T4-forum.pl https://www.t4-forum.pl/ |
|
problem - wibracje nadwozia i silnika https://www.t4-forum.pl/viewtopic.php?f=6&t=343 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | yarbo [ sobota, 19 czerwca 2010, 10:21 ] |
Tytuł: | problem - wibracje nadwozia i silnika |
Witam wszystkich Jestem nowym forumowiczem, mam na imię Jarek, jeżdżę niebieskim Multivanem Atlantis w T4, 2,5 TDI, 102 KM, ACV Samochodzik kupiłem jakieś dwa lata temu, trochę go doprowadzałem do porządku, ale zostało mi jeszcze kilka rzeczy z którymi nie potrafię sobie poradzić. na wolnych obrotach czuć jak drgania silnika przenoszone są na karoserię , nie jest to mocne ale czuć, a po za tym, jak przyśpieszam to przy około 100 km/h, wibruje cała buda, po 110-115 km/h uspokaja się, poduszkę olejową pod silnikiem wymieniłem, sprzęgło bez koła dwumasowego też, może ktoś miał podobny przypadek i zna przyczynę??? |
Autor: | grzesiex [ sobota, 19 czerwca 2010, 18:30 ] |
Tytuł: | Re: wibracja nadwozia podczas przyśpieszania |
Co do wibracji podczas przyspieszania to należałoby sprawdzić stan przegubów napędowych. |
Autor: | Robin [ niedziela, 20 czerwca 2010, 18:58 ] |
Tytuł: | Re: wibracja nadwozia podczas przyśpieszania |
Poduszki są trzy, dwie pod silnikiem i jedna pod skrzynią biegów może jak wymieniłeś jedną to nie wystarczy. |
Autor: | Kenobi [ niedziela, 20 czerwca 2010, 20:47 ] |
Tytuł: | Re: wibracja nadwozia podczas przyśpieszania |
yarbo napisał(a): sprzęgło bez koła dwumasowego też, najczęstszym powodem trzęsiawki jest właśnie koło dwumasowe i tu pytanie: jak na postoju operujesz na luzie gazem to też znajdziesz przedział obrotów kiedy trzęsie czy tylko w czasie jazdy ? druga możliwość to poduszka, a raczej łapa skrzyni biegów ale tu zazwyczaj trzęsie-szarpie przy energicznym ruszaniu masz coś takiego ? |
Autor: | yarbo [ niedziela, 20 czerwca 2010, 21:00 ] |
Tytuł: | Re: wibracja nadwozia podczas przyśpieszania |
wymieniłem tylko jedną poduszkę , może to wina pozostałych, albo może ta łapa skrzyni, jest jakiś sposób na sprawdzenie tego w domowych warunkach ?? Koło dwumasowe wydaje mi się że jest ok , kiedyś robiłem test, zbliżony do tego w opisie, na luzie dodawałem powoli gazu i nie było większych niż potrzeba (to moje odczucie) wibracji, więc albo poduszki albo łapa skrzyni, a może ten wątek z przegubami napędowymi, a może koledzy macie jakiś warsztat w okolicach Warszawy (Błonie , Leszno), albo w samej Warszawie, gdzie mógłby ktoś zobaczyć co to może byś, biorąc pod uwagę , że niestety moje autko było rozbite przodem. Pozdrawiam wszystkich. |
Autor: | Kenobi [ niedziela, 20 czerwca 2010, 22:22 ] |
Tytuł: | Re: wibracja nadwozia podczas przyśpieszania |
yarbo napisał(a): Koło dwumasowe wydaje mi się że jest ok , kiedyś robiłem test, zbliżony do tego w opisie, na luzie dodawałem powoli gazu i nie było większych niż potrzeba (to moje odczucie) wibracji, o.k ale to nie test 100%-owy, nie wykluczyłbym nadal dwumasy bo sam napisałeś: yarbo napisał(a): na wolnych obrotach czuć jak drgania silnika przenoszone są na karoserię , nie jest to mocne ale czuć, p ale najprościej i najtaniej zacząć od wymiany łapy pod skrzynią, można samemu, a jej koszt to góra 200 zł jeśli chodzi o przeguby to znam dobrych magików na Brzoskwiniowej w wa-wie, w Wawrze |
Autor: | yarbo [ poniedziałek, 21 czerwca 2010, 09:24 ] |
Tytuł: | Re: wibracja nadwozia podczas przyśpieszania |
a czy do wymiany takiej łapy to wystarczy kanał i komplet kluczy nasadkowych , czy muszę coś wiedzieć co mi pomoże ?? |
Autor: | Kenobi [ poniedziałek, 21 czerwca 2010, 11:08 ] |
Tytuł: | Re: wibracja nadwozia podczas przyśpieszania |
wystarczy, trzeba tylko mieć żabę co by skrzynie podeprzeć, oraz płaskie klucze bo odkręcając od skrzyni trochę ciasno bez kanału też da radę tu drążyłem ten temat: viewtopic.php?f=10&t=167 |
Autor: | yarbo [ poniedziałek, 21 czerwca 2010, 15:43 ] |
Tytuł: | Re: wibracja nadwozia podczas przyśpieszania |
oki, będę szukał łapy i do roboty |
Autor: | Kenobi [ poniedziałek, 21 czerwca 2010, 15:57 ] |
Tytuł: | Re: wibracja nadwozia podczas przyśpieszania |
ja łape-łyżwe już kupiłem ( w inter carsie ), tylko czasu brak na zabranie się za to |
Autor: | yarbo [ poniedziałek, 21 czerwca 2010, 19:53 ] |
Tytuł: | Re: wibracja nadwozia podczas przyśpieszania |
A ile za nią zapłaciłeś ??, ja chyba mam tam 20% zniżki |
Autor: | CD38 [ poniedziałek, 21 czerwca 2010, 19:57 ] |
Tytuł: | Re: wibracja nadwozia podczas przyśpieszania |
Ja za łyżwę w IC płaciłem 105pln. |
Autor: | yarbo [ poniedziałek, 21 czerwca 2010, 20:25 ] |
Tytuł: | Re: wibracja nadwozia podczas przyśpieszania |
A ja mam wymienić łapę czy łyżwę ?? |
Autor: | CD38 [ poniedziałek, 21 czerwca 2010, 20:29 ] |
Tytuł: | Re: wibracja nadwozia podczas przyśpieszania |
Różnie to nazywają chodzi o to pod skrzynią . Potocznie nazywają łyżwa , w sklepie będzie łapa ,która mocuje skrzynię do belki (sanki) przedniego zawieszenia. |
Autor: | Kenobi [ poniedziałek, 21 czerwca 2010, 21:23 ] |
Tytuł: | Re: wibracja nadwozia podczas przyśpieszania |
łyżwa detalicznie w IC kosztuje niecałe 150 zł |
Autor: | wierzba82 [ wtorek, 22 czerwca 2010, 14:02 ] |
Tytuł: | dziwne wibracje silnika |
Witam Wszystkich! Jestem nowym forumowiczem, a to mój pierwszy post więc proszę o wyrozumiałość. Otóż moja t4 2,5tdi dość dziwnie pracuje, silnik tak jakby wibruje w czasie zwiększania obrotów. Mam wrażenie że te wibracje przechodzą w buczenie silnika. Wibracje nie są zależne od prędkości, ale właśnie od obrotów (najbardziej odczuwalne w zakresie 1700-2100obr . Dodam, że im większe obciążenie pojazdu tym są one wyraźniej odczuwalne.( na biegu jałowym też wibruje,ale mniej odczuwalnie. Wymieniłem rozrząd ale problem nie zniknął, koło pasowe (gumowo-metalowe) ok. Może ktoś ma jakiś pomysł gdzie szukać przyczyny. Może przeskoczył pasek rozrządu a mechanik założył tak jak było? A może to dwumasa? (auto ma 230tyś przebiegu, pojedyncze stuknięcie przy odpalaniu i gaszeniu). |
Autor: | Kenobi [ wtorek, 22 czerwca 2010, 14:28 ] |
Tytuł: | Re: dziwne wibracje silnika |
wierzba82 napisał(a): Witam Wszystkich! Jestem nowym forumowiczem, a to mój pierwszy post więc proszę o wyrozumiałość. Otóż moja t4 2,5tdi dość dziwnie pracuje, silnik tak jakby wibruje w czasie zwiększania obrotów. Mam wrażenie że te wibracje przechodzą w buczenie silnika. Wibracje nie są zależne od prędkości, ale właśnie od obrotów (najbardziej odczuwalne w zakresie 1700-2100obr . Dodam, że im większe obciążenie pojazdu tym są one wyraźniej odczuwalne.( na biegu jałowym też wibruje,ale mniej odczuwalnie. Wymieniłem rozrząd ale problem nie zniknął, koło pasowe (gumowo-metalowe) ok. Może ktoś ma jakiś pomysł gdzie szukać przyczyny. Może przeskoczył pasek rozrządu a mechanik założył tak jak było? A może to dwumasa? (auto ma 230tyś przebiegu, pojedyncze stuknięcie przy odpalaniu i gaszeniu). Na 100 % dwumasa, wszystko co napisałeś o objawach to potwierdza przy wymianie dwumasy wymień od razu tzw. łyżwe pod skrzynią, jeżeli z tego opisu mechanik powymieniał wszystko co opisałeś zamiast dwumasy to natychmiast zmień go na innego |
Autor: | wierzba82 [ wtorek, 22 czerwca 2010, 22:12 ] |
Tytuł: | Re: problem - wibracje nadwozia i silnika |
Dzięki kolego w takim razie tak zrobię jakoś odżałuje te dwa klocki. Najgorsze, że od samego początku podejrzewałem dwumasę, ale trzech mechaników odrzuciło moją tezę i wymieniali mi po kolei różne rzeczy, ostatni nawet wyciął mi katalizator bo mówił że to od tego buczy! Zdziwił się tylko, że chciałem kata odzyskać. Właśnie go opchnąłem za 1000zł. A samochód dalej buczy! Panowie ręce opadają. A może ktoś podpowie czy warto zamiast dwumasy zamontować zestaw Valeo, wiem ,że w osobówkach się sprawdza, ale czy wytrzyma trochę w w mocno czasem przeciążonej t4? |
Autor: | grzesiex [ wtorek, 22 czerwca 2010, 22:20 ] |
Tytuł: | Re: problem - wibracje nadwozia i silnika |
Valeo nie produkuje "sztywnego" sprzęgła do t4 2,5TDI... |
Autor: | KrzySieK [ wtorek, 22 czerwca 2010, 22:41 ] |
Tytuł: | Re: problem - wibracje nadwozia i silnika |
Na wolnych obrotach i przy ruszaniu to samo mam w swoim charczoku, powiedzcie mi czy poduszki te po bokach trzymające silnik z góry mogą być przyczyną wibracji, czy za trzęsienie budą nalezy obwiniać tą pod silnikiem?? Wydawało mi się ze się uspokoił jak wymieniłem te po bokach (są na 100% dobre, oryginalne VW), ale gdy wsiadłem do Caravanowej nyski to się rozczarowałem bo u niego silnik nie przenosi drgań na karoserie. Ta pod silnikiem była wymieniana i jest wsadzony zamiennik TOPRAN, a gośc w N. Sączu ma do sprzedania tą pod silnik za 50zł oryginalną do VW w stanie bdb, zaryzykować i kupić?? Bo nie sądze żeby przyczyną mógł być opóźniony kąt wtrysku.... |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |