T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest poniedziałek, 29 kwietnia 2024, 03:57

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 28 stycznia 2012, 23:56 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 24 grudnia 2011, 14:48
Posty: 7
model: transporter
silnik: 2.4 d

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam wszystkich. Posiadam T4 z silnikiem 2,4 D 97r . Gdy silnik się rozgrzeje zaczyna równomiernie metalicznie stukać z okolic kolektora ssącego vel pokrywy zaworów . Czy to elementy hydrauliczne pod pokrywą , może zawory , a może głowica do naprawy . Proszę o poradę doświadczonych kolegów . Auto mam od niedawna może to typowe?


Ostatnio edytowano niedziela, 29 stycznia 2012, 00:16 przez grzesiex, łącznie edytowano 1 raz
ort


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 29 stycznia 2012, 00:58 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 23:32
Posty: 1505
Lokalizacja: G O R L I C E
model: Transporter Looong
silnik: AAB Power +

Podziękował: 8 razy
Pomógł: 19 razy
Witaj
Mogą to być popychacze hydrauliczne zaworów.
U mnie był identyczny przypadek, czyli metaliczny równomierny stuk i powodem były popychacze :)
250zł komplet popychaczy z uszczelką pod dekiel zaworów <38>


_________________
Obrazek
Dzikie laski, impra z hukiem - to nie dla mnie, jeżdze żukiem <53>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 29 stycznia 2012, 10:11 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2011, 10:17
Posty: 873
Lokalizacja: Łódź/Warszawa
model: T4 Ambulans
silnik: 2.4, 2.5

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 57 razy
Równie dobrze może to być Vacum pompa, wciśnij kilka razy do oporu hamulec i zobacz czy przestanie stukać.


_________________
Gdyby któryś z kolegów z Łodzi lub okolic chciał nieodpłatnie skorzystać z VAGa to zapraszam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 29 stycznia 2012, 10:17 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 24 grudnia 2011, 14:48
Posty: 7
model: transporter
silnik: 2.4 d

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Dzięki za szybką odpowiedz jestem tu nowy i uczę się dopiero komunikować ,forum jest super!!!!

Jeżeli to popychacze chydrauliczne to dużo roboty z tym zrobiłeś sam?

Teraz dobrz? Jeśli tak to dzięki za podpowiedz !


Ostatnio edytowano niedziela, 29 stycznia 2012, 10:50 przez slimak, łącznie edytowano 1 raz
Post pod postem.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 29 stycznia 2012, 11:45 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2011, 10:17
Posty: 873
Lokalizacja: Łódź/Warszawa
model: T4 Ambulans
silnik: 2.4, 2.5

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 57 razy
Musisz zdjąć pokrywę zaworów, następnie rozebrać obudowy rozrządu, zdjąć rozrząd, zdjąć pasek pompy wtryskowej, odkręcić półpanewki, wyjąc wałek rozrządu. Potem wyjąć popychacze i włożyć nowe i poskładać wszystko w odwrotnej kolejności, pamiętając ze po złożeniu trzeba poczekać z godzinę przed uruchomieniem i obrócić kilka razy wałem w tym czasie. Z tym że popychacze to raczej terkoczą i cykają (zawory) niż stukają metalicznie. Zanim rozbebeszysz silnik sprawdź vcum pompę.


_________________
Gdyby któryś z kolegów z Łodzi lub okolic chciał nieodpłatnie skorzystać z VAGa to zapraszam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 29 stycznia 2012, 11:55 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 23:32
Posty: 1505
Lokalizacja: G O R L I C E
model: Transporter Looong
silnik: AAB Power +

Podziękował: 8 razy
Pomógł: 19 razy
FocusMED napisał(a):
Musisz zdjąć pokrywę zaworów, następnie rozebrać obudowy rozrządu, zdjąć rozrząd, zdjąć pasek pompy wtryskowej, odkręcić półpanewki, wyjąc wałek rozrządu. Potem wyjąć popychacze i włożyć nowe i poskładać wszystko w odwrotnej kolejności, pamiętając ze po złożeniu trzeba poczekać z godzinę przed uruchomieniem i obrócić kilka razy wałem w tym czasie. Z tym że popychacze to raczej terkoczą i cykają (zawory) niż stukają metalicznie. Zanim rozbebeszysz silnik sprawdź vcum pompę.


Dokładnie, zacznij od sprawdzenia Vacum pompy, czyli naciśnij kilka razy hamulec - jeżeli stukok ucichnie to znaczy ze stuka Vacum pompa

Z popychaczmi kolega juz wszystko opisał :P
Dodam jeszcze że u mnie po wymianie popychaczy i po odpaleniu dalej stukał tak samo, myśłałem że sobie w łeb <zastrzelę>
ale mała rundka po wiosce i ustawił się <38>


_________________
Obrazek
Dzikie laski, impra z hukiem - to nie dla mnie, jeżdze żukiem <53>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 29 stycznia 2012, 12:07 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2011, 10:17
Posty: 873
Lokalizacja: Łódź/Warszawa
model: T4 Ambulans
silnik: 2.4, 2.5

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 57 razy
Właśnie dlatego trzeba poczekać około 1h obracając co 15min wałek o 1/4 obrotu, żeby się popychacze ułożyły. Ja już widziałem silniki w których po odpaleniu od razu po wymianie, zwór się podparł o tłok.


_________________
Gdyby któryś z kolegów z Łodzi lub okolic chciał nieodpłatnie skorzystać z VAGa to zapraszam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 30 stycznia 2012, 10:40 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 19 stycznia 2012, 18:16
Posty: 75
model: transporter
silnik: 2,4 D

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam , u mnie w tym samym silniku i roczniku waliło koło pasowe wału, na początku było to takie rytmiczne stukanie aż jak się już prawie rozsypało to już tak konkretnie waliło. wymiana 300 za używkę (droga używka ale była idealna ) , na allegro są po 150 .


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 30 stycznia 2012, 11:01 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2011, 10:17
Posty: 873
Lokalizacja: Łódź/Warszawa
model: T4 Ambulans
silnik: 2.4, 2.5

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 57 razy
Tyle że koło w takim stanie że wali to lata na wszystkie strony i to widać.


_________________
Gdyby któryś z kolegów z Łodzi lub okolic chciał nieodpłatnie skorzystać z VAGa to zapraszam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 30 stycznia 2012, 11:41 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
FocusMED napisał(a):
Tyle że koło w takim stanie że wali to lata na wszystkie strony i to widać.


tylko do tego trzeba zdjąć osłonę
a tak na marginesie
łatwiej założyć kolejny temat zamiast poświęcić czas na szukanie już istniejącego


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 30 stycznia 2012, 18:35 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 24 grudnia 2011, 14:48
Posty: 7
model: transporter
silnik: 2.4 d

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam wszystkich , nie spodziewałem się że zrobie tyle zamieszania z tymi popychaczami jednak dziś sprawdziłem i okazuje się że po naciśnięciu hamulca stukot ustaje , więc vacum . Ale co tam stuka w niej czy da się ją regenerować . Jest tam też jakiś wałek pośredni czy cuś , może to on stuka? Jak edytować wątek ? nie wiem co żle robię


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 30 stycznia 2012, 18:41 
Offline
Administrator

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 5288
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 617 razy
O vacum na forum znajdziesz wszystko.


_________________
Administrator w stanie spoczynku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 36 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB