T4-forum.pl
https://www.t4-forum.pl/

układ chłodzenia - 2 pytania
https://www.t4-forum.pl/viewtopic.php?f=6&t=529
Strona 7 z 9

Autor:  mikoli [ poniedziałek, 19 maja 2014, 07:46 ]
Tytuł:  Re: układ chłodzenia - 2 pytania

roxman ustal który rok masz auta i wedle którego schematu masz szukać, bo bywało że czujnik F95 od sterowania pompki był dwupinowy.
Kenobi napisał(a):
pompka jest na przekaźniku
Nie koniecznie, link do schematów podrzucił wyżej Peters

Autor:  roxman [ poniedziałek, 19 maja 2014, 19:21 ]
Tytuł:  Re: układ chłodzenia - 2 pytania

http://pokazywarka.pl/dvt10v/

to jest zdjęcie moich przekaźników 2,4 D `93 rok który przekaźnik może być od pompy ?

Przekaźniki :
53 141 951 253 B - podobno to są światła przeciwmgielne
18 191 937 503 -
72 191 955 529 -
19 191 955 531 -
38 89 95 52 -

Autor:  Kenobi [ poniedziałek, 19 maja 2014, 20:13 ]
Tytuł:  Re: układ chłodzenia - 2 pytania

według mnie to środkowy na samej górze

Autor:  roxman [ wtorek, 20 maja 2014, 08:23 ]
Tytuł:  Re: układ chłodzenia - 2 pytania

czyli o numerze 53 ? oznaczenia ma podobne jak na schemacie który zapodał wcześniej kolega sprawdzę miernikiem jak tam z prądem na których pinach może coś wymodzę. Dzięki za sugestię.

Autor:  peters [ środa, 21 maja 2014, 23:26 ]
Tytuł:  Re: układ chłodzenia - 2 pytania

Wg.mnie któryś z tych na gorze.
Gdyz jak dobrze pamietam to orginalnie nie ma w skrzynce bezpiecznikow (lub wyzej) pod żadnym gniazdem od 1 do 12.
Lub sam bezpiecznik jest S19.
Gdyz tak tez moze byc.Zalezy czy instalacja jest orginalnie zrobiona czy juz ktos przerabial cos.

Autor:  roxman [ czwartek, 22 maja 2014, 13:14 ]
Tytuł:  Re: układ chłodzenia - 2 pytania

Masz w 100% rację jest to przekaźnik numer 38 doszedłem do tego po prostym teście zwierając styki na czujniku 4 pinowym paliło ten bezpiecznik wyciągnąłem go z szyny i zobaczyłem pod który jest podłączony przekaźnik. Wyszło że 38. Sam przekaźnik tyka jak go zwieram więc chyba czujnik jest walnięty ? I co jeszcze wyczytałem że czujnik steruje pompką masą według mnie jest to bzdura po prześledzeniu okablowania wychodzi że czujnik steruje pompką za pomocą +. Może to ktoś zweryfikować ? Czy mam rację ?
OK przekaźnik sprawdzony działa przewody poprowadzone nowe pompka po zwarciu styków na wtyczce się włącza jak należy a podpowie mi ktoś jak sprawdzić czujnik czy jest ok ? bez gotowania wody w chłodnicy jest jakiś sposób chałupniczy ?

Autor:  peters [ niedziela, 25 maja 2014, 23:51 ]
Tytuł:  Re: układ chłodzenia - 2 pytania

Najlepiej pewie byloby wyjac czujnik i sprawdzic go metoda manualna.
U siebie tez mialem podobny problem,wiec jak dobrze pamietam to zmienialem cos w kablach zeby to hulalo.
Skoro pali ci sie bezpiecznik to musisz dojsc co jest nie tak.
Najszybciej i najlepiej zamienic na poczatek czujnik.

Autor:  roxman [ wtorek, 27 maja 2014, 08:07 ]
Tytuł:  Re: układ chłodzenia - 2 pytania

Zrobiłem wszystkie kable działają już tak jak powinny wczoraj wieczorkiem wymieniłem czujnik kupiłem oryginał (gwarancja 2 lata) będę dzisiaj testował. Ale nikt nie odpowiedział na nurtujące mnie pytanie na forum wyczytałem że ten czujnik steruje pompką elektryczną za pomocą masy mi się wydaje jednak że za pomocą + rozjaśni ktoś tę kwestię ? Niby pierduła ale komuś w przyszłości może się przydać. W tym obiegu są przekaźnik nr. 38, czujnik 4 pinowy, czujnik 2 pinowy, pompka wody nic więcej.

Autor:  davi3dm [ środa, 5 sierpnia 2015, 22:32 ]
Tytuł:  Re: układ chłodzenia - 2 pytania

Witam, bardo obszerny temat, dowiedziałem się wszystkiego co boli mojego t4 1.9 D, jeżeli chodzi o ukł chłodzenia.
Miałem ostatnio problem bo strasznie się grzał silnik, wskazówka goniła do 100 st. nawet jak stałem w korku, a pod górkę to już 110 st. ale faktycznie ten czujnik 4 pin-owy po prostu padł. Sprawdziłem, wg opisów na forum i po prostu go wymieniłem i wszystko oki.
Pozdrawiam

Autor:  peters [ czwartek, 6 sierpnia 2015, 14:48 ]
Tytuł:  Re: układ chłodzenia - 2 pytania

davi3dm napisał(a):
Witam, bardo obszerny temat, dowiedziałem się wszystkiego co boli mojego t4 1.9 D, jeżeli chodzi o ukł chłodzenia.
Miałem ostatnio problem bo strasznie się grzał silnik, wskazówka goniła do 100 st. nawet jak stałem w korku, a pod górkę to już 110 st. ale faktycznie ten czujnik 4 pin-owy po prostu padł. Sprawdziłem, wg opisów na forum i po prostu go wymieniłem i wszystko oki.
Pozdrawiam

Dodam informacje ze pomocnicza pomka elektryczna wspomaga układ chłodzenia i pomaga mechanicznej w sytuacjach kryzysowych. .
roxman napisał(a):
Zrobiłem wszystkie kable działają już tak jak powinny wczoraj wieczorkiem wymieniłem czujnik kupiłem oryginał (gwarancja 2 lata) będę dzisiaj testował. Ale nikt nie odpowiedział na nurtujące mnie pytanie na forum wyczytałem że ten czujnik steruje pompką elektryczną za pomocą masy mi się wydaje jednak że za pomocą + rozjaśni ktoś tę kwestię ? Niby pierduła ale komuś w przyszłości może się przydać. W tym obiegu są przekaźnik nr. 38, czujnik 4 pinowy, czujnik 2 pinowy, pompka wody nic więcej.

Badałem te sprawę kiedys jak prżerabialem zasilanie pompki i tez jestem tego zdania. Masa jest połączona do bloku masy silńika a plus idzie od skrzynki bezpiecznikow.( przez czujnik w kroccu plastikowym)Czy idzie przez przekaznik nie dam ręki uciąć. U mnie chyba nie szedł.

Autor:  Adampio [ wtorek, 12 kwietnia 2016, 13:41 ]
Tytuł:  Re: układ chłodzenia - 2 pytania

Robię generalny remont układu chłodzenia i nie mogę dojść czy pod czujnik trzypinowy idzie uszczelka. :evil:

Na partsbase.org nie ma takiej pozycji, u mnie uszczelki nie było, plastik chłodnicy zachodzi na metalowy gwint w który wkręca się ten czujnik czyli nie idzie metal na metal.

Z drugiej strony T4-wiki.de apeluje o każdorazową wymianę uszczelki i podaje jej numer ale partsbase.org twierdzi, że uszczelka o tym numerze nie była stosowana w teczce <bezradny>

To jak to jest w praktyce???

Autor:  Probe041 [ wtorek, 12 kwietnia 2016, 13:47 ]
Tytuł:  Re: układ chłodzenia - 2 pytania

Nic nie ma

Autor:  Adampio [ czwartek, 14 kwietnia 2016, 12:42 ]
Tytuł:  Re: układ chłodzenia - 2 pytania

Kolejne pytanie: czy plastikowa ramka wiatraków oryginalnie mocowana jest na dole do metalowej ramki chłodnicy? Na schematach z częściami nic takiego nie widać mimo że są tam nawet nity zrywalne. W naturze u mnie były kompozyt ze stali oraz tlenków i wodorotlenków żelaza - pochodny blachowkręta i blaszki z blachogwintem.
Chodzi mi o mocowanie obwiedzione czerwono na fotce pobranej z Alledrogo.

Autor:  Probe041 [ czwartek, 14 kwietnia 2016, 12:44 ]
Tytuł:  Re: układ chłodzenia - 2 pytania

Tak, są tam wkręty

Autor:  t4 fronik [ czwartek, 25 kwietnia 2019, 22:30 ]
Tytuł:  Re: układ chłodzenia - 2 pytania

Witam! Podepnę się do tematu gdyż też mam problem z wskaźnikiem temperatury.
Więc tak : Pacjent T4 Syncro 2000r 2.5 Tdi ACV.
Zegary niebieskie są sprawne- sprawdzone na innej rozgrzanej T4 pokazały taką samą temperaturę.
Czujnik zielony 4 pinowy podmieniony ze sprawnej T4-bez zmian wskazówka idzie tylko do pierwszej kreski.
I teraz najciekawsze , zmierzyłem napięcia na kostce przy czujniku u siebie i w drugiej sprawnej T4.
według https://www.t4-wiki.de/wiki/Datei:Elekt ... I_2000.jpg
Pin 1 to masa i faktycznie,w sprawnej T4 miernik pokazuje 0,00 a u mnie 3,52 ??????
Jak myślicie koledzy gdzie leży problem??
Dodam że po podłączeniu vaga wyświetla błąd P1650-35-10 Missing Message from Instrument Cluster.
Przy zegarach napięcie jak i masa w niebieskiej kostce jest .
Vag widzi aktualną temperature płynu.

Autor:  bigos1966 [ piątek, 26 kwietnia 2019, 09:14 ]
Tytuł:  Re: układ chłodzenia - 2 pytania

Przewód masowy zaśniedziały. W wiązce elektrycznej, prawa strona w komorze silnikowej są połączone przewody masowe. Odnaleźć i wyczyścić (naprawić).

Autor:  t4 fronik [ piątek, 26 kwietnia 2019, 09:50 ]
Tytuł:  Re: układ chłodzenia - 2 pytania

Dziękuję za podpowiedź bigos1966, rozumiem że chodzi o kabel masowy od klemy do wiązki która idzie do ECU ???
Dodam że jak podawałem masę na kabel żółto czerwony przy czujniku to wskazówka i tak nie reagowała.
Lecę działać .

Autor:  bigos1966 [ piątek, 26 kwietnia 2019, 10:19 ]
Tytuł:  Re: układ chłodzenia - 2 pytania

Nie!!! Masowy to brązowy nr1. W komorze silnika w grubym peszlu z prawej strony idą przewody. W tym peszlu w pewnym momencie są połączone przewody masowe (brązowe). Sprawdzić to miejsce. Ewentualnie wszystkie przewody masowe w komorze silnika. "Komorę silnika" mam na myśli pomieszczenie w którym znajduje się silnik.

Autor:  t4 fronik [ piątek, 26 kwietnia 2019, 10:23 ]
Tytuł:  Re: układ chłodzenia - 2 pytania

Ok. Teraz kumam. Idę grzebać.
Jak coś to dam znać o postępach.

Autor:  t4 fronik [ piątek, 26 kwietnia 2019, 14:33 ]
Tytuł:  Re: układ chłodzenia - 2 pytania

No i pogrzebane. Kable znalezione i przeczyszczone.Efekt bez zmian wskazówka nie idzie w górę.
Pytanko co do kabelka 1 z wtyczki czujnika temperatury który według schematu jest masą , u mnie wychodzi w kostce ECU pod pinem 81.
Czy to tak ma być czy może mam coś pokręcone z instalacją ?

Strona 7 z 9 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/