T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest sobota, 27 kwietnia 2024, 11:01

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 8 maja 2019, 09:33 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 19 czerwca 2014, 11:16
Posty: 15
Lokalizacja: Kraków
model: Multivan
silnik: 1.9TD

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 1 raz
Cześć!

Po 5 latach bezproblemowej jazdy (ok 10-15k km rocznie) coś mi się zaczyna dziwnego dziać z ciśnieniem oleju. W czasie jazdy lampka ciśnienia oleju zaczyna mrugać i piszczeć. Po zgaszeniu i zapaleniu silnika problem znika i albo się nie objawia aż dojadę do domu, albo pojawia się po chwili. Zdarzyło mi się to zarówno na ciepłym, jak i na zimnym silniku. Warto też wspomnieć, że dodanie gazu nie gasi lampki.

Mechanik wymienił górny czujnik, nic to nie dało. Sprawdzał manometrem i mówi, że "momentami jest za niskie ciśnienie", ale pojeździł nim i już nie było problemów. Ja wsiadłem i na zimnym silniku problem się pojawił już po 15 metrach. Póki co jestem z nim umówiony na poniedziałek, a gość wspomina, ze nie wiadomo co to może być i pobąkuje coś o remoncie silnika. Chce się dobrze uzbroić w wiedzę przed wizytą u niego, a póki co wymyśliłem sprawdzenie następujących rzeczy:
- zbadanie ciśnienia na drugim czujniku
- obejrzenie pompy oleju, czy może nie została ostatnio gdzieś uderzona (sama pompa była wymieniana 4 lata temu)

Chciałbym poszerzyć swoją wiedzę w następujących kwestiach:
- jak sprawdzić jaki dokładnie mam model silnika? Z tego co widzę na stronce vwheritage, to 1.9TD jest tylko w jednej wersji - ABL. Czy to prawda? Tutaj jest foto mojego silnika
- jakie ciśnienia powinienem widzieć na czujnikach?
- słyszałem, że niektóre modele mają 2 górne czujniki i jeden dolny. Ile czujników ma mój silnik?
- najważniejsze: co warto po kolei sprawdzać? Oczywiście tak, by nie wydać majątku, jeśli nie ma takiej potrzeby.

Z góry dziękuję za wszelką pomoc :)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 8 maja 2019, 09:35 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12307
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1042 razy
Piszczenie to czujnik w podstawie filtra oleju


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 8 maja 2019, 10:07 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 19 czerwca 2014, 11:16
Posty: 15
Lokalizacja: Kraków
model: Multivan
silnik: 1.9TD

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 1 raz
O kurde, słyszałem, że jest właśnie odwrotnie. Kiedyś jak przeoczyłem sprawę i bagnet wysechł, to lampka oleju się tylko zapaliła bez piszczenia.

Można gdzieś znaleźć rozpiskę ze wszystkimi możliwymi sygnałami jakie "nadaje" ta kontrolka? No bo może mrugać, świecić się na stałe, piszczeć na różne sposoby...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 8 maja 2019, 11:48 
Offline
Administrator

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 5288
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 617 razy
Pliki proszę wstawiać zgodnie z wymogami forum.


_________________
Administrator w stanie spoczynku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 8 maja 2019, 21:18 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Gdzie można znaleźć zasadę piszczenia/mrugania lampki olejowej?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 8 maja 2019, 21:33 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12307
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1042 razy
Shalak napisał(a):
O kurde, słyszałem, że jest właśnie odwrotnie. Kiedyś jak przeoczyłem sprawę i bagnet wysechł, to lampka oleju się tylko zapaliła bez piszczenia.

Można gdzieś znaleźć rozpiskę ze wszystkimi możliwymi sygnałami jakie "nadaje" ta kontrolka? No bo może mrugać, świecić się na stałe, piszczeć na różne sposoby...

Źle słyszałeś


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 9 maja 2019, 21:34 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 17 stycznia 2018, 21:53
Posty: 336
Lokalizacja: Wlkp.
model: T4
silnik: 1.9TD i 2.4D
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 13 razy
Pomógł: 25 razy
Shalak napisał(a):
Cześć!

- najważniejsze: co warto po kolei sprawdzać? Oczywiście tak, by nie wydać majątku, jeśli nie ma takiej potrzeby.

Z góry dziękuję za wszelką pomoc :)

sprawdź ładowanie akumulatora multimetrem.ja przerabiałem to w kilku ABL-ach.kiedy spadało ładowanie oświecał czujnik oleju.


_________________
bez T4 nie ma kariery <lol>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 9 maja 2019, 23:53 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
U mnie na 100% piszczyk olejowy odzywa się gdy zaczyna drgać wskazówka obrotomierza (tak po 2 mm w górę i w dół od aktualnego polożenia) Alternator ma za sobą ok.40kkm po kompletnej regeneracji w wyspecjalizowanej firmie.
Niestety nie ma żadnej regularności, poza może spokojną jazdą po gladkim asfalcie ok. 60-70 km/h (wtedy najczęściej sie piszczyk odzywa). Na szutrach nigdy nawet nie pisknie.
Jak szukać przyczyny?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 10 maja 2019, 00:09 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 4 marca 2016, 02:05
Posty: 307
Lokalizacja: Sztum, Pomorskie
model: T4 long holenderka
silnik: AFN

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 21 razy
Jak pamiętam, to piszczy, jeśli przy 2000 obr. jest mniej niż 1,5 bar. Logika działania jak w golfie 2 i 3. Dolny czujnik do masy, górny odłączyć i powinna być cisza. Jeśli nie jest, to może być kłopot z zegarami lub instalacją. Dotyczy to starego typu do 96. Dawno nie bawiłem się z tym, więc mogłem coś pomieszać...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 49 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB