T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 11:12

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 180 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 19 maja 2014, 07:46 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 15:16
Posty: 1258
Lokalizacja: Rzeszów
model: T4
silnik: 1.9 TDI AFN/1Z

Podziękował: 36 razy
Pomógł: 122 razy
roxman ustal który rok masz auta i wedle którego schematu masz szukać, bo bywało że czujnik F95 od sterowania pompki był dwupinowy.
Kenobi napisał(a):
pompka jest na przekaźniku
Nie koniecznie, link do schematów podrzucił wyżej Peters


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 19 maja 2014, 19:21 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 3 maja 2011, 09:11
Posty: 40
model: t4
silnik: 2,4D

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
http://pokazywarka.pl/dvt10v/

to jest zdjęcie moich przekaźników 2,4 D `93 rok który przekaźnik może być od pompy ?

Przekaźniki :
53 141 951 253 B - podobno to są światła przeciwmgielne
18 191 937 503 -
72 191 955 529 -
19 191 955 531 -
38 89 95 52 -


Ostatnio edytowano poniedziałek, 19 maja 2014, 20:36 przez roxman, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 19 maja 2014, 20:13 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
według mnie to środkowy na samej górze


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 20 maja 2014, 08:23 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 3 maja 2011, 09:11
Posty: 40
model: t4
silnik: 2,4D

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
czyli o numerze 53 ? oznaczenia ma podobne jak na schemacie który zapodał wcześniej kolega sprawdzę miernikiem jak tam z prądem na których pinach może coś wymodzę. Dzięki za sugestię.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 21 maja 2014, 23:26 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:05
Posty: 1032
Lokalizacja: Powiat żuromiński,woj. Mazowieckie
model: T4
silnik: ACV ,AXG

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 37 razy
Wg.mnie któryś z tych na gorze.
Gdyz jak dobrze pamietam to orginalnie nie ma w skrzynce bezpiecznikow (lub wyzej) pod żadnym gniazdem od 1 do 12.
Lub sam bezpiecznik jest S19.
Gdyz tak tez moze byc.Zalezy czy instalacja jest orginalnie zrobiona czy juz ktos przerabial cos.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 22 maja 2014, 13:14 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 3 maja 2011, 09:11
Posty: 40
model: t4
silnik: 2,4D

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Masz w 100% rację jest to przekaźnik numer 38 doszedłem do tego po prostym teście zwierając styki na czujniku 4 pinowym paliło ten bezpiecznik wyciągnąłem go z szyny i zobaczyłem pod który jest podłączony przekaźnik. Wyszło że 38. Sam przekaźnik tyka jak go zwieram więc chyba czujnik jest walnięty ? I co jeszcze wyczytałem że czujnik steruje pompką masą według mnie jest to bzdura po prześledzeniu okablowania wychodzi że czujnik steruje pompką za pomocą +. Może to ktoś zweryfikować ? Czy mam rację ?
OK przekaźnik sprawdzony działa przewody poprowadzone nowe pompka po zwarciu styków na wtyczce się włącza jak należy a podpowie mi ktoś jak sprawdzić czujnik czy jest ok ? bez gotowania wody w chłodnicy jest jakiś sposób chałupniczy ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 25 maja 2014, 23:51 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:05
Posty: 1032
Lokalizacja: Powiat żuromiński,woj. Mazowieckie
model: T4
silnik: ACV ,AXG

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 37 razy
Najlepiej pewie byloby wyjac czujnik i sprawdzic go metoda manualna.
U siebie tez mialem podobny problem,wiec jak dobrze pamietam to zmienialem cos w kablach zeby to hulalo.
Skoro pali ci sie bezpiecznik to musisz dojsc co jest nie tak.
Najszybciej i najlepiej zamienic na poczatek czujnik.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 27 maja 2014, 08:07 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 3 maja 2011, 09:11
Posty: 40
model: t4
silnik: 2,4D

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Zrobiłem wszystkie kable działają już tak jak powinny wczoraj wieczorkiem wymieniłem czujnik kupiłem oryginał (gwarancja 2 lata) będę dzisiaj testował. Ale nikt nie odpowiedział na nurtujące mnie pytanie na forum wyczytałem że ten czujnik steruje pompką elektryczną za pomocą masy mi się wydaje jednak że za pomocą + rozjaśni ktoś tę kwestię ? Niby pierduła ale komuś w przyszłości może się przydać. W tym obiegu są przekaźnik nr. 38, czujnik 4 pinowy, czujnik 2 pinowy, pompka wody nic więcej.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 5 sierpnia 2015, 22:32 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 2 kwietnia 2012, 19:42
Posty: 6
model: T4-long
silnik: 1.9 D

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam, bardo obszerny temat, dowiedziałem się wszystkiego co boli mojego t4 1.9 D, jeżeli chodzi o ukł chłodzenia.
Miałem ostatnio problem bo strasznie się grzał silnik, wskazówka goniła do 100 st. nawet jak stałem w korku, a pod górkę to już 110 st. ale faktycznie ten czujnik 4 pin-owy po prostu padł. Sprawdziłem, wg opisów na forum i po prostu go wymieniłem i wszystko oki.
Pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 6 sierpnia 2015, 14:48 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:05
Posty: 1032
Lokalizacja: Powiat żuromiński,woj. Mazowieckie
model: T4
silnik: ACV ,AXG

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 37 razy
davi3dm napisał(a):
Witam, bardo obszerny temat, dowiedziałem się wszystkiego co boli mojego t4 1.9 D, jeżeli chodzi o ukł chłodzenia.
Miałem ostatnio problem bo strasznie się grzał silnik, wskazówka goniła do 100 st. nawet jak stałem w korku, a pod górkę to już 110 st. ale faktycznie ten czujnik 4 pin-owy po prostu padł. Sprawdziłem, wg opisów na forum i po prostu go wymieniłem i wszystko oki.
Pozdrawiam

Dodam informacje ze pomocnicza pomka elektryczna wspomaga układ chłodzenia i pomaga mechanicznej w sytuacjach kryzysowych. .
roxman napisał(a):
Zrobiłem wszystkie kable działają już tak jak powinny wczoraj wieczorkiem wymieniłem czujnik kupiłem oryginał (gwarancja 2 lata) będę dzisiaj testował. Ale nikt nie odpowiedział na nurtujące mnie pytanie na forum wyczytałem że ten czujnik steruje pompką elektryczną za pomocą masy mi się wydaje jednak że za pomocą + rozjaśni ktoś tę kwestię ? Niby pierduła ale komuś w przyszłości może się przydać. W tym obiegu są przekaźnik nr. 38, czujnik 4 pinowy, czujnik 2 pinowy, pompka wody nic więcej.

Badałem te sprawę kiedys jak prżerabialem zasilanie pompki i tez jestem tego zdania. Masa jest połączona do bloku masy silńika a plus idzie od skrzynki bezpiecznikow.( przez czujnik w kroccu plastikowym)Czy idzie przez przekaznik nie dam ręki uciąć. U mnie chyba nie szedł.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 12 kwietnia 2016, 13:41 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Robię generalny remont układu chłodzenia i nie mogę dojść czy pod czujnik trzypinowy idzie uszczelka. :evil:

Na partsbase.org nie ma takiej pozycji, u mnie uszczelki nie było, plastik chłodnicy zachodzi na metalowy gwint w który wkręca się ten czujnik czyli nie idzie metal na metal.

Z drugiej strony T4-wiki.de apeluje o każdorazową wymianę uszczelki i podaje jej numer ale partsbase.org twierdzi, że uszczelka o tym numerze nie była stosowana w teczce <bezradny>

To jak to jest w praktyce???


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 12 kwietnia 2016, 13:47 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12294
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Nic nie ma


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum



Za ten wpis autor Probe041 podziękował: Adampio (wtorek, 12 kwietnia 2016, 14:17)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 14 kwietnia 2016, 12:42 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Kolejne pytanie: czy plastikowa ramka wiatraków oryginalnie mocowana jest na dole do metalowej ramki chłodnicy? Na schematach z częściami nic takiego nie widać mimo że są tam nawet nity zrywalne. W naturze u mnie były kompozyt ze stali oraz tlenków i wodorotlenków żelaza - pochodny blachowkręta i blaszki z blachogwintem.
Chodzi mi o mocowanie obwiedzione czerwono na fotce pobranej z Alledrogo.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 14 kwietnia 2016, 12:44 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12294
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Tak, są tam wkręty


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum



Za ten wpis autor Probe041 podziękował: Adampio (czwartek, 14 kwietnia 2016, 12:52)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 25 kwietnia 2019, 22:30 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 15 kwietnia 2012, 00:41
Posty: 29
Lokalizacja: STAVANGER
model: T4
silnik: 2.5 TDI ACV

Podziękował: 25 razy
Pomógł: 0 razy
Witam! Podepnę się do tematu gdyż też mam problem z wskaźnikiem temperatury.
Więc tak : Pacjent T4 Syncro 2000r 2.5 Tdi ACV.
Zegary niebieskie są sprawne- sprawdzone na innej rozgrzanej T4 pokazały taką samą temperaturę.
Czujnik zielony 4 pinowy podmieniony ze sprawnej T4-bez zmian wskazówka idzie tylko do pierwszej kreski.
I teraz najciekawsze , zmierzyłem napięcia na kostce przy czujniku u siebie i w drugiej sprawnej T4.
według https://www.t4-wiki.de/wiki/Datei:Elekt ... I_2000.jpg
Pin 1 to masa i faktycznie,w sprawnej T4 miernik pokazuje 0,00 a u mnie 3,52 ??????
Jak myślicie koledzy gdzie leży problem??
Dodam że po podłączeniu vaga wyświetla błąd P1650-35-10 Missing Message from Instrument Cluster.
Przy zegarach napięcie jak i masa w niebieskiej kostce jest .
Vag widzi aktualną temperature płynu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 26 kwietnia 2019, 09:14 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Przewód masowy zaśniedziały. W wiązce elektrycznej, prawa strona w komorze silnikowej są połączone przewody masowe. Odnaleźć i wyczyścić (naprawić).



Za ten wpis autor bigos1966 podziękował: t4 fronik (piątek, 26 kwietnia 2019, 10:19)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 26 kwietnia 2019, 09:50 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 15 kwietnia 2012, 00:41
Posty: 29
Lokalizacja: STAVANGER
model: T4
silnik: 2.5 TDI ACV

Podziękował: 25 razy
Pomógł: 0 razy
Dziękuję za podpowiedź bigos1966, rozumiem że chodzi o kabel masowy od klemy do wiązki która idzie do ECU ???
Dodam że jak podawałem masę na kabel żółto czerwony przy czujniku to wskazówka i tak nie reagowała.
Lecę działać .


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 26 kwietnia 2019, 10:19 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Nie!!! Masowy to brązowy nr1. W komorze silnika w grubym peszlu z prawej strony idą przewody. W tym peszlu w pewnym momencie są połączone przewody masowe (brązowe). Sprawdzić to miejsce. Ewentualnie wszystkie przewody masowe w komorze silnika. "Komorę silnika" mam na myśli pomieszczenie w którym znajduje się silnik.



Za ten wpis autor bigos1966 podziękował: t4 fronik (piątek, 26 kwietnia 2019, 10:24)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 26 kwietnia 2019, 10:23 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 15 kwietnia 2012, 00:41
Posty: 29
Lokalizacja: STAVANGER
model: T4
silnik: 2.5 TDI ACV

Podziękował: 25 razy
Pomógł: 0 razy
Ok. Teraz kumam. Idę grzebać.
Jak coś to dam znać o postępach.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 26 kwietnia 2019, 14:33 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 15 kwietnia 2012, 00:41
Posty: 29
Lokalizacja: STAVANGER
model: T4
silnik: 2.5 TDI ACV

Podziękował: 25 razy
Pomógł: 0 razy
No i pogrzebane. Kable znalezione i przeczyszczone.Efekt bez zmian wskazówka nie idzie w górę.
Pytanko co do kabelka 1 z wtyczki czujnika temperatury który według schematu jest masą , u mnie wychodzi w kostce ECU pod pinem 81.
Czy to tak ma być czy może mam coś pokręcone z instalacją ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 180 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB