T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 29 marca 2024, 01:07

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 48 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 8 marca 2012, 13:31 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9356
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 550 razy
Witajcie

Mam takie pytanko , otóż w tej chwili wymieniany mam rozrząd w ACV i co się okazało. Pasek pompy wtryskowej jest przesunięty o jeden ząbek w stosunku do znaków odniesienia. Auto paliło dobrze z tym przestawionym paskiem , kąt wtrysku byl troche przestawiony. Ja wsumie tego nie widzę jak to wygląda bo jestem w trasie , ale dzwoniłem do domu i mnie o tym poinformowali. I teraz pytanie , paski widać dośc niedawno były zmieniane , ale tylko paski , napinacze , pompa wody , wszystko stare jak swiat. Czy mozliwe ze celowo ktoś tak ustawił pompę wtryskową ?? Jest jeszcze taka sprawa , w tej chwili równiez ma wymieniany wysprzęglik auto więc skrzynia była zrzucana i teraz tymczasowo jest skręcona z silnikiem . Ale po wymianie rozrządu jeszce raz bedzie zrzucana. Okazało sie ze auto dośc niedawno miało wymieniane sprzegło , na sprzegło Valeo , wywalona jest dwumasa i wstawione sztywne koło. Czy mozliwe ze na tym kole zle jest punkt odniesienia nacechowany ?? W/g mnie raczej jest to malo mozliwe aby fabryce sie pomylilo z nacechowaniem koła ale rózne dziwne sytuacje juz widziałem , czyli wychodzi na to ze ktoś zakładając pasek przestawił go o jeden ząbek... ale znów w necie naczytalem sie sprzecznych informacji i niektórzy piszą ze celowo przestawiają pasek o ząbek... ale przeciez to jest nie mozliwe w/g mnie z samego faktu ze sam kąt wtrysku sie ustawia juz an milimetry , a tu jest ewidentnie o ząbek przestawiony pasek względem punktów odniesienia...

Druga sprawa to na górnym kole wałka rozrządu od strony pompy wtryskowej podobno nie ma zadnych punktów odniesienia nacechowanych ani na kole ani na silniku...

Zaraz ktoś wrzuci foty ode mnie z domu z mojego konta więc tam będzie widać co i jak...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 8 marca 2012, 14:04 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9356
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 550 razy
Witam wszystkich.

Brat mnie prosił aby wrzucić zdjęcia znaków rozrządu.

Opisze mniej więcej jak to wygląda.

Znaki które na zdjęciach widać , są znakami które ktoś zrobić musiał przy wymianie pasków i wygląda jakby celowo założony tak został ten pasek od pompy wtryskowej , czyli celowo przestawiony.

Samochód do tej pory nie miał problemów z rozruchem silnika , wkręcał się ładnie na obroty , zuzycie paliwa też miał o dziwo podobno niskie. I teraz pytanie... Zakładać pasek tak jak był na przestawionej pompie czy zakładać prawidłowo tak jak wszystkie znaki wskazują na to.

Oczywiście rozrząd jest wymieniany tak jak powinien być wymieniony za pomocą wszystkich niebędnych blokad i z demontażem koła zębatego. Nie tak jak niektórzy ustawiają na "markera" bez zdejmowania nawet pokrywy wałka rozrządu. Po wymianie pasków bedzie kąt wtrysku ustawiany za pomoca VAGa.

Marcin tu napisał że koło wałka rozrządu nie ma znaków odniesienia, ma znaki odniesienia ale prócz namalowanego przez kogoś na głowicy mazakiem, żadnego innego fabrycznego nie ma.

Przepraszam za jakość zdjęć ale robione były tylko telefonem.
Ten górny to znak odniesienia na pompie , ten na pasku to jest znak odniesienia zrobiony na pasku w celu pokazania jak jest przestawiony , oczywiście znak na pasku pokrywa się ze znakiem na kole.

http://imageshack.us/photo/my-images/37/dscn2728p.jpg

http://imageshack.us/photo/my-images/684/dscn2729kc.jpg

Znak zrobiony na głowicy od górnego koła rozrządu.
http://imageshack.us/photo/my-images/443/dscn2733s.jpg

Znak na kole zamachowym
http://imageshack.us/photo/my-images/220/dscn2727ka.jpg

Ten znak się pokrywa na kole z obudową skrzyni , akurat w chwili robienia zdjęcia był delikatnie przestawiony.

I taki znak z drugiej strony sobie ktoś narysowal , na zdjęciu wyszedł nawet mocno widoczny.
http://imageshack.us/photo/my-images/35/dscn2731a.jpg

Pozdrawiam Tomasz


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 8 marca 2012, 14:32 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 16 kwietnia 2010, 20:40
Posty: 362
Lokalizacja: okolice Kraka
model: VW T4 Caravelle GL
silnik: 2.4 D/AAB

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 5 razy
Sterciu, kąt wtrysku jest często przyspieszany (o ile mm to już zależy od kondycji auta), jeśli nie zamula, nie kopci i dobrze pali to wszystko ok.


_________________
Nie jeżdżę z MTU


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 8 marca 2012, 15:23 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
sterciu niech sobie tu ściągną instrukcję:
viewtopic.php?f=6&t=704


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 8 marca 2012, 15:33 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9356
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 550 razy
Własnie tą instrukcje wydrukowalem bo miałem sam wymieniac i mają ją. Wlasnie w/g niej górne koło powinno miec jakies punty odniesienia z tego co widzę na głowicy , a w rzeczywistosci nie ma nic na głowicy prócz jakis podobno narysowanych przez kogoś.... Ale mysle to problemem nie powinno byc , gorzej z tą przestawioną pompą.

Auto ma podniesioną moc i zastanawiam się czy przez to celowo ktoś paska tak nie przestawił. Co do kopcenia , jak się buta da mocno z niskiego biegu to zakopci i to mocno , a tak przy normalnej jezdzie to nie zauwazyłem aby kopcił. Ogolnie silnik zrywny byl i wszystko było ok.

Podobno jedna z rolek od tego paska pompy wtryskowej to juz prawie w rozsypce była. Bicie na boki az miała... Ja dziękuje za takie wymiany rozrządu gdzie ktos paski zmienia bez rolek.... A paski mial zmieniane i to widać , tutaj moze na foto niezbyt , ale paski są nowiótkie prawie....

Nic , zobaczymy jak bedzie po zlozeniu tego wszystkiego do kupy , pasek powiem zeby zalozyli tak jak byl zalozny czyli o jeden ząb przestawiony. Pózniej zawsze mozna przestawic.

pozdr
sterciu


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 8 marca 2012, 15:57 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 16 kwietnia 2010, 20:40
Posty: 362
Lokalizacja: okolice Kraka
model: VW T4 Caravelle GL
silnik: 2.4 D/AAB

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 5 razy
Tutaj liczy się dosłownie każdy milimetr, trzeba by dopiero wypróbować co się będzie działo przy cofnięciu o 0,1-0,2 cm, kąt wtrysku można w tym aucie wybadać VAG-iem.


_________________
Nie jeżdżę z MTU


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 8 marca 2012, 16:06 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2011, 10:17
Posty: 873
Lokalizacja: Łódź/Warszawa
model: T4 Ambulans
silnik: 2.4, 2.5

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 57 razy
Przestańcie ustawiać rozrząd na jakieś magiczne znaczki z farby, tylko zacznijcie na blokady i fabryczny znak na kole zamachowym.


_________________
Gdyby któryś z kolegów z Łodzi lub okolic chciał nieodpłatnie skorzystać z VAGa to zapraszam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 8 marca 2012, 16:12 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9356
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 550 razy
marh napisał(a):
Tutaj liczy się dosłownie każdy milimetr, trzeba by dopiero wypróbować co się będzie działo przy cofnięciu o 0,1-0,2 cm, kąt wtrysku można w tym aucie wybadać VAG-iem.


No to własnie o to chodzi ze liczy się kazdy milimetr , a przestawienie o ząb to juz jest sporo... więc skoro o jeden ząbek był pasek przestawiony w stosunku do znaków to wydaje mi się ze jest coś nie tak... Albo znak na kole zamachowym jest zle nacechowany (chyba ze kolo jest zle zamontowane , zle zamontowali przy wymianie sprzęgła ale wątpie , raczej to małomożliwe jest chyba) albo tutaj jest coś nie tak przy pompie. Auto wczesniej chodziło idealnie , ale rozrząd trzeba było ruszyc bo jak sie podobno okazuje rolki na wylocie juz były. VAG bedzie podłączany jak złożą auto , ale jak bedzie kąt przestawiony w pizdziet to nie odpali nawet... Ktoś wczesniej robił podobno znaki swoje wszędzie więc ciekaw jestem po co... Jak rozmiawiałem przed chwilą to po zdjęciu górnego koła normalnie liniał mozna włozyc , czyli zgadza się ze znakiem na kole zamachowym , co ciekawe po zdjęciu paska pompa sama się ustawiła na znak...

FocusMED napisał(a):
Przestańcie ustawiać rozrząd na jakieś magiczne znaczki z farby, tylko zacznijcie na blokady i fabryczny znak na kole zamachowym.


A myslisz ze na co to jest robione , na ołówki ???

Znaków pełno jest porobionych przez kogoś kto wymieniał wczesniej paski , a było to stosunkowo niedawno patrząc po paskach. Tylko nie pomyslał aby wymienic całą resztę z pompą wody wlacznie. Na mazaki to mozna sobie ustawiac pólkę jak sie do sciany chce zamontować , namalowac sobie znaki gdzie ma wisiec i gdzie wiercic , ale nie rozrząd...




Nic , ja z trasy mam nadzieje zjade niedługo to jak nie zlożą go do mojego powrotu to bede musiał sam zobaczyc co tam jest grane. Wsumie widzialem jak wymienialem swiece zarowe ze silnik jest pomazany i rózne kreski ma ponamalowywane gdzie się da , ale nie skumałem odrazu ze to ktoś poprostu tak rozrząd ustawiał....

Pasek ten głowny wymienic to nie problem z prawej strony, z tym od pompy widzę moze byc więcej zabawy. Ustawią na znaki i jak odpali to sie okaze wtedy czy trzeba przestawić o zabek pasek jak był czy nie...

pozdr
sterciu


Ostatnio edytowano czwartek, 8 marca 2012, 16:23 przez Sterciu, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 8 marca 2012, 16:21 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 15:16
Posty: 1258
Lokalizacja: Rzeszów
model: T4
silnik: 1.9 TDI AFN/1Z

Podziękował: 36 razy
Pomógł: 122 razy
Kolo na wałku rozrządu napędzające pompę wtryskową przykręcone jest do wałka do czoła i można go zamocować w każdej pozycji, tak że ten znak przy prawidłowej wymianie rozrządu jest nie istotny.
Pierwsze ustawiasz przód silnika z wałkiem rozrządu, a żeby ustawić odpowiednio wałek rozrządu trzeba zrzucić to koło.
Jeżeli masz zablokowaną pompę wtryskową, to po ustawieniu przedniego paska, zarzucasz pasek pompy wtryskowej i doregulowujesz ją rolkami.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 8 marca 2012, 16:24 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
ustawiasz wszystko na znaki i blokujesz pompę, a wałek rozrządu z drugiej strony liniałem i wtedy koła na wałku cię nie interesują


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 8 marca 2012, 16:26 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9356
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 550 razy
oki , dzięki mikoli , rozwiałes moje watpliwości ;). Czyli pasek muszą załozyc tak jak był w/g tych narysowanych znaków przestawiony o ząbek :). Znak na kole zamachowym jest powobno ustawiony i po zdjęciu koła mozna zablokować liniałem. I w tym momencie nie zgrywał się znak własnie na pompie.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 8 marca 2012, 16:28 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9356
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 550 razy
Kenobi napisał(a):
ustawiasz wszystko na znaki i blokujesz pompę, a wałek rozrządu z drugiej strony liniałem i wtedy koła na wałku cię nie interesują

No tak podobno poustawiali i poblokowali własnie i mi zaczeli truć tyłek ze znak na kole od pompy wtryskowej się nie pokrywa. Ale zaraz zadzwonie i niech składają tak jak było. Nie wiem tylko czy zablokowali pompe , ale mają tam namalowane znaki przez poprzednika to powinni sobie poradzić nawet jak nie zablokowali pompy.

Nic , ja narazie spadam się ladować z towarem i pózniej napisze co i jak wyszło jak dostane jakies info jak poszła im ta wymiana :)

Pozdr
sterciu


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 8 marca 2012, 16:31 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Sterciu napisał(a):
i mi zaczeli truć tyłek ze znak na kole od pompy wtryskowej się nie pokrywa


no to albo przestawiasz na oryginalny ( nie grozi to żadnym mechanicznym uszkodzeniem ) albo uznajesz że poprzednie ustawienie było dobre i tak skręcasz


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 8 marca 2012, 16:39 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 15:16
Posty: 1258
Lokalizacja: Rzeszów
model: T4
silnik: 1.9 TDI AFN/1Z

Podziękował: 36 razy
Pomógł: 122 razy
Kenobi napisał(a):
no to albo przestawiasz na oryginalny ( nie grozi to żadnym mechanicznym uszkodzeniem ) albo uznajesz że poprzednie ustawienie było dobre i tak skręcasz

Ot dobrze prawi, ważne aby przedni pasek był dobrze ustawiony.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 8 marca 2012, 16:41 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 16 kwietnia 2010, 20:40
Posty: 362
Lokalizacja: okolice Kraka
model: VW T4 Caravelle GL
silnik: 2.4 D/AAB

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 5 razy
Ja po ustawieniu koła zamachowego na znak też stwierdziłem przyspieszenie kąta o ok. 1 ząbek i w tej pozycji za Chiny nie odpalał. Na pewno trzeba zapobiec przesunięciu się koła zamachowego względem wałka rozrządu (dokładne GMP dla krzywek i tłoków) → blokady, zaś w optymalny dla auta kąt wtrysku trzeba się wstrzelić. (Sam drżę, czy mechanik tu trochę przy rozrządzie nie poprzestawiał, co rzutuje na ustawienia pompy).


_________________
Nie jeżdżę z MTU


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 8 marca 2012, 18:09 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2011, 10:17
Posty: 873
Lokalizacja: Łódź/Warszawa
model: T4 Ambulans
silnik: 2.4, 2.5

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 57 razy
Jak zablokowali pompę to nie ma takiej możliwości żeby się znak nie zgadzał. Znak jest na kole a odnośnik na wsporniku więc jak się może nie zgadzać? Chyba że wetknęli blokadę w jakieś sobie tylko znane miejsce. Poza tym nie jest też możliwe żeby silnik pracował normalnie przy przestawieniu o ząbek, nie wiem ile to koło ma zębów ale policz i podziel 360 przez tą liczbę, zobaczysz ile jeden ząbek daje stopni. Przy takim przestawieniu VAG wywalał by błąd zaworu początku tłoczenia.


_________________
Gdyby któryś z kolegów z Łodzi lub okolic chciał nieodpłatnie skorzystać z VAGa to zapraszam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 8 marca 2012, 19:09 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 16 kwietnia 2010, 20:40
Posty: 362
Lokalizacja: okolice Kraka
model: VW T4 Caravelle GL
silnik: 2.4 D/AAB

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 5 razy
Przytoczyłem swoje doświadczenia dla przykładu, że 1 ząbek w moim przypadku to było za dużo i że dobre ustawienie rozrzadu to podstawa, jeśli Sterciu nie miał zastrzeżeń do dotychczasowej pracy swojego silnika to jego kąt był raczej bliski optymalnych parametrów, co nie koniecznie znaczy że tip top. FocusMed masz świętą rację, że ząbek ząbkowi nie równy i to co u mnie było za dużo, u Stercia może być oki:-). Diagnoza VAG, pomiar zegarem i ewentualne minimalne opóźnienie jeśli wyskoczy błąd (zakładając że Sterciu ma na myśli przyspieszenie względem znaku na wsporniku). Wiesz, ja zauważyłem, iż u mnie luz jaki masz na blokadzie pompy to jest już w okolicach mojego 1 ząbka, pomimo że blokada wchodzi w otwór dość ściśle - to pierwsza sprawa, pomimo blokady ciężko o idealne ustawienie. Druga sprawa: nawet zakładając, że mechanik zablokuje pompę, może zrobić ustawienia OT koła zamachowego na własny znak (dopatrzyłem się takiej kreski na kole zamachowym z którejś z poprzednich napraw), dlatego też mam nadzieję że zrobił wg znaku który mu pokazałem (w automacie znak jest trudniejszy do znalezienia). Zmierzając do puenty: wystarczy, że mechanik przestawi cokolwiek w ustawieniach rozrządu (koło zamachowe, wałek rozrządu) i kąt wtrysku automatycznie się zmienia. Wg danych najbardziej korzystny wynik daje wyprzedzenie kąta wtrysku o kilkanaście stopni obrotu wału korbowego). Co do swoich ząbków to rzeczywiście sobie sprawdzę kiedy już będę regulował zegarem. Na razie jest (na oko) 2 mm wyprzedzony i jeszcze mułowaty, choć zdecydowanie lepiej niż po odebraniu od mechanika (co skłoniło do zabrania auta do pompiarza, który przedobrzył z w/w ustawieniem).


_________________
Nie jeżdżę z MTU


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 8 marca 2012, 23:29 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:29
Posty: 1237
opis: Krzywy ryj
model: T4
silnik: ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 124 razy
FocusMED napisał(a):
Przestańcie ustawiać rozrząd na jakieś magiczne znaczki z farby, tylko zacznijcie na blokady i fabryczny znak na kole zamachowym.


Mądrego to dobrze poczytać.

Tak to jest jak rozrząd ostatnio lakiernik wymieniał i miał pod dostatkiem dużo białej farby. Instrukcje, o których wspomina Kenobi mówią wyraźnie co i jak, więc nie sugerujcie się znakami, które ktoś nie mający pojęcia o tym silniku tak namiętnie malował. Oba koła znajdujące się na wałku rozrządu nie mają żadnych znaków - bo i mieć nie muszą - osadzone są "pływająco".


_________________
Pasożyt zlotowy. Pozostał mi tylko jeden T4.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 9 marca 2012, 11:03 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 16 kwietnia 2010, 20:40
Posty: 362
Lokalizacja: okolice Kraka
model: VW T4 Caravelle GL
silnik: 2.4 D/AAB

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 5 razy
Skupiając się na kącie wtrysku przyjmowałem, że Sterciu ma ustawienia GMP, lecz faktycznie jeśli "lakiernik" nie doszukiwał się oznaczeń na kole zamachowym i między obydwoma wałkami jest rozbieżność to jak napisał Kenobi: ustawienie zgranie obydwu wałków na GMP i potem szukanie "nowego" kąta wtrysku (poprzednie ustawienie może już nie wystarczać) albo pozostawienie wszystkiego na tych naniesionych znakach. Z moich doświadczeń sugerowałbym koledze pierwsze rozwiązanie, tym bardziej że ustawić wszystko tj. było co do milimetra na pompie nie będzie proste.


_________________
Nie jeżdżę z MTU


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 11 marca 2012, 20:10 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 2 grudnia 2010, 17:34
Posty: 13
model: t4
silnik: ACV

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Czy możliwe aby na kole zamachowym nie było znaku (AXG )? Ustawione dopiero po wykręceniu wtryskiwacza. Nabicie swoich znaków niemożliwe ponieważ uprzednio przeskoczył pasek.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 48 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB