T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 18:22

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 23 lutego 2011, 19:45 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 8 lutego 2011, 21:16
Posty: 33
model: T4
silnik: 2.4 D

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
witam,panowie. proponowałbym podpiąć zegar do pomiaru podciśnienia do tego wężyka co idzie do zaworu turbosprężarki i sprawdzić jego wartość.powinno być w okolicach -1 jeśli jest mniej tzn bliżej 0 tzn ze coś jest z podciśnieniem tzn.zaworki,vacu...a siłownik turbiny można sprawdzić w bardzo prosty sposób.wciśnij mu sztangę i zatkaj górę paluchem.jak będzie szczelny to sztanga powinna stać nieruchomo.jak pójdzie w dół to kubeł.pozdro.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 23 lutego 2011, 21:08 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 15:16
Posty: 1258
Lokalizacja: Rzeszów
model: T4
silnik: 1.9 TDI AFN/1Z

Podziękował: 36 razy
Pomógł: 122 razy
lutek83 napisał(a):
witam,panowie. proponowałbym podpiąć zegar do pomiaru podciśnienia do tego wężyka co idzie do zaworu turbosprężarki i sprawdzić jego wartość.
<szok>

Tylko że jest mały szczegół:Turbiny w T4 zazwyczaj sterowane są ciśnieniem, nie dotyczy 2.5TDI 151KM, tam jest VTG sterowane podciśnieniem.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 23 lutego 2011, 22:15 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 8 lutego 2011, 21:16
Posty: 33
model: T4
silnik: 2.4 D

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
a to przepraszam za wprowadzanie w błąd.wszystko z przyzwyczajenia do tych passatow ;/


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 26 lutego 2011, 10:47 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 15:16
Posty: 1258
Lokalizacja: Rzeszów
model: T4
silnik: 1.9 TDI AFN/1Z

Podziękował: 36 razy
Pomógł: 122 razy
lutek83 twój sposób jest dobry, tylko tyczy się gruszek sterowanych podciśnieniowo, jednak w T4 2.5TDI 151KM lepszym sposobem sprawdzenia poprawności działania sterowania turbiny jest podpięcie VAG-a, wrzucenie gupy 011 Basic settings i obserwowanie sztangę turbiny.Vag w tym trybie przełącza sztangę od min do max i ta powinna tak pracować bez przycięć.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 14 sierpnia 2011, 21:48 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 5 września 2010, 16:14
Posty: 3
model: vw t4
silnik: 2,5 tdi

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
dzieki za ewentualne podpowiedzi. kriss1007 nor i sorki za sasiada co zasmiecal wasza strone


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 14 sierpnia 2011, 22:51 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
kriss1007 napisał(a):
dzieki za ewentualne podpowiedzi. kriss1007 nor i sorki za sasiada co zasmiecal wasza strone


a tak konkretnie to o co Ci chodzi ??
jakie podpowiedzi i jaki sąsiad ??


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 15 sierpnia 2011, 00:04 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 5 września 2010, 16:14
Posty: 3
model: vw t4
silnik: 2,5 tdi

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Kenobi.wyeliminowaliście mój ap bo sąsiad mój chciał jakiś chłam puścić. a ja dzięki za info. miłego


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 6 kwietnia 2013, 23:15 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:05
Posty: 1032
Lokalizacja: Powiat żuromiński,woj. Mazowieckie
model: T4
silnik: ACV ,AXG

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 37 razy
Kenobi napisał(a):
sprawdź czy sztanga przy gruszce turbiny rusza się ręką, a potem jak masz możliwość to zapodaj do wężyka idącego do gruszki tak z maks 1 bar ze sprężarki i zobacz czy się poruszy ( oczywiście bez odpalania fury )


Kolego Kenobi czy ta operacja jest bezpieczna :?:
Kiedys gdzies czytalem ze jest trudno to sprawdzic czy ta sztanga sie rusza,ale nikt nie wpadl na pomysl opisany przez ciebie.
Podlaczam tylko przewod ze sprezarki ok.1bara do wezyka podcisnienia i nic wiecej nie musze robic :?:
Gruszki nie odpinam od turbosprezarki. :?:
Kiedys sie interesowalem ta gruszka ale zaniechalem dalszych prob jej sprawdzenia,choc zadne obawy przeladowywania lub inne nie wystepuja u mnie.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 6 kwietnia 2013, 23:28 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
peters napisał(a):
do wezyka podcisnienia

w ACV sztanga jest poruszana ciśnieniem z turbiny i w okolicach 0.9 bara otwiera się N75 i to ciśnienie idzie na gruszkę otwierając zawór upustowy - więc robisz to co w czasie jazdy robiła by turbina


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 7 kwietnia 2013, 03:02 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:05
Posty: 1032
Lokalizacja: Powiat żuromiński,woj. Mazowieckie
model: T4
silnik: ACV ,AXG

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 37 razy
No dobrze, czyli mozna to sprawdzic przez czynnosc opisana wyzej,Skierowac obce powietrze do wezyka co idzie na gruszke ? Tak ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 7 kwietnia 2013, 13:29 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 15:16
Posty: 1258
Lokalizacja: Rzeszów
model: T4
silnik: 1.9 TDI AFN/1Z

Podziękował: 36 razy
Pomógł: 122 razy
peters napisał(a):
No dobrze, czyli mozna to sprawdzic przez czynnosc opisana wyzej,Skierowac obce powietrze do wezyka co idzie na gruszke ? Tak ?

Tak, w przypadku turbin z zaworem upustowym sterowanym ciśnieniem, czyli tak jak w ACV-ce


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 7 kwietnia 2013, 18:09 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 4 maja 2012, 23:47
Posty: 242
Lokalizacja: Katowice
model: t4
silnik: 2.5tdi 170km syncro

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 31 razy
Witam.

Nikt Nie wspomniał o oznaczeniu silnika.
Ważne ponieważ silniki 102 km o oznaczeniu AXL były zasilane taka samą turbiną jak silniki 150km.
A pomiędzy turbina garretta (stosowana w silnikach 150km i 102km AXL) a turbina KKK (stosowaną w silnikach 102km ACV/AUF/AYC) jest wielka różnica w ich sterowaniu i diagnostyce.
Kolego jakie masz oznaczenie silnika odczytaj i podaj.
Później bedziemy doradzać.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 7 kwietnia 2013, 18:11 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
jak nie wspomniał :
Kenobi napisał(a):
w ACV sztanga jest poruszana ciśnieniem

mikoli napisał(a):
czyli tak jak w ACV-ce


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 7 kwietnia 2013, 18:42 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 4 maja 2012, 23:47
Posty: 242
Lokalizacja: Katowice
model: t4
silnik: 2.5tdi 170km syncro

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 31 razy
o TO PRZEPRASZAM NIE DOCZYTAŁEM.
Proponuje w takim przypadku jeśli juz tyle posprawdzałeś czy wszystko jest podłączone (wężyki) poprawnie, często nawet mechanicy nie mogą z tym sobie poradzić.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 4 listopada 2019, 10:25 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 23 lipca 2015, 21:13
Posty: 505
Lokalizacja: Lubuskie blisko Granicy
model: vw t4
silnik: 2.5TDI ACV

Podziękował: 49 razy
Pomógł: 60 razy
Podepnę się pod temat ponieważ walczę z trybem awaryjnym . Jedynym błędem jaki pokazuje komputer jest 17965- ciśnienie doładowania przekroczona granica regulacji. Sprawdzone zostały wężyki ciśnieniowe od turba do n75 i spowrotem, zawór n75 sprawny po podaniu prądu na kostke zamyka się i trzyma ciśnienie które podałem mu ze sprężarki ok 0,9 bar, gruszka w turbinie trzyma ciśnienie po podaniu 0,9 bar otwiera się i nie cofa dopiero gdy upuszczę ciśnienie, zamyka się i otwiera płynnie bez zacięć. Teraz moje pytanie gdzie mogę dalej szukać? Uszkodzony przepływomierz? Map sensor? Co jeszcze i w jaki sposób sprawdzić? Czy szykować się na wymianę turbiny? Silnik 102KM ACV


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 4 listopada 2019, 12:02 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Czy całość układu działa to najlepiej podać ciśnienie z kompresora na wężyk idący do N75 od turbiny ( ten z ciśnieniem ). Podpiąć vaga uruchomić grupę 011 w BS i na odpalonym silniku patrzeć co się dzieje, wtedy vag otwiera i zamyka cyklicznie N75. Wtedy dopiero masz 100% pewności, że od tej strony wszytko działa płynnie i bez zacięć. Do tego przydałyby się logi dynamiczne, jak duże jest to przeładowanie i jak w ogóle ECU i reszta układu reaguje na wzrost ciśnienia doładowania. Przepływka w przypadku przeładowania raczej nie ma nic do rzeczy. Skoro łapie tryb awaryjny to i czujnik ciśnienia musi działać kwesta tylko czy dobrze, a to zobaczysz tylko w logach.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 4 listopada 2019, 16:48 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 23 lipca 2015, 21:13
Posty: 505
Lokalizacja: Lubuskie blisko Granicy
model: vw t4
silnik: 2.5TDI ACV

Podziękował: 49 razy
Pomógł: 60 razy
Po przełożeniu lizaka przepływomierza z golfa IV (dzięki Cyklon) o takich samych numerach brak poprawy. Sprawdzilem twoim sposobem podając ciśnienie do wężyka od turbo i na odpalonym silniku podając mu 1 bar ciśnienie na barometrze spada co ok 1 sekunde o 0,5 PSi czyli otwiera zawór i zamyka co ok 1 sek sztanga pozostaje w położeniu zamkniętym.
Edit.
Logi zrobię jutro lub pojutrze bo mój stary chiński interfejs odmówił współpracy i zamówiłem nowy VCDS więc czekam aż dotrze i będę działał, nie mniej jednak coraz bardziej nastawiam się na uszkodzony wirnik turbiny chodź starałem się dbać o nią jak najlepiej. Olej wymieniałem regularnie (Motul 8100 5w40) na zimnym nie dostawała po garach a i jak na rozgrzanym trochę ją pocisnąłem to zawsze dałem odpocząć na biegu jałowym i schłodzić , no ale cóż nic nie jest wieczne ....
Edit.
Eh jak to dobrze mieć znowu sprawny interfejs. Po rozmowie z kolegą Kenobi (Bardzo Ci dziękuję za pomoc) Chciałem wyruszyć na zrobienie logów lecz już po samym ruszeniu z podpiętym komputerem okazało się, że świruje Map Sensor, pokazuje wartości z kosmosu.
http://vaglogi.pl/log-003_011_8Mm1D.html
jak widać zaraz po lekkim dodaniu gazu map sensor pokazuje ciśnienie w układzie prawie 2500 mbar co jest chyba nie do osiągnięcia przy fabrycznej turbinie ACV.
Po wymianie Map sensora na używany ( leżał na półce i czekał) samochód póki co jeździ normalnie
oto logi po wymianie :
http://vaglogi.pl/log-003_011_DfQzU.html

Dodam jeszcze, że czujnik świrował dopiero jak się nagrzał dziś np. po przejechaniu ok 30km dopiero go odcięło natomiast gdy auto było już nagrzane to łapał tryb awaryjny za każdym odpaleniem czy przyśpieszeniem . Problem na chwilę obecną uważam za rozwiązany ...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB