T4-forum.pl
https://www.t4-forum.pl/

problem - wibracje nadwozia i silnika
https://www.t4-forum.pl/viewtopic.php?f=6&t=343
Strona 1 z 2

Autor:  yarbo [ sobota, 19 czerwca 2010, 10:21 ]
Tytuł:  problem - wibracje nadwozia i silnika

Witam wszystkich
Jestem nowym forumowiczem, mam na imię Jarek, jeżdżę niebieskim Multivanem Atlantis w T4, 2,5 TDI, 102 KM, ACV
Samochodzik kupiłem jakieś dwa lata temu, trochę go doprowadzałem do porządku, ale zostało mi jeszcze kilka rzeczy z którymi nie potrafię sobie poradzić. na wolnych obrotach czuć jak drgania silnika przenoszone są na karoserię , nie jest to mocne ale czuć, a po za tym, jak przyśpieszam to przy około 100 km/h, wibruje cała buda, po 110-115 km/h uspokaja się, poduszkę olejową pod silnikiem wymieniłem, sprzęgło bez koła dwumasowego też, może ktoś miał podobny przypadek i zna przyczynę???

Autor:  grzesiex [ sobota, 19 czerwca 2010, 18:30 ]
Tytuł:  Re: wibracja nadwozia podczas przyśpieszania

Co do wibracji podczas przyspieszania to należałoby sprawdzić stan przegubów napędowych.

Autor:  Robin [ niedziela, 20 czerwca 2010, 18:58 ]
Tytuł:  Re: wibracja nadwozia podczas przyśpieszania

Poduszki są trzy, dwie pod silnikiem i jedna pod skrzynią biegów może jak wymieniłeś jedną to nie wystarczy.

Autor:  Kenobi [ niedziela, 20 czerwca 2010, 20:47 ]
Tytuł:  Re: wibracja nadwozia podczas przyśpieszania

yarbo napisał(a):

sprzęgło bez koła dwumasowego też,

najczęstszym powodem trzęsiawki jest właśnie koło dwumasowe
i tu pytanie: jak na postoju operujesz na luzie gazem to też znajdziesz przedział obrotów kiedy trzęsie czy tylko w czasie jazdy ?
druga możliwość to poduszka, a raczej łapa skrzyni biegów ale tu zazwyczaj trzęsie-szarpie przy energicznym ruszaniu masz coś takiego ?

Autor:  yarbo [ niedziela, 20 czerwca 2010, 21:00 ]
Tytuł:  Re: wibracja nadwozia podczas przyśpieszania

wymieniłem tylko jedną poduszkę , może to wina pozostałych, albo może ta łapa skrzyni, jest jakiś sposób na sprawdzenie tego w domowych warunkach ??
Koło dwumasowe wydaje mi się że jest ok , kiedyś robiłem test, zbliżony do tego w opisie, na luzie dodawałem powoli gazu i nie było większych niż potrzeba (to moje odczucie) wibracji, więc albo poduszki albo łapa skrzyni, a może ten wątek z przegubami napędowymi, a może koledzy macie jakiś warsztat w okolicach Warszawy (Błonie , Leszno), albo w samej Warszawie, gdzie mógłby ktoś zobaczyć co to może byś, biorąc pod uwagę , że niestety moje autko było rozbite przodem. Pozdrawiam wszystkich.

Autor:  Kenobi [ niedziela, 20 czerwca 2010, 22:22 ]
Tytuł:  Re: wibracja nadwozia podczas przyśpieszania

yarbo napisał(a):
Koło dwumasowe wydaje mi się że jest ok , kiedyś robiłem test, zbliżony do tego w opisie, na luzie dodawałem powoli gazu i nie było większych niż potrzeba (to moje odczucie) wibracji,


o.k ale to nie test 100%-owy, nie wykluczyłbym nadal dwumasy bo sam napisałeś:

yarbo napisał(a):
na wolnych obrotach czuć jak drgania silnika przenoszone są na karoserię , nie jest to mocne ale czuć, p


ale najprościej i najtaniej zacząć od wymiany łapy pod skrzynią, można samemu, a jej koszt to góra 200 zł

jeśli chodzi o przeguby to znam dobrych magików na Brzoskwiniowej w wa-wie, w Wawrze

Autor:  yarbo [ poniedziałek, 21 czerwca 2010, 09:24 ]
Tytuł:  Re: wibracja nadwozia podczas przyśpieszania

a czy do wymiany takiej łapy to wystarczy kanał i komplet kluczy nasadkowych , czy muszę coś wiedzieć co mi pomoże ??

Autor:  Kenobi [ poniedziałek, 21 czerwca 2010, 11:08 ]
Tytuł:  Re: wibracja nadwozia podczas przyśpieszania

wystarczy,
trzeba tylko mieć żabę co by skrzynie podeprzeć, oraz płaskie klucze bo odkręcając od skrzyni trochę ciasno
bez kanału też da radę
tu drążyłem ten temat:
viewtopic.php?f=10&t=167

Autor:  yarbo [ poniedziałek, 21 czerwca 2010, 15:43 ]
Tytuł:  Re: wibracja nadwozia podczas przyśpieszania

oki, będę szukał łapy i do roboty :D

Autor:  Kenobi [ poniedziałek, 21 czerwca 2010, 15:57 ]
Tytuł:  Re: wibracja nadwozia podczas przyśpieszania

ja łape-łyżwe już kupiłem ( w inter carsie ), tylko czasu brak na zabranie się za to

Autor:  yarbo [ poniedziałek, 21 czerwca 2010, 19:53 ]
Tytuł:  Re: wibracja nadwozia podczas przyśpieszania

A ile za nią zapłaciłeś ??, ja chyba mam tam 20% zniżki

Autor:  CD38 [ poniedziałek, 21 czerwca 2010, 19:57 ]
Tytuł:  Re: wibracja nadwozia podczas przyśpieszania

Ja za łyżwę w IC płaciłem 105pln.

Autor:  yarbo [ poniedziałek, 21 czerwca 2010, 20:25 ]
Tytuł:  Re: wibracja nadwozia podczas przyśpieszania

A ja mam wymienić łapę czy łyżwę ??

Autor:  CD38 [ poniedziałek, 21 czerwca 2010, 20:29 ]
Tytuł:  Re: wibracja nadwozia podczas przyśpieszania

Różnie to nazywają chodzi o to pod skrzynią . Potocznie nazywają łyżwa , w sklepie będzie łapa ,która mocuje skrzynię do belki (sanki) przedniego zawieszenia.

Autor:  Kenobi [ poniedziałek, 21 czerwca 2010, 21:23 ]
Tytuł:  Re: wibracja nadwozia podczas przyśpieszania

łyżwa detalicznie w IC kosztuje niecałe 150 zł

Autor:  wierzba82 [ wtorek, 22 czerwca 2010, 14:02 ]
Tytuł:  dziwne wibracje silnika

Witam Wszystkich!
Jestem nowym forumowiczem, a to mój pierwszy post więc proszę o wyrozumiałość. Otóż moja t4 2,5tdi dość dziwnie pracuje, silnik tak jakby wibruje w czasie zwiększania obrotów. Mam wrażenie że te wibracje przechodzą w buczenie silnika. Wibracje nie są zależne od prędkości, ale właśnie od obrotów (najbardziej odczuwalne w zakresie 1700-2100obr . Dodam, że im większe obciążenie pojazdu tym są one wyraźniej odczuwalne.( na biegu jałowym też wibruje,ale mniej odczuwalnie.
Wymieniłem rozrząd ale problem nie zniknął, koło pasowe (gumowo-metalowe) ok.
Może ktoś ma jakiś pomysł gdzie szukać przyczyny. Może przeskoczył pasek rozrządu a mechanik założył tak jak było? A może to dwumasa? (auto ma 230tyś przebiegu, pojedyncze stuknięcie przy odpalaniu i gaszeniu).

Autor:  Kenobi [ wtorek, 22 czerwca 2010, 14:28 ]
Tytuł:  Re: dziwne wibracje silnika

wierzba82 napisał(a):
Witam Wszystkich!
Jestem nowym forumowiczem, a to mój pierwszy post więc proszę o wyrozumiałość. Otóż moja t4 2,5tdi dość dziwnie pracuje, silnik tak jakby wibruje w czasie zwiększania obrotów. Mam wrażenie że te wibracje przechodzą w buczenie silnika. Wibracje nie są zależne od prędkości, ale właśnie od obrotów (najbardziej odczuwalne w zakresie 1700-2100obr . Dodam, że im większe obciążenie pojazdu tym są one wyraźniej odczuwalne.( na biegu jałowym też wibruje,ale mniej odczuwalnie.
Wymieniłem rozrząd ale problem nie zniknął, koło pasowe (gumowo-metalowe) ok.
Może ktoś ma jakiś pomysł gdzie szukać przyczyny. Może przeskoczył pasek rozrządu a mechanik założył tak jak było? A może to dwumasa? (auto ma 230tyś przebiegu, pojedyncze stuknięcie przy odpalaniu i gaszeniu).


Na 100 % dwumasa, wszystko co napisałeś o objawach to potwierdza
przy wymianie dwumasy wymień od razu tzw. łyżwe pod skrzynią,
jeżeli z tego opisu mechanik powymieniał wszystko co opisałeś zamiast dwumasy to natychmiast zmień go na innego ;)

Autor:  wierzba82 [ wtorek, 22 czerwca 2010, 22:12 ]
Tytuł:  Re: problem - wibracje nadwozia i silnika

Dzięki kolego w takim razie tak zrobię jakoś odżałuje te dwa klocki. Najgorsze, że od samego początku podejrzewałem dwumasę, ale trzech mechaników odrzuciło moją tezę i wymieniali mi po kolei różne rzeczy, ostatni nawet wyciął mi katalizator bo mówił że to od tego buczy! Zdziwił się tylko, że chciałem kata odzyskać. Właśnie go opchnąłem za 1000zł. A samochód dalej buczy!
Panowie ręce opadają.
A może ktoś podpowie czy warto zamiast dwumasy zamontować zestaw Valeo, wiem ,że w osobówkach się sprawdza, ale czy wytrzyma trochę w w mocno czasem przeciążonej t4?

Autor:  grzesiex [ wtorek, 22 czerwca 2010, 22:20 ]
Tytuł:  Re: problem - wibracje nadwozia i silnika

Valeo nie produkuje "sztywnego" sprzęgła do t4 2,5TDI...

Autor:  KrzySieK [ wtorek, 22 czerwca 2010, 22:41 ]
Tytuł:  Re: problem - wibracje nadwozia i silnika

Na wolnych obrotach i przy ruszaniu to samo mam w swoim charczoku, powiedzcie mi czy poduszki te po bokach trzymające silnik z góry mogą być przyczyną wibracji, czy za trzęsienie budą nalezy obwiniać tą pod silnikiem?? Wydawało mi się ze się uspokoił jak wymieniłem te po bokach (są na 100% dobre, oryginalne VW), ale gdy wsiadłem do Caravanowej nyski to się rozczarowałem bo u niego silnik nie przenosi drgań na karoserie. Ta pod silnikiem była wymieniana i jest wsadzony zamiennik TOPRAN, a gośc w N. Sączu ma do sprzedania tą pod silnik za 50zł oryginalną do VW w stanie bdb, zaryzykować i kupić?? :)

Bo nie sądze żeby przyczyną mógł być opóźniony kąt wtrysku....

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/