T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 29 marca 2024, 13:14

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 13 lutego 2013, 01:25 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 23 sierpnia 2012, 15:51
Posty: 127
model: caravelle/multivan
silnik: 2.5tdi ACV

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 3 razy
http://youtu.be/ptdY78b6jw0

czy spotkal sie ktos z was z podobnymi odglosami, czy moze to byc vacuum pompa albo popychacze? wciskanie pedalu hamulca nie powoduje zadnej roznicy, dodam ze klekotanie zmienia sie wraz z obrotami silnika a za tydzien wymieniam rozrzad bo juz czas i rolki zaczynaja piszczec


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 13 lutego 2013, 06:54 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
klepie jak vacum,
z tym, że strasznie głośno


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 13 lutego 2013, 07:45 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 21 lipca 2011, 23:04
Posty: 1043
Lokalizacja: PCT-landia
model: Transporter
silnik: 1.9

Podziękował: 17 razy
Pomógł: 41 razy
100 % vacu pompa.Wymienić i silnik będzie szemrał jak strumyczek.


_________________
Z każdym dniem mojego życia
nieustannie zwiększa się liczba tych,którzy
mogą pocałować mnie w ...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 13 lutego 2013, 09:38 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): czwartek, 21 lipca 2011, 13:46
Posty: 1502
model: T 4
silnik: 2,5 tdi
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 29 razy
Pomógł: 39 razy
Mi też wakum klepała poczyściłem miałem też wyciek mały takie roszenie pod uszczelką uszczelniłem i jak na razie nic się nie dzieje.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 13 lutego 2013, 16:22 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 12 stycznia 2011, 23:05
Posty: 2177
Lokalizacja: Wrocław
opis: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: chwilowy brak T4
silnik: 1.6 HDI

Podziękował: 45 razy
Pomógł: 64 razy
U mnie podobnie jest tyle, że jeszcze sporadyczni i ciszej... ale to vacum.


_________________
... nie A4, nie L4, tylko oczywiście T4 ...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 13 lutego 2013, 20:38 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 26 czerwca 2011, 17:35
Posty: 67
Lokalizacja: ONY
opis: Sekcja Dolnośląsko-Opolska!
model: T4
silnik: 2.5 TDI ACV

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
Kolego zernkij tutaj, mialem podobne objawy niedawno

viewtopic.php?f=6&t=6108

Nie wykluczam vacum - ktore tez wymienilem z pół roku temu - ale cos za glosno na vacum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 15 lutego 2013, 03:33 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 23 sierpnia 2012, 15:51
Posty: 127
model: caravelle/multivan
silnik: 2.5tdi ACV

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 3 razy
pompa vacuum wyciagnieta, wyczyszczona i zamontowana, nie pamietam zeby silnik ciszej pracowal, dzieki wszystkim za pomoc!

tutaj ciekawy artykul nt tej usterki http://pmmonline.co.uk/technical/vw-transporter-diagnosing-causes-rattling ciekawostka jest ze zaleca sie montowanie tej vacuum pompy jak na rys. 1 tak aby olej mogl splywac spowrotem do silnika ale w transporterach zamocowana jest jak na rys. 2 jak wszyscy widzielismy w naszych t4, wynika z tego ze gdy olej nie jest wymieniany regularnie, moze przedostac sie do srodka pompy vacuum przez co tlok nie moze juz osiagnac pierwotnego polozenia (wystarczy nawet lyzeczka oleju) i wytwarzaja sie luzy pomiedzy tlokiem pompy vacuum a sworzniem, podkladki nic nie dadza, wystarczy usunac olej i przeczyscic

wniosek: kupujmy dobrej jakosci olej i regularnie go wymieniajmy


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 15 lutego 2013, 07:10 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
fgrs napisał(a):
podkladki nic nie dadza

co powiesz jeśli vacum stuka, a w środku sucho ??


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 11 maja 2015, 20:32 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 13 maja 2013, 10:52
Posty: 12
model: T4 2,5 TDI
silnik: ACV

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 1 raz
Odgrzeję kotleta. Mam identyczny dźwięk co kolega, z tą różnicą że raz go słychać, a są takie dni że jest cisza... Wymieniać pompę, czy rozrząd któremu zostało jeszcze 9 tyś życia?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 12 maja 2015, 09:41 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 19 czerwca 2013, 01:21
Posty: 43
Lokalizacja: Wrocław
model: Caravelle
silnik: ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 2 razy
Pompa Vacum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 12 maja 2015, 09:46 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 23 sierpnia 2012, 15:51
Posty: 127
model: caravelle/multivan
silnik: 2.5tdi ACV

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 3 razy
+1 pompa vacuum, wymienilem ponad rok temu na NIE-pierburga i od tego czasu slysze tylko piekne mruczenie silnika


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 22 sierpnia 2015, 13:20 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 8 października 2014, 09:52
Posty: 12
model: caravelle
silnik: 2460

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
witam od prawie roku posiadam nowego transportera 2.5 TDI 102KM 2000r wczesniej dlugo jezdzilem 1.9 TDI, kupujac auto dalo sie wysluchac lekki dzwiek dochodzacy z silnika ale bardziej pasowalo nam to na luzna oslone, nie zanotowalismy tego jako wiekszy problem. Od tego czasu zmienilem w aucie olej, na silniku brak bylo info co bylo lane wczesniej wiec zalany zostal 10w40, jeszcze kilka napraw ale nie stanowiacych o pracy silnika, w efekcie ustalone zostalo ze w wibracje wpada rura wydechu i katalizator ktory zostal podspawany wraz z oslona termiczna, pewien rodzaj brzeczenia ustapil ale od tego czasu wlasciwe stukanie takie jak na filmie video w tym poscie moglbym zaczelo przybierac na sile, zrobilem jeszcze kilka tys km, i klekot zaczal mnie juz mocno denerwowac, wiec zmienilem kompletny rozrzad ktory dotknal mnie po kieszeni w porownaniu do 1.9. stukot nie minal wiec zaczelismy powolny proces poszukiwan, mechanik mowil z gory ze to pompa vacum i ze to czesty problem i mam jezdzic sie nie przejmowac, Jednak jakos nie dawalo mi to spokoju i meczylem go dalej, podczas rozbierania i nasluchiwania zmieniono mi pompe wspomagania poniewaz miala luzy, niestety dzwiek klekotania pozostal, mechanik powiedzial tez ze odlaczyl pompe vacum i bez niej dalej slychac ten dzwiek, zmienilismy jeszcze olej na mineralny brak rezultatu, na koncu wymienilismy szklanki, trzy byly juz popekane wiec nie zaszkodzilo ale klekotaniu tez nie pomoglo, wydaje mi sie ze zmienil sie lekko ton klekotania po tej wymianie ale to wszystko, probowalem jeszcze sprawdzac pompe vacum naciskaja hamulec ale jakos nie slysze roznicy jedyne co odkrylem to ze im mocniej wciskam hamulec to on bardzo powoli z czasem da sie wcisnac jeszcze drugie tyle od pierwszej pozycji oporu, Czy ktos ma jakis pomysl? Mechanik mowi ze jedna ze szklanek ma luz i ewentualnie nowa glowica moze pomoc


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 22 sierpnia 2015, 21:40 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 12 stycznia 2011, 23:05
Posty: 2177
Lokalizacja: Wrocław
opis: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: chwilowy brak T4
silnik: 1.6 HDI

Podziękował: 45 razy
Pomógł: 64 razy
Sprawdź koło pasowe wału lub ewentualnie któryś wtrysk może lać. Wtedy też może brzmieć tak dziwnie, jakby to był wydech.


_________________
... nie A4, nie L4, tylko oczywiście T4 ...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 22 sierpnia 2015, 21:53 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
A zobacz czy stuka jak podniesiesz obroty na około 1000 jeśli ucichnie to za małe ciśnienie oleju na wolnych


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 23 sierpnia 2015, 06:41 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): czwartek, 1 stycznia 2015, 08:25
Posty: 214
model: T4
silnik: ACV

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 11 razy
A nie dwumasa? klekotanie nie cichnie po wciśnięciu sprzęgła lub zwiększeniu obrotów?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 23 sierpnia 2015, 15:26 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 8 października 2014, 09:52
Posty: 12
model: caravelle
silnik: 2460

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
dwumasa mam wrazenie ze ma swoj wlasny dzwiek zupelnie inny, zapomnialem dodac ze przy pierwszych naprawach po zakupie lal sie olej z pompy vacum zostala wymieniana uszczelka i przy ostatniej naprawie mechanik mowil ze dalej leje sie gdzies z tej pompy, a jak ja odlaczal do sprawdzenia do wyciagnal tylko bolec z niej, nigdy wiec stuprocentowo nie zostala odlaczona i nie sprawdzal czy jest w niej olej, dzwiek przyspiesza wraz z obrotani nigdy nie slabnie niezaleznie od sprzegla czy obrotow


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 24 sierpnia 2015, 15:37 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 8 października 2014, 09:52
Posty: 12
model: caravelle
silnik: 2460

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
co myslicie? warto znowu sciagac pompe vacum?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 24 sierpnia 2015, 15:46 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
jeśli przy kilkukrotnym wciśnięciu hamulca dźwięk nie ustaje, a przynajmniej zdecydowanie nie cichnie to nie jest to vacum,
skup się na kole pasowym wału bo to łatwo sprawdzić zdejmując pasek wielorowkowy,
a jeśli nie to niestety może się też w najgorszym wypadku okazać głowica do zdjęcia i zajrzenie do środka co się tam dzieje

jęśli dźwięk jest dobrze słyszalny i głośny to go nagraj i wrzuć tu, będzie łatwiej "gdybać"


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 26 sierpnia 2015, 10:26 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 8 października 2014, 09:52
Posty: 12
model: caravelle
silnik: 2460

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
dzwiek jest naprawde identyczny jak ten na poczatku postu, poznalem nowego mechanika ktory wyglada na to ze naprawia sporo tych aut, po uslyszeniu pracy silnika jest pewien ze to pompa vacum no i slychac tez cala klawiature, w przyszlym tygodniu wezmie auto na warsztat, i okresli w jakim stopniu walek i pompa sa zuzyte


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 26 sierpnia 2015, 10:47 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 23 sierpnia 2012, 15:51
Posty: 127
model: caravelle/multivan
silnik: 2.5tdi ACV

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 3 razy
pompa vacum jest tak skonstruowana ze jesli dostanie sie do srodka olej to sworzen napedzajacy zaczyna pracowac z luzem i to powoduje klekotanie, doslownie lyzeczka oleju wystarczy zeby pompa zaczela halasowac, ja mam zamiennik NIE-pierburga od ponad roku i do tej pory jeszcze nie zaczela halasowac



Za ten wpis autor fgrs podziękował: claudius (środa, 26 sierpnia 2015, 11:54)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB