T4-forum.pl
https://www.t4-forum.pl/

T4 silniki Diesla
https://www.t4-forum.pl/viewtopic.php?f=6&t=38
Strona 4 z 5

Autor:  4mario [ piątek, 22 stycznia 2016, 00:26 ]
Tytuł:  Re: T4 silniki Diesla

Kenobi napisał(a):
patrzyłeś na pierwszy post z tematu ? tam jest rozpiska
dodatkowe info to takie, że silniki AUF były montowane tylko i wyłącznie do T4 z automatyczną skrzynią biegów


Chyba, że zmieniony mam :-) albo auta specjalne miały inaczej.

Autor:  woycieh [ wtorek, 3 maja 2016, 10:25 ]
Tytuł:  Re: T4 silniki Diesla

Witajcie Panowie, wiem, że temat był już przerabiany i co użytkownik, to inne zdanie... ALE! Muszę jeszcze sam dopytać :)
Otóż chodzi mi o porównanie kogoś, kto użytkował 1,9TD i 2,4D. Obecnie jeżdzę od ponad 2lat caravellą, 1995r, 1,9TD i jestem w 100% zadowolony. Przed zakupem dużo ludzi odradzało ten silnik, że niby mułowaty (nawet z turbem), jednak jak dla mnie jest idealny. Teraz chcę się przesiąść na Multivana, ten sam rocznik, ale mam okazję kupić 2,4D. Trochę boję się braku turbo. Robię często trasy, ok.300km, Caravellą mogę jechać komfortowo ok. 110-120km/h, do tego spalanie jest wciąż niskie. Mam obawy, czy ten 2,4D nie będzie już wtedy spalał dużo więcej i trząsł się cały jak galareta, czy takie wrażenia dopiero przy 140km/h? :)
Przy okazji może ktoś podpowie na co zwrócić uwagę przy zakupie 2,4d? Typowe wady tego silnika, które można rozpoznać przed zakupem?
Dzięki za odpowiedź!
W.

Autor:  Probe041 [ wtorek, 3 maja 2016, 10:32 ]
Tytuł:  Re: T4 silniki Diesla

Nie rób tego, masz okazję to przejedź się 2.5TDI

Autor:  woycieh [ wtorek, 3 maja 2016, 10:46 ]
Tytuł:  Re: T4 silniki Diesla

Mam kilkanaście tys. (ok. 15) i chcę kupić taniej starszy rocznik i doprowadzić do ładu za pozostałą kasę. Poza tym bardziej podobają mi się t4 sprzed liftu, ma to dla mnie jakiś głębszy sens, jako pasjonata starych rzeczy. Tego już bardziej nie będę tłumaczył, bo dla wielu jest to po prostu głupie, ale tak już mam :)
Przed zakupem Caravelli też wszyscy mi odradzali starsze modele z 1,9td, a dziś uważam, że było to jeden z lepszych zakupów i gdyby nie to, że chcę jednak przejść na multika, to nie pozbyłbym się go jeszcze długo.

Autor:  Probe041 [ wtorek, 3 maja 2016, 11:12 ]
Tytuł:  Re: T4 silniki Diesla

Nie mówię abyś kupował od razu tdi, po prostu się przejedź takim autem aby mieć punkt odniesienia. W takich pieniądzach znajdziesz multivana po 96r jak poszukasz

Autor:  Adampio [ wtorek, 3 maja 2016, 11:24 ]
Tytuł:  Re: T4 silniki Diesla

Mój 2.4D w Multivanie przy licznikowo 120 jest w miarę spokojny ale ma zero dynamiki i nawet jak zredukuję do czwórki to wyprzedzanie daje sporo emocji. 140 jeszcze nie osiągnąłem, ale prędkości powyżej 130 nawet osobówką mnie nie rajcują więc nie miałem motywacji żeby próbować.

Autor:  Kenobi [ środa, 4 maja 2016, 12:44 ]
Tytuł:  Re: T4 silniki Diesla

Wątek dotyczy silników diesla, a nie co za ile i po co można kupić.

EDYCJA
Ostanie upomnienie i zacznę sypać ostrzeżeniami jak jeszcze raz pojawi się tu post o tym co lepiej kupić.

Autor:  Cractech [ poniedziałek, 18 lipca 2016, 20:21 ]
Tytuł:  Re: T4 silniki Diesla

Witam wszystkich, czy silnik 2.4d AAB w transporterze standardowo ma drgania odczuwalne w kabinie czy to ja mam wyjątkowy egzemplarz?

Autor:  Adampio [ poniedziałek, 18 lipca 2016, 23:48 ]
Tytuł:  Re: T4 silniki Diesla

Nie znam innych silników ale drgania, szczególnie na biegu jałowym są znaaaacznie wieksze niż w mojej benzynowej osobówce

Autor:  marcel [ wtorek, 19 lipca 2016, 00:54 ]
Tytuł:  Re: T4 silniki Diesla

Cractech napisał(a):
Witam wszystkich, czy silnik 2.4d AAB w transporterze standardowo ma drgania odczuwalne w kabinie czy to ja mam wyjątkowy egzemplarz?

Tak to już jest że 2,4 i do tego AAB (którego szczęśliwym posiadaczem również jestem) nosi miano klekota... i to klekotanie słychać na zewnątrz a czuć wewnątrz niestety... kiedys przy ustawianiu pompy po moich podobnych jak Twoje pytaniach, udało się pompiarzowi osiągnąć pracę silnika mieciutką i miłą dla ucha ale to zupełnie nie przełożyło się na efektywność samochodu - nie miał po prostu siły jechać.
I pompiarz po tej demonstracji podkreślił że 2,4 musi być tak ustawiony żeby "Dag Dag Dag Dag" było wyraźne - wtedy bedzie jechał :D
I jakoś na razie daje radę :D

Autor:  AndrzejK [ poniedziałek, 2 stycznia 2017, 03:04 ]
Tytuł:  Re: T4 silniki Diesla

Jak poznać czy mam silnik AHY czy AXG?
Samochód z maja 2001 roku, więc zgodnie z tabelą obydwa były wtedy produkowane.

Autor:  xxxkamil [ poniedziałek, 2 stycznia 2017, 10:58 ]
Tytuł:  Re: T4 silniki Diesla

I zgodnie z tym co można znaleźć na forum kod można odczytać z bloku silnika, z obudowy/osłony paska rozrządu, z wlepki pod skrzynią bezpieczników ;)

Autor:  paweł t4 [ poniedziałek, 2 stycznia 2017, 19:09 ]
Tytuł:  Re: T4 silniki Diesla

Na tabliczce znamionowej na wzmocnienniu czołowym też jest kod silnika <england>

Autor:  barti87 [ poniedziałek, 30 stycznia 2017, 16:07 ]
Tytuł:  Re: T4 silniki Diesla

AndrzejK napisał(a):
Jak poznać czy mam silnik AHY czy AXG?
Samochód z maja 2001 roku, więc zgodnie z tabelą obydwa były wtedy produkowane.



ja mam 2000r i AXG więc 2001 powinieneś mieć już raczej AXG ale mogę się mylić

jeśli chcesz na 100% się dowiedzieć jaki akurat jest u Ciebie to owszem tak jak koledzy piszą lecz Tobie chyba bardziej chodzi o to czy przed Tobą ktoś nie zmieniał silnika i tym podobne ..

Więc najodpowiedniejszym rozwiązaniem jest sprawdzenie oznaczenia na bloku silnika .

jeśli chodzi o osprzęt silnika:

patrząc z góry na silnik AXG ma duży aluminiowy EGR (z klapą odcięcia zasysanego powietrza) przykręcony z boku kolektora ssącego zaś AHY ma mniejszy egr (taki typowy jaki występuje np w a4/passat 1.9tdi . mowa u tych silnikach na pompie wtryskowej) przykręcony od tyłu kolektora

różnica jest również we wtryskiwaczach ale już nie będę zanudzał <k>

Autor:  Probe041 [ poniedziałek, 30 stycznia 2017, 18:11 ]
Tytuł:  Re: T4 silniki Diesla

Wszystkie Twoje teorie Barti są złe, znam AHY z 2000r i ma wszystko jak AXG, nawet jeszcze ESP jest... W sumie to już było AHY, bo teraz jest D5252t ;-)

Autor:  barti87 [ poniedziałek, 30 stycznia 2017, 18:53 ]
Tytuł:  Re: T4 silniki Diesla

Probe041 napisał(a):
Wszystkie Twoje teorie Barti są złe, znam AHY z 2000r i ma wszystko jak AXG, nawet jeszcze ESP jest... W sumie to już było AHY, bo teraz jest D5252t ;-)


a ja tam nic nie pisałem o ESP .

esp było też 99r i w AVC to nie ma nic wspólnego z oznaczeniem silnika

Autor:  Probe041 [ poniedziałek, 30 stycznia 2017, 19:01 ]
Tytuł:  Re: T4 silniki Diesla

Chodziło mi o sterownik na CAN, mniejsza o to

Autor:  rafcio1800 [ czwartek, 30 marca 2017, 09:41 ]
Tytuł:  Re: T4 silniki Diesla

Czy ktoś spotkał się z silnikiem 2.4 diesel z dołożonym turbo ponoć były takie wersje a ostatnio widziałem na allegro silnik 2.4 TD zamontowany w multivanie syncro (choć to pewnie nie jest oryginalny silnik)

Autor:  ostryt4 [ czwartek, 30 marca 2017, 12:33 ]
Tytuł:  Re: T4 silniki Diesla

rafcio1800 napisał(a):
ponoć były takie wersje

Nie fabryczne, turbo dokładane oddzielnie.

Autor:  flax [ czwartek, 30 marca 2017, 13:27 ]
Tytuł:  Re: T4 silniki Diesla

2.4 t bylo montowane w vw LT oraz Volvo 740 i 940

Strona 4 z 5 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/