelność.


_________________
Z każdym dniem mojego życia
nieustannie zwiększa się liczba tych,którzy
mogą pocałować mnie w ...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 18 lutego 2013, 23:41 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 14 stycznia 2012, 22:14
Posty: 750
Lokalizacja: FSW
model: Caravelle
silnik: 2.5TDi

Podziękował: 12 razy
Pomógł: 40 razy
Miałem dokładnie to samo ,cały silnik uwalony.Przy wymianie rozrządu robiłem wszystko,tylko zimeringu od strony sprzęgła nie zmieniałem.
Efekt-silnik suchy tylko pokrywą zaworów trochę leci.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 18 lutego 2013, 23:42 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9358
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 551 razy
motoria napisał(a):
Sączy się na pewno z podstawy filtra.Z uszczelki pompy to się leje olej jak jest nieszczelność.


Tzn jak mocno sie leje ?? ;)

Tutaj jest poprostu zawalony taką mazią , jako to olej z innymi brudami sie zmiesza i utworzy. Od przodu silnika na łącznie z miską jest mokry i to dośc mocno ale nie jest tak aby sie lało z niego ciurkiem. Bardziej mi to wygląda na wyciek z uszczelniacza , patrząc na opis na naklejce jaka jest w aucie to miał miec rozrząd zmieniony około 40kkm temu (innej nie ma a i data wymiany by sie pokrywała z oznaczeniami roku produkcji na rolkach), a i wpis jest an dośc spory przebieg bo 90kkm , czyli jakies 130kkm ychodziłoby ze auto zrobiło na tym rozrządzie. Więc mozliwe ze uszczelniacz nie wytrzymal tego przebiegu i to z niego tak się leje. Pasek nie jest zalany , tylko osłona pod paskiem i miska od strony rozrządzu oraz troche obudowa pompy.

Nie wiem własnie czy jest sens ruszać tą pompę , moze nie z tamtąd to leci...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 18 lutego 2013, 23:58 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 21 lipca 2011, 23:04
Posty: 1043
Lokalizacja: PCT-landia
model: Transporter
silnik: 1.9

Podziękował: 17 razy
Pomógł: 41 razy
W takim razie stawiam na simmering. Z pompy na pewno nie bo pod jej uszczelka jest oliwa pod ciśnieniem i na wyższych obrotach się leje jeżeli jest tam nieszczelność.
Cyba ze jest juz przerobiona sruba od napinacza na szpilkę z gwintem w pompie i szpilka za mocno wkręcona odpycha pompie od bloku i wtedy tez może lecieć na tym połaczeniu


_________________
Z każdym dniem mojego życia
nieustannie zwiększa się liczba tych,którzy
mogą pocałować mnie w ...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 19 lutego 2013, 00:05 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9358
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 551 razy
orel11 napisał(a):
Uszczelka jest metalowa i chyba tylko w ASO dostępna..


Uszczelkę mozna w IC kupic , mają Corteco lub Erling , dziś nawet dzwoniłem i jest na miejscu tutaj u nas Erling.

Nawet na ich stronie jest;
http://sklep.intercars.com.pl/?towkod=A8979C#x
Cena w hurcie jest jeszcze nizsza więc nie jest zle , tylko własnie zastanawiam sie czy warto sobie robote robić i ja wymieniac ;).


motoria napisał(a):
W takim razie stawiam na simmering. Z pompy na pewno nie bo pod jej uszczelka jest oliwa pod ciśnieniem i na wyższych obrotach się leje jeżeli jest tam nieszczelność.
Cyba ze jest juz przerobiona sruba od napinacza na szpilkę z gwintem w pompie i szpilka za mocno wkręcona odpycha pompie od bloku i wtedy tez może lecieć na tym połaczeniu


Wiesz co , jeszcze napinacza nie demontowałem bo juz ciemno było a przy lampie to nie robota w/g mnie i jutro bedziemy demontować pasek i napinacz. Więc bede wiedział co i jak.... Ale nie , napinacz jest normalnie srubą przykręcony z tego co pamiętam i to w dodatku na Torx chyba .

Umyjemy chyba silnik , zmienimy tylko uszczelniacze , złozymy rozrząd i zobaczymy jak bedzie.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 19 lutego 2013, 00:11 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 21 lipca 2011, 23:04
Posty: 1043
Lokalizacja: PCT-landia
model: Transporter
silnik: 1.9

Podziękował: 17 razy
Pomógł: 41 razy
Jak torx.. to oryginalna śrubka. Także dałbym sobie spokój z pompą na twoim miejscu.


_________________
Z każdym dniem mojego życia
nieustannie zwiększa się liczba tych,którzy
mogą pocałować mnie w ...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 19 lutego 2013, 00:17 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 14 stycznia 2012, 22:14
Posty: 750
Lokalizacja: FSW
model: Caravelle
silnik: 2.5TDi

Podziękował: 12 razy
Pomógł: 40 razy
Zapewne odkreciłeś osłonę od rozrządu co trzyma też pompę 2 srubkami.Wiec może cieknąć i ja bym zmieniał ,bo dużo roboty nie ma.Za to później rozrząd znowu zwalać to ja dziękuję.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 19 lutego 2013, 00:20 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9358
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 551 razy
I chyba tak zrobie , nie bede ruszał pompy , wymyje silnik na ile sie da z tej strony , wymieni się uszczelniacz wału na dole i wałka u góry i złozy rozrząd. Zobaczymy co bedzie po wymianie.


orel11 napisał(a):
Zapewne odkreciłeś osłonę od rozrządu co trzyma też pompę 2 srubkami.Wiec może cieknąć i ja bym zmieniał ,bo dużo roboty nie ma.Za to później rozrząd znowu zwalać to ja dziękuję.


Osłony nie ruszałem , bo chyba chodzi Ci o tą osłone co jest pod paskiem , czyli przykręcona do bloku silnika ? Tej nie ruszałem. Wiem o które chyba srubki chodzi , o te dwie przy pompie wody ??

Chyba ze ktoś juz wczesniej kiedys je odkręcał i z tamtąd tez troche cieknie teraz...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 19 lutego 2013, 08:40 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 14 stycznia 2012, 22:14
Posty: 750
Lokalizacja: FSW
model: Caravelle
silnik: 2.5TDi

Podziękował: 12 razy
Pomógł: 40 razy
Tak o te śrubki chodzi.Ja je niestety odkręciłem i przez to zmieniałem tą uszczelkę ,bo nie chciało mi się zwalać 2 raz rozrządu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 19 lutego 2013, 09:57 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:51
Posty: 801
Lokalizacja: LUBUSKIE
model: T4
silnik: AAB/ABL

Podziękował: 14 razy
Pomógł: 36 razy
Zrób wszystko ja zmieniłem tylko simering i robiłem 2 razy pompa oleju ma kilka wspólnych śrub
i jak je dokręcisz inaczej jak pozostałe to bedzie ciekło , mi gość zrobił miskę i pompę na pastę elringa i jak narazię jest ok


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 19 lutego 2013, 10:10 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 14 stycznia 2012, 22:14
Posty: 750
Lokalizacja: FSW
model: Caravelle
silnik: 2.5TDi

Podziękował: 12 razy
Pomógł: 40 razy
Pompy nie powinno się uszczelniać żadnym silikonem czy pastą.Tam jest ciśnienie i może wypchnąć silikon.Nowe uszczelki nie są drogie.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 19 lutego 2013, 12:37 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9358
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 551 razy
Wyciek zlokalizowany na 90%, cieknie z uszczelnienia miski olejowej z pompą olejową. Więc zapadła decyzja ze zwalamy miskę aby to uszczelnic a przy okazji w takim razie i wymieni się uszczelkę pompy olejowej. Koszt uszczeli Erling w AD po rabatach to 18zł, uszczelki jeszcze nie mam ale zamówiona jest i mam ją odebrac o 15-tej. A i tak trzeba uszczelnic miskę to juz wymienic uszczelkę pompy to chyba w tym momencie juz naprawde niewiele więcej roboty.

Jakby komuś się przydał to nr ref. uszczelki pod pompę oleju firmy ERLING to EL234560.

Złozyliśmy wszystko do kupy na starym rozrządzie jeszcze , wczesniej wymyty silnik został z prawej strony i uruchomione auto , po jakimś czasie zrobiło się mokro na połączeniu miski z pompą oleju więc dlatego stawiam ze to tam jest wyciek. Mokre jest na połączeniu , powyzej połączenia po zdemontowaniu ponownie wszystkiego jest sucho... Auto chodziło z dobre 40 minut i mokro sie zrobiło do tego stopnia ze po misce zaczeło sciekać i się utworzyła taka "zlewka" olejowa na rancie miski w jednym miejscu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 19 lutego 2013, 13:28 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 21 lipca 2011, 23:04
Posty: 1043
Lokalizacja: PCT-landia
model: Transporter
silnik: 1.9

Podziękował: 17 razy
Pomógł: 41 razy
No pewnie... jak już zwalicie miskę to grzech nie wymienić tez uszczelki pompy.


_________________
Z każdym dniem mojego życia
nieustannie zwiększa się liczba tych,którzy
mogą pocałować mnie w ...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 20 lutego 2013, 19:32 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9358
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 551 razy
Uszczelke od pompy erlinga kupiłem wczoraj i jest cała metalowa , stara zdemontowana jest taka wielowarstwowa , w srodku metal a na zewnętrz powleczona innym materiałem (zapomniałem jak sie on dokładnie zwie). Do uszczelki tej metalowej nie trzeba dawać zadnego uszczelniacza dodatkowego w postaci masy uszczelniajacej lub silikonu ?? Ma taki rowek wytłoczony który po dokręceniu powinien docisnąc się do pompy i uszczelnic i to tyle ??


Ostatnio edytowano środa, 20 lutego 2013, 19:35 przez Sterciu, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 20 lutego 2013, 19:34 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 14 stycznia 2012, 22:14
Posty: 750
Lokalizacja: FSW
model: Caravelle
silnik: 2.5TDi

Podziękował: 12 razy
Pomógł: 40 razy
Ja starą miałem metalową i nową też.Po wymianie nic nie cieknie ,a nie powinno się jej wklejać bo tam ciśnienie oleju jest.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 20 lutego 2013, 19:38 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9358
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 551 razy
No i zaraz skręcimy ją bez zadnego silikonu i innego cudactwa. Winowajczynią wycieku okazała się pęknięta miska olejowa i to powiedziałbym ze dośc mocno , przynajmniej rysa pęknięcia jest od flanszy co się skręca z górą silnika tak do połowy wysokosci miski pod pompą oleju. Ciekło z samej góry przy flanszy z pęknięcia. Miska druga juz jest kupiona , co prawda uzywka ale nie widac zadnych uszkodzeń na niej.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 68 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB