T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 19 kwietnia 2024, 23:15

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 23 czerwca 2010, 00:57 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12305
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1041 razy
Cytuj:
Właśnie go opchnąłem za 1000zł.
Hmm gdzie można tyle za katalizator dostać? Sprzedałeś na allegro?


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 23 czerwca 2010, 06:12 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
grzesiex
pół internetu jest zapchane sztywnymi zestawami valeo do T4 2.5 TDI

wierzba82
ja jestem ( bez wnikania w szczegóły ) przeciwnikiem kategorycznym usuwania dwumasy w T4,
sztywny zestaw obciąża skrzynie biegów, które moim zdaniem są piętą achillesową tego samochodu,
ale zapewne znajdziesz tak samo dużo zwolenników tej wymiany jak i przeciwników
wybór należy do ciebie
KrzySieK
tą pod skrzynią biegów wymień, dolną jak szarpie przy ruszaniu


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało



Za ten wpis autor Kenobi podziękował: k0k0s (wtorek, 7 maja 2019, 21:15)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 24 czerwca 2010, 16:54 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 22 czerwca 2010, 12:47
Posty: 37
model: caravelle
silnik: 2,5 tdi

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
tak na allegro sprzedałem ten katalizator!

No nic! Pewnie zdecyduje się na dwumasę szczególnie, że różnica cenowa między zestawem Valeo(ok 1400zł) a zestawem LUKa (1650zł) jest niewielka.
Właśnie dzisiaj rozmawiałem w tej sprawie z mechanikiem, który mówi, że dość często zakładał zestawy Valeo i odczucia ludzi są różne, ale generalnie Valeo bardziej przenosi wibracje na karoserie.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 7 lipca 2010, 21:02 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 7 lipca 2010, 20:15
Posty: 10
model: t4
silnik: 2.4 D

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam :)

wydaje mi się ze mam podobny problem właśnie z tą " łyżwą"... przy ruszaniu samochód mocno szarpie, ma się wrażenie że wręcz poskakuje.. ojciec wymieniał poduszki boczne tylko tej łyżwy nie... czy ta łapa (łyżwa) jak na zdjęciu...

http://img208.imageshack.us/img208/2290/dsc00514c.jpg

mocowana jest na sztywno z jednej strony, a z drugiej idzie ta tuleja gumowa, czy po obu stronach powinny być tuleje?? sorki za takie lamerskie pytania ale nawet tego na oczy nie widziałem jeszcze...

Pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 7 lipca 2010, 23:21 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 07:30
Posty: 308
model: był MIXT
silnik: ACV

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 12 razy
W obudowie skrzyni gdzie przykręcasz łapę jest tuleja metalowo-gumowa


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 12 sierpnia 2010, 17:53 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 22 czerwca 2010, 12:47
Posty: 37
model: caravelle
silnik: 2,5 tdi

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
Witam po dłuższym czasie! Problem rozwiązałem wcześniej, ale teraz mam dopiero trochę czasu, żeby napisać dla potomnych!
Wymieniłem dwumasę i poduszkę pod skrzynią " łapę " tak jak radził kolega Kenobi.
I efekt miażdżący, szczególnie gdy sobie pomyślę ile się męczyłem jeżdżąc wibrującym bombowcem!
Kolego "kenobi" jak będziesz w Bieszczadach to masz u mnie butelkę!
Pozdrawiam!


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 9 stycznia 2019, 20:28 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 25 października 2016, 17:21
Posty: 11
model: Caravelle Long
silnik: 2.5TDI ACV 102KM

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Witajcie. (Caravelle 2.5 ACV 102 '96)
U mnie też problem z wibracjami. Przeczytałem kilka tematów na forum, ale rozwiązań jest kilka i nie chcę wymieniać metodą prób i błędów.
Tym bardziej, że już w zasadzie zacząłem...

Zacznę historię wibracji od początku.

W zeszłym roku, w czerwcu, przed wakacjami trochę martwiło mnie delikatne tarcie/szum gdzieś pod maską jak auto było na luzie, które często znikało przy wciśnięciu pedału sprzęgła (takie może nawet z lekkim dzwonieniem).
Pojechałem do mechanika - stwierdził, że to docisk sprzęgła i że trzeba go wymienić, ale oczywiście komplet sprzęgła (bez dwumasy) - tak też zrobiłem.
Po wymianie sprzęgła, ruszam od mechanika (wszędzie tam pod górkę) i czuję, że auto wpada w wibracje przy ruszaniu (aż monety w pudełku na kokpicie podskakują).
Wracam, patrzą, dziwią no i nie wiadomo co. Coś mówią, że może łapa... Że silnik się cały trzęsie przy ruszaniu.
Ale pomysłu do końca nie mają. Pech chce, że jest piątek po południu, a w sobotę rano wyjeżdżam na miesiąc na wakacje tym autem.
No to pojechałem.
Jeździłem z tym dziadostwem, ale idzie zwariować.
Wibracje są zawsze przy ruszaniu - im niższe obroty na półsprzęgle - tym większe i bardziej wk#$@ce.
Jak wkręcę do ruszania wyższe obroty, jest lepiej ale dalej telepie.
W zasadzie telepie się pod machą, kokpit i nawet co luźne za mną drży w aucie.
Jak ruszę i się rozpędzam to dalej na 2 i 3 na niskich obrotach wibruje.
Jak się trochę rozpędzę to jest lepiej i przy wyższych prędkościach/obrotach tak nie wibruje.
Czasami na płaskim lub lekko z górki, jak ruszę powoli puszczając sprzęgło bez gazu, to jakoś się przez te wibracje prześlizgnie i prawie ich nie ma (albo nie wybijają zębów).
Tak czy siak, problem zaczął się bezpośrednio po wymianie sprzęgła.
Wziąłem się za to na przełomie roku.
Poczytałem tu trochę. Wymieniłem poduszkę pod skrzynią (bez łąpy). Nie pomogło.
Byłem teraz u mechanika, okazało się, że komplet prawej półosi dojechany - wymieniłem komplet dziś (450zł).
Mechanik zadzwonił, że nie pomogło.
Pozostałe pomysły to poducha pod silnikiem lub dwumasa - mechanik rozkłada ręce i ja również.
Wymienię zaraz pół samochodu i nic to nie da.
Auto kupiłem dwa lata temu - wtedy właściciel twierdził, że niedawno zmieniał dwumasę - ja najeździłem jakieś 30tys. Głównie trasy na wakacjach.
Oczywiście wiadomo, że mógł skłamać i pokazać jakiegoś smiecia dwumaśę w garażu jak sprzedawał.

Bardzo proszę o jakieś sugestie, bo można dostać szału przy ruszaniu.
Z góry dzięki.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 11 stycznia 2019, 01:37 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 4 marca 2016, 02:05
Posty: 304
Lokalizacja: Sztum, Pomorskie
model: T4 long holenderka
silnik: AFN

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 20 razy
Majstry spaprały robotę przy wymianie sprzęgła.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 7 maja 2019, 21:14 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 25 października 2016, 17:21
Posty: 11
model: Caravelle Long
silnik: 2.5TDI ACV 102KM

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
No cóż...
Po konsultacjach z Kenobim skończyło się na tym, że zdecydowałem się na wymianę dwumasy.
Pomogło.
Rusza jak złoto. Bez wibracji.

Ale życie to nie tylko miód...
Teraz powyżej 2000rpm jak depnę gaz do dechy i ma obciążenie to na 4 czy 5 lubi sobie powibrować, tak jak robił przy ruszaniu.
Na szczęście nie jest to upierdliwe, bo rzadko daję mu gaz do dechy.
No chyba już będzie trzeba z tym żyć

P.S.
Kenobi dzięki za pomoc i poświęcony czas.
Sorki, że tak późno opisuję, ale lepiej późno niż wcale.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB